Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

motosiklet ömrü

    REKLAM ALANI
  1. #21
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş devirli makineler çabuk gider devri az olan motorların ömrü daha fazladır ve kaliteli kalitesiz diye vede iyi kullanılan kötü kullanılan diye gruplara ayırmak gerekir olay kısaca bu bir kaçını sayarsak 600 lük ss ler sıralı 4 olanlar 40.60 bin civarı 1000 liklerde aynı sayılır ufak cc li olanlar 125.250 gibi onlarda 50.120 bin arası gidiyor iyi kullanılırsa azamiye çıkıyor bakımlarıda düzenli olucak kötü kullanılırsa asgari ye iniyor işte olay bu 125.250 cc lerde yeni motor 400.700 tl arası tutar tabi krankı ekstra tutmak lazım büyük makinelerdede 1000.3000 tl arası değişir dediğim gibi krankları baya pahalıdır asıl para krank ve işçiliktir kolay gelsin
    voah!!! saol kardeşim teşekkür ettim baya aydınlatıcı oldu :D nerden baksan araba fiyatına çıkıyor rektefiyeleri... Ama olsun yinede değer...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devirli SS gibi makinelerin motor ömrü kısadır 35000-40000 geldiğinde arkadan tüttüre tüttüre gider...Cruiserlarda düşük devirli olduğu için 130000-150000 e kadar motor ömürleri vardır.Sahibindende bir ilan görmüştüm 92 model virago535 268.000 deydi ve marşa bastığında 2 saniyede alıyordu makine.Sonuç tarz,kullanıma ve bakım sıklığına göre değişir....
    Aynen katılıyorum Birde motosikletin markası ve kullanıcının da kullanışına göre değişir...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  3. #23
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    ss makinelerin periyodik bakım maliyetleri ne kadara çıkar? demek istediğim yağı, filtresi vb.?

  4. #24

    Üyelik
    11 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/şişli/levent
    Motosikleti
    please wait mode...
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de yamaha fz6 fazer, suzuki gsr 600 gibi ss olmayan fakat yüksek devir çeviren motorların ömrünü merak ediyorum. Bunlarda 50 binden sonra motor bitmeye başlar mı?
    aynen bende merak ediyorum

  5. #25

    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek devirli SS gibi makinelerin motor ömrü kısadır 35000-40000 geldiğinde arkadan tüttüre tüttüre gider...Cruiserlarda düşük devirli olduğu için 130000-150000 e kadar motor ömürleri vardır.Sahibindende bir ilan görmüştüm 92 model virago535 268.000 deydi ve marşa bastığında 2 saniyede alıyordu makine.Sonuç tarz,kullanıma ve bakım sıklığına göre değişir....

    asgari 20-25 milyar değerindeki SS ler 35-40 binde motor isterse ,millet yanmış valla ben düz gün bir kullanımda 100 bini rahat görürür diye düşünüyorum

  6. #26
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bu memleketde motosiklet kültürü olmadığı için motosiklet kullanım adabı ve alım satım ahlakı olmadığı için dürüst olmadığımız için bu soruna cevap verebilmek zor...sen olaya mekanik bir cevap beklerken ben manevi yönden bakıyorum...aslında ömürleri daha uzun...ama bu sıkılganlık ve tatminsizlik yüzünden kısa oluyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #27

    Üyelik
    01 Mayıs 2009
    Şehir
    K.maraş/Elbistan
    Motosikleti
    Tiger 250
    bizim lokantanın 3 adet yamaha ybr 125 i var 2 si 2008 1 i 2005 km. 2008 likler 27 000 km civarında ve sadece deriyaj balatası , arka ve ön balata haricinde hiçbir değişiklik yok.
    2005 lik te 88 000 km civarıydı neler değiştiğini bilmiyorum ama yamaha ve honda asıl motor bunlar. motorun önünü çok rahatlıkla kaldırıyorsun 88 000 km ne demek.
    fakat benim cup un 40000 i geçeceğini sanmıyorum.
    ::shake2::

  8. #28

    Üyelik
    14 Mayıs 2007

    selam

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu memleketde motosiklet kültürü olmadığı için motosiklet kullanım adabı ve alım satım ahlakı olmadığı için dürüst olmadığımız için bu soruna cevap verebilmek zor...sen olaya mekanik bir cevap beklerken ben manevi yönden bakıyorum...aslında ömürleri daha uzun...ama bu sıkılganlık ve tatminsizlik yüzünden kısa oluyor...

    kültürü olanında kıymeti bilinmiyor malum üç kağıtçı çok olduğundan kurunun yanında yaşta yanıyor

    2007 yazı başında kanuni racing 200 aldım sadece bir kaç kere işe gittim ve gezmek için kullandım daha sonra elime biraz para geçti ve şu an kullanmış olduğum motoru aldım dolayısıyla kanuni racingi elimden çıkartmak istedim, motorda bir tane çizik yok bir tane problem yok 1200 km de periyodik bakımları yapılmış daha 1 yaşına gelmemiş garantisi bitmemiş olan 3500 TL ye aldığım o canım motoru muhafaza edecek yerim olmadığından 1850 TL gibi komik bir rakama elimden çıkarmak zorunda kaldım ..Hala üzülüyorum yerim olsaydı yedek tutardım kenarda köşede ..

  9. #29
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    SS'lerin 35-40.000 de motorunun bittigini söyleyen arkadaşlar. Bu gerçekten komik.Avrupada70-80.000 km de ss'ler çok rahat satılıyor ve alan kişide yıllarca rahat rahat biniyor. Avrupada yaşayan aynı zamanda sitemize üye bir arkadaşımız 75.000 de honda 954 rr satmıştı ve sattıktan 1-2 yıl sonrada o sattıgı motoru ile yeni motorununun fotoğrafını çekmişti. Hala saaat gibi çalışıyo demişti.Peki nasıl oluyorda ülkemizdeki ssler 50.000 km yi görünce bitiyoda avrupada 80-90.000 km deki ss saat gibi çalışıyo.Sonuçta firmalar avrupaya ayrı kalite bize ayrı kalite motor yapmıyo.

    Bu çelişkinin iki cevabı var.
    1- Bakım eksikligi. Elemanın ss in bakım masraflarını karşılayacak durumda degil ama yinede krediyle veya 2.el birşeyler alıyor. Daha sonra ise bakım masraflarını karşılayamadıgından dolayı motora o şekilde biniyor ve tabi motorda 50.000 km gelince bitiyor.

    2-Km sayacı ile oynamak.motor 0 km alınır. 50.000 km yapılır. daha sonra km si 15.000 km ye düşürülür.2. sahibide 50.000 km yapınca oda 25.000 km ye düşürür vs. vs. sonuçta motorun 3.veya 4. sahibinin elinde patlar. Aslında motor 50.000 degil 100.000 km'nin üzerindedir.

    Ne olurdu millet olarak biraz daha dürüst olabilseydik.

  10. #30
    sultanahmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul-Büyükçekmece
    Motosikleti
    Mondial 150 ZC, Suzuki GSX-F 600
    Bence kalite, tartışılması bile gereksiz olan bir gerçek. Bir örnek vermek gerekirse; yirmibindeki çin menşeili bir motosiklet gördüğümüzde içimizden geçen ortka düşünce "vay anasını iyi kullanılmış demek ki" şeklinde olurken, aynı kilometrede japon menşeili bir motosiklet gördüğümüzde farklı olacaktır. Fakat genelleme yapacak olursak diğer arkadaşlarında bahsettiği gibi bakım ve kullanıcı faktörü motosikletin ömrünü belirleyen en önemli faktör. Bu arada mete_han abi ve ELINT' e de kesinlike katılıyorum.
    Hangi istiklal vardir ki, ecnebilerin nasihatleriyle, ecnebilerin planlariyla yükselebilsin? Tarih böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir. M.K.ATATÜRK
    Türkçemizin utanılacak birşeyi yok, ya sizin?

  11. #31
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SS'lerin 35-40.000 de motorunun bittigini söyleyen arkadaşlar. Bu gerçekten komik.Avrupada70-80.000 km de ss'ler çok rahat satılıyor ve alan kişide yıllarca rahat rahat biniyor. AVrupada yaşayan aynı zamanda sitemize üye bir arkadaşımız 75.000 de honda 954 rr satmıştı ve sattıktan 1-2 yıl sonrada o sattıgı motoru ile yeni motorununun fotoğrafını çekmişti. Hala saaat gibi çalışıyo demişti.Peki nasıl oluyorda ülkemizdeki ssler 50.000 km yi görünce bitiyoda avrupada 80-90.000 km deki ss saat gibi çalışıyo.Sonuçta firmalar avrupaya ayrı kalite bize ayrı kalite motor yapmıyo.

    Bu çelişkinin iki cevabı var.
    1- Bakım eksikligi. Elemanın ss in bakım masraflarını karşılayacak durumda degil ama yinede krediyle veya 2.el birşeyler alıyor. Daha sonra ise bakım masraflarını karşılayamadıgından dolayı motora o şekilde biniyor ve tabi motorda 50.000 km gelince bitiyor.

    2-Km sayacı ile oynamak.motor 0 km alınır. 50.000 km yapılır. daha sonra km si 15.000 km ye düşürülür.2. sahibide 50.000 km yapınca oda 25.000 km ye düşürür vs. vs. sonuçta motorun 3.veya 4. sahibindeelinde patlar. Aslında motor 50.000 degil 100.000 km'nin üzerindedir.

    Ne olurdu millet olarak biraz daha dürüst olabilseydik.
    kesinlikle katılıyorum... aynı durum otomobil piyasasında da bu şekilde... işte bu yuzden ikinci el motor almaktan korkuyorum... keşke biraz daha dürüst olabilseydik... boyle bir alışveriş ahlakında, dürüst satıcılarında ağzı yanıyor ne yazık ki...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:08 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:06 AM ----------

    Alıntı avkan65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kültürü olanında kıymeti bilinmiyor malum üç kağıtçı çok olduğundan kurunun yanında yaşta yanıyor

    2007 yazı başında kanuni racing 200 aldım sadece bir kaç kere işe gittim ve gezmek için kullandım daha sonra elime biraz para geçti ve şu an kullanmış olduğum motoru aldım dolayısıyla kanuni racingi elimden çıkartmak istedim, motorda bir tane çizik yok bir tane problem yok 1200 km de periyodik bakımları yapılmış daha 1 yaşına gelmemiş garantisi bitmemiş olan 3500 TL ye aldığım o canım motoru muhafaza edecek yerim olmadığından 1850 TL gibi komik bir rakama elimden çıkarmak zorunda kaldım ..Hala üzülüyorum yerim olsaydı yedek tutardım kenarda köşede ..
    çok yazık olmuş makinaya... ama sağlık olsun... ne de olsa fırsatcı vatandaşlar epey var her yerde...

  12. #32

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla Ümmet abi Mondial 125 MT gibi bir çinli ile 780.000 km yol yapmış fakat 3 defa rektefiye ettirerek.Düşünün yani motorla rektefiyesiz kaç km yol yapmış?

    78.000 km olmasın o ............


  13. #33
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    780.000 km!?! epey iyiymiş :D tabi 78.000 değilse

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kırmızı aşkım ybr, sonrakı YAMAHA R_1 veya R_6

    slm

    Slm bende YAMAHA R_6 motor omrunu merak edıyorum

  15. #35
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    tamamen kişiye özel diyebilirim.
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  16. #36
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamen kişiye özel diyebilirim.
    abi senin 600 f nasıl bir makineydi? özellikle ondan bahsetsen?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler