Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Modlu apache ile normal seyir!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Apache nin modifikasyondan sonraki halinde.. 20km kadar fark var.





    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    HOcam tebrikler, bende düz yolda 120 rahat görüyorum, rampa aşağı 142 görebildim
    Modifikasyon derken neler yaptın??
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  3. #3

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    10.05.2009 tarihinde karar verdim ve motor gücünü yükseltmek için çalışmalara başladım.öncelikle Motoru dağıttık ve motorun çalışma şeklini ve motor parçalarının ne derecede dayanıklı olduğunun bir araştırmasını yapdık,motoru söken tamirci arkadaşlar motorun çalışma prensibini ve montajını cok beyendiler harika..Daha sonra piston çapları ve silindirin ölçümleri yapıldı,silindirin ve motor alt parçalarının yeni piston un büyümesinden dolayı karşılaşacağı basınç ve fazla şekilde krank ve bilyaları,yatakları,piston kolu nu zorlamasından dolayı doğacak arızalar tartışıldı,ve bu motorun alt parçalarına göre son limit olarak takılabilinecek bir piston ölçüsü bulundu.Bu işi yapanlar,bu işlere meyilli daha önce ve şu an motor modifikasyon işlemleri ile uğraşan eski bir motorcu hatır gönül derken beni kırmadı ve yardımcı oldu.

    Orjinal apache 150cc nin piston çapı 57mm.Biz bu değerler ve tartışmlar sonunda bir değerde karar verdik ve 61.5mm önce bu piston için araştırmalar yapdık ve bu ölçüde 750 honda serisinin orjinal pistonunu öne aldık,piston için düzcedeki arkadaşların cok büyük olduğunu bu motorun bu pistonu kaldırmayacağını en yakın sürede arıza cıkaracağını çalışmayacağını sölemelerine rağmen biz bir kumar oynadık ve düzceden adapazarına rektefiiye ustası eski usta nedim dayıya ulaştık,ve bize iki şık sundu:1.si bu pistonun orjinal silindir üzerinde çalışılarak takılabilir olduğunu silindirde daha sonra her hangi bir işlemin yani rektefiyenin olmayacağını söledi,yani ileri zamnlarda motor yağ eksiltme yaparsa rektefiye olamaz silindir değişecek.2.şık ise silindirin içindeki orjianal gömlek cıkartılıp silindir yani aliminyum kısım büyütülerek yeni gömlek çakılabilir şıkkı,yanlız ikinci şık pistonun büyümesinden dolayı silindirin büyütülmesi ve gömlek in enininde kalın kalmasından dolayı motorun çalışmasından sonra cok fazla ısınacağı ve motorun cok hararetli çalışarak bazı zararlar vereceğini ve uzun süreli olmayacağını söylemesi,üzerine orjinal silindir üzerinde oynama yaparak daha fazla verim alabileceğimizi söyledi,pistonun büyümesi ile basıncın ve vuruntunun cok olacağı için harareti arttıracağını ve gömleğin ince kalarak silindirdeki soğutucaların ince gömlekleri daha cabuk soğutma işlevi olacağını ve bu yüzden orjinal silindiri kullanmamızı tavsiye etti ve,pistona göre sillindiri hazırladı,hazırlama süresi 4 saat sürdü ama işçilik süper in üstünde.

    Ve geri döndük sonra motor koruyucu yağ ile motor toplanmaya başlandı.

    Motor toplanırken acaba çalışınca ne olacak çalışacakmı çalışmayacakmı diye kafamda okadar soru işareti vardıkı anlatamam.

    Nihayet motor çalışma aşamasına geldi mobil 4t 15 40 yağ koyuldu, marş bastı ve
    Motor çalıştı makina nın ilk marşta saat gibi çalışması beni hayli kafamdaki sorulardan uzaklaştırdı ve rahat nefes aldımmotor ısınana kadar çalıştı ve biraz gazladık süper çalışıyor ve gücün farkını anlamıştım.Motorun sesi torku bile farklıydı bir 250 cc gibi çalışıyordu,motorcu arkadaşların kendi yapdıkları hesaplarına göre 180 cc nin üstünde olduğunu söylüyorlar.Ve motor tamircisi motorla iki gün deneme sürüşleri yapdı ve dün motoru teslim aldım.70 km lik bir ufak gezi yapdık motorun deparı kat kat fark ettiğini ve tork un cok fazla olması ilk tespit ettiklerim. aynı zamada biraz yüksek devirlerde vites değişikliklerinde debriyaj setinin yeni takılmasına rağmen ufak kaçırmalar olduğunu sezdim sanırım debriyaj zayıf geldi bu konudada bir çalışmamız olacak sanıyorum.

    Şu an rodajda olduğundan dolayı fazla uzun gazlamadım sürati için şu an bişi söleyemem ama deparı, üzerindeki dişlinin 14 olmasına rağmen süper.

    Motorun değişim aşamasından sonra 2500 KM YOL YAPDIM VE COK MEMNUNUM.
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!

  4. #4
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    bide 6 vites şanzuman attın mı tamamdır
    Orgazma Dudak Büktürür

  5. #5
    Burak927 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    bandırma
    Motosikleti
    apache rtr , yamaha nouvo
    güzel bir çalışma olmuş yanlız orijinal şanzımanı kaldırmayabilir daha güçlü bir şanzıman takarsan iyi bir performans gösterir

  6. #6

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Hocam öncelikle ellerine sağlık büyük bir iş yapılmış, Bende 160' lığın bloklarını taksammı yoksa motorumu değiştirsemmi diye kararsız durumdayım. Benim motorumda 8500km de ancak baskı balatam bitmek üzere artık uzatmalarda. 2 acemilik attı üzerinde )
    Eğer baskı konusunda orijinalinden daha sağlam bir baskı bulabilirsen lütfen benide aydınlat..
    Orijinal baskım son 1 haftada bir anda bitti sıcaklar hep dip gaz gitmekten oldu hata bende ancak daha iyi bir baskı var ise tercih edicem. Motoru değiştirecek olsamda her zaman orijinal ve daha iyisini tercih ediyorum.

    Tekrardan ellerine sağlık.. Süper bir mod olmuş.
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  7. #7
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    inşallah beklediğini alırsın ama frenlerlede oynaman lazım değilmi

  8. #8
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle ellerine sağlık büyük bir iş yapılmış, Bende 160' lığın bloklarını taksammı yoksa motorumu değiştirsemmi diye kararsız durumdayım. Benim motorumda 8500km de ancak baskı balatam bitmek üzere artık uzatmalarda. 2 acemilik attı üzerinde )
    Eğer baskı konusunda orijinalinden daha sağlam bir baskı bulabilirsen lütfen benide aydınlat..
    Orijinal baskım son 1 haftada bir anda bitti sıcaklar hep dip gaz gitmekten oldu hata bende ancak daha iyi bir baskı var ise tercih edicem. Motoru değiştirecek olsamda her zaman orijinal ve daha iyisini tercih ediyorum.

    Tekrardan ellerine sağlık.. Süper bir mod olmuş.
    bende taksammı acaba dedim takmaktan vazgectim motoru degiştim niye biliyonmu bide 160 lıgı kullandım devriyaj sıyırıyodu kafama çok takıldı o 160cc yi devriyaj kaldırmıyo taktırmanında anlamı olmuyo haliyle
    Motosiklet mucidi

  9. #9

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide 6 vites şanzuman attın mı tamamdır
    Evet güzel fikir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:16 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 PM ----------

    Alıntı Burak927 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bir çalışma olmuş yanlız orijinal şanzımanı kaldırmayabilir daha güçlü bir şanzıman takarsan iyi bir performans gösterir
    Valla o kadarına girmeye cesaretim yok.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:18 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:16 PM ----------

    Alıntı askon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah beklediğini alırsın ama frenlerlede oynaman lazım değilmi
    Frenlerim bence cok iyi ön frenimi cok seviyorum,arka frenimde oldukça iyi,yolun kaygan yada ıslak olmadığını düşünürsek tabi
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!

  10. #10

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende taksammı acaba dedim takmaktan vazgectim motoru degiştim niye biliyonmu bide 160 lıgı kullandım devriyaj sıyırıyodu kafama çok takıldı o 160cc yi devriyaj kaldırmıyo taktırmanında anlamı olmuyo haliyle
    Benim motor 2 acemi atlattı, ben 7000km ye kadar debriyajı üzmedim, ama arkdaşım sağolsun 20km de bitirdi )
    Şu hondanın VTR250 lisini bekliyorum yada Apache nin 180 liği. Bakalım 1 sezonda daha bizle apache miz bu hafta gidip baskı değiştiricem.
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  11. #11

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende taksammı acaba dedim takmaktan vazgectim motoru degiştim niye biliyonmu bide 160 lıgı kullandım devriyaj sıyırıyodu kafama çok takıldı o 160cc yi devriyaj kaldırmıyo taktırmanında anlamı olmuyo haliyle
    Debriyaj olarak tabki orjinal baskı ve balatası haliyle zayıf geldi,ama bence bu gayet normal,cok sert bırakmadığım sürece rahatsız olmuyorum,ona göre kendimi ayarlıyorum,nasıl istiyorsa o şekilde kullanıyorum.Orjinal halinide şu an değiştirmek niyetimde değil.
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!

  12. #12
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide 6 vites şanzuman attın mı tamamdır
    bide powercommander
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  13. #13
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide powercommander
    bide brocks sidewinder exhaust system
    Orgazma Dudak Büktürür

  14. #14

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide brocks sidewinder exhaust system
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!

  15. #15
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide brocks sidewinder exhaust system
    komple dimi
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  16. #16
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komple dimi
    delisin...tabi ki...
    ha veypor dynometer ı unutmamak gerek.olmazsa olmaz
    Orgazma Dudak Büktürür

  17. #17

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Apache orjinal çıkma temiz egzoz lazım duyanların duymayanlara sölemesini rica ediyorum.
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!

  18. #18
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    delisin...tabi ki...
    ha veypor dynometer ı unutmamak gerek.olmazsa olmaz
    LPG de taktırsın bence.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  19. #19
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Güzel mod. olmuş elinize sağlık.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  20. #20

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle ellerine sağlık büyük bir iş yapılmış, Bende 160' lığın bloklarını taksammı yoksa motorumu değiştirsemmi diye kararsız durumdayım. Benim motorumda 8500km de ancak baskı balatam bitmek üzere artık uzatmalarda. 2 acemilik attı üzerinde )
    Eğer baskı konusunda orijinalinden daha sağlam bir baskı bulabilirsen lütfen benide aydınlat..
    Orijinal baskım son 1 haftada bir anda bitti sıcaklar hep dip gaz gitmekten oldu hata bende ancak daha iyi bir baskı var ise tercih edicem. Motoru değiştirecek olsamda her zaman orijinal ve daha iyisini tercih ediyorum.

    Tekrardan ellerine sağlık.. Süper bir mod olmuş.
    Valla benim orjinal halindeki balatalar 22000km yol yapdı ve bir okadar daha gider diye sanıyorum,motorun farklı olmasından dolayı değişsek iyi olur dedik ve o yüzden değiştik.
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler