sana bikaç alıntı yapıyorum:
görüldüğü üzre ceylanla uzaktan yakından bir ilgisi yoktur bunun. ne sesi güzeldir ne de görüntüsü. tek benzer tarafı olsa olsa zıplayarak gitmesidir
http://www.geocities.com/jawaali_tr/motor.html adresinde hakkinda olumlu konusulan motorsiklet
gudik turk motoru olanına halk arasında "java ceylan" denir. pancar motorun bir seviye farklısıdır
kirmizimsi govde rengi ve muhtesem kromajli aksesuarlari ile (benzin deposunu lutfen unutmayalim) bir devrin efsanesi. benzin deposunun ustune afilisinden puskullu bir kaplama atarlar. agir is motorudur, romork bile ceker (cektirirler).
250 cc motor hacmi olan jawa. sakat cihazdi. memleket zarganalarinin sürat tutkusunu tatmin ederdi. ve lakin sürücünün beyin parçalarinin gidondaki yuvarlak far içinden ayiklandigi çok olmustur..
vakt-i zamaninda kimi cevreler tarafindan statü sembolü olarakta algilanan motorsiklet. otobüsle ise giderken, jawa´ya gecilir, ardindan murat 124´e dikey, isler yolunda giderse, murat 131´e yatay gecis yapilirdi. mobylette denen bela aletten kat kat daha iyidir.
aradığın cevap konusunda tatmin edici olurmu bilmem ama...