Türk mucitten inanılmaz buluş (Benzin tasarrufu)
Reklamlar
-
23 Temmuz 2009, 23:26
#21
daha öncede aynı konuyu başka bir arkadaş vermişti. konu aynıydı. ama böyle yakıt tasarrufu olmaz ki. yakıt hücreli arabalarda içten yanmalı motor bulunmaz zaten. o araçta sadece deneme amaçlı üretimişti bi kaç adet var dünyada ama. yok al hemen tak yakıt tasarrufu sağlasın diye bişey yok.. tasarruf vs yapamasın zaten.
hatta konuyu hatırlatayım araçlarda %140 tasarruf vs yazıyodu. sahibinden comda ilanı link olarak verilmişti
Reklamlar
-
23 Temmuz 2009, 23:26
#22
-
24 Temmuz 2009, 07:05
#23
savaskayan adlı üyeden alıntı
Palavranın önde gideni bu olay.
hatta bir süre sonra milleti dolandırmak için rahatlıkla kullanılacaktır.
ben bu icat oyununu daha önce görmüştüm,birileri çıkar önce böyle haberler yaptırır,sonra bir tezgah kurar,milleti dolandırır,dolandırıcılar o paraları tek başına yiyemez,işin içine mafya karışır olan kerizlere olur.
hani bir slogan var ya Kriz varsa çare var
burada da keriz varsa çare var oluyor.
http://arsiv.zaman.com.tr/2000/02/07/ekonomi/2.html
haberde sözü geçen" italyan"la konuştum,Hesapta Mühendis ama İngilizce yok,inanmayacaksınız ama İtalyanca da yok.Mühendis olma ihtimali bile zayıf.Geçmişte yıllarca Amerikan arabaları kullanmış,motor indirmiş biri olarak bunu anlayabilmek çok zor değil zaten.
Otomotiv şirketlerinin dev arge tesislerinin,binlerce mühendisinin bilemediğini,bulamadığını kömürlükte,mutfakta icat etmek mümkün olsaydı o şirketler ARGE bölümü kurmaz,mucit avına çıkardı.
mühendis filan değilim,o mucit gelsin istediği yerde tartışalım bunun icat olup olmadığını
Okadar haklisinki dostum.. Ben sadece birkac satir okuyup biraktim gerisini..(Basligi)
Bir Daimler Benz, Audi, BMW, Fiat vs. vs. calisan mühendis bunlari düsünemiyor ama bizim arka sokakta calisan mucit düsünüyor. Simdi yaticam buraya gülmekten.. 100 de 40 tasarruf.. Yani nerdeyse yari yariya.. Hey allahim biraz akil..
Ama üzülerek görüyorumki yukarida bazi arkadaslar hala buna inaniyor.. Helal olsun falan lar...Cok yasamaz..Korkmayin yasar.. Yapmayin arkadaslar ne olur.. Biraz realist olun.. Tekerlegi yeniden icat etmeye calisiyor bu adamlar..
Ve korkarimki cok kisi bu alete birsürü para verip görüceklerki fos hersey..
-
24 Temmuz 2009, 08:17
#24
Buna icat denmez...İlk okulda bile yapmıştık bu deneyi
Başarı ihtimalide sınırda; elektroliz ile ayrıştırma için harcayacağın enerji yakarak kazanacağından daha fazla gibi geliyor bana
Teknik bir üniversiteden rapor alması lazım, sonra inanırım.
-
24 Temmuz 2009, 08:41
#25
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Buna icat denmez...İlk okulda bile yapmıştık bu deneyi
Başarı ihtimalide sınırda; elektroliz ile ayrıştırma için harcayacağın enerji yakarak kazanacağından daha fazla gibi geliyor bana
Teknik bir üniversiteden rapor alması lazım, sonra inanırım.
Bizim milletimiz enteresandır,bilgi toplumu olamadığımız için tuvalet ibriğine musluk takan kendini mucit zannetmeye başlar.
[B]bu tip kerizleme olaylarında bir tezgah kurunca teknik üniversite raporu almak zor değil,zaten o raporlarda ne yazarsa yazsın;
millet üzerinde üniversite yazan her raporu olumlu zanneder.
Bu tezgahı iyi bilen bir ekip gider,Türk Patent Entstitüsüne başvurur patent almak için.O başvuru belgesini de gösterir herkese işte bu bizim başvurumuz diye.Sersemlerin tam beklediği şey de bu zaten.Güzelim arabalarının manifoltlarına matkapla delik açtırırlar,sadece o delik açılırken içeri kaçan metal kırıntıları bile motorun ömründen 50.000 km yer ama bunu düşünemezler.
Patent başvurusuna gelince 1-2 yıl içinde reddedilir,bu bir icat değildir diyeAma o zamana kadar yeterli voli vurulmuş olur.
10 yıl önce dönemin Sanayi bakanı ve Tübitak bu konuda açıklama yaptı,
"inanmayın yok böyle bir sey" diye.
Şimdi" üzerinden 10 yıl geçti,unutulmuştur" deyip fakir fukarayı ve sersemleri sömüreceklerdir.
Meraklısına özel not;bu topiğe verdiğim ilk mesajdaki olayı araştırırsanız sonuçta işin içine mafya babalarının karıştığını,keriz paralarını paylaşma kavgalarında adam öldürüldüğünü de görürsünüz.
-
24 Temmuz 2009, 09:18
#26
Bu sistem yıllar öncesinden vardı. Manifolda su verilerek emilen hava yakıt karışımının biraz fakirleştirilmesi ve silindir içi sıcaklığın belli bir oranda düşürülerek daha fazla hava-yakıt karışımının girmesinin sağlanması olarak basitçe ifade edilebilir. Bu sistemdeki saçmalık ise şu: Öncelikle suyun elektrik ile ayrıştırılıp manifolda verilmesi tam bir saçmalık. Çünkü hidrojen ile oksijeni aynı manifolda verirseniz dönüşeceği şey gene sudur. Neticede boşu boşuna ayrıştırıyor. Yani sistemin mantığı daha başından bozuk.
Böyle şeylere kesinlikle para vermeyin. Otomotiv üreticileri katı egzoz emisyonlarını nasıl düşürecem diye milyon dolarlık yatırımlar yaparak AR-GE çalışmaları yapıyor. %40 gibi ciddi bir tasarruf emin olun kimse kayıtsız kalmaz. Ancak bahsedilen sistemin %40 gibi bir tasarruf yapmasına imkan yok. Eğer yakıtı %40 kısmazsanız
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
24 Temmuz 2009, 09:25
#27
Hemen başlanmış karalama kampanyası.Bunu bulan bir honda yada yabancı bir mucit olsa kimsenin sesi çıkmazdı .Normaldir 100 yıl önce deselerdi bir kutu olacak içinde insanları izleyeceksin adınada televizyon diyecekler deseler. herkez hadi len deli derdi muhakkak.
Sonra deriz TÜRKİYE den mucit çıkmıyor diye geri kalıyoruz diye Sahip çıkmak lazım bence
eğer bu haber doğruysa bu muciti değerini bilen bir ülke gel der.
Arkadaşlar aslını astarını öğrenmeden hemen yalan diyorsunuz belki daha önceleri dediğiniz gibi bu işlerin üçkağıtçılarıda olmuştur doğrudur.Ama bizim amacımız üzüm yemek değil bağcıyı döğmek.Hemen yazıya bakarak olmaz yalandır bu denmez. Araştırırsın ondan sonra yorumunu yaparsın.Doğru değilse bizde yazmasını biliriz üç kağıtçı bu adam diye...
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
24 Temmuz 2009, 09:31
#28
Sayın korkut250
Bir dayanak olmadan konuşmuyoruz burada. Bu konuyla ilgili Auto Show dergisinde yazı çıktı. Sadece bununla ilgili olarak ta değil diğer yakıt tüketimini düşürdüğünü iddia eden ürünler hakkında da. Bahsi geçen sistem %40 gibi ciddi bir oranda yakıt tüketimi sağlamıyor olsa olsa en fazla %1-2 gibi lafı bile olmayan oranda bir tasarruf sağlıyor onu da fakir yanma ile sağlıyor.
Buyrun aşağıdaki linkte su enjeksiyonu kullanan Amerikalı bir kullanıcının deneyimleri var. İnceleyin.
http://www.eskimo.com/~nanook/future...l-economy.html
Hadi bunu da geçtim. Böyle bir sistem eğer verimli olsaydı tüm araç üreticileri motorlarına bu teknolojiyi uygulardı.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
24 Temmuz 2009, 09:35
#29
Makine adlı üyeden alıntı
Sayın korkut250
Bir dayanak olmadan konuşmuyoruz burada. Bu konuyla ilgili Auto Show dergisinde yazı çıktı. Sadece bununla ilgili olarak ta değil diğer yakıt tüketimini düşürdüğünü iddia eden ürünler hakkında da. Bahsi geçen sistem %40 gibi ciddi bir oranda yakıt tüketimi sağlamıyor olsa olsa en fazla %1-2 gibi lafı bile olmayan oranda bir tasarruf sağlıyor onu da fakir yanma ile sağlıyor.
Buyrun aşağıdaki linkte su enjeksiyonu kullanan Amerikalı bir kullanıcının deneyimleri var. İnceleyin.
http://www.eskimo.com/~nanook/future...l-economy.html
Hadi bunu da geçtim. Böyle bir sistem eğer verimli olsaydı tüm araç üreticileri motorlarına bu teknolojiyi uygulardı.
Sayın Mod 5,10 sene sonra arabalarda uygulamaya geçilirse o zaman konuşuruz.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
24 Temmuz 2009, 09:45
#30
Keşke yapsalar da motorlara koysalar. %40 tasarrufu herkes gibi bende isterim. Özellikle bir Türk mühendisinin yapmasından da gurur duyarım.
Bakın bu linkte de su enjeksiyon sistemi hakkında güzel bilgiler verilmiş.
http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
24 Temmuz 2009, 10:01
#31
"Kuyruğunu kovalayan kedi" misali; çocukken mekaniğe yatkın olduğumuzdan hep "buldum buldum" nağralarıyla banyodan fırlardık (Türkün aklı WC'de çalışır). Elektrik motoruna jenaratör bağlarsak ilk çevirme hareketini verdikten sonra sonsuza kadar döner (dönsede kime yararı var tartışılır). Neyse lafı uzatmayalım, üniversitede gözlüklü ve topsakallı bir hoca gelipte verimden bahsedince işler karıştı.
Milyon yılda evrenin enerjisi ile (bedava) oluşan petrolden elde edilen benzinde (yanlış hatırlamıyorsam C8H18) bir sürü hidrojen var. Benzini yakıp mekanik enerjiye, onuda elektrik enerjisine çevirip elektroliz yapıp hidrojen elde edeceksin. Onu yakacaksın ve C8H18 yakmaktan daha verimli birşey elde edeceksin. Hayret valla.
Başka şekilde yaklaşalım; eğer yakıt-hava karışımına hidrojen ve oksijen eklemek yanma verimini artırıyorsa (sonuç gerçekten 40% verim artışı ise) hidrojen ve oksijen elde etmenin daha verimli yolları var. O zaman iki tüp daha eklersin arabana olur biter (benim arabada tüp sayısı üç olacak; LPG+O2+H).
Yok hala göz kararı bu iş için süper diyorsanız hep beraber araştrıp hesap yaparız. Ama dediğim gibi daha birinci hesapta (elektroliz) bu dosya kapanır.
-
24 Temmuz 2009, 10:03
#32
korkut 250 adlı üyeden alıntı
Hemen başlanmış karalama kampanyası.Bunu bulan bir honda yada yabancı bir mucit olsa kimsenin sesi çıkmazdı .Normaldir 100 yıl önce deselerdi bir kutu olacak içinde insanları izleyeceksin adınada televizyon diyecekler deseler. herkez hadi len deli derdi muhakkak.
Sonra deriz TÜRKİYE den mucit çıkmıyor diye geri kalıyoruz diye Sahip çıkmak lazım bence
eğer bu haber doğruysa bu muciti değerini bilen bir ülke gel der.
Arkadaşlar aslını astarını öğrenmeden hemen yalan diyorsunuz belki daha önceleri dediğiniz gibi bu işlerin üçkağıtçılarıda olmuştur doğrudur.Ama bizim amacımız üzüm yemek değil bağcıyı döğmek.Hemen yazıya bakarak olmaz yalandır bu denmez. Araştırırsın ondan sonra yorumunu yaparsın.Doğru değilse bizde yazmasını biliriz üç kağıtçı bu adam diye...
peki dostum,şöyle bir sey yapalım o zaman;
maliyetini ben karşılayayım senin fazer a o sistemi taktıralım.Hatta varsa arabana da taktıralım
Eğer sen haklı çıkarsan ben sana istediğin yerde yemek ısmarlarım hem de beleş bir tasarruf sistemin olur
bu kadar şeyi bilerek yazıyorsam boşa sallamayı sevdiğimden değildir.Adamlar haklıysa beni Mahkemeye versinler tazminat alsınlar.
böyle bir sistemi icat eden adam önce patentini alır ki bu sisteme patent vermeyeceklerine yüzde yüz eminim.Bunun benzeri en az 40 tane başvuru oldu 10 yıl önce.Bu tarz projeler ancak ilkokullar arası proje yarışmalarına uyar
-
24 Temmuz 2009, 10:11
#33
Süper Moderatör
Değil %40 , %4 bile tasarruf sağlıyorsa bu sistemi çok deli paralara otomotiv firmalarına satarız.
Olayın tezgah olduğu daha başından belli, %40 be yuh
Bu ne demek biliyormusunuz, artık dışarıdan aldığımız akaryakıtın neredeyse yarısını almıyacağız demektir.
Böyle bir imkan olsa devlet bu adamı altın kafesde saklar
Aslında olay çok basit;
Herkesin bildiği birşey, enerji yoktan varolmaz. Sadece şekil değiştirir.
Suda bir enerji varsa şeklini değiştirip kullanabilirsiniz, ama 1-2 tonluk bir arabayı hareket ettirecek kadar değil.
Tabiki arabayı hareket ettiren enerji ilede uzaya roket fırlatamazsınız.
Gerçi adamda haklı, %10 tasarruf yapıyor dese kimse almaz aleti, illa 40-50 olcak
Yüzde 5 tasarruf yapsa bana yılda 250 TL karı olur bu aletin, hemen şimdi 1000 TL öderim o alete.
4 sene sonra kendini amorti eder.
Ama git sor benim %5 tasarruf yapsa 1000 tl veririm dediğim cihaza, %40 tasarruf yapıyor diyip 100-150 TL ye filan satarlar
Beni boşverin, ayda 5.000 ila 10.000 TL arası mazot harcayan nakliyeci tanıdıklarım var.
%40 paraya bak be, adam 3-4 senede bir yeni kamyon alır
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
24 Temmuz 2009, 10:17
#34
Ya arkadaşlar bırakın bu işleri.Hepsi palavra.Sudan bir motorun çalışmasına katkı sağlayacak kadar oksijen-hidrojen üretme işi o kadar basit değil.Bu zımbırtıyı fuarda inceledim.Sudan elde edilen 2 kabarcığı çakmakla patlatıp oyun oynuyolardı.O miktarlarla uçan balon bile şişmez.Geçin bu işleri.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
24 Temmuz 2009, 10:22
#35
savaskayan adlı üyeden alıntı
peki dostum,şöyle bir sey yapalım o zaman;
maliyetini ben karşılayayım senin fazer a o sistemi taktıralım.Hatta varsa arabana da taktıralım
Eğer sen haklı çıkarsan ben sana istediğin yerde yemek ısmarlarım hem de beleş bir tasarruf sistemin olur
bu kadar şeyi bilerek yazıyorsam boşa sallamayı sevdiğimden değildir.Adamlar haklıysa beni Mahkemeye versinler tazminat alsınlar.
böyle bir sistemi icat eden adam önce patentini alır ki bu sisteme patent vermeyeceklerine yüzde yüz eminim.Bunun benzeri en az 40 tane başvuru oldu 10 yıl önce.Bu tarz projeler ancak ilkokullar arası proje yarışmalarına uyar
Ben sallıyorsun demedim,Adamda bulmuş haklı demedim, sadece araştırıp yazmak lazım dedim. Sözünüde unutma Söz uçar yazı kalır.Bu proje doğruysa ve adam patentini alırsa Fazerı çekiyorum kapına 5 kuruş para vermem taktırıyorsun o sistemi fazerıma Şahitsiniz Modlar.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
24 Temmuz 2009, 10:25
#36
Hocam bir de "erke makinası" vardı, generalli televizyonlu sunumu olmuştu, gelecek sene yer yerinden oynıyacak demişlerdi, iki üç sene geçti aradan nooldu, haberi olan var mı? Birkaç sene önce de bizim üniversiteden çocuklar hidrojenli suyla çalışan motor yaptık benzinden daha ekonomik diyorlardı, sonra anlaşıldı ki hidrojeni ayırmak için kullandıkları elektriği hesaba katmamışlar, üniversiteden beleş kullandıkları için.
-
24 Temmuz 2009, 10:34
#37
Teknik olarak mümkündür , bir dönem suyla çalışan araba yapan bir mühendis vardı sonra nasıl olduysa bir kazaya kurban gitti.
Hidrojen le Oksijenin yanma ürünü Su dur , buda motoru hoş yapar , eksoz çıkışından su akmaya başlayınca neden paslandı demeye başlanır
motor içindeki parçaları hiç düşünemiyorum.
Seramik motor bu işi çözer diyorlardı .
Neyse bu bilgilerde kulaktan dolma , birazda kafamdan doğrudur dediğim şeyler.
-
24 Temmuz 2009, 10:38
#38
savaskayan adlı üyeden alıntı
Otomotiv şirketlerinin dev arge tesislerinin,binlerce mühendisinin bilemediğini,bulamadığını kömürlükte,mutfakta icat etmek mümkün olsaydı o şirketler ARGE bölümü kurmaz,mucit avına çıkardı.
bari sen yapma savaş abi.
hadi bu olay uydurmadır, düzenbazlıktır orasını bilmem. ispat edilince inanmak lazım böyle şeylere.
ama otomobil şirketlerinin bizim faydamızı düşünen kuruluşlar olduğu fikrine de kapılmayın sakın.
bu petrol denen meret için savaş çıkarıyorlar, aynı karteller araba üreten firmaları kontrol etmiyor mudur sanıyorsunuz? benzini az tüketen veya hiç tüketmeyen bir sistemin gelişmesine izin verirlermi dersin?
-
24 Temmuz 2009, 10:48
#39
ya şimdi ben bu icadı yapsam.iha ya değil ilk önce tse ye noter e otohaber e test için gider belgelerimi alır sonra yurt dışı pazarlamaya başlarım yani
tuv e de giderim
-
24 Temmuz 2009, 10:54
#40
Alet o kadar da kolpa olmayabilir bence. savaskayan abi'nin, Makine ve Eyong'un dediği herşey doğru aslında ama bir nokta atlanıyor olabilir. Suyu elektrolizle ayrıştırıp, tekrar yakarak enerjiye çevirirken elbette verim kaybı olacaktır. Bu kaçınılmaz. Ama burada elektroliz için gereken enerji motordan alınmıyor, alternatörden alınıyor sanırım. Yani bu alet en iyi ihtimalle alternatör için harcanan enerjiyi az bir kayıpla motora kazandırmış oluyor. %40 verimli olması imkansız tabi ki.
Alternatör, motordan 3-5 beygir (ortalama 4 diyelim) güç yiyor ise;
"bu alet mantık olarak en iyi ihtimalle 4 beygir kazandırır veya motor gücü(hp)/4 oranında tasarruf sağlar" diyebilir miyiz? Olabilir. 100 beygirlik bir motorda %4 tasarruf sağlıyor olabilir ki bu iyimser bir tahmin. Karı %3 falandır bence..
Tabi bu sırada silindir içinde hidrojen ve oksijen ile yapılacak patlamalardan sonra oluşacak su buharının motora verebileceği zararı bilmiyorum.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler