Türk mucitten inanılmaz buluş (Benzin tasarrufu)
Reklamlar
-
24 Temmuz 2009, 10:59
#41
ketchup adlı üyeden alıntı
Alet o kadar da kolpa olmayabilir bence. savaskayan abi'nin, Makine ve Eyong'un dediği herşey doğru aslında ama bir nokta atlanıyor olabilir. Suyu elektrolizle ayrıştırıp, tekrar yakarak enerjiye çevirirken elbette verim kaybı olacaktır. Bu kaçınılmaz. Ama burada elektroliz için gereken enerji motordan alınmıyor, alternatörden alınıyor sanırım. Yani bu alet en iyi ihtimalle alternatör için harcanan enerjiyi az bir kayıpla motora kazandırmış oluyor. %40 verimli olması imkansız tabi ki.
Alternatör, motordan 3-5 beygir (ortalama 4 diyelim) güç yiyor ise;
"bu alet mantık olarak en iyi ihtimalle 4 beygir kazandırır veya motor gücü(hp)/4 oranında tasarruf sağlar" diyebilir miyiz? Olabilir. 100 beygirlik bir motorda %4 tasarruf sağlıyor olabilir ki bu iyimser bir tahmin. Karı %3 falandır bence..
Tabi bu sırada silindir içinde hidrojen ve oksijen ile yapılacak patlamalardan sonra oluşacak su buharının motora verebileceği zararı bilmiyorum.
100kW bir motor 136 beygir dir alternatör se maksimum 1 kW üretir(kullanımlar çıktıktan sonra) 100 kw lik motoru 1 kw lık hidrojen nekadar hızlandırabilir ki.
edit:bir de alternatörler ortalama 4 beygir yer moto dan ve alternatör elektrik üretirken aracın gücü azalmış olur. bunu engellemek için sadece dip gaz anında ışıklarda filan iyi kalkış için gazı sonladığımızda alternatörü iptal eden aparatlar var gaz pedalına yerleştirilen. motorun gücünü yemesin diye
Reklamlar
-
24 Temmuz 2009, 11:12
#42
Aynısını Mytbusters'ta denediler. Yani ABD de böyle aklıevvel mucitler var. Aküden yada alternatörden gelen elektrik enerjisiyle otomobili çalıştıracak kadar hidrojen elde etmek mümkün değil. Ancak bir otomobilin hidrojenle çalışması mümkün. 4 zamanlı motorlar bu işi doğrudan yapabilirler sadece hava hidrojen karışımını ayarlayacak yeni bir karbüratör gerekli. Hidrojenin elektroliz yoluyla elde edilmesi için harcanan enerji yakıt olarak kullanılmasıyla elde edilecek kinetik enerjiden her zaman daha büyüktür. Bu tip çevre dostu motorların gelişmesi için elektriğin fosil yakıtlar dışında bir kaynaktan elde edilmesi gerekir. Böylece 0 emisyonlu çevreci taşıtlar yaygınlaşabilir.
-
24 Temmuz 2009, 11:18
#43
elektrolize yetecek kadar elektriği varsa alsın kocamaaaaaaan bir elektrik motorunu şanzımandan versin yok pardon o zamanda hibrit motoru bulan türk diye başlık açarlar
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
-
24 Temmuz 2009, 11:26
#44
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Bu sistemi kullanan motorlarda pistonların skıştırma oranının da yükseldiğinin altını çizen Mustafa Uzun,
Türk mucit Mustafa Uzun sözlerini şöyle sürdürdü: "Cihazımızın tek özelliği yakıt tasarrufu sağlaması değil, aynı miktarda yakıtla daha uzun yola alınabildiği için çevreye de olumlu katkısı var.
amma da sallamış
sıkıştırma oranı hiçbri zaman değişmez
sıkıştırma oranını değiştirmek için motorun kontrüksiyonunda bir değişiklik yapman gerekir
bir de yakıt tasarrufunun ne anlama geldiğini birisi bu arkadaşa izah etsin
ama o yada bu şekilde aynı miktar yakıtla daha uzun yol yapabilmesini sağlayabildiyse helal olsun
umarım elinden tutarlar da vatana millete hayırlı olur
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
24 Temmuz 2009, 11:30
#45
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
100kW bir motor 136 beygir dir alternatör se maksimum 1 kW üretir 100 kw lik motoru 1 kw lık hidrojen nekadar hızlandırabilir ki.
90 amperlik bir alternatör, (ortalama 30 amper için 1.2hp güç çekerler) 3.6 beygir yer motordan. Bu sistem bu gücü verim kaybı ile 3hp olarak motora geri kazandırsa, 100 beygirlik motorda %3 verim olur. Az önce de dediğim gibi. Ben aracı çok hızlandırır falan demedim. %3 verim sağlayabilir dedim. hala da öyle diyorum.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
24 Temmuz 2009, 11:33
#46
ketchup adlı üyeden alıntı
90 amperlik bir alternatör, (ortalama 30 amper için 1.2hp güç çekerler) 3.6 beygir yer motordan. Bu sistem bu gücü verim kaybı ile 3hp olarak motora geri kazandırsa, 100 beygirlik motorda %3 verim olur. Az önce de dediğim gibi. Ben aracı çok hızlandırır falan demedim. %3 verim sağlayabilir dedim. hala da öyle diyorum.
yanlış anlama ben de sen yanlış düşünüyorsun diye yazmadım.
ek olarak yukarı yazmıştım zaten alternatörün 4 beygir olduğunu.
şunu söyleyeyim alternatör elektrik üretti diye motora güç kazandırırız bu elektrikle gibi bi durum saçma olur.
alternatör elektrik üretim anında motorun 4 beygirini yiyor zaten sen onu geri hidrojen olarak versen ne yazar
-
24 Temmuz 2009, 11:35
#47
[QUOTE=ExTReMa;1694604]Bu cihaz yapar mı bilmem fakat
Eğer emiş manifoltundan saf oksijen verirseniz beygir gücü önemli ölçüde artar
[/COLOR]
Biliyorum, ben sadece bu haberin inandırıcılığı ve haberde inandırıcı belgelere dayanmayan yorumların bulunmasından duydugum rahatsızlıgı dıle getırmek için yazdım onu.
-
24 Temmuz 2009, 11:42
#48
-
24 Temmuz 2009, 11:43
#49
Bu yakıt tasarrufunun doğruluğuna inanmak için mutlaka denemek gerekir.Önce deneme imkanı varmı Ben takside deneyeyim.
Başka nasıl karar verebiliriz doğru olduğuna.
Ben bu tasarrufları BOR kullanılarak yapıldığını duydum.Ne derece doğru bilmiyorum.
-
24 Temmuz 2009, 11:43
#50
İlginç bir durum! Kimse inanmıyor ama bu kadar üye (ben dahil) okuyor. Acaba saçma da gelse bilinç altında inanmak mı istiyoruz?
Naci63, osmaniyeli, DARKDIAMOND, eftelya, hüseyinn, ozan_bursa, yalnız_kurt, shadow slx, Anjinsan75, ErTech, duymazay11, R_E_B_E_L, ExTReMa
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
24 Temmuz 2009, 11:54
#51
Naci63 adlı üyeden alıntı
İlginç bir durum! Kimse inanmıyor ama bu kadar üye (ben dahil) okuyor. Acaba saçma da gelse bilinç altında inanmak mı istiyoruz?
Naci63, osmaniyeli, DARKDIAMOND, eftelya, hüseyinn, ozan_bursa, yalnız_kurt, shadow slx, Anjinsan75, ErTech, duymazay11, R_E_B_E_L, ExTReMa
sevgili Naci kardeş
bri şey uzaktan ördek gibi görünüyorsa ve vak vak diye ses çıakrıyorsa ördek olduğu kuvvetle muhtemeldir
yanına gidip ördek mi değil mi diye incelemeye gerek duyulmaz
konu başlığı ilgi çekici
ve millet olarak da meraklı bir milletiz
geldik baktık
işin saçmalığını görünce de yorumlarımızı yazdık
tabii ki gönül tasarrufa gidilmesini ister
ama görülüyor ki milleti de keriz yerine koymaya çalışıyrolar
ha bu millete müstehak mı dersen orası tartışılır
dünyanın en garip vergilendirme sistemine sahip olduğumuz için ...
semer vuran çok olur diye bir atasözü vardı
ne anlama geldiğini bilen var mı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:54 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:52 AM ----------
duymazay11 adlı üyeden alıntı
Bu yakıt tasarrufunun doğruluğuna inanmak için mutlaka denemek gerekir.Önce deneme imkanı varmı Ben takside deneyeyim.
Başka nasıl karar verebiliriz doğru olduğuna.
Ben bu tasarrufları BOR kullanılarak yapıldığını duydum.Ne derece doğru bilmiyorum.
bazı sistemlerde bor u gaz haldeki hidrojeni depolamak için kullanıyorlar
bu sebepten bor önemli
yani bor u yakıt olarak kullanmıyorlar da bir nevi sünger gibi kullanıyorlar
merak edenler için gogıl yardımcı olacaktır
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
24 Temmuz 2009, 12:07
#52
isim verip rencide etmeyin lütfen ayıp ayıp!?
Birkaç senede bir bu tip haberler çıkıyor ama hiçbir yerde kullanan kişilere rastlamadım görmedim. Lpg de ilk çıktığı yıllarda çok sansasyonlara yol açtı ama bakın günümüzde ne kadar yaygınlaştı. Şimdi sorarım size o dediğiniz büyük firmalar neden lpg li otomobil üretimini 10 yıl öncesine kadar yapmadı okadar arge çalışması yapacak teknik kapasiteleri mühendisleri varken bu mühendislerin hiçbiri mi akıl edemedi kaldiki lpg su gibi de değil hiçbir ekstraya gerek kalmadan buji tarafından ateşlenerek aynı benzin gibi yanabilenbir madde olduğu halde. Ama şuan standart lpg li üretilen araçlar var piyasada. onun için hiç bir mühendis düşünememişte alemin akıllısı bu adammı da böle bişey yapmış yaklaşımı bence yanlış he eksik yanlış tarafları da varsa bile biraz daha üzerinde çalışılırsa yakın gelecekte böyle araçların piyasada olacağı kanaatindeyim, olay bazı arkadaşların dediği kadar da işkembe ikübradan sallama değil yani.
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
-
24 Temmuz 2009, 12:12
#53
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
yanlış anlama ben de sen yanlış düşünüyorsun diye yazmadım.
ek olarak yukarı yazmıştım zaten alternatörün 4 beygir olduğunu.
şunu söyleyeyim alternatör elektrik üretti diye motora güç kazandırırız bu elektrikle gibi bi durum saçma olur.
alternatör elektrik üretim anında motorun 4 beygirini yiyor zaten sen onu geri hidrojen olarak versen ne yazar
hah işte demek istediğim, en iyi ihtimalle alternatörün yediği gücü geri kazandırırız. Gerçi yeni nesil motorlarda farlar falan açık değilse alternatör de devreye girmiyor..
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
24 Temmuz 2009, 12:13
#54
İcat çalışırmı çalışmaz mı bilmem ama denemek lazım denemek içinde almak lazım alınca da zaten çalışmıyorsa adam yine dolandırmış oluyor
-
24 Temmuz 2009, 12:14
#55
ketchup adlı üyeden alıntı
hah işte demek istediğim, en iyi ihtimalle alternatörün yediği gücü geri kazandırırız. Gerçi yeni nesil motorlarda farlar falan açık değilse alternatör de devreye girmiyor..
anladım hocam
-
24 Temmuz 2009, 12:50
#56
Aslında oksijen yakıcı, hidrojen yanıcı gazdır. İkisini aynı manifolda gönderince tık diye su oluvermez. Olsaydı havada oksijenle hidrojen kalmazdı , malum ölürdük
Oksijenle hidrojeni elektrolizle ayırmak ve saf oksijeni direk enjeksiyona vermek mümkündür ve normal havadan daha verimli bir karışım elde etmek de mümkündür , dolayısıyla daha yüksek verimli bir patlama sağlayarak güç artışı sağlamakda mümkündür. Ancaaaak , öncelikle o hazneye koyduğun su safsu olmalıdır yoksa sen elekroliz yapana kadar anan ağlar birde kalan atıklarında (diğer gazlar ve mineraller) bir şekilde sistemde ayrılması gerekir yoksa motor 2 günde kurumla dolar atarsın motoru. İkinci olarak elekroliz yapmak için gerekli olan enerji ciddi bir enrjidirki sürekli çalışması halinde alternatör fazla akım çekecek , akümüz bunu kaldıramayacak , ek aküye ihtiyaç olacak , ek akü takılınca saj dinamosu yetmeyecek , güçlü mıknatısı olan bir şarj dinamosu takılacak buda motora direk bağlı olduğundan güçten yiyecek . Dolayısıyla bir işe yaramicak benim kanım bu. Ancak bende geliştirilirse düşük enerji ile bir elektroliz yöntemi bulunursa yada bulunmuşsa kesinlikle işe yarar diye düşünüyorum. Çalışmakta fayda var. Güvenilir bir kuruluşun bununla ilgili testler yapması hepimizin merakını dindirecektir.Ancak 3. bir şahsın ağzından dolma bilgilerle kimse ikna olmaz.
Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...
-
24 Temmuz 2009, 13:12
#57
şimdi işin şu kısmı enteresan %40 tasaruf saglıyıp birde beygirin artması :S tohaf herkez bilir nerde tasaruf orda performans kaybı olur.ben bilgisayarcıyım demin pc me overclok yaptım performans %10 elektrik kaybı %10 internet ortamında gezen biri için gereksiz bi performans yani bazı avantajların dezaantajıda mutlaka olur burdan inandırcılığını yitirmiş olay.
-
24 Temmuz 2009, 13:24
#58
malesef haberi yapan şahısın dünyadan haberi yokmuş
bu olay nerdeyse 2 seneden eski bir olay ve bizim mucidin falan bir şey bulduğu yok
buyrun burada açıklaması
http://www.youtube.com/watch?v=sLugqwE8hVU
burada da uygulanmışı var
http://www.youtube.com/watch?v=EwpasO4jE4g
daha bir çok örneği youtube'da bulabilirsiniz
uygulamanın iddia ettiği kadar tasarruf sağlayacağına inanmıyorum ve
bu ve bunun gibi kendini gazeteci, haberci sananların tez zamanda akıllanmasını temenni ediyorum...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
24 Temmuz 2009, 13:40
#59
Haber başlığından belli
Türk mucitten inanılmaz buluş (Benzin tasarrufu)
-
24 Temmuz 2009, 14:04
#60
petrol endüstirisi batılı ve amerikalı şirketlerin elinde oldugu sürece bu tür haberler gerçek olsa bile örtbas edilir.
diyelimki gerçek bizim hükümet %40 benzine zam yapar sonrada bu sistemi herkeze takmak zorunda bıraktırılır sonrada ordan vergi koparmanın hesabını yapar.
ugrunla milyonlarca insanın katledildigi petrol denen şeye toplumun her bireyi artık muhtaç hale gelmiştir. hatta ugruna şarkılar bile yapılmıştır.
petrol dogada varolan kendiliginden oluşan günümüz şartlarında sadece araçlar için degil tüm endüştiri kollarının faydalandıgı vazgeçilmez enerji, kaynagıdır. ekmek gibi su gibi vazgeçilmez bir şeydir.
siz sanıyormusunuz ki ülkemizde petrol yok. haritayı inceleyin. azerbaycanda var iranda var ırakta var. ama güneydoguda yok. türkiyeye sadece ihtiyacının %4 kadar çıkarmasına izin verilmekte.
1998 yılında dersaneye giderken bir tarih hocamız vardı kardeşi türk petrolleri aş. de yada adını tam hatırlayamadım ama herneyse. genel müdür olarak görev yapmış ve adam milliyetçi oldugu için kafayı yemiş. petrol arama işi bp ye verilmiş bulunan kuyular ya rezerv yetersiz diyerek kapatılıyormuş yada güneydogudan toplanan tahıl ürünleri içine dökülerek özelligi bozuk düşük kalite diye çıkarılmıyormuş.
otomotiv şirketleri isteseler 1 lt ile 100 km gidecek araçlar yaparlar. ama bu petrol endüstirisinin ve bundan rant saglayan süper güçlü devletlerin işne gelmez.
gelecegin enerjisi hidrojendir. şimdilik pek yaygınlaşmasını istemediler çünkü hali hazırda ki enerji kaynagı petrol rezervleri 50 yıl yetecek kadar var gözükmekte.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler