Tecrübeli arkadaşların görüşüne ihtiyacım var
Reklamlar
-
24 Haziran 2009, 00:20
#1
Öncelikle merhaba. Motor almayı düşünüyorum ve almadan önce mümkün mertebe araştırma yapmak istiyorum. motosiklet.net forumuna da denk geldim ve okumaya başladım. Acemilere verilen tavsiyeleri,yapılan kinayeleri gördüm,ve ben de hoşgörünüze sığınarak aynı şeyi sormak istiyorum.
Evet,acemiyim. Ve evet,büyük cc bir motorla başlamak istiyorum. Bu soruya verdiğiniz cevapları okudum. Öğrenmek istediğim şey,her ne kadar insanlar mümkün olmadığına inansa da,hız konusunda kontrollü davranacak bir insan için;eğitim alınması ve yeterli pratik yapılması koşullarıyla büyük cc bir motorla başlamak yine de imkansız mıdır? Madem hız yapmayacağım,büyük cc ile ne işim var? Havalı göründüğü için belki de? Ama alakası yok gerçek ile. Lise de(8 sene önce) ZZR1100 sahibi olan bir arkadaşım sayesinde keşfettim motorun büyüsünü (arkadaşım 80 km'yi geçmedi ben arkasındayken). Ben ZZR1100'e aşık oldum kısaca,ne demek istediğimi bilen bilir. Yedek parçada sorun yaşarsın,temizini zor bulursun,masraflı motor diyecek arkadaşlara da teşekkür ediyorum uyarıları için,ZZR sahibi olan varsa aramızda onun fikrini almak isterim.
Özetlemek gerekirse kendini bilen,motoru özenti olarak değil kendisi için isteyen,bilinçli bir yetişkin bunu yapabilir mi? Lütfen yardımcı olun görüşlerinizle,saygılar...
Reklamlar
-
24 Haziran 2009, 00:23
#2
abi sen zaten kendini biliyosun daha ne diyelim
-
24 Haziran 2009, 00:31
#3
ZZR
yine o büyülü kelime arkadaşım ZZR lerden uzak dur apaçi motorudur onlar eskidir sahibindende döküntü ilanlarına bakıp bakıp beni taşır patladığı yere kadar gider hayallerine hiç girme, woon wooon sesi olsun da 80km geçmesin önemli değil diye düşünme motoru bi hevesle alırsın sonra çoook pişman olursun forumu en az 1 hafta iyice bir takip et güzel bir HONDA DYLAN150 yada PSİ150 olmadı GİLERA RUNNER VXR200 seni çok fazlasıyla tatmin eder
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
24 Haziran 2009, 00:33
#4
picasso adlı üyeden alıntı
abi sen zaten kendini biliyosun daha ne diyelim
a)evet yapılabilir.
b)hayır imkansızdır.
Çok ciddi olarak soruyorum,amacım tecrübelerinizden faydalanarak olası sorunların önüne geçmek Picasso. SS motor görüp "Ben de istiyorum!" diye tutturmak gibi değil yani durumum.
-
24 Haziran 2009, 00:37
#5
kontrol güçlüğünden masrafından vesairesinden geçilir de, büyük cc motorla başlamak şu açıdan sıkıntılı, elinin altında 1200 lük motor var, gaza bir gün basmazsın, bi hafta basmazsın, iki hafta basmazsın...ama emin ol üçüncü hafta allaha emanet köklersin...büyük cc motorum olsun farketmez ben zaten sakin sürerim diye bir laf var fakat öyle bi gerçeklik yok malesef...
[B][COLOR="Black"]LAUBALİLİKTEN HOŞLANMAM, CİDDİYETİ SEVERİM, DİSİPLİNE HAYRANIM[/COLOR][/B]
-
24 Haziran 2009, 00:39
#6
abi imkansız diye birşey olduğunu düşünmüyorum. insan hayallerine yaklaşabildiği sürece mutlu olur. evet yapılabilir. fakat ne zzr1100 kullanmışlığım var ne de artçılık yapmışlığım.
ben sadece olamaz diye birşey olmadığını söylüyorum objektif olarak. ama bilemem tabiki makinanın temizliğini, giderini.. vs.
mesela satoyama arkadaş gayet güzel açıklama yapmış bence.
-
24 Haziran 2009, 00:41
#7
tamam diyelim ki eğitimle bu iş yapılabilir büyük cc ile başlanılabilir ,ki hiiiiç vitesli motor sürmeyen biri bile sürebilir desek okeyal o zaman
ama nedir bu zzr meselesi neden 600rr yada fz1 değil vs.vs
bence sen hurda bir motor bulmuşsun ucuz fiata kapatıp yaptırırım sürerim diye düşünüyorsun gibime geldi
boşver bu işleri cbr 125 senin ilacındır
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
24 Haziran 2009, 00:57
#8
barrokas adlı üyeden alıntı
ama nedir bu zzr meselesi neden 600rr yada fz1 değil vs.vs
bence sen hurda bir motor bulmuşsun ucuz fiata kapatıp yaptırırım sürerim diye düşünüyorsun gibime geldi
Kesinlikle değil. Temiz bulana kadar akla karayı seçeceğimden eminim,ucuz olmayacak da. ZZR meselesine gelince,tamamen şahsi kanaatim,seviyorum.
-
24 Haziran 2009, 01:16
#9
souvarine adlı üyeden alıntı
kontrol güçlüğünden masrafından vesairesinden geçilir de, büyük cc motorla başlamak şu açıdan sıkıntılı, elinin altında 1200 lük motor var, gaza bir gün basmazsın, bi hafta basmazsın, iki hafta basmazsın...ama emin ol üçüncü hafta allaha emanet köklersin...büyük cc motorum olsun farketmez ben zaten sakin sürerim diye bir laf var fakat öyle bi gerçeklik yok malesef...
işte burda en doğuruyu yazan arkadaşımıza katılıyorum büyük cc de nekadarda basmam desen mutlaka tam alışamadan ama kendine göre ben artık hazırım deip birkereden bişey olmaz dersin ve maalesef kendi sonunu hazırlarsın allah göstermesin..
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
24 Haziran 2009, 01:21
#10
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
-
24 Haziran 2009, 01:23
#11
HeLLRaZOR adlı üyeden alıntı
Kesinlikle değil. Temiz bulana kadar akla karayı seçeceğimden eminim,ucuz olmayacak da. ZZR meselesine gelince,tamamen şahsi kanaatim,seviyorum.
Kontrolsüz güç güç değildir. Sen bu motorun üstesinden gelebileceğine inanıyorsan kendine güveniyorsan ve azda olsa yardım alabileceğin birileri varsa istediğin motoru al derim ama trafikte gaza gelme.
İçine sinmeyen bi motor alıp da pişman olma gönlünde ne varsa imkanın varsa hemen al.
-
24 Haziran 2009, 01:24
#12
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
işte burda en doğuruyu yazan arkadaşımıza katılıyorum büyük cc de nekadarda basmam desen mutlaka tam alışamadan ama kendine göre ben artık hazırım deip birkereden bişey olmaz dersin ve maalesef kendi sonunu hazırlarsın allah göstermesin..
Endişelerinizi içtenlikle karşılıyorum,ve teşekkür ederim. Ama derdim bir an önce hız yapmak vs. değil. Dediğim gibi,bilinçli bir insanım,başıma gelecekler konusunda fikrim var. Sadece direkt büyük cc ile başlamanın -hız yapmak konusunu bir kenara bırakırsak- olabilirliğini merak ediyorum.
-
24 Haziran 2009, 01:25
#13
-
24 Haziran 2009, 01:26
#14
al sen al zzr 1400 hatta bulursan 2.0 dizel al bak arkadaşım bilinçli cevap istiyorsun bilinçsiz soru soruyorsun bununla alakalı birsürü topic var ki topickerede gerek yok şöyle bi düşündüğün zaman 1400cc makina seni ne hale getirir bi düşün ama neyse sen dediğim gibi bulursan 2.0 dci al az yakıyor
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
24 Haziran 2009, 01:35
#15
zzr ye zaten arıza+parça+benzin yüzünden fazla binemezsin merak etme
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
24 Haziran 2009, 01:35
#16
canercamalan adlı üyeden alıntı
al sen al zzr 1400 hatta bulursan 2.0 dizel al bak arkadaşım bilinçli cevap istiyorsun bilinçsiz soru soruyorsun bununla alakalı birsürü topic var ki topickerede gerek yok şöyle bi düşündüğün zaman 1400cc makina seni ne hale getirir bi düşün ama neyse sen dediğim gibi bulursan 2.0 dci al az yakıyor
Bu yazdıklarını yazmamış olmanı tercih ederdim,benim yardımcı olacak ciddi görüşlere ihtiyacım var. Acemi motorcuların başlangıç sorularıyla ilgili benzer en az 15 topic okudum,ama sorduğum sorunun yanıtını alamadım doğru dürüst. Herkesin söylediği şey aynı:"alma,daha hazır olmadan yüksek hızlara çıkar hayatını bitirirsin." Tamam,haklısınız,bu doğru,ve aksini iddia etmiyorum da zaten. Ben özellikle belirtme ihtiyacı duydum,hız konusu dışında,alışabilme durumunu merak ediyorum. Bu konudaki görüşlerini kesinlikle dikkate alacağımdan emin ol lütfen.
-
24 Haziran 2009, 01:38
#17
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
24 Haziran 2009, 01:39
#18
HeLLRaZOR adlı üyeden alıntı
Endişelerinizi içtenlikle karşılıyorum,ve teşekkür ederim. Ama derdim bir an önce hız yapmak vs. değil. Dediğim gibi,bilinçli bir insanım,başıma gelecekler konusunda fikrim var. Sadece direkt büyük cc ile başlamanın -hız yapmak konusunu bir kenara bırakırsak- olabilirliğini merak ediyorum.
olabilirliği şudur kardeşim ilk motormu aldığımda altımda tutamıyordum ki bu 50 cc bir motordu sen 1200 lükten bahsediyorsun ve bu makianın gaz hassasiyeti ve refleks kısmı sana hiç uymaz yani sen reflekslerini kuvvetlendirene kadar ya makinayı öldürürsün yada makina seni öldürür bunun olabilirliği yok benim gözümde sabret biraz sabret bu motor işi sabır ister yoksa arkadaşların dediği üzere kendi sonunu hazırlarsın sen daha sindire sindire cc yükseltmeyi sabır edemiyorsun bir gün altındaki yüksek beğgir gücü dürterse ki dürtücektir bundan %100 eminim allah göstermesin kötü bir haber olarak çıkmanı istemiyoruz gel bizleri dinle ufak makinalarla başla kısa zamanda işi çöz 1 sene içinde büyüte büyüte ilerle..fazla değil 3 senede istediğin seni tatmin edicek seviyeye ulaşırsın..
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
-
24 Haziran 2009, 01:46
#19
al kardeşim diyeceğim ama.
bak dostum ilk emekledik sonra taytay yürüdük daha sonra yürüdük ve enson yavaş yavaş koşmaya başladık ..
emeklemeden koşmaya çalışma derim.
sanırım bu yeterli olur
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
24 Haziran 2009, 01:49
#20
aparat adlı üyeden alıntı
al kardeşim diyeceğim ama.
bak dostum ilk emekledik sonra taytay yürüdük daha sonra yürüdük ve enson yavaş yavaş koşmaya başladık ..
emeklemeden koşmaya çalışma derim.
sanırım bu yeterli olur
anlatmaya çalışmış arakdaşlar bende bi el attım ama inş hakkında hayırlısı olur gerçi zzr2.0 dci az yakıyor ama ben mi alsam yoksa
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler