arkadaşlar bi jawa ceylan almayı düşünüyorum çok sağlam diye duyumlar aldım
fikirlerinizi alabilirmiyim kullanan varmı?? teşekkürler
arkadaşlar bi jawa ceylan almayı düşünüyorum çok sağlam diye duyumlar aldım
fikirlerinizi alabilirmiyim kullanan varmı?? teşekkürler
sana bikaç alıntı yapıyorum:
görüldüğü üzre ceylanla uzaktan yakından bir ilgisi yoktur bunun. ne sesi güzeldir ne de görüntüsü. tek benzer tarafı olsa olsa zıplayarak gitmesidir
http://www.geocities.com/jawaali_tr/motor.html adresinde hakkinda olumlu konusulan motorsiklet
gudik turk motoru olanına halk arasında "java ceylan" denir. pancar motorun bir seviye farklısıdır
kirmizimsi govde rengi ve muhtesem kromajli aksesuarlari ile (benzin deposunu lutfen unutmayalim) bir devrin efsanesi. benzin deposunun ustune afilisinden puskullu bir kaplama atarlar. agir is motorudur, romork bile ceker (cektirirler).
250 cc motor hacmi olan jawa. sakat cihazdi. memleket zarganalarinin sürat tutkusunu tatmin ederdi. ve lakin sürücünün beyin parçalarinin gidondaki yuvarlak far içinden ayiklandigi çok olmustur..
vakt-i zamaninda kimi cevreler tarafindan statü sembolü olarakta algilanan motorsiklet. otobüsle ise giderken, jawa´ya gecilir, ardindan murat 124´e dikey, isler yolunda giderse, murat 131´e yatay gecis yapilirdi. mobylette denen bela aletten kat kat daha iyidir.
aradığın cevap konusunda tatmin edici olurmu bilmem ama...
1983 Sıfır hali,bırak ehliyeti,plaka bile yok:
1985 Sülüs almışız 1hafta sonra askeriz,resmi askere götürüceez:
Ahh arkadaşlar ilk motorumdu,1983 jawa kuyruklu ceylan.Sıfır almıştım ,motorculuğu onda öğrendim,125 Hondalar vardı o zamanlar rakibi.Taş gibi motordu kim ne derse desin.Çok kahrımı çekti bu motor.Eski jawacılar bilir,ince bi ayarla yolda ileri giden motor istenildiğinde geri çalıştırılırdı.Kuryelik zamanlarımda araba tamponlarına böyle çok vurduğum olurdu.Rampa bile çıktım bir arkadaşla bu şekilde geri geri(ayaklar yerde tabii).En büyük problemleri 6V düz dinamo+platinli konjöktörleri idi.Akü biterse çalışmaz,takriben 40 kmh hız ile vurdurmak isterdi(yeni modellerinde değişti bu sistem).Kros,şapır,enduro,naked,race,tarla,bayır nasıl istiyorsan öyle sür mantığına hitap ediyordular.3 kişi bana mısın demezdi?Debriyajının kendine has özelliği sayesinde vitesler tekmeliyerek atılabiliyordu(o zamanların fiyakası).Viraja iyi girerdi ama çıkmak garanti değildi..Çok anılarım oldu jawayla çook.Kaç kere uzandık asfalta birlikte.hey gidi günler hey.
gaza gelme;kaza gelmesin
yorumlsrınız için sağolun arkadaşlar ama suan imkanlar baskasına elvermiyor
galiba bunu alıcam bi tanıdıkta var 87 model sizce ne kadar eder??
valla fiyatı bence 500-600 den fazla etmez.umarım durumun daha iyi noktalarda olurda daha iyilerine sahip olursun.ama şimdiki görünüm itibariyle bunu alıcaksan şimdiden hayırlı olsun.kazasız belasız sürüşler dilerim
Merhaba.sen tam adamına denk geldin.ben bursadan oğuz.tam 8 senedir ceylan kullanıyorum.senin yazını hemen altındaki arkadaşa mesaj attım önce onunlada konuştum.
arkadaş eğer bütçen o motora yetiyorsa al derim..ama ben hız istiyorum diyorsan saate 120'yi zor buluyor haberin olsun sürekli 120 de de zor gidersin. Ama ben 8 senedir kullanıyorum.bende bir virago birde haojin var tercihim jawa..neden dersen hiç yolda kalmadım ve servis derdi yok parçası çok fazla ucuz. yakıtta çok iyi .hız yok ama 3 kişi bursanın meşhur en dik rampalarında bile vız geliyo haberin olsun. yani hız yok rampada falan vız var ona göre al eğer alırsan.yolda bırakmaz.
son olarak bende 86 model şu kuyruklu dediklerinden var yapacağı en ama en fazla 800 liradır.oda bendeki gibi orjinalse.şu 6 volt olayından daha hiç bi sorun yaşamadım haberin olsun.
diyorum ya iki motor var eve ve işe gidip gelmeye jawa diyorum.haojin beni bıktırdı.EN İYİ ÇİN MALININ A.... .....
zamanında abimde vardı bana uçak gibi geliyorduViraja iyi girerdi ama çıkmak garanti değildi..
---TURKISH STUNT---
Kros,şapır,enduro,naked,race,tarla,bayır nasıl istiyorsan öyle sür mantığına hitap ediyordular.3 kişi bana mısın demezdi?Debriyajının kendine has özelliği sayesinde vitesler tekmeliyerek atılabiliyordu(o zamanların fiyakası).Viraja iyi girerdi ama çıkmak garanti değildi..Çok anılarım oldu jawayla çook.Kaç kere uzandık asfalta birlikte.hey gidi günler hey.
koptum özelliğe bakarmısınız vitesler tekmeleyerek geçiyor
EN İYİ ÇİN MALININ A.... .....
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Eski bir Jawacı olarak, Jawa Ceylan (veya Laser farketmez) 120 yi geçmez sözüne katılmıyorum. Eğer vibrasyonuna aldırmazsanız pekala 140 görebiliyor.
Bunu son zamanlarda fark etmiştim (en son 1997 yılında 1995 Laser modelini kullandım).
Gerçek şu ki eskiden benzine kattığımız yağın kalitesine aldırmazdık; Otomobillerde kullanılan ve o zamanlar 30 numara olarak bilinen yağı aynen benzinine katardık. Çünkü iki zamanlı motor katkı yağını taşrada bulamazdık; hatta o zamanlar böyle bir yağın varlığından bile haberimiz yoktu! 30 numara yağı biraz fazla katarsak motor çalışmıyordu, çalışsa bile kısa sürede buji problemi yaşatıyordu çünkü bu yağ yeterince yanıcı değildi, biz de mümkün olduğunca az oranlarda kullanıyorduk... Hali ile uzun süre yüksek hızlarda sürmeye kalktığımızda motor şişip kalıyordu. Bu şişme sonucu kilitleme olayından sebep birkaç kez önemli tehlikeler de atlattım.
1997 yılında sahip olduğum 1995 model Jawa Laser'i 2 yıl kullandım. Benzinine doğru oranlarda iki zamanlı motor yağı kullandığım ilk Jawamdı. Rahatlıkla 140 üzeri hızlara çıkabiliyordu ve hiç bir zaman şişme sonucu sıkışma olayını yaşamamıştım! Jawalar gerçekten çok sağlam ve cefakar motorlardı. Ancak artık o modeller teknolojinin çok gerisinde kalmış modellerdir. Alınacaksa, temizini bulmak gerek diyeceğim ama benim anladığım anlamda temiz bir Jawa modelini ancak 2000 YTL ye almak mümkün olabilir. Yoksa 500 YTL lik hurdalarla uğraşmayı kimseye tavsiye etmem!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
ceylandan uzak dur bence cok şekilsiz bir motor onun yerine lazer al daha ğenç ve daha ğösterişli bir motor ama mz de arabilirsin o motorlara ğöre daha iyi dir
Olayı bilmediğin için kopmuşsun ama zaten arkadaş da kopulacak gibi anlatmış yani...
Buradaki tekmelemek ifadesi biraz abartı olmuş! Aslında Jawa nın viteslere geçmekte zorlanma gibi bir problemi yok. Arkadaşın izah etmeye çalıştığı husus Jawa motorunun debriyajsız da viteslere geçebilmesi özelliğidir. Jawanın debriyaj düzeneğinde özel bir sistem var. Bu sistem, vites kolunu hareket ettirdiğinizde devreye giriyor ve debriyajın otomatik olarak ayrılmasını sağlıyor. Yani debriyaj teliniz kopsa dahi problem yaşamadan aynen yola devam etme şansınız var!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
ben 6 yıldır kullanıyorum hiç yolda kalmadım jawa lazerimle birazda bakımlı olması lazım heralde
bence mz daha iyi...daha seri jawa kadar sesli değil...zaten jawa hız motoru değildir çeki motorudur arkasına römorku bağlıyoduk gitmediği yer kalmıyo motorun aynı yandan sepetli HH ler gibi...
SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!
bende 86 senesinde 69 modeli vardı, 91 senesinde satmak zorunda kaldım. daha sonra 94 senesinde 92 model jawa lazer aldım . bir iki senede onu kullandım. zamanının en iyi motorlarıydı. mz daha hızlı ve atak olmasına rağmen ben jawa'yı beğeniyordum(tercih meselesi). halen akdenizde hemen hemen her köyde azimle çalışan ve yük taşıyan bir jawa görürsünüz. beni hiç yolda bırakmadı. bir arkadaşımda o zamanlar onda 125'lik 4zamanlı hondalar vardı beni çok kızdırırdı seninki jawa çabuk şişer yolda kalırsın diye. bir pazargünü kapıştık ve yola çıktık kimin motoru şişene kadar yol gidecektik . şile olmadı ağva olmadı geri döndük tekrar şile ,şileden istanbula gelirken, arkadaşım eski şile yollarındaki virajlarda bana yetişmek için çabalarken sibopları sıkıştırdı ve yolda kaldı . ist.kadar çekmek zorunda kaldım. sonrada bana küsmüştü.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
tamas adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun bi konumuz daha hortlatılmıştır
bence pro abimiz işe el atsın
..::Bu Vatanın Gücü Ne Parasıdır Ne Tankları , Bu Vatanın Asıl Gücü İnanmış Evlatlarıdır::..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)