Mondial 150 ZC SÜSPANSİYON PROBLEMİ
Reklamlar
-
Arkadaşlar herkese merhaba,
İlk defa motor sahibi olduğum için motorsiklet forumuna üye olma ihtiyacı duydum. İnternette en aktif forumlardan birisi burası galiba. Beğendimde açıkçası.
Şimdi ilk problemime gelelim
150 zc sahibiyim ve alalı 2 ay falan olacak. Henüz 60 km hızı geçmedim. Verdiğim paraya değdi sanki şimdilik bir sıkıntı yaşamadım performansıda iyi çıktı rampalarda da fena değil.
Ama en büyük sıkıntım süspansiyon. Önde problem yok. Arka teker çukura girince küt diye motor süspansiyonlara oturuyor. Sanki süspansiyon mesafesi kısa ya da çok yumuşak gibi. bir türlü anlam veremedim. Servisteki arkadaş sürdü birşey yok dedi. Özellikle 2 kişi binince en ufak çukurlarda bile rahatsız ediyor. Arka tekerlek yerinden çıkacak sanıyorum.
Muhtemelen buna bir çözüm üretmeyecek mondial. Peki ben kaliteli iki süspansiyon alsam taktırsam acaba olurmu. Acaba mondiala uygun süspansiyonlar satılıyormu piyasada.
Şimdiden sağolun..
Reklamlar
-
zamanla alışılan bir sorun görüntüsündeki ses. bende de var aynı sesler. hatta ilk seferinde kırıldı sanmıştım. lakin zamanla unutuyorsun. yeni amortisörler takılması lazım.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
-
Ortadoğulu sağolasın.
Yani süspansiyon takılması lazım demişsin. Yeni derken orjinalinin yenisimi yoksa başka bir amortisör mü takmak lazım?
-
MT Atölye - Teknik Servis
Sorunsuz motosiklet olmaz, cozumsuz sorun olmaz. Motosikletinizdeki soruna çözüm burada.
-
Motoru tekrar servise götürdüm ve amartisör ayarını yükseltti. Sorun şimdilik çözüldü gibi ama bakalım zamanla ne olacak.
-
mehmetelmas adlı üyeden alıntı
Motoru tekrar servise götürdüm ve amartisör ayarını yükseltti. Sorun şimdilik çözüldü gibi ama bakalım zamanla ne olacak.
yaklaşık 1 yıldır zc kullanıyorum ve gerçekten de birçok çinliye oranla cok memnunum.soyledıgın ses ben motoru 0 km aldıgımda da vardı,uzun bır donemden sonra da kesimedı..rahatsızlık duyduğum için 2-3 ay önce arka amortisörleri söktürdüm..sorun yükseltmek değil,her zc de olan bu sıkıntının sebebi amörtisör ün alt ve üstteki lastik bağlantı burçları..bu burçlar cok zayıf ve nispeten ince kalıyor..burçlardan birini yanıma alarak başka bir markanın daha kalın ve iyi olanları ile değiştirdik,şimdi arka taraftan hiç vuruntu gelmiyor ve yolda konforu da hissedilir şekilde değişti..
-
Sağolasın eby78. İnanamıyorum böyle bir problem olduğuna Adamlar hiçmi test etmeden satışa çıkarıyorlar bu motoru? Tatile çıkacağım artık dönüşte bende yaptırırım. Kolaylıklar..
-
bende mondial 150 ZC kullanıcı olarak sana tavsiem şudur bu olay hepsinde vardır yeni aldığın zaman süspansiyonların açılanakadar yine 1 ay sıkıntıçekersin zaten değiştirmene gerek yok çukurlarda vurma olayına gelince yapacağın tek şey çukur ve kasislerin üzerinden geçmemek ama kaçınılmazsa kesebildiğin kadar hız kes durma noktası gibi anca ozaman vurmaz yapacağın başka bişrşeyde yok malesef kardeşim
scooter kullanmak tehlikelidir aslında birkeresinden 75km hız ile kanalizasyon kapağının üzerinden geçtim geçmez olaydım birazda çukurdu direk zıplattı beni düşmedin ama sürüş keyfini bozuyor scooyer düz asfalt motorudur istanbul trafiğine gelmez kullandıktans onra daha iyi anladım oyüzden
chopper motorsiklet ile takaslıyacam arıyorum birşeyler
keeway ramzey olabilir
-
Teşekkürler ussdarkstar.
Ben şimdilik böyle idare edeceğim. Motorun performansı benim için önemliydi ve tatmin edici bir performans alıyorum motordan. Taksitleri bitene kadar değiştirmeyi ve satmayı düşünmüyorum çünkü bu benim ilk motorum ve benim için başlangıç düzeyi oldu.
Fakat bugün farkettim arka jant biraz yamulmuş. 2-3 sefer hızlı bir şekilde sert çukurlara girdim. Acaba jantlar garanti kapsamındamı? Belkide aldığımda yamukluk vardı ben farketmedim. Anlayamadım. Akşam servise gideceğim baktırmaya.
Ayrıca ben şehir içinde pek sürmüyorum motoru. Devamlı istanbul çevresinde ufak çaplı geziler yapıyorum. Çin malları böyle gezilere gelmiyor ama bakalım ilerde neler olacak.
İnşallah aradığın motoru bulursun ussdarkstar. Ben vitesli motorları sevmiyorum inan öyle uğraşamam vitesle debriyajla vs.. Gaza basacaksın gidecek ben böyle seviyorum motoru.
-
28 Temmuz 2009, 13:35
#10
-
04 Ağustos 2009, 09:55
#11
eby78 adlı üyeden alıntı
ben 7000 km yi devirdim su ana kadar ve bunun içinde 1 kere İzmit 1 kere de Antalya yaptım..
eby78 Benim demek istediğim motorun sağlamlığıyla ilgili değil aslında. Motor çok yoruyor, en büyük dezavantajı da çukurları çok fazla hissettirmesi.
Bu arada jant yamuk değilmiş, motor ayaklıktayken jant yamukmuş gibi dönüyor ama giderken hiçbirşey yok.
-
04 Ağustos 2009, 10:36
#12
mehmetelmas adlı üyeden alıntı
eby78 Benim demek istediğim motorun sağlamlığıyla ilgili değil aslında. Motor çok yoruyor, en büyük dezavantajı da çukurları çok fazla hissettirmesi.
Bu arada jant yamuk değilmiş, motor ayaklıktayken jant yamukmuş gibi dönüyor ama giderken hiçbirşey yok.
arkadaşım eğer arka tekeri orta ayaklıktayken elinle tutup çok hafifde olsa sağa sola oynatabiliyorsan, motorunun motor vidası gevşemiştir, servise gitmen lazım, kompresörle sıkıyorlar onu, zaten yolda giderken farkedemezsin, motorun yeni olduğu için bol bol vidalarını sıkmayı unutma özellikle egzos ile ilgili bir problemin de illaki çıkacak ilerde
[B]to Live is to Die...[/B]
-
04 Ağustos 2009, 12:48
#13
Sağolasın mourndare. Sağa sola oynattım boşluk yok fakat tekeri çevirince biraz boşluk var.
Bu arada aldığımdan beri hiçbir vidasını sıkmadım. Ne egzos ne başka bir yerini. Akşam anahtaları alıp vidaları bi kontrol edeyim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler