Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Türk mucitten inanılmaz buluş (Benzin tasarrufu)

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alet o kadar da kolpa olmayabilir bence. savaskayan abi'nin, Makine ve Eyong'un dediği herşey doğru aslında ama bir nokta atlanıyor olabilir. Suyu elektrolizle ayrıştırıp, tekrar yakarak enerjiye çevirirken elbette verim kaybı olacaktır. Bu kaçınılmaz. Ama burada elektroliz için gereken enerji motordan alınmıyor, alternatörden alınıyor sanırım. Yani bu alet en iyi ihtimalle alternatör için harcanan enerjiyi az bir kayıpla motora kazandırmış oluyor. %40 verimli olması imkansız tabi ki.

    Alternatör, motordan 3-5 beygir (ortalama 4 diyelim) güç yiyor ise;

    "bu alet mantık olarak en iyi ihtimalle 4 beygir kazandırır veya motor gücü(hp)/4 oranında tasarruf sağlar" diyebilir miyiz? Olabilir. 100 beygirlik bir motorda %4 tasarruf sağlıyor olabilir ki bu iyimser bir tahmin. Karı %3 falandır bence..

    Tabi bu sırada silindir içinde hidrojen ve oksijen ile yapılacak patlamalardan sonra oluşacak su buharının motora verebileceği zararı bilmiyorum.
    100kW bir motor 136 beygir dir alternatör se maksimum 1 kW üretir(kullanımlar çıktıktan sonra) 100 kw lik motoru 1 kw lık hidrojen nekadar hızlandırabilir ki.
    edit:bir de alternatörler ortalama 4 beygir yer moto dan ve alternatör elektrik üretirken aracın gücü azalmış olur. bunu engellemek için sadece dip gaz anında ışıklarda filan iyi kalkış için gazı sonladığımızda alternatörü iptal eden aparatlar var gaz pedalına yerleştirilen. motorun gücünü yemesin diye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Aynısını Mytbusters'ta denediler. Yani ABD de böyle aklıevvel mucitler var. Aküden yada alternatörden gelen elektrik enerjisiyle otomobili çalıştıracak kadar hidrojen elde etmek mümkün değil. Ancak bir otomobilin hidrojenle çalışması mümkün. 4 zamanlı motorlar bu işi doğrudan yapabilirler sadece hava hidrojen karışımını ayarlayacak yeni bir karbüratör gerekli. Hidrojenin elektroliz yoluyla elde edilmesi için harcanan enerji yakıt olarak kullanılmasıyla elde edilecek kinetik enerjiden her zaman daha büyüktür. Bu tip çevre dostu motorların gelişmesi için elektriğin fosil yakıtlar dışında bir kaynaktan elde edilmesi gerekir. Böylece 0 emisyonlu çevreci taşıtlar yaygınlaşabilir.

  3. #43

    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    şimdi mi az sonra mı?
    Motosikleti
    potansiyel r1 :(
    elektrolize yetecek kadar elektriği varsa alsın kocamaaaaaaan bir elektrik motorunu şanzımandan versin yok pardon o zamanda hibrit motoru bulan türk diye başlık açarlar
    :pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
    adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
    [COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]

  4. #44
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Bu sistemi kullanan motorlarda pistonların skıştırma oranının da yükseldiğinin altını çizen Mustafa Uzun,

    Türk mucit Mustafa Uzun sözlerini şöyle sürdürdü: "Cihazımızın tek özelliği yakıt tasarrufu sağlaması değil, aynı miktarda yakıtla daha uzun yola alınabildiği için çevreye de olumlu katkısı var.


    amma da sallamış

    sıkıştırma oranı hiçbri zaman değişmez
    sıkıştırma oranını değiştirmek için motorun kontrüksiyonunda bir değişiklik yapman gerekir



    bir de yakıt tasarrufunun ne anlama geldiğini birisi bu arkadaşa izah etsin






    ama o yada bu şekilde aynı miktar yakıtla daha uzun yol yapabilmesini sağlayabildiyse helal olsun
    umarım elinden tutarlar da vatana millete hayırlı olur
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  5. #45
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100kW bir motor 136 beygir dir alternatör se maksimum 1 kW üretir 100 kw lik motoru 1 kw lık hidrojen nekadar hızlandırabilir ki.
    90 amperlik bir alternatör, (ortalama 30 amper için 1.2hp güç çekerler) 3.6 beygir yer motordan. Bu sistem bu gücü verim kaybı ile 3hp olarak motora geri kazandırsa, 100 beygirlik motorda %3 verim olur. Az önce de dediğim gibi. Ben aracı çok hızlandırır falan demedim. %3 verim sağlayabilir dedim. hala da öyle diyorum.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  6. #46

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 amperlik bir alternatör, (ortalama 30 amper için 1.2hp güç çekerler) 3.6 beygir yer motordan. Bu sistem bu gücü verim kaybı ile 3hp olarak motora geri kazandırsa, 100 beygirlik motorda %3 verim olur. Az önce de dediğim gibi. Ben aracı çok hızlandırır falan demedim. %3 verim sağlayabilir dedim. hala da öyle diyorum.
    yanlış anlama ben de sen yanlış düşünüyorsun diye yazmadım.

    ek olarak yukarı yazmıştım zaten alternatörün 4 beygir olduğunu.

    şunu söyleyeyim alternatör elektrik üretti diye motora güç kazandırırız bu elektrikle gibi bi durum saçma olur.

    alternatör elektrik üretim anında motorun 4 beygirini yiyor zaten sen onu geri hidrojen olarak versen ne yazar

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA - ANTALYA
    Motosikleti
    XV535s Oldskool Bobber Project,Arabası:JDM stp CRX
    [QUOTE=ExTReMa;1694604]Bu cihaz yapar mı bilmem fakat
    Eğer emiş manifoltundan saf oksijen verirseniz beygir gücü önemli ölçüde artar

    [/COLOR]
    Biliyorum, ben sadece bu haberin inandırıcılığı ve haberde inandırıcı belgelere dayanmayan yorumların bulunmasından duydugum rahatsızlıgı dıle getırmek için yazdım onu.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    eyong adamların bütün karizmasını çizmiş


    Alıntı sifa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bir de "erke makinası" vardı, generalli televizyonlu sunumu olmuştu, gelecek sene yer yerinden oynıyacak demişlerdi, iki üç sene geçti aradan nooldu, haberi olan var mı? Birkaç sene önce de bizim üniversiteden çocuklar hidrojenli suyla çalışan motor yaptık benzinden daha ekonomik diyorlardı, sonra anlaşıldı ki hidrojeni ayırmak için kullandıkları elektriği hesaba katmamışlar, üniversiteden beleş kullandıkları için.
    bu da süper

    benim bildiğim kadarıyla yakıtın patlaması için kullanılan havanın oksijen miktarı ne kadar çok olursa patlama o kadar verimli olur ( bkz.turbo besleme ) dolayısıyla adamların söylediği güç artışı yada %40'lık tasarruf doğru olabilir tabiki ama bunu sağlayabilmek için çok daha fazlasını veriyorlardır . hesaplamalarda bir hata olmalı ayrıca o kadar bu işin kitabını okumus , saçını beyazlatmıs mühendis bulamıyor da snayiden ahmet usta mı buluyor , olmaz olmaz dememek lazım da pek inandırıca da değil inşallah bulurlar da benzin bitince depoya üfleycelim diye sekilden sekile girmeyiz

  9. #49
    duymazay11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Asyamotor 2005-İJE sepetli motor 79
    Bu yakıt tasarrufunun doğruluğuna inanmak için mutlaka denemek gerekir.Önce deneme imkanı varmı Ben takside deneyeyim.
    Başka nasıl karar verebiliriz doğru olduğuna.
    Ben bu tasarrufları BOR kullanılarak yapıldığını duydum.Ne derece doğru bilmiyorum.

  10. #50
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    İlginç bir durum! Kimse inanmıyor ama bu kadar üye (ben dahil) okuyor. Acaba saçma da gelse bilinç altında inanmak mı istiyoruz?
    Naci63, osmaniyeli, DARKDIAMOND, eftelya, hüseyinn, ozan_bursa, yalnız_kurt, shadow slx, Anjinsan75, ErTech, duymazay11, R_E_B_E_L, ExTReMa
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  11. #51
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlginç bir durum! Kimse inanmıyor ama bu kadar üye (ben dahil) okuyor. Acaba saçma da gelse bilinç altında inanmak mı istiyoruz?
    Naci63, osmaniyeli, DARKDIAMOND, eftelya, hüseyinn, ozan_bursa, yalnız_kurt, shadow slx, Anjinsan75, ErTech, duymazay11, R_E_B_E_L, ExTReMa
    sevgili Naci kardeş
    bri şey uzaktan ördek gibi görünüyorsa ve vak vak diye ses çıakrıyorsa ördek olduğu kuvvetle muhtemeldir
    yanına gidip ördek mi değil mi diye incelemeye gerek duyulmaz

    konu başlığı ilgi çekici
    ve millet olarak da meraklı bir milletiz
    geldik baktık
    işin saçmalığını görünce de yorumlarımızı yazdık


    tabii ki gönül tasarrufa gidilmesini ister
    ama görülüyor ki milleti de keriz yerine koymaya çalışıyrolar

    ha bu millete müstehak mı dersen orası tartışılır
    dünyanın en garip vergilendirme sistemine sahip olduğumuz için ...


    semer vuran çok olur diye bir atasözü vardı
    ne anlama geldiğini bilen var mı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:54 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:52 AM ----------

    Alıntı duymazay11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yakıt tasarrufunun doğruluğuna inanmak için mutlaka denemek gerekir.Önce deneme imkanı varmı Ben takside deneyeyim.
    Başka nasıl karar verebiliriz doğru olduğuna.
    Ben bu tasarrufları BOR kullanılarak yapıldığını duydum.Ne derece doğru bilmiyorum.
    bazı sistemlerde bor u gaz haldeki hidrojeni depolamak için kullanıyorlar
    bu sebepten bor önemli
    yani bor u yakıt olarak kullanmıyorlar da bir nevi sünger gibi kullanıyorlar

    merak edenler için gogıl yardımcı olacaktır
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  12. #52
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    isim verip rencide etmeyin lütfen ayıp ayıp!?

    Birkaç senede bir bu tip haberler çıkıyor ama hiçbir yerde kullanan kişilere rastlamadım görmedim. Lpg de ilk çıktığı yıllarda çok sansasyonlara yol açtı ama bakın günümüzde ne kadar yaygınlaştı. Şimdi sorarım size o dediğiniz büyük firmalar neden lpg li otomobil üretimini 10 yıl öncesine kadar yapmadı okadar arge çalışması yapacak teknik kapasiteleri mühendisleri varken bu mühendislerin hiçbiri mi akıl edemedi kaldiki lpg su gibi de değil hiçbir ekstraya gerek kalmadan buji tarafından ateşlenerek aynı benzin gibi yanabilenbir madde olduğu halde. Ama şuan standart lpg li üretilen araçlar var piyasada. onun için hiç bir mühendis düşünememişte alemin akıllısı bu adammı da böle bişey yapmış yaklaşımı bence yanlış he eksik yanlış tarafları da varsa bile biraz daha üzerinde çalışılırsa yakın gelecekte böyle araçların piyasada olacağı kanaatindeyim, olay bazı arkadaşların dediği kadar da işkembe ikübradan sallama değil yani.
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır

  13. #53
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış anlama ben de sen yanlış düşünüyorsun diye yazmadım.

    ek olarak yukarı yazmıştım zaten alternatörün 4 beygir olduğunu.

    şunu söyleyeyim alternatör elektrik üretti diye motora güç kazandırırız bu elektrikle gibi bi durum saçma olur.

    alternatör elektrik üretim anında motorun 4 beygirini yiyor zaten sen onu geri hidrojen olarak versen ne yazar
    hah işte demek istediğim, en iyi ihtimalle alternatörün yediği gücü geri kazandırırız. Gerçi yeni nesil motorlarda farlar falan açık değilse alternatör de devreye girmiyor..
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  14. #54
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    İcat çalışırmı çalışmaz mı bilmem ama denemek lazım denemek içinde almak lazım alınca da zaten çalışmıyorsa adam yine dolandırmış oluyor
    MoToCroSS RuLeZZ

  15. #55

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hah işte demek istediğim, en iyi ihtimalle alternatörün yediği gücü geri kazandırırız. Gerçi yeni nesil motorlarda farlar falan açık değilse alternatör de devreye girmiyor..
    anladım hocam

  16. #56
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Aslında oksijen yakıcı, hidrojen yanıcı gazdır. İkisini aynı manifolda gönderince tık diye su oluvermez. Olsaydı havada oksijenle hidrojen kalmazdı , malum ölürdük
    Oksijenle hidrojeni elektrolizle ayırmak ve saf oksijeni direk enjeksiyona vermek mümkündür ve normal havadan daha verimli bir karışım elde etmek de mümkündür , dolayısıyla daha yüksek verimli bir patlama sağlayarak güç artışı sağlamakda mümkündür. Ancaaaak , öncelikle o hazneye koyduğun su safsu olmalıdır yoksa sen elekroliz yapana kadar anan ağlar birde kalan atıklarında (diğer gazlar ve mineraller) bir şekilde sistemde ayrılması gerekir yoksa motor 2 günde kurumla dolar atarsın motoru. İkinci olarak elekroliz yapmak için gerekli olan enerji ciddi bir enrjidirki sürekli çalışması halinde alternatör fazla akım çekecek , akümüz bunu kaldıramayacak , ek aküye ihtiyaç olacak , ek akü takılınca saj dinamosu yetmeyecek , güçlü mıknatısı olan bir şarj dinamosu takılacak buda motora direk bağlı olduğundan güçten yiyecek . Dolayısıyla bir işe yaramicak benim kanım bu. Ancak bende geliştirilirse düşük enerji ile bir elektroliz yöntemi bulunursa yada bulunmuşsa kesinlikle işe yarar diye düşünüyorum. Çalışmakta fayda var. Güvenilir bir kuruluşun bununla ilgili testler yapması hepimizin merakını dindirecektir.Ancak 3. bir şahsın ağzından dolma bilgilerle kimse ikna olmaz.
    Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...

  17. #57
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    şimdi işin şu kısmı enteresan %40 tasaruf saglıyıp birde beygirin artması :S tohaf herkez bilir nerde tasaruf orda performans kaybı olur.ben bilgisayarcıyım demin pc me overclok yaptım performans %10 elektrik kaybı %10 internet ortamında gezen biri için gereksiz bi performans yani bazı avantajların dezaantajıda mutlaka olur burdan inandırcılığını yitirmiş olay.
    Motosiklet mucidi

  18. #58
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    malesef haberi yapan şahısın dünyadan haberi yokmuş
    bu olay nerdeyse 2 seneden eski bir olay ve bizim mucidin falan bir şey bulduğu yok

    buyrun burada açıklaması
    http://www.youtube.com/watch?v=sLugqwE8hVU

    burada da uygulanmışı var
    http://www.youtube.com/watch?v=EwpasO4jE4g

    daha bir çok örneği youtube'da bulabilirsiniz

    uygulamanın iddia ettiği kadar tasarruf sağlayacağına inanmıyorum ve
    bu ve bunun gibi kendini gazeteci, haberci sananların tez zamanda akıllanmasını temenni ediyorum...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  19. #59
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Haber başlığından belli
    Türk mucitten inanılmaz buluş (Benzin tasarrufu)
    MoToCroSS RuLeZZ

  20. #60
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    petrol endüstirisi batılı ve amerikalı şirketlerin elinde oldugu sürece bu tür haberler gerçek olsa bile örtbas edilir.
    diyelimki gerçek bizim hükümet %40 benzine zam yapar sonrada bu sistemi herkeze takmak zorunda bıraktırılır sonrada ordan vergi koparmanın hesabını yapar.

    ugrunla milyonlarca insanın katledildigi petrol denen şeye toplumun her bireyi artık muhtaç hale gelmiştir. hatta ugruna şarkılar bile yapılmıştır.

    petrol dogada varolan kendiliginden oluşan günümüz şartlarında sadece araçlar için degil tüm endüştiri kollarının faydalandıgı vazgeçilmez enerji, kaynagıdır. ekmek gibi su gibi vazgeçilmez bir şeydir.

    siz sanıyormusunuz ki ülkemizde petrol yok. haritayı inceleyin. azerbaycanda var iranda var ırakta var. ama güneydoguda yok. türkiyeye sadece ihtiyacının %4 kadar çıkarmasına izin verilmekte.

    1998 yılında dersaneye giderken bir tarih hocamız vardı kardeşi türk petrolleri aş. de yada adını tam hatırlayamadım ama herneyse. genel müdür olarak görev yapmış ve adam milliyetçi oldugu için kafayı yemiş. petrol arama işi bp ye verilmiş bulunan kuyular ya rezerv yetersiz diyerek kapatılıyormuş yada güneydogudan toplanan tahıl ürünleri içine dökülerek özelligi bozuk düşük kalite diye çıkarılmıyormuş.

    otomotiv şirketleri isteseler 1 lt ile 100 km gidecek araçlar yaparlar. ama bu petrol endüstirisinin ve bundan rant saglayan süper güçlü devletlerin işne gelmez.

    gelecegin enerjisi hidrojendir. şimdilik pek yaygınlaşmasını istemediler çünkü hali hazırda ki enerji kaynagı petrol rezervleri 50 yıl yetecek kadar var gözükmekte.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler