HOcam tebrikler, bende düz yolda 120 rahat görüyorum, rampa aşağı 142 görebildim
Modifikasyon derken neler yaptın??
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
10.05.2009 tarihinde karar verdim ve motor gücünü yükseltmek için çalışmalara başladım.öncelikle Motoru dağıttık ve motorun çalışma şeklini ve motor parçalarının ne derecede dayanıklı olduğunun bir araştırmasını yapdık,motoru söken tamirci arkadaşlar motorun çalışma prensibini ve montajını cok beyendiler harika..Daha sonra piston çapları ve silindirin ölçümleri yapıldı,silindirin ve motor alt parçalarının yeni piston un büyümesinden dolayı karşılaşacağı basınç ve fazla şekilde krank ve bilyaları,yatakları,piston kolu nu zorlamasından dolayı doğacak arızalar tartışıldı,ve bu motorun alt parçalarına göre son limit olarak takılabilinecek bir piston ölçüsü bulundu.Bu işi yapanlar,bu işlere meyilli daha önce ve şu an motor modifikasyon işlemleri ile uğraşan eski bir motorcu hatır gönül derken beni kırmadı ve yardımcı oldu.
Orjinal apache 150cc nin piston çapı 57mm.Biz bu değerler ve tartışmlar sonunda bir değerde karar verdik ve 61.5mm önce bu piston için araştırmalar yapdık ve bu ölçüde 750 honda serisinin orjinal pistonunu öne aldık,piston için düzcedeki arkadaşların cok büyük olduğunu bu motorun bu pistonu kaldırmayacağını en yakın sürede arıza cıkaracağını çalışmayacağını sölemelerine rağmen biz bir kumar oynadık ve düzceden adapazarına rektefiiye ustası eski usta nedim dayıya ulaştık,ve bize iki şık sundu:1.si bu pistonun orjinal silindir üzerinde çalışılarak takılabilir olduğunu silindirde daha sonra her hangi bir işlemin yani rektefiyenin olmayacağını söledi,yani ileri zamnlarda motor yağ eksiltme yaparsa rektefiye olamaz silindir değişecek.2.şık ise silindirin içindeki orjianal gömlek cıkartılıp silindir yani aliminyum kısım büyütülerek yeni gömlek çakılabilir şıkkı,yanlız ikinci şık pistonun büyümesinden dolayı silindirin büyütülmesi ve gömlek in enininde kalın kalmasından dolayı motorun çalışmasından sonra cok fazla ısınacağı ve motorun cok hararetli çalışarak bazı zararlar vereceğini ve uzun süreli olmayacağını söylemesi,üzerine orjinal silindir üzerinde oynama yaparak daha fazla verim alabileceğimizi söyledi,pistonun büyümesi ile basıncın ve vuruntunun cok olacağı için harareti arttıracağını ve gömleğin ince kalarak silindirdeki soğutucaların ince gömlekleri daha cabuk soğutma işlevi olacağını ve bu yüzden orjinal silindiri kullanmamızı tavsiye etti ve,pistona göre sillindiri hazırladı,hazırlama süresi 4 saat sürdü ama işçilik süper in üstünde.
Ve geri döndük sonra motor koruyucu yağ ile motor toplanmaya başlandı.
Motor toplanırken acaba çalışınca ne olacak çalışacakmı çalışmayacakmı diye kafamda okadar soru işareti vardıkı anlatamam.
Nihayet motor çalışma aşamasına geldi mobil 4t 15 40 yağ koyuldu, marş bastı ve
Motor çalıştı makina nın ilk marşta saat gibi çalışması beni hayli kafamdaki sorulardan uzaklaştırdı ve rahat nefes aldımmotor ısınana kadar çalıştı ve biraz gazladık süper çalışıyor ve gücün farkını anlamıştım.Motorun sesi torku bile farklıydı bir 250 cc gibi çalışıyordu,motorcu arkadaşların kendi yapdıkları hesaplarına göre 180 cc nin üstünde olduğunu söylüyorlar.Ve motor tamircisi motorla iki gün deneme sürüşleri yapdı ve dün motoru teslim aldım.70 km lik bir ufak gezi yapdık motorun deparı kat kat fark ettiğini ve tork un cok fazla olması ilk tespit ettiklerim. aynı zamada biraz yüksek devirlerde vites değişikliklerinde debriyaj setinin yeni takılmasına rağmen ufak kaçırmalar olduğunu sezdim sanırım debriyaj zayıf geldi bu konudada bir çalışmamız olacak sanıyorum.
Şu an rodajda olduğundan dolayı fazla uzun gazlamadım sürati için şu an bişi söleyemem ama deparı, üzerindeki dişlinin 14 olmasına rağmen süper.
Motorun değişim aşamasından sonra 2500 KM YOL YAPDIM VE COK MEMNUNUM.
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
bide 6 vites şanzuman attın mı tamamdır
Orgazma Dudak Büktürür
güzel bir çalışma olmuş yanlız orijinal şanzımanı kaldırmayabilir daha güçlü bir şanzıman takarsan iyi bir performans gösterir
Hocam öncelikle ellerine sağlık büyük bir iş yapılmış, Bende 160' lığın bloklarını taksammı yoksa motorumu değiştirsemmi diye kararsız durumdayım. Benim motorumda 8500km de ancak baskı balatam bitmek üzere artık uzatmalarda. 2 acemilik attı üzerinde )
Eğer baskı konusunda orijinalinden daha sağlam bir baskı bulabilirsen lütfen benide aydınlat..
Orijinal baskım son 1 haftada bir anda bitti sıcaklar hep dip gaz gitmekten oldu hata bende ancak daha iyi bir baskı var ise tercih edicem. Motoru değiştirecek olsamda her zaman orijinal ve daha iyisini tercih ediyorum.
Tekrardan ellerine sağlık.. Süper bir mod olmuş.
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
inşallah beklediğini alırsın ama frenlerlede oynaman lazım değilmi
Evet güzel fikir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:16 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 PM ----------
Valla o kadarına girmeye cesaretim yok.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:18 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:16 PM ----------
Frenlerim bence cok iyi ön frenimi cok seviyorum,arka frenimde oldukça iyi,yolun kaygan yada ıslak olmadığını düşünürsek tabi
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
Apache orjinal çıkma temiz egzoz lazım duyanların duymayanlara sölemesini rica ediyorum.
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
Güzel mod. olmuş elinize sağlık.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)