Tecrübeli arkadaşların görüşüne ihtiyacım var
Reklamlar
-
24 Haziran 2009, 01:56
#21
bygrm adlı üyeden alıntı
olabilirliği şudur kardeşim ilk motormu aldığımda altımda tutamıyordum ki bu 50 cc bir motordu sen 1200 lükten bahsediyorsun ve bu makianın gaz hassasiyeti ve refleks kısmı sana hiç uymaz yani sen reflekslerini kuvvetlendirene kadar ya makinayı öldürürsün yada makina seni öldürür bunun olabilirliği yok benim gözümde sabret biraz sabret bu motor işi sabır ister yoksa arkadaşların dediği üzere kendi sonunu hazırlarsın sen daha sindire sindire cc yükseltmeyi sabır edemiyorsun bir gün altındaki yüksek beğgir gücü dürterse ki dürtücektir bundan %100 eminim allah göstermesin kötü bir haber olarak çıkmanı istemiyoruz gel bizleri dinle ufak makinalarla başla kısa zamanda işi çöz 1 sene içinde büyüte büyüte ilerle..fazla değil 3 senede istediğin seni tatmin edicek seviyeye ulaşırsın..
çok güzel söylemiş arkadaş kaç kilo makina nasıl zapt edeceksiniz rampada filan,sonra bir bakmışsınız motor yerde.allah göstermesin böyle büyük motor ile başlayanlar genelde sonradan pişman oluyorlar.biraz pişmek lazın sonra büyüklere bakmalı.ama sen o motoru al bir tanede küçük motor al,küçükte alış sonra zzr ye binersin.

Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
Reklamlar
-
24 Haziran 2009, 02:03
#22
güzel kardeşim, bisiklete binmeyi biliyorsan kullanırsın, 1200 cc de kullanırsın hayabusa da kullanırsın, bir-iki saat dönersin boş bir yolda gaz debriyaj koordinasyonunu ayarlarsın, sonra yola çıkarsın kullanırsın, kullanmakta bişey yok. çok alakalı değil ama araba kullanmayı biliyorsan mesela bir tır'ı da pekala kullanırsın...
sıkıntı nerde başlar biliyor musun? sadece gaz-debriyaj koordinasyonunu sağlamak seni yolda düşük veya yüksek süratte karşılaşacağın tehlikelerden korumaz. motora etki eden kuvvetleri, yatışını kalkışını, kontra hareketleri senin hareketine tepkilerini vs anlaman gerekir. bunları teorik olarak bilmek yetmez, ki her motorun da sürücünün yapacağı hareketlere vereceği tepki farklı olur. yine de temel bir tecrübe eşiği vardır, o tecrübeler de tehlikeyle karşı karşıya kalınınca gelişir, anlatmakla okumakla olmaz. büyük cclerin bu konuda dezavantajı hataya çok az tolerans göstermeleridir. 250 cc ile rahatlıkla yapabileceğin bir hızlı manevrayı 1200 cclikle daha zor yaparsın, ustalık gerektirir.
ufak cc motorlar da tamamen risksiz değildir tabi ki, ama sürücü kendi hatasını daha rahat farkedebilir, ve bu tarz motorlara daha rahat hakim olabilir.
motor dinamiğini fiziğini kavramadan, teorik olarak değil pratik olarak görmeden büyük motor kullanmak çok akıllıca bir hareket olmaz. evet bir acemi için 1200cc olur ama akıllıca olmaz.
şu da var ki, ne kadar tecrüben olsa bile yeni bindiğin motorun acemisisindir. diyelim 10 000 km 125 lik kullandın, sonra değiştirip kendine bir 250 lik ya da ne bileyim 500 lük aldığında bile yeni motorunun acemisindir. motor üzerinde temel fizik kanunları geçerli olsa da bu cc durumuna bağlı olarak her motorun vereceği tepki değişiktir....umarım biraz daha mantıklı düşünür ona göre hareket edersin kardeşim
[B][COLOR="Black"]LAUBALİLİKTEN HOŞLANMAM, CİDDİYETİ SEVERİM, DİSİPLİNE HAYRANIM[/COLOR][/B]
-
24 Haziran 2009, 02:04
#23
zzr 1100 edirnede var bi tane ama 1100cc motora rağmen bence hantal ve ağır kalıyo. Son hızını bilemem de sahibi 300 falan atıyodu .(model de 92)
-
24 Haziran 2009, 02:07
#24
bygrm adlı üyeden alıntı
olabilirliği şudur kardeşim ilk motormu aldığımda altımda tutamıyordum ki bu 50 cc bir motordu sen 1200 lükten bahsediyorsun ve bu makianın gaz hassasiyeti ve refleks kısmı sana hiç uymaz
sorumun yanıtı olarak kabul edebileceğim bir yorum bu. Teşekkür ederim bygrm.
-
24 Haziran 2009, 02:09
#25
Bende burda yazılanlara kulak ver derim!!! bunlar boş laflar değil,yaşanılmış tecrübeler.bende nisanda ilk motorumu aldım aklımda illada gs 500 vardı ama şimdi cbf 250 sahibiyim...burdaki insanları dikkate almamın ne kadar doğru olduğunu şimdi daha iyi anılyorum,iyiki 500cc le başlamamışım diyorum...insan kullanınca daha iyi anlıyor... inanki 1000cc çok gereksiz...olur ama...yavaş yavaş,ufaktan ufaktan..
-
24 Haziran 2009, 02:15
#26
souvarine adlı üyeden alıntı
güzel kardeşim, bisiklete binmeyi biliyorsan kullanırsın, 1200 cc de kullanırsın hayabusa da kullanırsın, bir-iki saat dönersin boş bir yolda gaz debriyaj koordinasyonunu ayarlarsın, sonra yola çıkarsın kullanırsın, kullanmakta bişey yok. çok alakalı değil ama araba kullanmayı biliyorsan mesela bir tır'ı da pekala kullanırsın...
sıkıntı nerde başlar biliyor musun? sadece gaz-debriyaj koordinasyonunu sağlamak seni yolda düşük veya yüksek süratte karşılaşacağın tehlikelerden korumaz. motora etki eden kuvvetleri, yatışını kalkışını, kontra hareketleri senin hareketine tepkilerini vs anlaman gerekir. bunları teorik olarak bilmek yetmez, ki her motorun da sürücünün yapacağı hareketlere vereceği tepki farklı olur. yine de temel bir tecrübe eşiği vardır, o tecrübeler de tehlikeyle karşı karşıya kalınınca gelişir, anlatmakla okumakla olmaz. büyük cclerin bu konuda dezavantajı hataya çok az tolerans göstermeleridir. 250 cc ile rahatlıkla yapabileceğin bir hızlı manevrayı 1200 cclikle daha zor yaparsın, ustalık gerektirir.
ufak cc motorlar da tamamen risksiz değildir tabi ki, ama sürücü kendi hatasını daha rahat farkedebilir, ve bu tarz motorlara daha rahat hakim olabilir.
motor dinamiğini fiziğini kavramadan, teorik olarak değil pratik olarak görmeden büyük motor kullanmak çok akıllıca bir hareket olmaz. evet bir acemi için 1200cc olur ama akıllıca olmaz.
şu da var ki, ne kadar tecrüben olsa bile yeni bindiğin motorun acemisisindir. diyelim 10 000 km 125 lik kullandın, sonra değiştirip kendine bir 250 lik ya da ne bileyim 500 lük aldığında bile yeni motorunun acemisindir. motor üzerinde temel fizik kanunları geçerli olsa da bu cc durumuna bağlı olarak her motorun vereceği tepki değişiktir....umarım biraz daha mantıklı düşünür ona göre hareket edersin kardeşim
Yazdıkların için çok teşekkürler souvarine,öğrenmek istediğim şey buydu. Motoru almadan önce enine boyuna düşüneceğim,sanırım daha ufak bir motorla başlayacağım,tekrar teşekkürler.
-
24 Haziran 2009, 02:16
#27
HeLLRaZOR adlı üyeden alıntı
sorumun yanıtı olarak kabul edebileceğim bir yorum bu. Teşekkür ederim bygrm.
ohh be valla ben rahatladım he kardeşim hergün ölüm haberleri almaktan bıktım kaza kırık çıkık ölüm kalım artık aşalım buınları istiyoruz sana da onu anlatmaya çalışıyoruz bırak boşver artık 1400 ü min400 ü sana uygun kullanabileceğin max 250cc bir motor bak kendine
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
24 Haziran 2009, 02:23
#28
eyvallah kardeşim... imkanın olursa çeşitli scooterdan başlayarak çeşitli kategorilerde motorsikletlerle eğitim veren kurslara katıl, bir çok motoru deneme şansın olabilir ve bir-iki gün içinde burda bütün arkadaşların bahsettiği o her motorun ayrı karakteristiği olması durumunu sen de farkedebilirsin, ve deneye deneye kendine en uygun motoru seçebilirsin.
kendine dikkat et
[B][COLOR="Black"]LAUBALİLİKTEN HOŞLANMAM, CİDDİYETİ SEVERİM, DİSİPLİNE HAYRANIM[/COLOR][/B]
-
24 Haziran 2009, 03:00
#29
ömrüm araba üzerinde bisiklet üzerinde geçti ama 150lik scooter aldım neye uğradığımı şaşırdım. önemli olan hız yapmak diil, hakkatende yapmayabilirsin ama o gaz kontrolü nolacak. trafikte durduğun yerde nerelere fırlatır en ufak bi hareketin. rodeo yaparsın valla. ilk trafiğe çıktığımda benim zat sağolsun en ücra yerlerimden ter çıkarmamı sağlamıştı
150 ile başlamama rağmen düşünürüm yine neyime güvendim atladım trafiğe diye (gerçi mecbur kalmıştım ama olsun, ölmekten iyi çözümlerde var
)
-
24 Haziran 2009, 11:23
#30
Sağolun
Ufak bir ccden -150 mesela- başlamaya karar vedim. Herkese ilgi ve düşüncelerinden dolayı çok teşekkürler...
-
24 Haziran 2009, 11:35
#31
HeLLRaZOR adlı üyeden alıntı
Ufak bir ccden -150 mesela- başlamaya karar vedim. Herkese ilgi ve düşüncelerinden dolayı çok teşekkürler...
alnından öpüyorum.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
24 Haziran 2009, 11:56
#32
"Ne yapacan zzr 1100 'u al bi hayabusa cikar hayatin tadini" gibisinden konulara kaymadan duze cikmissiniz bunda souvarine in mesajlarinin rolu buyuk, sagsalim kapandi konu
-
24 Haziran 2009, 12:08
#33
dost acı söyler. çabuk patlarsın arkandan ağlayacak kimsen yoksa al ama eğer varsa alma...
-
24 Haziran 2009, 12:11
#34
Dost aci soylerde arkadas zaten son sozunu soyledi sen daha neyi ima ediyorsun ki ? Aglicak kimsen yoksa vesayre gibi acitasyona ne gerek var simdi durduk yere ? mesajlarimizi yazmadan once birde okumasini ogrensek cok iyi olacak.
-
24 Haziran 2009, 18:05
#35
belkide bir hayat kurtarıldı bu başlıkta
-
24 Haziran 2009, 18:18
#36
Öncelikle, sanırım ZZR dediğimiz alet 200 küsür kg, 180+ beygir bir motor.
Kendini bilen bir insanın ZZR gibi bir motorla başlaması imkansız değil, o motoru aldı diye illa gaza gelip 300 yapacak değil, o motoru aldı diye altından kalkamayacağı bir durumla karşılaşacak değil.
Ancak...
ZZR ile motora başlamak, sigara içmeye benzer bir durum. Sigara sizi akciğer kanseri yapmaz, ama kansere yakalanma riskinizi ciddi anlamda arttırır. ZZR ile başlamak da kaza yapmanıza sebep olmaz, ancak kaza yapma riskinizi ciddi oranda arttırır.
Ek olarak, sport touring/süperspor bir motosikletle motorculuğa başlamak çabuk bıkıp bırakmanıza sebep olabilir. Sonuçta alınabilecek en üst düzey motorla başlamak bir noktadan sonra "bıu da bitti" hissi verebilir, tabi bu sadece bir teori.
ZZR1400 yerine ZZR250 düşünmez misiniz? Görüntü neredeyse aynı, ama çok daha kontrol edilebilir bir motor.

-
25 Haziran 2009, 13:18
#37
Khutuck adlı üyeden alıntı
ZZR1400 yerine ZZR250 düşünmez misiniz? Görüntü neredeyse aynı, ama çok daha kontrol edilebilir bir motor.
zzr1400 değil de 1100'dü düşündüğüm,o motora aşık olduğum için. Souvarine'e tekrar teşekkürler,çok güzel açıkladı neden 1100 ile başlamamam gerektiğini. ZZR250'yi de düşünebilirim elbette ama 150 ile başlayacağımı tahmin ediyorum. Yine de tavsiyen için teşekkürler
-
25 Haziran 2009, 13:21
#38
anahtar kelime zzr yine karşımızda...
Orgazma Dudak Büktürür
-
25 Haziran 2009, 13:23
#39
HeLLRaZOR adlı üyeden alıntı
zzr1400 değil de 1100'dü düşündüğüm,o motora aşık olduğum için. Souvarine'e tekrar teşekkürler,çok güzel açıkladı neden 1100 ile başlamamam gerektiğini. ZZR250'yi de düşünebilirim elbette ama 150 ile başlayacağımı tahmin ediyorum. Yine de tavsiyen için teşekkürler
250 ninja süper seçim yavaş yavaş kıra döke öğrenirsin sonra da ustası olursun
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler