Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Bu kadar zormu bir motosiklet yapmak ?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    Onu bunu bilmem de bu iş zor da olsa yapılır.Adam gibi bir motosiklet projesi bulduktan sonra hayli hayli yapılır.Motosiklet güzel ve kaliteli olduktan sonra fiyatı o kadar mühim değil satar...Bu işi yapanlar da devrim arabalarını yapanların eksiklikleri olmadan saygıyla anılır.İnşallah bir vatansevere böyle bir fırsat gelir...
    facebook.com/kaskafa


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    mkbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2009
    Motosikleti
    tvs apeche rtr 150
    Bizim isteyipte yapamayacağımız tek bir şey var oda hiçbir şey saygılar.

  3. #63
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı seannnnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zorluğundan ziyade sebebi tamamen iktisadi. türkiye'de üretile(bile)cek bir motosikletin maaliyeti (işgücü, hammadde vs..) yüksek olacağından bunun fiyatlara yansımasıyla o motosiklet gerekli rekabet gücüne ulaşamayacaktır. dolayısıla fiyat/kalite, fiyat performans bakımından da eksik kalacaktır. elbette gönül ister ki ülkemizde de motosiklet üretilsin motosiklet sanayi gelişsin. Ancak mevcut durumda bunun gerekli sübvansiyonlar yapılmadan gerçekleşebilmesi zor. yani bir anlamda bunun için bir hükümet politikası geliştirilmeli. (bence) saygılar...

    Türkiyede üretilen otomobiller kalitesiz mi yada pahalı mı
    tam tersi
    burada üretilen otomobiller hem daha ucuz ve hem de çok daha kaliteli olduğu için burada üretiliyor

    teşvik olayı ve politik sebepler için bir şey diyemem

    10 yıldır aktif olarak Otomotiv de çalışıyorum
    mesleğe tasarım mühendisi olarak başladım
    TOFAŞ, FORD ve Mercedes te fabrikalarında çalıştım bir çok başarılı projelere imza attık
    %100 Türk Mühendislerinin eseri bir çok ürünümüz var
    hatta bunlardan birisi adından çok söz ettiren ve çok başarılı bir dizel motor
    ama malesef ki %100 bize ait bir binek aracımız yok :(
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  4. #64

    Üyelik
    29 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XVS950 MidNight
    Devrim filmini izledikten sonra insanın içi acıyor gerçekten
    içimizdeki irlandalılar varya onlar sayesinde aslında bir şey yapamaz olduk.
    Her şeyimiz satılıyor üstüne bir tuğla daha koymak gerekirken
    Ben burada otomobil yapılsın motorsiklet yapılsın
    emsallerinden pahalıda olsa yüzde yüz yerli ise almaya razıyım
    diğer bütün ülkeler nasıl kalkındı sanıyorsunuz nasıl bu sektörleri yarattılar

    Hala ve hala Amerikalılar kendi arabalarının dışında arabaları kullanmamak için uğraş verirken elbette bütün ülkelerde de kendi markaları dışından araba kullanacak insanlar çıkacak bu bir ekonomidir ama hiç bir zaman kendi markalarını 2. plana atmayacaklardır.
    Ford vb firmalar bizi kurtarın diye halka çağrı yapıyorlar
    efsane olmuş bu firma ve benzerleri sanmıyorum ki sokağa atılacak
    ama biz daha doğmamış çocuğu gömüyoruz malesef...

  5. #65
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    arkadaşlar bir motosikler üretmek o kadar zor degil. önce piyasa araştırması yapılıp türkiye şartlarına en uygun 4-5 model belirlenir. daha sonra tasarım yarışmaşı açılır. gerekli yan sanayi kuruluşlarıyla görüşülüp motosiklete ait belli parçalar zamandan ve işgücünden kazanmak için belli kalite standartında ürettirilebilir. sonrada fabrikada montaj aşamasına geçilir.

    buraya kadar herşey güzel ama işin bide başka yönü var. devlet destegi olmadan böyle bir üretim maliyet açısından pekte ekonomik olmayacaktır. ancak devlet yerli üretimi desteklemek için üretilen bu modelde vergiyi kaldırsa yada cüzi miktara çekse ancak o zaman 1500-2000 liraya saglam ekonomik bir 125-150 cc bir motosiklet honda-yamaha-ve diger markalarla rekabet edebilir. piyasadan çin malları silinir gider. ama biz türk milleti olarak kolay yoldan köşeyi dönmek kanımıza işledigi için bir fabrika kurup kendi malımızı üretipte 300 lira kar edecegime elimdeki parayla gider çinden ithalat yapıp sattıgım her motosiklet başına 300 lira kar ederim fabrikayla devletle yan sanayiyle hiç ugraşmam dedikten sonra sadece hayal olur.

    ancak şu yapılabilir. bir motosiklet için gereken parçaları üretme kapasitesine sahip birkaç sanayici arkadaşımızın mühendisler destegiyle el yapımı olarak bu işe başlaması daha sonra bu işi fabrikasyona dökmesi mümkündür. ama dedim ya kısa vadede karlı degildir. ayrıca motosiklet tutkusu iliklerine kadar işlemiş olması gerekir bu ekibin.

  6. #66

    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    ATA'mız yaşıyor olsaydı.ne motorlar yapardık hayal bile edemiyorum...

  7. #67
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda

  8. #68
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    helal olsun
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  9. #69

    Üyelik
    19 Haziran 2007
    Şehir
    İSTANBUL--DÜZCE
    Motosikleti
    '93 Yamaha Virago XV535, '94 Yamaha DT 125R
    bu kadar muhalefet olan insanların yanında "biz yaparız" diyen insanların olması çok güzel bişey bence herzaman inançlı olmalıyız. Allah korusun bir savaş çıksa bir ambargo olsa o zaman ne yapıcaz bunları düşünmemiz lazım

  10. #70

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    arkadaşlar bizim yaptığımız yapacağımız sanayi ve metal konusunda teknolojimiz makinelerimiz makine üreten yerlerimiz . sanayi alt yapımız. yan sanayimiz le avrupa arasında 100 yıl var. bizim rekabetimiz ancak 3 e alıp 5 e satmakla olur. fabrika satın alırız dışarıdan onla bir şeyler üretebilirz bu mümkün


    ama alttaki linkteki projeye bakın ve projede kullanılan parçaların hangi fabrikalardan geldiğine sonra bir de bizim parçaların nerden geldiğine bakın

    http://www.atomracing.se/6M.html

  11. #71

    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle ya hep yahudiler yüzünden. Zaten Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki vs. de İsrail üretimi.



    Dünyada kaç ülkede motosiklet tasarlanıp üretiliyor?

    ABD - Harley, Buell, Indian
    Almanya - BMW
    Avusturya - KTM
    Çin - Çan çin çok
    Hindistan - TVS
    İngiltere - Triumph
    İspanya - Derbi
    İtalya - Aprilia, Vespa, Gilera, Piaggio, Ducati
    Japonya - Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki
    Rusya - Soğuk savaştan kalma üreticiler

    Fransa'da, Yunanistan'da, Mısır'da, Portekiz'de, Kanada'da tasarlanıp üretilen motosiklet yok. Emin olun yeterince karlı olsaydı bir iş adamı mutlaka girerdi bu sektöre. Haybeye komplo teorisine boğulmayın.

    tamam belki motosiklet sektörüne yeterince karlılık oranı yakalanamayacak diye kimse girmiyor... ama durum bu kadar yüzeysel değil... bu konu çok eskilere dayanıyor...

    ''Türkiye batılı güçler tarafından sadece tüketim toplumu yapılmıştır''

    bana elektronik yada herhangi bir teknolojik alanda dünya pazarına girebilmiş 3 tane %100 Türk üretimi marka sayabilirmisin... hadi motosiklet karsız dedik... peki hiçmi kazançlı bir sektör yok ??? var tabiki ama konu karlılıkla ilgili değil...

    Bizim üretim toplumu olup kendi ayaklarımızın üzerinde durmamızı istemiyor dış güçler... sürekli ithalat yapıp tüketen bir toplum borç üstüne borç.... Batının bu stratejisi bir arkadaşın bahsettiği gibi devrim arabalarının üretildiği 60 lı yıllara kadar önceye dayanır hatta çok daha önce planlanmış stratejiler... amaç Türkiye yi tüm alanlarda olduğu gibi ekonomik anlamdada dışarıya bağımlı hale getirmek , sömürmek ve yıpratmaktır...

    Avrupa ve Amerika Türkiye'nin üretmesini istemediği için üretemiyoruz... Çünki onlar Türkiye'nin 70 milyonluk genç ve dinamik nüfusuyla sadece pazar olarak kalmasını istiyorlar... acı ama gerçek...

  12. #72
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Devir değişti artık, almanlar bile çoğu parçayı çinde ürettiriyorlar. Çünkü almanyada üretme maliyeti yüksek çıkacağından satamayacak. Ama türk gemi sanayinde olduğu gibi bir yöntem izlenebilir. Motor çinden alınır ama diğer aksan türkiyede tasarlanır ve üretilir. Tüm parçaları türkiyede üretmek mümkün değil malesef. Bu bütün dünyada böyle, Amerikalı motorsiklet üreticileri bile motor blogunu çinden almaya başladılar.

  13. #73
    rizakara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul Gayrettepe
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250

  14. #74

    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı rizakara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor bloğu , jantlar , depo gibi parçaları sıfırdan üretiyolarmı yoksa bu parçaları dışardan sipariş verip kişisel talebe göre farklı şekillerde montajmı yapıyolar ???

    üretmek demek sıfırdan tüm parçaları imal etmek demektir ve seri üretim demektir , seri şekilde üretim yapabilecek alt yapıyı kurabilmektir...

  15. #75
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    tasarımsa büyük otomobil firmalarında çalışan çok başarılı bir sürü Türk tasarımcı var , makineyse makine , kaç gündür reklamlarda dünyanın farklı yerlerine ihraç edilen Türk üretimi makineler tıkır tıkır çalışıyor diye bangır bangır bağırıyorlar , kalitesiyle teknolojisiyle dünya makine sektörüne yön verdğimiz söyleniyor .
    ee o zaman yapmak için para lazım , o da bende diil valla

  16. #76

    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tasarımsa büyük otomobil firmalarında çalışan çok başarılı bir sürü Türk tasarımcı var , makineyse makine , kaç gündür reklamlarda dünyanın farklı yerlerine ihraç edilen Türk üretimi makineler tıkır tıkır çalışıyor diye bangır bangır bağırıyorlar , kalitesiyle teknolojisiyle dünya makine sektörüne yön verdğimiz söyleniyor .
    ee o zaman yapmak için para lazım , o da bende diil valla


    Evet haklısın... Türk milleti olarak aslında o kadar büyük ve güçlü bir potansiyele sahibizki... genç ve yaratıcı beyinlerimiz o kadar fazlaki... ama destek yok eğer desteklenilse Türk milleti neler yapardı kimbilir ve Türkiye hangi noktada olurdu...

    ama işte bahsettiğim şey bu destek yok... senin bahsettiğin başarılı tasarımcı , mühendis vs. kişiler bizim ülkemizde destek bulamadıkları ve değer görmedikleri için büyük kısmı yabancı firmalarda görev yapmakta.... ülkemizde kendi çabalarıyla bişeyler yapmaya çalışan kişilerinde önü kesiliyor bi şekilde ortadan kayboluyolar yada imkansızlıklardan dolayı evlerini havaya uçuruyolar...

    bundan sonra ne yapmamız gerekiyor... tablo pek iç açıcı değil geri bırakılmış , arkadan gelen ve sürekli takip eden konumunda bırakılmış bir ülke olduk ancak pes etmemek gerekiyor...

    diğer yandan daha bir tane otomobil markasına bile sahip olmayan bir otomobil bile üretememiş bir ülke olarak teknolojik ve üretim anlamında dünya devlerine yetişmenin ne kadar zor olduğunu unutmamak lazım...

  17. #77
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    bir futbolcu topa vuracak diye milyonlarca doları euroyu tak diye çıkarıp verebilecek insanlarımız varken yada küçük yatırımcıyı sömüren oturduğu yerden para kazanmanın yolunu bulmuş borsacı zenginlerimiz varken niçin Türkiyede kalsınlar ki ...

  18. #78
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Belki bir gün devlet vatandaşlardan topladığı verginin bir kısmını teknoloji ve bilimi geliştirmek için harcarsa biz de motosiklet üretebiliriz.Bizde teknoloji devrimini vadetmeden seçime girenleri başımıza getirdikçe zor görürüz o günleri.Bize müstahak.Milletimize hayırlı uykular.....

  19. #79
    barannet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kymco CK 125
    yapmak için aslında önce tam olarak bağımsız olmak lazım sanırım oda en başta ekonomik güç ile sağlanabileceğinden ve dünya kadar borcumuz olduğundan şimdilik imkansız gibi.. ama tarihimizde de imkansızı gerçekleştirdiğimiz çok zamanlar var.

    peki bu konuda üzerimize düşen görevler ne olabilir? yani kendi halkının ürettiği motosikleti kullanmak isteyen bizler ne yapabiliriz? bunu merak ediyorum.


    Tedbirde kusur koyup takdire bahane bulma!

  20. #80
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar boşuna ugrasmayın devrim deil ferrai yapsak yahundinin biri cıkar üretilmicek der bi yuz yıl daha o arac üretilemez şu an dunyanın en iyi aracınıda yapsak üretilemezz türkiyeyi turkler yonetmıyo bundan emın olun mindset die elektrikli araba yaptı murat gunak ( golf focus vs bı kac otomobılın tasarımını yapan turk) mukemmel bi otomobıl yapmıs 7 sanıyede 100 km cıkıyor full şarzla menzıl 200 km gunes panelınden destek alınıyor ve zorda kalındıgında benzın koyup jeneratorle 800 km daha gıdılebılıyor ama adamlar bas bas bagırıyor destek destek dıe ne devlet nede bi iş adamı elını cebıne atmıyorr bu ulkede cooook zorrrr ne zamn ülke icersinden hainler temızlenır o zmanlar bu turk mılletı tekrar parlar
    Sonuna kadar haklısın


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler