2003-2004 arasında bir motorumsu yapmıştım.
Plaka/şasi numarası/motor numarası/trafik tescil gibi sorunlarla boğuşmamak ve işi kolaylaştırmak için hazır bir motor aldım:
Honda Vision SA50
Herşeyini söktüm:
Doğradım:
Ön çatalı 30cm uzattım, ortaya deponun oturacağı bir profil eklendi:
Çıkma CG 125 deposuyla ilk toplandığında böyleydi:
Bu noktada iki soru işareti vardı:
1. Akü nereye oturacaktı?
2. Otomatik yağlamanın yağ deposu nereye oturacaktı?
Tasarım sorununa ilk önce şöyle bir çözüm buldum:
"50cclik 2 zamanlı motorun canı ne ki ben bunu tek kişilik yapayım" dedim, kuyruğu kesip ters açıyla sırtlık haline (ve dolayısıyla tek kişilik hale) getirdim
Deponun altındaki beyaz kutu akü ve elektrik tesisatını barındıracaktı.
İlk kuru montajda o kutuya daha fazla tahammül edemeyip söktüm attım.
Yağ deposu olarak da arkaya paslanmazdan bir davul yaptırttım. Bu davulun içine orijinal yağ deposu sığıyordu. Manzara bu oldu:
Dikkat edilirse tesisatı nasıl çekeceğimi bilemez vaziyetteyim Arka amortisör Louis'den (Alamanya'dan 30 Avro'ya alınma).
Egzozu sanayide yaptırttım. Çamurluklarsa moped çamurluğundan keserek icat ettim. Arka stop lambası MZ sinyalinden, sinyaller ise minibüs süs ışığından mamül. İlk hali böyleydi:
Bu durumda ilk yaptığım 150km sonunda:
1. Çamurlukların çamurdan korumadığını gördüm (zaten düştüler).
2. Motor çok sıkıntılıydı: a. Karbüratör çıkma deponun içindeki pastan habire tıkanıyordu. b. 50cc ağırlaşan makineyi ve ayı gibi beni taşırken perişandı.
3. Yağdeposu tangırdıyor ve yağ sızdırıyordu.
4. Egzoz aşırı ağır olduğu için motor bloğundaki bağlantı noktasını kırdı ve kopardı.
Çözümleri şöyle ürettim:
1. 1978 model bir Honda XL50'nin çamurluklarını fiberciye kalıplattım ve yeni çamurluk yaptırttım.
2. "Sıfır" CGL 125 deposu aldım ve taktım (bu da seleyi sıkıştırdı)
3. İtalya'dan Malossi 70cc kiti getirttip motora taktım.
4. Büyük hacim için yeni karbüratör memesi taktım.
5. Yine İtalya'dan Leo Vİnce SP3 egzoz getirttim ve o egzozu kromlattım.
6. Yağ deposunu önce bir tüpe çevirdim sonra da MZ yağ deposuyla son halini yakaladım (en iyisi bu oldu)
Tüm bu işlerden sonraki hali (Versiyon 2)
Bu da tepesinde benimle beraber:
Adını 2. cihan harbinde Normandiya çıkartmasında kullanılan bir paroladan aldım: Thunder & Flash (Yıldırım ve Şimşek).
Akabinde çevremin "sen illa bunu satarsın muhakkak yap sat" gazıyla bir kaç fuara katıldım:
Park Orman 2004 Scooter Fest
Hayvan gibi para ve emek harcayıp site yaptırttım:
http://www.thunder-flash.org
Alınan dersler:
1. Bir projeye başlarken ne bütçe yaptıysan en az iki katına (bazen 3 bazen 4 katı da olabilir para harcamanın sonu yok) mal olacağını unutma.
2. Bir projeye başlarken ne kadar zaman harcayacağını planladıysan en az iki katı uzun sürebileceğini de unutma.
3. Kışın Maslak sanayi soğuk olur.
4. Sanayi ustaları, çevren, eşin-dostun dahi "bu iş olmaz" dese bile eğer yola çıktıysan bitir.
5. Başkalarında boşuna onay almaya çalışma.
6. Hayallerinden vazgeçme.
7. Proje bittiğinde belki planladığın işi yapmaz ama bambaşka hayırlara vesile olabilir.
Slmlr
Barkın