Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorda devir ve yakıt ilişkisi yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    arkadaslar motorda devırlı gıtmek fazla yakarmı yada söle dıyım 5. vıtesde 60la gıtmek devır dusuk yada 3. vitesde 100 120 tabıkı bazı motorlar 1. vıtesde 120 goruyor o ayrı ortala soluyorum gt 250r mesela hangısı daha cok yakar yada aralarında fark varmıdır devır dusuk vıtes yuksekmı yoksa devir yuksek vıtes dusukmu yakıtla bırebır ılıskısı varmı bıraz karıstı ama anladıgınızı umuyorum bıde gercekten her motor ya 90-100 kmden sonra yakıtı cokmu harcamaya baslar tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Temmuz 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    kawasaki Er-6n
    bildiğim kadarıyla motorun en yüksek torkunu verdiği devirde gitmek en ekonomik sürüştür.

  3. #3

    Üyelik
    26 Ekim 2007
    Kardeş devir ne kadar yükselirse o kadar çok yakar vitesle ilgisi yok 1. Vites 2000 devir = 5. Vites 2000 devir ama 5. Viteste varacağın yere daha çabuk varırsın daha az yakarsın.

  4. #4

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    ben 10 500de vıtes degiştiriyorum ama bu ıkı yorum ıcın tesekkur ederım ama celişkili oldu bırbırıyle

  5. #5
    tasarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    Adapazar
    Motosikleti
    LX 150
    Bunu en iyi kullanıcısı bilir yol durumuna bağlı olarak en uygun vites ve devirde kullanarak,motosikleti üzmeden
    ..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..

    Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî

  6. #6
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Hız olarak söyleyeyim Yüksek cc lerde100 km ve 140 km arası düşük cclerde 80 km ile 100 km arası en ekonomik sürüştür bence ...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  7. #7

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız olarak söyleyeyim Yüksek cc lerde100 km ve 140 km arası düşük cclerde 80 km ile 100 km arası en ekonomik sürüştür bence ...
    yanı 100kmden sonra cok yaktıgı dogru ölemi

  8. #8
    yoknickmick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1000 RR
    Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.

    fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir.
    Sevdim vermediler sen motorcusun dediler.

  9. #9

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    Alıntı yoknickmick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.

    fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir.
    valla ne yalan solıyım banada öle geliyor yanı devır nekadar yuksekse yakıtda artıyor ama demek ıstedıgım sey tmm devır yuksek ama hız dusukse yanı 14000 devırde 280le gıdersen cok yakıyor peki ya 14000 devırde 100le gıdersen yada 5000 devırde 180 gitsende aynı seymı olur

  10. #10
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Yüksek viteste,düşük devirle az benzin yakarız.En yüksek viteste motorun boğulmadığı en düşük devir neyse o devirle gitmek idealdir

  11. #11

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    Alıntı babaeskili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek viteste,düşük devirle az benzin yakarız.En yüksek viteste motorun boğulmadığı en düşük devir neyse o devirle gitmek idealdir
    işte merak ettıgıms ey buydu

  12. #12
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı macloren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş devir ne kadar yükselirse o kadar çok yakar vitesle ilgisi yok 1. Vites 2000 devir = 5. Vites 2000 devir ama 5. Viteste varacağın yere daha çabuk varırsın daha az yakarsın.
    Kesinlikle
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  13. #13
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Şöyle düşününce zaten ortaya çıkıyor 8.000 devir diyelim ve 12.000 devir diyelim .Yani piston dakikada 8.000 defa inip çıkıyor ve benzin yakıyor hızımızda 100 km civarı olsun .Diğerindede dakikada 12.000 defa inip çıkıyor ve benzin harcıyor hızımızda 160 km olsun...Şimdi hangi devirde daha çok benzin yakarız tabikii 12.000 devirde. Yüksek tork sağlamak içinde daha çok benzin yolluyor pistonlara karbüratör Yanlışmı sizce
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  14. #14

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle düşününce zaten ortaya çıkıyor 8.000 devir diyelim ve 12.000 devir diyelim .Yani piston dakikada 8.000 defa inip çıkıyor ve benzin yakıyor hızımızda 100 km civarı olsun .Diğerindede dakikada 12.000 defa inip çıkıyor ve benzin harcıyor hızımızda 160 km olsun...Şimdi hangi devirde daha çok benzin yakarız tabikii 12.000 devirde. Yüksek tork sağlamak içinde daha çok benzin yolluyor pistonlara karbüratör Yanlışmı sizce
    tmm bu duz mantık bende tersını soluyorum 8.000 devırde 160la gıdılsın 12.000 devırde 100le gıdılsın sımdı durum degısırmı

  15. #15

    Üyelik
    16 Temmuz 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    kawasaki Er-6n
    Alıntı yoknickmick adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.

    fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir.
    sanırım bu motordan motora fark ediyor. benim motorun en yüksek torku 6000-7000 devir arasında olması lazım ki bu devirlerde hakikaten az yakıyor. ama bi race için bu geçerli olmayabilir.

  16. #16
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    http://www.motordelisi.com/forum/mot...-rpm-km-h.html
    Daha önce bu konuya iyi kafa yormuş ve sonuçlandırmışlar.
    üstüne bilgi koyabilirsek ne ala...
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  17. #17
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı okan_style adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tmm bu duz mantık bende tersını soluyorum 8.000 devırde 160la gıdılsın 12.000 devırde 100le gıdılsın sımdı durum degısırmı
    Aynen şef bu seferde motor boğulur ve benzini yakmasa bile benzini çiğ atar ama aynı benzini karbüratör yollar pistonlara .Kanımca
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  18. #18
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  19. #19
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  20. #20

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Verilerde belirtilen maksimum tork,beygir degerleri 5. veya son vites için verilen degerlerdir.Aynı hızda devir veya aynı devirde hız ölçümleriniz ile vitesler arası seyir hız farkını test edip bu degerlere göre hangi viteste maksimum tork yada güç aldıgınızı bilmek yakıt tasarrufu ve motor ömrü açısından yarar saglayacaktır.Örnegin 6000 devirde 5. viteste maksimum gücünü veren bir araçta 4. viteste 5000 3. viteste 3000 2. viteste 2500 devirde bu degere ulaşabilir.Tork degerinde sürüş,maksimum güç devirinde vites degişimi bence en ekonomik olanıdır. Her viteste maksimum devirde degişim gereksiz,yıpratıcı ve müsrüfce kullanımdan başka bir tarz olmamakla birlikte zevkler ve renkler tartışılmaz.Minimum devirde maksimum hız (5. viteste 5000 devirde maksimum tork veren araç ile 5.viteste 2000 devirle gitmek demek sağır motor oluşumuna davetiyedir.özellikle rodajda.)hem benzin sarfiyatını :Meknik ataletle elde edilecek güç yerine benzin gücünü tek başına kullanmak demek dir ki hem benzin sarfiyetını hemde mekanik bakım masraflarını artırır kanısındayım.Yani bana pek mantıklı değil gibi geldi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler