Şşt! Kopya Çekmeyin! - Suzuki ve S&T Kanuni Kılavuzları
Reklamlar
-
04 Haziran 2009, 21:10
#1
Kingman30'un "3 haftalık S&T Kanuni'sinin başına gelenleri" okuyordum, bir şey dikkatimi çekti.
Kingman30, Kanuni'nin kılavuzundan alıntı yapmış:
"Motor devri sürekli değiştirilmeli sabit tutulmamalıdır.
Bu, parçaların basınçla yüklenmelerini ve sonra serbest kalarak parçaların soğumalarını sağlar.
Bu parçaların alışma işlemine yardımcı olur.
Bu alışma işlemi için rodaj sırasında motor parçalarına biraz baskı uygulaması önemlidir.
Ancak, motoru aşırı zorlamayın."
Aa! Bunlar benim DRZ'nin kılavuzunda yazan şeyler!
Emin olmak için kılavuzu açtım, harfi harfine aynı olmadığını görsem de
şu cümlelerle karşılaştım:
"MOTOR DEVRİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ
Motor devri sabit bir devir düzeyinde tutulmamalı, değiştirilmelidir.
Bu durum, parçaların basınç ile “yüklenmesine” ve daha sonra
yükün tahliye edilmesine neden olacak ve
parçaların soğumasını sağlayacaktır.
Bu işlem, parçaların eşlenmesi ve alışması sürecine katkıda bulunacaktır.
Bu eşleme işlemini gerçekleştirebilmek için,
motor parçalarına bir miktar basınç uygulamak gereklidir.
Buna karşılık, motor üzerine aşırı basınç uygulamayınız."
Kingman, kılavuzun bir sayfasının fotoğrafını koymuş:
Benim kılavuzda o sayfaya karşılık gelen sayfada şunlar yazıyor:
"RODAJ VE SÜRÜŞ ÖNCESİ KONTROL
Bu bölüm, yeni Suzuki motosikletinizden en yüksek servis ömrü ve
performansını gerçekleştirmek için uygun rodajın ne denli önemli olduğunu izah edecektir.
Aşağıdaki talimatlar uygun rodaj prosedürlerini açıklamaktadır.
MAKSİMUM MOTOR DEVRİ TAVSİYELERİ
Aşağıdaki tablo rodaj periyodunda tavsiye edilen maksimum gaz çalışmasını gösterir.
800 km’ye kadar ( 500 mil) ½ gazdan daha az 1600 km’ye kadar (1000 mil) ¾ gazdan daha az
MOTOR DEVRİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ
Motor devri sabit bir devir düzeyinde tutulmamalı, değiştirilmelidir.
Bu durum, parçaların basınç ile “yüklenmesine” ve daha sonra
yükün tahliye edilmesine neden olacak ve
parçaların soğumasını sağlayacaktır.
Bu işlem, parçaların eşlenmesi ve alışması sürecine katkıda bulunacaktır.
Bu eşleme işlemini gerçekleştirebilmek için,
motor parçalarına bir miktar basınç uygulamak gereklidir.
Buna karşılık, motor üzerine aşırı basınç uygulamayınız.
SABİT DÜŞÜK HIZDAN KAÇININIZ
Motorun sabit düşük devirde (hafif yük) çalıştırılması
parçaların perdahlanmasına ve yerine oturmamasına neden olabilir.
Motorun, maksimum sınırları aşmadan dişliler buyunca serbestçe devir almasına izin veriniz.
Bununla beraber ilk 1600 kilometrede (1000 mil) tam gaz kullanmayınız.
SÜRÜŞ ÖNCESİ MOTOR YAĞININ DEVİR DAİM YAPMASINI SAĞLAYINIZ
Yük uygulamadan ya da motorun hızını arttırmadan önce,
motorun sıcak ya da soğuk çalıştırılmasının ardından yeteri kadar rölanti süresi veriniz.
Bu, yağın tüm önemli motor parçalarına ulaşması için zaman sağlayacaktır.
İLK VE EN ÖNEMLİ SERVİSE DİKKAT EDİNİZ
İlk servis (1000 km bakımı) motosikletinizin alacağı en önemli servistir.
Rodaj süresince, tüm motor bileşenleri birbirine alışacak ve yerine oturacaktır.
İlk servisin bir parçası olarak gerekli olan bakım işlemi, tüm ayarların düzeltilmesi,
bağlantı elemanlarının sıkılması ve kirli yağın değiştirilmesini kapsamaktadır.
Bu hizmetin zamanında verilmesi, motorunuzun uzun ömürlü olmasını ve ondan en iyi performansı almanızı sağlayacaktır.
NOT: 1000 km (600 mil) bakımı, bu Kullanım El Kitabının KONTROL VE BAKIM bölümünde anlatıldığı şekilde yapılmalıdır.
Söz konusu bu bölümde yer alan DİKKAT ve UYARI başlıklarına özellikle dikkat ediniz."
Şimdi, DRZ'lerde devir saati yok, o yüzden "yarım gaz verin, üç çeyrek gaz verin" falan şeklinde rodaj tavsiyesi veriyorlar.
Kanuni, ya da Hyosung, kendi rodaj tavsiyesini verecek olsaydı motor devrini de işin içine katmaz mıydı?
İki kılavuz ortak bir kaynaktan mı tercüme edilmiş acaba diye düşündüm, ama ikisinde de ortak olan
bazı "ilginç" kullanımların iki farklı şahıs tarafından aynı şekilde üretilmesine imkan yok.
Sanki Suzuki'nin kılavuzuna biraz rötuş yapılmış, o kadar.
Neyse, bu da böyle bir hafiyelik maceramdı
Reklamlar
-
04 Haziran 2009, 21:15
#2
Rodajla alakalı hemen hemen her klavuzda benzer metinler yazar... Sattığım cg nin klavuzu elimde olsaydı bende eklerdim ve çok yakın ifadeler çıkardı, yöntem ve tavsiyeler genelde aynı çünki...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
04 Haziran 2009, 21:21
#3
hyosung saten suzikiye motor üretiyormuş suzuki v - stron dl 650 yeni çıkan gladiyos filan belki kullanma klavuzlarıda ortaktır onun için.
-
04 Haziran 2009, 21:24
#4
her motorun rodajı degişikmi olur yaw,klasik kullanım teknikleri işte ...
eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir
-
04 Haziran 2009, 21:34
#5
yamaha ybr125 aldım kullanma kılavuzunda cok acık rodajla ılgılı yazı var ilk 500km 6000 devıre kadar kullanma sonrasında ise maks 7500 devıre kadar degişen sıkıştırmalarda kullanma diye yazıyor birde bu commuter tarzı motor bu kadar ayrıntılı yazılmış diger modellerde bu tür bilginin olmaması ilginç geldi bana..ne olursa olsun motoru sıkıştırmamak lazım rodaj süresince sıkıntılı bir dönem ancak uymalıyız..
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
04 Haziran 2009, 21:45
#6
Bencede harfiyen uyulmalı ilerki zamanlarda canımızı sıkmasın.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
04 Haziran 2009, 22:01
#7
Jagadam sen onu bunu bırak da DRZ400 SM'den memnun musun Bu motorla ilgili bir çok videoyu izledim, fotoğraflarına baktım çok beğendim fakat öncelikle yüksek fiyatı, sonrasında pek olmayan 2. eli ve finalde de biraz masraflı bir motor olabileceği düşüncesiyle vazgeçtim. Biraz bilgilenmek isterim
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
04 Haziran 2009, 22:33
#8
mhyen adlı üyeden alıntı
Jagadam sen onu bunu bırak da DRZ400 SM'den memnun musun
Bu motorla ilgili bir çok videoyu izledim, fotoğraflarına baktım çok beğendim fakat öncelikle yüksek fiyatı, sonrasında pek olmayan 2. eli ve finalde de biraz masraflı bir motor olabileceği düşüncesiyle vazgeçtim. Biraz bilgilenmek isterim
Valla ben motoruma bayılıyom ama ilk ve tek motorum olduğu için belki hangi motor olsa bayılacaktım.
Bugün yarın vakit bulunca "motosiklet modelleri" bölümüne izlenimlerimi yazıyım.
-
04 Haziran 2009, 22:36
#9
Evet orada ben de pek bir şey bulamadım. Eğerki konuyu bulamazsan yeni topik de açabilirsin. Benim gibi merak eden bir çok arkadaş da vardır eminim ki
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler