subapları sen sökersen takmak için emın ol kafayı yersın,eğer daha önce takılırken görmedin ise,
subap değişimi ve yenisinin takılımı çok basittir ama elınde takma aparatı var ise,
yoksa sınırden kırabılırsın sonunda,
ve bu arada,
eğer yeni subap alır ve taktırmaya karar verırsen,
zaten sen yapamazsın uğraşma dahi,
git bi rektifiyecıye,
orada alıştırsınlar,taksınlar,
ve istersen taşlattırırsında,
sana sağlıklı olabılecek tüm uyarıları yaparlar zaten,
ben dahi sorduğumda söylemişlerdi,
''abi motor için hiç taşlama yapmadık,aşırı bır farkıda olmaz çünki sade taşlamanın'' dediler.
ama unutma subap değişimini sen yapmaya çalışma ilk sefer olsun git yaptır,,
ve neden böyle dediğimi anla...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
arkadaşlar emin olun bahsetdiğiniz konu Suboblar, silindir ve sekmanlar başlı başına bir iştir.Mutlaka uzman eli ustasına bırakın.Kesinlikle bu işlerde çalışmayanlar kurcalamasın.Yoksa parçalara verilen paralar eninde sonunda boşa gider.Ben diyorum ki bu işi riske sokmayın. Motorunuza yazık olur.
ilk olarak subap değişimi için aparat gerekıyor,
yapılırken gördüm çünki,
birde subap alıştırma denilen bir uygulama var,
onun içinde subap yataklarına havalı taşlama çekılıyor,
kaçırmasın dıye,
bir ara bir dahi elle uğraşıyorduk,
fakat 15 lira verdim 15 dk içinde bitti
bu iş göründüğü zaman yapılabılecek bişiy değil,
aparatları gerekıyor yani...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
tşkler 10 agustosda antalyaya dogru yol alcam allah izin verirse şimdi elime para gecdı bıraz ruhsat yenileme işlemini halledeyım kalanlada silindir krank kolu ve sibopları yenilicemki 10 agustosa kadar rodaj bitsin bu arada yedek parcaları hep cin malı sanıyordum ama tayvan mallarıda mevcutmus ve fiyatlarıda cok iyi bunu ogrendıgım cok iyi oldu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 PM ----------
hmm bu benım yiyebileceğim bi b.k deil ozaman ... neyse ya subaplarda bi sorun yok zaten silindirde kolayda krank kolu başımı agrıtacak gibi cünkü hic acmadım karsıma ne cıkacak bılmıyorum
arkadaşlar bugun silindiride değiştirmeye karar verdim ve silindir aldım eve geldim birde ne goreyim silindirin icinde pisdon :D boşa almışım ılk pisdonu megersem takım olarak satılıyormus 50 tl ye kötüsüde 40 tl ama bu sefer onumuzde bır engel vardı sente ayarı !! pisdonu değiştirirken boyle bişi oldugunu bılmedıgım ıcın rasgele toplamısdım dırek ve calısdı şansıma bende bugun ogrendım bu sente ayarını ve dğiştirdim silindir pisdonu deiştirmeden once motorun sesı normalden cok cıkıyordu bıraz duzelır dıye duşundum ama duzelmedi hala ses cok cıkıyor bide sılındırın yanından motor bloguna atılan kucuk bır vıda oda diş sıyırdı galiba ordan yag atacak deiştirmeden once gaz vermeden calısmıodu gene calısmıo karburatordenmıdır acaba ?
karbüratorün zengın karışım ayarı kaçmış olabılır,
cıvata dış sıyırdı demişsin??
diş çektirseydınya,
eğer o olmaz derlerse veya kalın gelırse cıvata,
onun yerıne tornacılarda bulunan ELİCHOL çektir,
Elichol Nedir:::
Elichol Sıyrılan Dişlerin Yerine TERS Diş Çekilir,
Ve O tERS dİŞİN çEKİLDİĞİ Yere Çelik Yay Sokulur Ve Cıvatanız O yAYIN Üzerine Sıkılır.
Yay Diş Görevi Görür Ve Eskısınden Daha Sağlam Olur...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
bugun karburatoru acdım ve sorun ortaya cıkdı benzın deposunun ici paslanmışş ve karburatorun dıbıne pas birikmiş bıraz onu temızledım hava vidasını biraz gevşettım bujıyı temizledım buyuk ölcüde düzeldi gidişat en azından gaz vermeden calısıor tek marşda
bahsettigim vidada şu an icin yag sızdırmıyor gıbı keçe şişmiş olmalı muhtemelen inşallah sorun cıkartmaz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)