arkadaşlar deneyimlerinizden yararlanmak istiyorum
mıcırlı bi yokuşta (çok dik) aşağı doğru 10 metre gittikten sonra sola keski dönüş yapmak için hangi frenleri kullanmak gerekir. motoru kaydırmamak için.
yatırarak dönmek uygun mudur?
arkadaşlar deneyimlerinizden yararlanmak istiyorum
mıcırlı bi yokuşta (çok dik) aşağı doğru 10 metre gittikten sonra sola keski dönüş yapmak için hangi frenleri kullanmak gerekir. motoru kaydırmamak için.
yatırarak dönmek uygun mudur?
ön freni kulanmaman gerektiği kesin
bildigim bir sey var yokus asagı olsun , yokus yukarı olsun viraj dönerken vucut agırlıgını virajın ters istikametine vermen gerekiyor yani saga dönceksen kalcanı sol dısarı alcaksınki virajı dönesin..
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
ikisinide, önce arka fren sonra hafif ön fren, motor frenini kullandığını varsayıyorum.
Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km
Yokuşu kaçıncı vitesle çıkıyorsan o vitesle ineceksin öncelikle.Sizin dediğiniz gibi mıcırlı ise hiç hızlanmadan motorun gücüne bağlı ve yokuşun dikliğine bağlı olarak 1. veya 2. viteste inip arada bir debriajı ve arka freni kullanarak inebilirsiniz.
Yatırarak asfalttaki gibi dönerseniz siz oluğunuz yerde kalırsınız ve motor aşağı doğru dönerek iner.
MoToCroSS RuLeZZ
Çok dik ve mıcırlı yokuştan inmek bile dertken bir de viraj dönmek bayağı zor bir iş aslında. Gerçekten çok dik ve mıcırlıysa zaten 5 km/h gibi yürüme hızına yakın bir hızda inmek lazım ki sağa virajı kaçırma. Bu hızlarda 1. viteste bile motor freni olmaz zaten. Ön ve arka freni dengeli sıkıp sürekli düşük hızı koruyup viraja girmek en doğrusu.
Burdan sorarak nasıl öğrenmeyi düşünüyosun ki?Deneyimle olacak şeyler bence bunlar.Duruma göre hangisi gerekiyosa onu kullanırırsın gerektiği kadar,mıcırın çokluğuna bağlı,viraja bağlı,ağırlığa bağlı,deneyime bağlı,motora bağlı...bağlıda bağlı işte.
Öyle bir yola denk gelirsem durur geri dönerim
Bence zaten ayakların yerde inmen lazım o yokuşu
bikere öyle bi yokuşu çıkmaya çalışmıştım, belamı bulmuştum
asfalt gördün kap mıcır gördün kaç
merhaba arkadaşım
hondadan yakın bir tarihte gs1 ve gs2 eğitimi almış biri olarak sana şunu tavsiye ederim iki frenide aynı anda aynı hassasiyetle kullan sabit bir hızla dön.Hondada 36 saat eğitim aldım ve hocalar eğitimin her esnasında bize söyledikleri iki freni beraber kullanın her durumda iki freni beraber kullanın(yokuşta kalkış v.s hariç) honda eğitimde tayfun hoca var belki bilen vardır fren ile ilgili söylediği aynen şu
''düz bir yolda gidiyorsunuz misal olarak 150 km hızla gidiyorsunuz ve tekeri kilitlemeden max fren yapmanız gerekiyor.sadece arka frende 90 saniyede durursun sadece ön frenle 70 saniyede durusun ama arka ve ön ikisini aynı anda kullanırsan 50 saniyede durursun,ve şunuda unutmayınki virajlarda dengesiz ve kontrolsüz fren çok tehlikelidir.Fakat kesinlikle virajlarda fren önermem çünkü virajlarda yapılacak ani fren ve gaz kesnlikle denke kaybına neden olacaktır,mümkün oldukça stabil bir hızla viraja girin,ama olurda fren kullanmanız gerekirse ikisinide kullanın MUTLAKA VE MUTLAKA İKİ FRENİDE BERABER KULANIN ''işte olay budur o kadar çok söyledilerki bunu artık arabada bile ön arka fren aramaya başladım
Vites boşta ön fren sıkık durumda,ayakların salınık hafif hafif bırakma ile inebilirsin motoru ayağınla itme hızında tabi, zaten 10 metre diyorsun hızlı inecek bir durum yok,diğer türlü 1.viteste de 2.vitestede olsan hiç gaz vermesen bile motorun kendi hızı yatmana neden olabilir tam dönüş esnasında bence böyle.
Sol ayağını yere yaklaştırırsın,hafif arka frenden sonra gaz açar yanlaya yanlaya dönersin...
1. viteste kompresörle inerken arka freni sıkarken ayrıca ön fren...
HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
Bu arada bide yatırmayı sormuşsun normalde motorla beraber yatmayı tavsiye ediyolarlar fakat çeşit viraj tekniği var
1.Bu dönüş yüksek hızlarda kullanılıyor,sürücü yatar motor daha dik durur(genellikle yarışlar içindir)
2.Bu teknik genel kullanım içindir.motorla beraber yatılır .
3.Bu teknik ise düşük hızlarda kullanılır,motor viraja doğru yatırılır sürücü dük konumda durur.
arkadaşım senin kullanman gereken 3. seçenektekidir.(bu arada resimdeki aydın hoca belirtmeden geçemeyeceğim)
kazasız,belasız sürüşler...
neyse o zmn ben bi ön sokaktan girerim aşşağıdan girerim yokuşa
coldplay sonuçta daha çok deneyimli olanların fikrini almak işe yarar.
sonra yokuştan yuvarlanırsam. kötü olur.
kardeş mıcırlı yolda dönebilecegin en yavaş hızla dön bence Sen Dönemezsen nevrin döner
Sen en isi yola greyder sok ve yolu düzelttir sonra karayollarını çağır ve asvalt yapdır.Ne zor işmiş ya.
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
Ön ve arka fren birlikte kullanılır.Sadece ön veya sadece arka fren kullanmak motorun kaymasına sebep olur.İki freni de çok iyi ayarlıyarak kullanmak lazım.Ancak birde viraj dönülecekse hız çok düşük olmalı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)