Bu kadar zormu bir motosiklet yapmak ?
Reklamlar
-
30 Haziran 2009, 04:07
#21
Moderatör
archeus adlı üyeden alıntı
banada bitane hayabusa yapıver yerli hayabusa :D 1300 cc 60 hp
lpg lı kmde 10 kurus yaksın[COLOR="Silver"]
sabancıların koç ların vs yapamıcanı ıdda ediyordun şimdi bıraz urasarak lucasın bıle yapabılecegını söyluyorsun
uganda kenya papau yeni gine deil türkiyeden bahsedıyoruz bu ülke yapmak isderse gücünün yetmeyecegi şey yok sen araba yaparsan renault toypta honda for opel bmw bunlar kıme satacak
Geyik yapmıyorum, sabancı koç da ilgilendirmiyor beni. Onlar fransızlar italyan markalarının altında otomobil üretsinler, kar elde etsinler
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Reklamlar
-
30 Haziran 2009, 04:08
#22
bu işi bizmi yapsak ya =)
-
30 Haziran 2009, 04:12
#23
archeus adlı üyeden alıntı
zaten bende dead ile ıkımız bır olup bı motosıklet markası kuralım demıyorum avrupanın en cok otomobıl satan ülkesıyız eger kendımıze ait bi marka üretecek gücümüz yoksa yakalım bu ülkeyi millet nükleer enerji uzay aracları vs tartısıyor bız 21. yüzyılda türkiye olarak motosiklet üretilebilirmi üretilemezmı tartısıoruz vallahi komık yaa hemde bı motosıkletın maliyeti cok daha ucuza gelcektır senin tahmınınden butun masraflarla belkı o kadar olur die düşünüyorum
sabancıların koç ların vs yapamıcanı ıdda ediyordun şimdi bıraz urasarak lucasın bıle yapabılecegını söyluyorsun
uganda kenya papau yeni gine deil türkiyeden bahsedıyoruz bu ülke yapmak isderse gücünün yetmeyecegi şey yok sen araba yaparsan renault toypta honda for opel bmw bunlar kıme satacak
Yapamayacağını değil, karlı olmadığı için yapmayacaklarını söylüyorum.
Lucas adlı üyeden alıntı
Prosedürlerden bahsetmedim, sadece 1 milyon dolar istedim
Banker Kastelli havası sezdim sende
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
aslında bu işi kanuninin yapması lazım herşeyleri var tecrübeleri var alanları var imkanları var ama ne desem bilmiorm ki yazıklar olsun ya çinden alıp türk malı diyolar bütün motorları alibaba.com da var adamların ya bi tane etiket yapıştırıolar ya türk malı diolar sonra nası bi mantık ya bu
Kanuni'den cacık olmaz. Koca MZ'yi alıp, modelleri kopyalayıp Seyhan yaptılar ya, kanuni'den bir şey beklemeyin. Belki Uğur-Mondial bir işe yarar.
Lucas adlı üyeden alıntı
Geyik yapmıyorum, sabancı koç da ilgilendirmiyor beni. Onlar fransızlar italyan markalarının altında otomobil üretsinler, kar elde etsinler
her işadamının amacı kar etmektir, ayıp bir şey değil.
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
bu işi bizmi yapsak ya =)
Yaparsanız ücretsiz danışmanlık veririm
-
30 Haziran 2009, 04:13
#24
çinden ucuza alcana kendi üretse gumruk olmıcak ortalama aynı malıyete gelır fazla bıle tutsa kalıtelı olur en azından isderse 2 katına mal ettsın suankı satısının 5 katı satıs yapacagı ve daha az servis masrafı edecegı kesın
-
30 Haziran 2009, 04:18
#25
Moderatör
Khutuck adlı üyeden alıntı
Yapamayacağını değil, karlı olmadığı için yapmayacaklarını söylüyorum.
Banker Kastelli havası sezdim sende
her işadamının amacı kar etmektir, ayıp bir şey değil.
Ayıp ettiklerini söylemedim zaten Kar etsinler, para kazansınlar, iş gücü yaratsınlar yeterki...
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 04:19
#26
archeus olay bu ya olay bu . çin 3 lira olsun türk 5 lira japon da 5 lira olsun türk malı alırız paramız ülkede kalır bize geri döner ve yedek parçalara tonla para ödemeyiz .
-
30 Haziran 2009, 04:20
#27
Motosiklet Eğitmeni
Motosiklet demirden yapilmiyor arkadaslar.
Bu is, evde un var, seker var hadi helva yapalim isi degil.
Bu is muhendislik isi.
Eregli demir çelikten, iki profil alalim, dokumcu ali ustada blok dokelim, tornada silindir açalimla olmuyor bu isler.
Turkiye'de bu kadar yatirimci var.
Ellerindeki parayi yatiracak sektor arayip duruyorlar.
Bu adamlar kerizmi?
Onlerinde duran motosiklet sektorune el atmasinlar.
Kaldi ki bu isin bir de normlari var ki o daha da karmasik.
Hadi hepsini becerdin.
Isin para kismi var.
Nasil rekabet edeceksin?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
30 Haziran 2009, 04:20
#28
Arkadaşlar çok romantiksiniz hakikaten Fazlasıyla realist olmaktan zaman zaman nefret etmiyor değilim ama Kanuni Windy %100 Türk tasarımı ve Türk üretimi olsaydı bile yine CBF 150 alırdım
-
30 Haziran 2009, 04:22
#29
Moderatör
archeus adlı üyeden alıntı
çinden ucuza alcana kendi üretse gumruk olmıcak ortalama aynı malıyete gelır fazla bıle tutsa kalıtelı olur en azından isderse 2 katına mal ettsın suankı satısının 5 katı satıs yapacagı ve daha az servis masrafı edecegı kesın
Sanıyorum her ne kadar geyikçe yaklaşsanda benim fikrime aynı şeyden bahsediyoruz. 6-7 bin Lira verip yüzde yüz Türk malı 250-500 cc aralığında bir motor almaz mıydın japon alacağına?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 04:25
#30
zaten bu ülke yapamazsınız diyenler yüzünden bu durumda gavurun yaptığının üstüne nası yapıcaz dimi olay ama bakın hindistan malı bi motor tvs apachi veya TATA marka pickup ları türkiyede satılıyo hindistan bizden çok mu iyi. bakın iran burnumuzun dibi adamlar bütün dünyaya kafa tuttu kurdular kendileri nükleer santrallerini
-
30 Haziran 2009, 04:30
#31
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
zaten bu ülke yapamazsınız diyenler yüzünden bu durumda gavurun yaptığının üstüne nası yapıcaz dimi olay ama bakın hindistan malı bi motor tvs apachi veya TATA marka pickup ları türkiyede satılıyo hindistan bizden çok mu iyi. bakın iran burnumuzun dibi adamlar bütün dünyaya kafa tuttu kurdular kendileri nükleer santrallerini
Hindistan'ın nüfusu 1.2 milyar, en temel ulaşım aracı da motosiklet. Orada yılda on milyonlarca motorluk bir pazar var. Türkiye'de ise trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı Mayıs 2008'de 2.069.398, yılda sadece 200-250 bin arası motor trafiğe çıkıyor.
-
30 Haziran 2009, 04:32
#32
Moderatör
Khutuck adlı üyeden alıntı
Hindistan'ın nüfusu 1.2 milyar, en temel ulaşım aracı da motosiklet. Orada yılda on milyonlarca motorluk bir pazar var. Türkiye'de ise trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı Mayıs 2008'de 2.069.398, yılda sadece 200-250 bin arası motor trafiğe çıkıyor.
Çok karamsarsın çooook
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 04:33
#33
en temel ulaşım aracı motosikletse eee bu adamlar 4X4 te üretip ithal ediyo bu nası oluyo peki ?
-
30 Haziran 2009, 04:33
#34
Motosiklet Eğitmeni
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
zaten bu ülke yapamazsınız diyenler yüzünden bu durumda gavurun yaptığının üstüne nası yapıcaz dimi olay ama bakın hindistan malı bi motor tvs apachi veya TATA marka pickup ları türkiyede satılıyo hindistan bizden çok mu iyi. bakın iran burnumuzun dibi adamlar bütün dünyaya kafa tuttu kurdular kendileri nükleer santrallerini
Sapla samani birbirine bu kadar da karistirmak olacak is degil.
Nukleer santralle, motosiklet yapmanin ne alakasi var.
Gazi alirken fazla kaçirmamak lazim.
Hele bir arastir bakalim, Hindistan dedigin o aletleri nasil yapiyor?
Dunyanin en buyuk nufusuna sahip, ikinci ulkesi Hindistan dan bahsediyorsun.
Adamlar hala fillerle dolasiyor zannedildigi için yaptiklari seye sasiriliyor.
Kaldi ki yazilim sektoru disinda kendi yapabildikleri bisey de yok.
Yani verdigin o motosiklet ve pikup orneklerinin nasil yapildigina bakmadan yorum yapmak enteresan olur.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
30 Haziran 2009, 04:36
#35
nasıl yapıldığı beni ilgilendirmiyo adamların kendine has çin kopyası olmayan bir motorsikletleri var otomobilleri var hindistan malı diye geçiyo mu geçiyo bizim trafiğimizde varmı var beni bu ilgilendirir
-
30 Haziran 2009, 04:39
#36
Lucas adlı üyeden alıntı
Çok karamsarsın çooook
Karamsar değil realistim.
Neden Suzuki'nin, Kawasaki'nin, BMW'nin 125cc commuter modeli yok? Beceremediklerinden değil, kar getirmeyecek ürünler oldukları için. Mercedes kar edeceğini gördü, A serisi minicik otomobilleri üretti.
Türkiye'de 125-250cc motosiklet üretilebilir, satılabilir de; ama üreten devlet desteği (yani bizim vergimiz) olmadan diğer firmalarla rekabet edemez. Rekabetçi biçimde üretip satamazsak ne anlamı kalır o işin?
-
30 Haziran 2009, 04:42
#37
peki ben sorayım sana bu saydığın modellerin ve japon markaların kaç tane 125 lik ve 250 lik modeli var bunların çoğu türkiyeye gelmiyo neden ???
-
30 Haziran 2009, 04:43
#38
Moderatör
Khutuck adlı üyeden alıntı
Karamsar değil realistim.
Neden Suzuki'nin, Kawasaki'nin, BMW'nin 125cc commuter modeli yok? Beceremediklerinden değil, kar getirmeyecek ürünler oldukları için. Mercedes kar edeceğini gördü, A serisi minicik otomobilleri üretti.
Türkiye'de 125-250cc motosiklet üretilebilir, satılabilir de; ama üreten devlet desteği (yani bizim vergimiz) olmadan diğer firmalarla rekabet edemez. Rekabetçi biçimde üretip satamazsak ne anlamı kalır o işin?
Realistlikten öte bazen hayalperestlikte iyidir. Hayal kurabildiğin sürece yaşayabilirsin ve hayallerini gerçekleştirebilirsin. Bugün üretilen herşey birer hayal ürünüdür her ne kadar mühendislik eseri olsalarda. Bugüne kadar yapamayız edemeyiz olmaz izin vermezler diye öğretildi bize. İnan imkan verilse Türkiye'de birçok imkansızı başaracak genç var, iş gücü var.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Haziran 2009, 04:46
#39
DeaD_Rider adlı üyeden alıntı
peki ben sorayım sana bu saydığın modellerin ve japon markaların kaç tane 125 lik ve 250 lik modeli var bunların çoğu türkiyeye gelmiyo neden ???
Çünkü para kazandırmayacak! Yahu adamlar babamızın hayrına veya "abi Caponlar yapmış ya" dedirtmek için motosiklet üretmiyorlar ki, para kazanmak için üretiyorlar. Ülkede para kazanılacak pazar olsa emin ol anında yağar 125-250cc'ler. Bak son 1.5 senede Kawa Ninja 250 geldi, Yamaha YBR250 geldi, Honda getiriyor yine bir 250'lik. Pazar varsa satış da olur, para kazandıracak motorlar satılır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:45 AM ----------
Lucas adlı üyeden alıntı
Realistlikten öte bazen hayalperestlikte iyidir. Hayal kurabildiğin sürece yaşayabilirsin ve hayallerini gerçekleştirebilirsin. Bugün üretilen herşey birer hayal ürünüdür her ne kadar mühendislik eseri olsalarda. Bugüne kadar yapamayız edemeyiz olmaz izin vermezler diye öğretildi bize. İnan imkan verilse Türkiye'de birçok imkansızı başaracak genç var, iş gücü var.
İş imkanı beklemek değil işte, o imkanı yaratsınlar o zaman!
-
30 Haziran 2009, 04:47
#40
Moderatör
Ayrıca BMW'yi bilemeyeceğim ama Suziki ve Kawasaki'nin 125 cc commuter race, naked, Off road vs. gibi her türlü modeli mevcut. Ha Türkiye'de neden yok dersen orası tartışılır
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler