Motora yeni başlayanar için
Reklamlar
-
28 Haziran 2009, 19:54
#1
Arkadaşlar iki tekerlekli bisiklet sürrmeye 3 yaşında başladım.O günden beri bu 2 tekerlekliler bende bi tutku haline dönüştü.Bisiklette gerçekten çok iyiydim ve benden büyük motorcu abilerim, gerekli fiziksel olgunluğa ulaştığımda vakit kaybetmeden motora geçmemi tavsiye ediyorlardı.Fakat babama konuyu bir kere açtıktan sonra bir daha hiç açmamak üzere kapatmaya karar verdim=)))) Kendimi motor almamak ve motrorlardan nefret etmek için ne kadar zorladıysam da başarılı olamadım.
22 yaşındayım.Şimdilerde,hiç motora binmemiş biri olarak,bir racing motorla start almak istiyorum=)). Çok araştırma yaptım,çok inceledim.Birebir gidip motorları yakından gördüm.Fakat bilen birilerinden tavsiye almadıkça ne yaparsam yapayım ezbere iş yapmış olucam.Bu yüzden tavsiyelerinizi yazabilirseniz mutlu olurum.
Hyosung GT 250 R (ikinci el) ile başlamayı düşünüyorum.Başlangıç için iyi bir motor olduğu söyleniyor fakat bana biraz ağır gibi geldi başlangıç için.Şimdilik 67 kiloyum ve motoru taşıyabilir miyim emin değilim.Öte yandan CBR 125 i gittim yerinde gördüm,gerçekten çok güzel, fakat sürekli motor değiştirmeyi düşünmediğim için GT 250 R ile başlamak istiyorum.
Açıkçası racing'den başka bi tarzda motor kullanmak istemiyorum.Fakat uzun yol yapmak da istiyorum,mesela motorla ülke dolaşmak gibi.Avrupa turu buna örnek olabilir.Tabi bunlar çok sonraki düşüncelerimiz,maddi anlamda ve tecrübe konusunda iyi bir konuma geldikten sonra hayallerimizi süsleyen şeyler bunlar.Neyse,yine araştırdığım kadarıyla,bazı forumlarda racing motorla uzun süre gidilemediği yazıyor.Bu doğru mudur ??? Yani bi Avrupa Turuna çıkılamaz mı bu racinglerle????
Şimdilik aklımı kurcalayan sorular bunlar arkadaşlar.Yardımcı olursanız sevinirim.Hepinize kolay gelsin
Reklamlar
-
28 Haziran 2009, 20:06
#2
Racing motorlarla uzun yol yapılmaz diye bir şey yok yapılır ama bir touring yada sport touring motor kadar rahat olmaz biraz hırpalanırsın çabuk yorar ama yapan yapıyo neden yapılmasın Benim fikrimi sorarsan racing seviyosun ve uzun yol yapmak istiyosun sanırım senin için doğru cevap sport touring motorlar olucaktır..
-
28 Haziran 2009, 20:30
#3
Orçun çok sağol. Bu sport touring de 250 CC likler var mı, yeni başlayanlar için ?? Varsa bildiğin,önerdiğin bir kaç marka yazabilirsen sevinirim
-
28 Haziran 2009, 20:34
#4
hyosun gt 250 comet i inceleyebilirsin mesela
UZUN YOLDA KASK KULLANMAYI İHMAL ETMEYİN
-
28 Haziran 2009, 20:40
#5
hoşuna gidebilcek bir kaç model VFR800, Fazer, K1200GT, Bmw R1150R benim beğendiklerim ya da parayı akıtmışken iyice akıtırım diyosan hondanın yeni oyuncağı DN-01var hayallerde yaşasa da güzel alet :D uzun yol yapmak asıl amacınsa 250cc nin üzerine çık derim tecrübende varsa..
-
28 Haziran 2009, 20:42
#6
peki ben de şimdi bu mevzuya farklı bir açıdan dalış yapayım bakalım neler çıkacak?
şimdi bu "racingler ile uzun yol yapılmaz, çabuk yorar" diyen ve bu konuda ısrarcı olan bir kesim var bildiğimiz üzere. nedenini sorunca da racingin kullanım pozisyonunun yatar vaziyette olduğundan dem vuruyorlar. peki uzun yol motoru dediğimiz sport turing, touring, chopper vs. neyse, bunlarda dik duruyoruz onun için yorulmuyoruz doğru mu?
peki bi başka soru : bu uzun yol motorlarıyla dik konumda kullanırken hangi hızlardan bahsediyoruz? 100-110 civarı öyle değil mi? yani chopperlar bi tarafa, sport touring, touring tarzlarında da 110'ları geçince rüzgarın etkisinden kurtulmak için camın altına doğru biraz yatmak gerekiyor.
yani sonuç itibarıyla uzun yol motorlarında yormayan bu dik konum için uygun hızlar 100-110 civarı.
iyi de, racing bir motorda da 100-110'larda yatmadan dik kullanmak mümkün. yani maksat 100-100la gidince motorun yormaması ise, racing de bir uzun yol motoru kadar yormayacaktır. o zaman niye "racing motorla uzun yol yapılmaz" diye genel bir kanı var piyasada? ben bu mantığı kurarken bi yerde bi hata yapıyor muyum?
-
28 Haziran 2009, 20:50
#7
Orçun* adlı üyeden alıntı
hoşuna gidebilcek bir kaç model VFR800, Fazer, K1200GT, Bmw R1150R benim beğendiklerim ya da parayı akıtmışken iyice akıtırım diyosan hondanın yeni oyuncağı DN-01var hayallerde yaşasa da güzel alet :D uzun yol yapmak asıl amacınsa 250cc nin üzerine çık derim tecrübende varsa..
abi adam daha önce hiç motora binmedim dio sen vfr 800 diosun ya çok güzel motor ama tecrübesi yok ilerde geçiş yapabilir
UZUN YOLDA KASK KULLANMAYI İHMAL ETMEYİN
-
28 Haziran 2009, 21:43
#8
Vfr 800 ile Dn 01 feci aletler.Çok beğendim ikisini de ama devil_driver'ın dediği gibi biraz daha ufağıyla başlamak daha iyi olabilir hem onlar beni aşar biraz maddi açıdan da ama çok sağol Orçun.
Gt 250 comet'i de inceledim Devil, fakat tam istediğim gibi değil işte. Özellikle öyle dümenli motorları pek sevmiyorum.Sen de sağolasın.
Aya'nın tezini doğrulmayı çok isterdim biraz bilgim olsaydı ama yorum yapamicam,çünkü bilmiyorum=)) Hyosung Gt 250 R iyi bi alet belli.Zaten onu beğendim ama bakalım biraz daha araştırayım ne çıkacak karşımıza.
-
28 Haziran 2009, 21:51
#9
aya adlı üyeden alıntı
peki ben de şimdi bu mevzuya farklı bir açıdan dalış yapayım bakalım neler çıkacak?
şimdi bu "racingler ile uzun yol yapılmaz, çabuk yorar" diyen ve bu konuda ısrarcı olan bir kesim var bildiğimiz üzere. Nedenini sorunca da racingin kullanım pozisyonunun yatar vaziyette olduğundan dem vuruyorlar. Peki uzun yol motoru dediğimiz sport turing, touring, chopper vs. Neyse, bunlarda dik duruyoruz onun için yorulmuyoruz doğru mu?
Peki bi başka soru : Bu uzun yol motorlarıyla dik konumda kullanırken hangi hızlardan bahsediyoruz? 100-110 civarı öyle değil mi? Yani chopperlar bi tarafa, sport touring, touring tarzlarında da 110'ları geçince rüzgarın etkisinden kurtulmak için camın altına doğru biraz yatmak gerekiyor.
Yani sonuç itibarıyla uzun yol motorlarında yormayan bu dik konum için uygun hızlar 100-110 civarı.
Iyi de, racing bir motorda da 100-110'larda yatmadan dik kullanmak mümkün. Yani maksat 100-100la gidince motorun yormaması ise, racing de bir uzun yol motoru kadar yormayacaktır. O zaman niye "racing motorla uzun yol yapılmaz" diye genel bir kanı var piyasada? Ben bu mantığı kurarken bi yerde bi hata yapıyor muyum?
katılıyorum...
-
28 Haziran 2009, 21:52
#10
senın ıcın en guzelı cbr125 yada maddı durumun daha ıyıyse yamaha rs125 ile başla basamakları kademe kademe hazmederek çık motosıklet kullanmaktan zevk al...
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
28 Haziran 2009, 22:06
#11
CBR 125 diyorum racing istedigin icin, kilona vef fizigine de uygun, daha sonra buyutebilirsin.
-
29 Haziran 2009, 10:35
#12
ben yeni başladımdaa ama çok devirdim osssun acemilikti
-
29 Haziran 2009, 11:36
#13
aya adlı üyeden alıntı
peki ben de şimdi bu mevzuya farklı bir açıdan dalış yapayım bakalım neler çıkacak?
şimdi bu "racingler ile uzun yol yapılmaz, çabuk yorar" diyen ve bu konuda ısrarcı olan bir kesim var bildiğimiz üzere. nedenini sorunca da racingin kullanım pozisyonunun yatar vaziyette olduğundan dem vuruyorlar. peki uzun yol motoru dediğimiz sport turing, touring, chopper vs. neyse, bunlarda dik duruyoruz onun için yorulmuyoruz doğru mu?
peki bi başka soru : bu uzun yol motorlarıyla dik konumda kullanırken hangi hızlardan bahsediyoruz? 100-110 civarı öyle değil mi? yani chopperlar bi tarafa, sport touring, touring tarzlarında da 110'ları geçince rüzgarın etkisinden kurtulmak için camın altına doğru biraz yatmak gerekiyor.
yani sonuç itibarıyla uzun yol motorlarında yormayan bu dik konum için uygun hızlar 100-110 civarı.
iyi de, racing bir motorda da 100-110'larda yatmadan dik kullanmak mümkün. yani maksat 100-100la gidince motorun yormaması ise, racing de bir uzun yol motoru kadar yormayacaktır. o zaman niye "racing motorla uzun yol yapılmaz" diye genel bir kanı var piyasada? ben bu mantığı kurarken bi yerde bi hata yapıyor muyum?
Mantık kurmaya gerek yok, Race ile 100 km yol yaparsın, sonra touring ile 100 km yol yaparsın, hangisi fazla yoruyor karar verirsin. Dün toplamda 450 km lik bir gezi yaptık, yaklaşık 160 km sinde race ler ile beraberdik , yolda giderken yavaşlayıp ayak ve el bileklerini kendi etrafında çevirip uyuşukluğu gidermeye çalışıyorlardı. Bellerinin ne durumda olduğunu tahmin edebiliyorum. Her motorun bir tasarım amacı var. race motorlar uzun yol için tasarlanmamış, kısa mesafelerde yüksek süratlere çıkmak için , spor için tasarlanmışlar. Zaten 100 km de 20 litre yakıt harcayan ss makina ile uzun yol yapmak bütçeyi çok sarsar.
-
29 Haziran 2009, 14:24
#14
Çok rahat taşırsın. Ben 50 kg yim. 110 kg lık motorsikleti ve 75kg lik babamı artçı olarak rahat rahat taşıyorum. zorlanıcağını sanmam
-
30 Haziran 2009, 21:04
#15
Racing motorların felsefesi bana göre yüksek hızlarda kısa süreli kullanımlar içindir. Uzun yolda pek kullanışlı olacağını düşünmüyorum ama yinede sık sık mola vererek uzun yolda da kullanılabilir.
Racing motor kullanabilir miyim dersen 22 yaşında 67 kilo bir insan rahatlıkla (fiziksel olarak) racing motor kullanabilir. Bu tecrübe gerektirmediği anlamına gelmez. Trafiğe çıkmadan önce gerekli eğitimleri alıp yeteri kadar yol tecrübesinden sonra uzun yola çıkmanı tavsiye ederim.
-
30 Haziran 2009, 21:18
#16
250 r hareket halinde zorlanmazsında durduğunda tek ayakta felan yakalnırsan biraz ağırlığı anlaya bilirsin tutması biraz zor oluyo...ama kalıplı ve iyi motor..
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
30 Haziran 2009, 21:23
#17
Lucastorn adlı üyeden alıntı
CBR 125 diyorum racing istedigin icin, kilona vef fizigine de uygun, daha sonra buyutebilirsin.
aynen katılıyorum zaten 250 lik alsan bile sonra büyüteceksın maddi olarakta en ıyısı sağlamı cbr
-
02 Temmuz 2009, 23:02
#18
Hepinize teşekkürler tavsiyeleriniz için,umarım pişman olmicam bi karar veririm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler