Sorulan sorulardan dolayı eklemek istedigim bir kaç husus var.Direk enjeksiyonlular ve SS ler hariç(Karbüratörlüler, manifolta yakıt püskürtülenler )Yakıt karışımlarını en iyi ayarladıkları aralık ortalama olarak çeyrek ile yarım gaz arasıdır.Sebebi ise ventüri denilen yakıt hava karışımının,yakıt hava akışının en hızlı(en dar) olduğu bölümde volumetrik basıncın ve karışımın en verimli olduğu(akış şiddetinin en hızlı) pozisyondur.Bunun en basit örnegi çeyrek yarım arası gaz ile gidilen tatlı seyir hızı ile tam gaz hızı arasında yüzde olarak orantısızlık oldugudur.Araç bu pozisyonda harcadıgı yakıtdan maksimum verimi alır.Ve maksimum tork veya minimum yakıt harcanımı araç ataletini yendikten sonra gaz pedalında yada kolunda sürücünün tecrübesine bağlı olarak otomatikmen aldıgı bu konumdur.Yani araç bu konumda genelde en az yakıt harcıyacagı hızda ,viteste yada devirdedir.
motorun sagırlasması olayına katılıyorum pıstonlarda ve dıslılerde böle şeler gercekten oluyor
Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat
Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.
Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...kit-farki.html
daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
umarım açıklayıcı olmuştur
----------------------------------------------
rölantiden bahsetmiyorum
normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
devir sayısı ile orantılı olarka yakar
yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü
misal
5.vites 4000 devir hız 70
4.vites 6000 devir hız 70
3.vites 8000 devir hız 70
bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız
ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir
yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ
not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)