Bu kadar zormu bir motosiklet yapmak ?
Reklamlar
-
30 Haziran 2009, 01:50
#1
öncelikle merhaba herkese
günümüz şartlarında niye hala %100 yerli bir motosiklet üretemiyoruz. kanuni falan var diyolar türk malı diolar kanuni çin malından bile daha çinli bu kadar zor olmamalı ya ben 600cc lik 4 silindir li 120 hp bi motordan bahsetmiyorum tek silindir bir motosiklet niçin üretmiyolar şu forumda gerekli alet ve bütçe verilse bu işi tek başına yapacak insan bile çıkar eminim ama niye belki çok manevi bakıyorum bu olaya ama haksızmıyım arkadaşlar .
bakınız 1961 yılında yapılan devrim otomobillerini bilen bilir onları biz yaptık 4 ayda yaptık o arabaları hemde 4 tane ne oldu benzin koymaya fırsat vermediler sonra türkler araba yapamaz falan falan . onca imkansızlığa rağmen o otomobili yapan insanların evlatları torunlarıyız biz şu teknolojik imkanlarla bi tane 125 cc motosiklet yapalım ya haksızmıyım .
bu linke bakınız
http://www.devrimotomobil.com
ayrıca devrim otomobilleri diye bir sinema filmi var onuda izlemenizi şiddetle öneririm izleyin arkadaşlar gururu ve üzüntüyü görün ... iyi geceler
Reklamlar
-
30 Haziran 2009, 02:16
#2
zorluğundan ziyade sebebi tamamen iktisadi. türkiye'de üretile(bile)cek bir motosikletin maaliyeti (işgücü, hammadde vs..) yüksek olacağından bunun fiyatlara yansımasıyla o motosiklet gerekli rekabet gücüne ulaşamayacaktır. dolayısıla fiyat/kalite, fiyat performans bakımından da eksik kalacaktır. elbette gönül ister ki ülkemizde de motosiklet üretilsin motosiklet sanayi gelişsin. Ancak mevcut durumda bunun gerekli sübvansiyonlar yapılmadan gerçekleşebilmesi zor. yani bir anlamda bunun için bir hükümet politikası geliştirilmeli. (bence) saygılar...
-
30 Haziran 2009, 02:25
#3
hocam o zamanda devrim otomobiline muhalefet edenler aynı sizin dedikleriniz demişler iktisadi diil falan falan . bi düşünsek herşeyi kendimiz yapsak hammadde diyoruz memleketimizde demir mi yok .geri dönüştürülmeyi bekleyen plastik mi yok iş gücü desek yığınla işsiz vatandaşımız yok mu. bütün bunlara rağmen yinede yabancılardan daha pahalıya ürettik ama en azından bu işin gümrük vergisi olmayacak bi motor kendimize alıyoruz bi motor gümrük vergisi ödüyoruz yedek parçalarımız ucuz olcak yanlışmıyım
-
30 Haziran 2009, 02:52
#4
o kadar da zor değil ilk başta tabiki zarar edilecek, çoğu kişi beğenmeyecek malını (devrim otomobilleri filmindeki bakkal gibi ) aksilikler çıkacak ama zor bişey değil hatta otomobil yapmaktan daha kolay bu işi yapacak teknik ekip , teknik bilgi olması yeterli vede kalifiye elemanlar küçük bir garajda bile haftada 5 tane rahat yapılır.
-
30 Haziran 2009, 03:03
#5
Moderatör
Bana 1 milyon $ verin, size dünyanın en iyi ve Türkiye şartlarında en ucuz motorlarını üreteyim. İnanmayan varsa çıkarsın hemen 1 milyon doları.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 03:12
#6
arkadaşlar boşuna ugrasmayın devrim deil ferrai yapsak yahundinin biri cıkar üretilmicek der bi yuz yıl daha o arac üretilemez şu an dunyanın en iyi aracınıda yapsak üretilemezz türkiyeyi turkler yonetmıyo bundan emın olun mindset die elektrikli araba yaptı murat gunak ( golf focus vs bı kac otomobılın tasarımını yapan turk) mukemmel bi otomobıl yapmıs 7 sanıyede 100 km cıkıyor full şarzla menzıl 200 km gunes panelınden destek alınıyor ve zorda kalındıgında benzın koyup jeneratorle 800 km daha gıdılebılıyor ama adamlar bas bas bagırıyor destek destek dıe ne devlet nede bi iş adamı elını cebıne atmıyorr bu ulkede cooook zorrrr ne zamn ülke icersinden hainler temızlenır o zmanlar bu turk mılletı tekrar parlar
-
30 Haziran 2009, 03:21
#7
dediğin gibi archeus galiba haklı olabilirsin ama bilmiyorum bi çıkış yolu olmalı mutlaka
-
30 Haziran 2009, 03:23
#8
Öyle ya hep yahudiler yüzünden. Zaten Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki vs. de İsrail üretimi.
Dünyada kaç ülkede motosiklet tasarlanıp üretiliyor?
ABD - Harley, Buell, Indian
Almanya - BMW
Avusturya - KTM
Çin - Çan çin çok
Hindistan - TVS
İngiltere - Triumph
İspanya - Derbi
İtalya - Aprilia, Vespa, Gilera, Piaggio, Ducati
Japonya - Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki
Rusya - Soğuk savaştan kalma üreticiler
Fransa'da, Yunanistan'da, Mısır'da, Portekiz'de, Kanada'da tasarlanıp üretilen motosiklet yok. Emin olun yeterince karlı olsaydı bir iş adamı mutlaka girerdi bu sektöre. Haybeye komplo teorisine boğulmayın.
-
30 Haziran 2009, 03:28
#9
yeterince kâr mı yapma hocam . bugün bi otomobilin orjinal parçası 5 liraysa yan sanayisi 2 lira bu kar değilmi sizce bu millet 3 kuruş daha az para harcamak için neler yapıo .ki soruyorum sana sen olsan 5 liraya ithal bi mal mı alırsın yoksa 5 lira bile olsa yerli mal mı.
-
30 Haziran 2009, 03:33
#10
Khutuck adlı üyeden alıntı
Öyle ya hep yahudiler yüzünden. Zaten Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki vs. de İsrail üretimi.
Dünyada kaç ülkede motosiklet tasarlanıp üretiliyor?
ABD - Harley, Buell, Indian
Almanya - BMW
Avusturya - KTM
Çin - Çan çin çok
Hindistan - TVS
İngiltere - Triumph
İspanya - Derbi
İtalya - Aprilia, Vespa, Gilera, Piaggio, Ducati
Japonya - Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki
Rusya - Soğuk savaştan kalma üreticiler
Fransa'da, Yunanistan'da, Mısır'da, Portekiz'de, Kanada'da tasarlanıp üretilen motosiklet yok. Emin olun yeterince karlı olsaydı bir iş adamı mutlaka girerdi bu sektöre. Haybeye komplo teorisine boğulmayın.
sadece motosiklet deil dıer butun sektorlerdede durum aynı ...üret türk malı motoru sat 2 binlaraya bakalım nasıl kar getiriyo aynı tofaş gibi heryer dolar türk motorlarıyla ..biz 3 lıraya bor satıp 10 lıraya bor mamullerı alan bı ülkeyız fazla soze gerek yok
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:33 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:29 AM ----------
dead rider peki senın 1936 da ürettiigimiz 130 adet bombardıman ucagından haberın varmı 130 ucak uretıp avrupaya satıyoruz sonra muhtemelen amerıka cıkıo sen ucak yapmana gerek sen 10 lıraya mal edıosan ben sana 9 lıraya satıyım dıo o defterde öyle kapanıo sonra 1950 de fransa bizden ucak ısdıo ve ozamnın sanayı bakanı şu cevabı verıo bizzz kimm ucak yapmak kimm
-
30 Haziran 2009, 03:38
#11
biliorum hocam o fabrikayı 180 tane eğitim uçağı yapılıyo o fabrikada savaş zamanında hollandadan 30 tane sipariş alıyoruz dönemin bakanı aynı dediğini diyo
fabrikayı traktör fabrikasına çeviriyolar
-
30 Haziran 2009, 03:38
#12
Yatırım yapmak o kadar basit olsaydı o söylediklerin milyonerdi. 15 yıldır otomotivi takip ediyorum, bir yıl boyunca en iyi aylık ekonomi dergilerinden birinde otomotiv muhabirliği yaptım, araç üretmenin kolay olmadığını iyi biliyorum.
Otomotivde yapılması gereken yatırımlar devasa. Olay sadece bir kişinin fabrika açması da değil. Fabrikaları destekleyecek bir yan sanayiye ihtiyaç var. Yan sanayi sadece yedek parça değildir, ülkemizde yapılan bir otomobilin parçalarının %80'i fabrika dışında üretilir. Farlar, radyatör, camlar, aynalar, göstergeler, koltuklar, lastikler, jantlar farklı fabrikalardan gelir.
Aslında ülkemizde motosiklet fabrikalarını destekleyecek boyutta bir yan sanayi var, ancak yerli bir marka için çok ciddi bir yatırım gerekli. Sırf piyasada az da olsa tanınırlığa ulaşmak için televizyon ve gazeteyle yapılması gereken reklam harcaması birkaç milyon lira tutuyor. Ayrıca fabrikanın kar edebilmesi için büyük ölçekli olması lazım, yılda 1000 motosiklet üretip ayakta kalamazsınız, faturaları bile ödeyemezsiniz. Örneğin Hyosung'un 2007'de sattığı motosiklet sayısı 600 küsür, Honda'nın 10 binden az, Yamaha daha da geride. %100 yerli bir fabrika kurduğunuzda bu rakamları geçebilecek misiniz?
2 bin liraya motor sattık diyelim. Diyelim bir motosikletin motorunun üretim bedeli 300 lira, şasi 100 lira, lastikler 100 lira, jantlar 100 lira, plastik aksamlar 100 lira, kalan parçalar 100 lira. Etti bize 800 lira. Fabrikanın sabit masraflarını ekleyin, ÖTV-KDV ekleyin, bayi karı ekleyin, nakliye bedeli ekleyin. Satmak mümkün mü 2 bine?
Özetle kolay iş değil fabrika kurmak, hele marka yaratmak çok zor.
-
30 Haziran 2009, 03:43
#13
hocam yan sanayi bu tip fabrikalar kurulduktan sonra gelişir ülkemizde zaten yan sanayi mevcut ama olmayan bi arabaya yan sanayi parçası yapılması beklenemez . siz dünya bazında bakıyorsunuz olaya siz niye yamahayla kıyaslıyosunuz ki bu ülkede türk malı bi motor yapılsın emin olun insanlar çin malı almaktansa bi ybr ye o kadar para vermektense gider türk malını alır böylelikle ne olur halkımız daha ucuza üstelik türk malı bi motora biner ve ülkenin parası ülkede kalır dışarıya akmaz bunun sonucunda ne olur 10 liraya aldımığımız yamaha ülkede satamayınca ne yapacak fiyat düşürecek haksızmıyım almanyada 5 liraya supersport alınırken biz 15 liraya zor alıyoruz rakamlar bunlar hocam
-
30 Haziran 2009, 03:48
#14
Almanya'daki vergi sistemiyle Türkiye'deki arasında dağlar kadar fark var. Sana kıyaslamak için ABD'yi örnek vereyim:
ABD'de benzinin litresi 1 TL'den ucuz. Otomobil fiyatları Türkiye'nin yarısı. Süper değil mi?
Değil.
Amerikan dizilerini izleyin, her dizide vergi hesabı yapan birileri vardır. ABD'de gelirinizden Türkiye'ye kıyasla daha fazla parayı vegi olarak yatırırsınız. ABD'de devlet herkese sağlık hizmeti, okul vs. sunmaz. Orta halli bir üniversiteye gitmek için yılda 20 bin dolar ödersiniz. Eğer vergide en ufak yamuk yaparsanız vergi idaresi donunuza dek herşeyi alır.
Bu sayede ABD'de 2. el Harley'ler 2-3 bin dolara alınabilirken Türkiye'de 20-30 bin dolar ederler.
-
30 Haziran 2009, 03:49
#15
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
biliorum hocam o fabrikayı 180 tane eğitim uçağı yapılıyo o fabrikada savaş zamanında hollandadan 30 tane sipariş alıyoruz dönemin bakanı aynı dediğini diyo
fabrikayı traktör fabrikasına çeviriyolar
hah işde öle ben karışdırmışım bıraz
-
30 Haziran 2009, 03:51
#16
Moderatör
Hala iddia ediyorum, 2 Bin liraya motosiklet satmayacağım. 6 bin ila 10 bin lira arasında 250 cc ve 600 cc aralığında 4 çeşit motosiklet üreteceğim. Ve sadece 1 milyon dolar yatarım bedeli ile yapacağım. Ve yine diyorum inanmıyorsanız verin 1 milyon doları yapayım.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 03:55
#17
Eğer yapabileceğine inanıyorsan Sanayi Bakanlığı'na başvur, bedelsiz arsa tahsisi al, banka kredisiyle yap. Biraz uğraşırsın ama imkansız değil.
-
30 Haziran 2009, 04:03
#18
zaten bende dead ile ıkımız bır olup bı motosıklet markası kuralım demıyorum avrupanın en cok otomobıl satan ülkesıyız eger kendımıze ait bi marka üretecek gücümüz yoksa yakalım bu ülkeyi millet nükleer enerji uzay aracları vs tartısıyor bız 21. yüzyılda türkiye olarak motosiklet üretilebilirmi üretilemezmı tartısıoruz vallahi komık yaa hemde bı motosıkletın maliyeti cok daha ucuza gelcektır senin tahmınınden butun masraflarla belkı o kadar olur die düşünüyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:59 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:57 AM ----------
Lucas adlı üyeden alıntı
Hala iddia ediyorum, 2 Bin liraya motosiklet satmayacağım. 6 bin ila 10 bin lira arasında 250 cc ve 600 cc aralığında 4 çeşit motosiklet üreteceğim. Ve sadece 1 milyon dolar yatarım bedeli ile yapacağım. Ve yine diyorum inanmıyorsanız verin 1 milyon doları yapayım.
banada bitane hayabusa yapıver yerli hayabusa :D 1300 cc 60 hp lpg lı kmde 10 kurus yaksın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:03 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:59 AM ----------
Khutuck adlı üyeden alıntı
Eğer yapabileceğine inanıyorsan Sanayi Bakanlığı'na başvur, bedelsiz arsa tahsisi al, banka kredisiyle yap. Biraz uğraşırsın ama imkansız değil.
sabancıların koç ların vs yapamıcanı ıdda ediyordun şimdi bıraz urasarak lucasın bıle yapabılecegını söyluyorsun
uganda kenya papau yeni gine deil türkiyeden bahsedıyoruz bu ülke yapmak isderse gücünün yetmeyecegi şey yok sen araba yaparsan renault toypta honda for opel bmw bunlar kıme satacak
-
30 Haziran 2009, 04:05
#19
Moderatör
Khutuck adlı üyeden alıntı
Eğer yapabileceğine inanıyorsan Sanayi Bakanlığı'na başvur, bedelsiz arsa tahsisi al, banka kredisiyle yap. Biraz uğraşırsın ama imkansız değil.
Prosedürlerden bahsetmedim, sadece 1 milyon dolar istedim
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 04:05
#20
aslında bu işi kanuninin yapması lazım herşeyleri var tecrübeleri var alanları var imkanları var ama ne desem bilmiorm ki yazıklar olsun ya çinden alıp türk malı diyolar bütün motorları alibaba.com da var adamların ya bi tane etiket yapıştırıolar ya türk malı diolar sonra nası bi mantık ya bu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler