motorumu rektefe ediyorum :)
-
arkadaslar daha once paylasdıgım bi ses sorunu vardı motor yagsız kaldıgı ıcın ve rektefe gerekıyor denilmişdi bende etraftaki ustalardan hic memmun olmadıgım ıcın kendim ugrasmaya karar verdim su anda motoru acdım
subaplarda sorun yok sadece egzoz subabını kiremıt tozu gıbı bı tabaka kaplamıs
egzantrik sisteminde aşınma vs yok
pisdonda tam olarak incelemedım ama gürundugu kadarıyla pisdon ve segmanda sorun yok .. ve sesin sebebini buluyoruz pisdon kafasını krank koluna baglayan boru seklındekı pim 3 parcaya bölünmüş .. şimdi sesin sebebini bulduk ama yagsız kaldıgı ıcın başka bi yerde sorun varmı onu keşfetmemız lazım .....silindirde çizik var demek için ne kadar bi cizik olması lazım arabanın boyasına yaklasdıgınızda bez dolayı sılerken kaynaklanan cok ince cizikler vardırya o tarz izler var bana kalırsa bı sorun yaratacagını düşünmüyorum ama sizin fikriniz cok onemlı
ve krankta herhangı bı sorun boşluk vs varmı bunu nasıl anlayabılırz yukarı aşşa oynatmaya calısıyorum herhangı bı boşluk yok gibi anlayan arkadaşlar yanlış yapmadan once yardımcı olursa sevinirim fotoları cekıyorum iş bittikten sonra paylascam tşkler
Reklamlar
-
sen motoru alırken bence adam sana yağ yakan motoru satmış. yoksa neden 100 ml yağ çıksın. yazık hiç mi utanmadı acaba satan kişi. sen de 1000 km daha gidince iyice bitti işte.
sökmüşken subapları da değiştir yenilensin kompresyonu tam yerine gelir. eğer çok km süreceksen 100-200lira fazla ver tam yenilet eskiyenleri değişerek.silindirden de biraz aldır istersen
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
sen motoru alırken bence adam sana yağ yakan motoru satmış. yoksa neden 100 ml yağ çıksın. yazık hiç mi utanmadı acaba satan kişi. sen de 1000 km daha gidince iyice bitti işte.
sökmüşken subapları da değiştir yenilensin kompresyonu tam yerine gelir. eğer çok km süreceksen 100-200lira fazla ver tam yenilet eskiyenleri değişerek.silindirden de biraz aldır istersen
evet yag yakmışda olabılır 500 km gıtmısım 500 km de bitmiş yag ama sıboplarda felan hıcbısorun yok gıbı duruyor şuan para sıkıntısı var yoksa komple yaptıracaktım böyle ufak bı sorun olduguna cok sevindim acıkcası şimdi silindirdeki cok ince izler normalmidir yoksa sorun varmıdır acaba bunu merak edıyorum
-
Allah kolaylık versin herkesin cesaret edemeyeceği bir işe girişmişsin. Umarım başarırsın.
-
archeus adlı üyeden alıntı
evet yag yakmışda olabılır 500 km gıtmısım 500 km de bitmiş yag ama sıboplarda felan hıcbısorun yok gıbı duruyor şuan para sıkıntısı var yoksa komple yaptıracaktım böyle ufak bı sorun olduguna cok sevindim acıkcası şimdi silindirdeki cok ince izler normalmidir yoksa sorun varmıdır acaba bunu merak edıyorum
silindirden 0.25 mm alınacak diye biliyorum rektefe için. subap keçelerini değiştirmen gerek belki keçeler kaçırıyordu . çok ince çizik az da olsa olabilir ama belki 3 e bölünen pernonun metal parçaları çizmiştir silindiri. o yüzden risk alma silindirden aldır
-
nerde işletebiliriz silindiri kimler yapar bu işi . buarada bişi daha farkettım krank kolu yanmışş birazdan carsıya gidiyorum kırılan parcyı alcam
-
sanayiye git fiyat sor. en başta segman da sor sonra sanayiye git istersen. sanayide motor yenilemeciler rektefiyeciler yapar. çok ta para almazlar . hatta segman sorduğun yere önce sıfır silindirin fiyatını da sor istersen
-
ben şimdi o parcayı takayım ay sonuna kadar işe gıdıp geleyım en azından maaşı alıncada komple yenıletıyım agustosda antalyaya gıtcem motorla :D şimdi cıkıyorum carsıya kapanmadan
-
archeus adlı üyeden alıntı
şimdi silindirdeki cok ince izler normalmidir yoksa sorun varmıdır acaba bunu merak edıyorum
gogıl da honlama diye arat, resimli olsun ama
çıkan sonuçlar yardımcı olacaktır
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
13 Temmuz 2009, 19:44
#10
Bencede eğer bineceksen motosiklete satmam diyorsan sökmüşken siboplarıda değiştir.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
13 Temmuz 2009, 21:02
#11
korkut 250 adlı üyeden alıntı
Bencede eğer bineceksen motosiklete satmam diyorsan sökmüşken siboplarıda değiştir.
para sıkıntısı var bu ara abi yav şimdi biriyle konusdum kawasakının parcaları ıcın volantı vercem eger caymassa komple yaptırrım onun parasıyla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:01 PM ----------
pisdon aldım komple pim ayrı satılmıyormus kotusu 15 ıyısı 25 lıra pısdonun taiwan malı
-
13 Temmuz 2009, 23:11
#12
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
gogıl da honlama diye arat, resimli olsun ama
çıkan sonuçlar yardımcı olacaktır
hmm saol abi gene yardımcı oldun
vee bitti pisdonu deiştirdim ve tekrar topladım su an harika tık yok ama krank kolu yanmışdı muhtemelen ilerde ordan sorun cıkartacak o yuzden krank silindir ve subaplarıda daha sonra deiştirecem bunu yapabilecegimi görmüş oldum en azından 27 lira harcadım pisdon ve contalara usdaya yaptırsam bı okadarda o ısdıcektı ii aksamlar
-
13 Temmuz 2009, 23:15
#13
Krank alt rulmanı sağlam mı peki?
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
13 Temmuz 2009, 23:22
#14
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Krank alt rulmanı sağlam mı peki?
silindire kadar söktüm krankı sökmedim krank kolu yanmış ama krankda bişi yok galıba olsada silindirden aşşağısnı pek anlamıyorum gerci şuan calısmasına bakılırsa rahatsız edıcı hıcbır ses yok şanzıman sıkıntılı gıbı geldı ama oda 20 50 bp araba yagından olabılır :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:22 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 PM ----------
emrah abı sen bılırsın silindir taşlatma ne kadara mal olur sıfır silindir 40 lira
-
14 Temmuz 2009, 22:11
#15
silindiri üst kapağını söktüğün zaman,
egzos giriş yuvasından ve hava giriş yuvasından içeriye içinde duracak şekılde benzın koy,
çorba kaşığı mıktarında yeterli olacaktır,
ve subapların kaçırık kaçırmadığınıda kontrol et,
damla şeklinde olmayacaktır ama,
ufaktan dahi olsa bır nem tarzı ıslaklık beliriyor ıse,
subapları değiştirsen iyi olur,
ve rektifiyecide alıştırmasını yaptır,
aklında olsun,
eğer yine ses geliyor ise şu sıralar,
biyel koluna giren pistonu tutan yuva varya,
senin o pim'i aldıgın yuva,
o yuvada milimetrik boşluk varda olabılır,
yani biyel kolunda sıkıntı olabılır.
çünki sonuçta senin sıkıntında oradan başlamıştı sanırım...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
15 Temmuz 2009, 01:05
#16
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
silindiri üst kapağını söktüğün zaman,
egzos giriş yuvasından ve hava giriş yuvasından içeriye içinde duracak şekılde benzın koy,
çorba kaşığı mıktarında yeterli olacaktır,
ve subapların kaçırık kaçırmadığınıda kontrol et,
damla şeklinde olmayacaktır ama,
ufaktan dahi olsa bır nem tarzı ıslaklık beliriyor ıse,
subapları değiştirsen iyi olur,
ve rektifiyecide alıştırmasını yaptır,
aklında olsun,
eğer yine ses geliyor ise şu sıralar,
biyel koluna giren pistonu tutan yuva varya,
senin o pim'i aldıgın yuva,
o yuvada milimetrik boşluk varda olabılır,
yani biyel kolunda sıkıntı olabılır.
çünki sonuçta senin sıkıntında oradan başlamıştı sanırım...
tşkler ögrendıgım iyi oldu ay sonu krank silindir ve subaplarıda deiştircem ama krank ve subapları hic sokmedım biraz zor olcak galıba
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:05 AM ----------
şuanda hicbi ses yok egzozlada oynadım bıraz cbf gibi oldu
-
15 Temmuz 2009, 04:54
#17
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
gogıl da honlama diye arat, resimli olsun ama
çıkan sonuçlar yardımcı olacaktır
Honlama delik genişletme işlemidir. silindire değil bloga uygulanır. Aşırıya kaçarsan ve silindiri büyütmezsen motorun yağ yakabilir. Ayrıca honlama veya taşlamı tavsiye etmem.
-
15 Temmuz 2009, 09:55
#18
turgayciz adlı üyeden alıntı
Honlama delik genişletme işlemidir. silindire değil bloga uygulanır. Aşırıya kaçarsan ve silindiri büyütmezsen motorun yağ yakabilir. Ayrıca honlama veya taşlamı tavsiye etmem.
kardeş
silindir ile pistonu karıştırdın galiba
boru şeklinde olana silindir denir
ve silindir motor bloğuna açılır yada çakılır (tipine göre değişir)
honlama veya taşlama tavsiye etmezsin ama yıllardır rektefiyeciler ve modifciler bunu yapıyor
20 TL için değmez diyebilirsin ama ben şöyle bakıyorum olaya
20 TL için değmez ama öğrendiğim yanıma kar kalır (tecrübe güzel şey ne de olsa)
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
16 Temmuz 2009, 04:36
#19
parcası pahalı yada bulunmuyan bı motor ıcın emınımki cok iyi bişidir bu honlama ama silindiri 30 40 lıraya çarşıda bulunan bı motor icin gerek olmicak galiba ama elbetteki ögrendıgımız cok iyi oldu illerde illaki lazım olacaktır ozan abiye actıgım her konuda gercekci ve güzel bilgiler verdigi yardımcı olmak istediği ve bildiklerini paylaşmaktan sakınmadıgı icin özellikle teşekkur edıyorum.. dier arkadaşlarada yardımcı oldukları ıcın teşekkür edıyorum
-
16 Temmuz 2009, 08:09
#20
archeus adlı üyeden alıntı
parcası pahalı yada bulunmuyan bı motor ıcın emınımki cok iyi bişidir bu honlama ama silindiri 30 40 lıraya çarşıda bulunan bı motor icin gerek olmicak galiba ama elbetteki ögrendıgımız cok iyi oldu illerde illaki lazım olacaktır ozan abiye actıgım her konuda gercekci ve güzel bilgiler verdigi yardımcı olmak istediği ve bildiklerini paylaşmaktan sakınmadıgı icin özellikle teşekkur edıyorum.. dier arkadaşlarada yardımcı oldukları ıcın teşekkür edıyorum
Şimdilik halletmene sevindim.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler