varsa uzun bi yokuşa gel yarısına kadar 60 la çık sonra dur gazı kökle 60 a gelince dur gazı kökle ... böyle hep yokuş yukarı sürmeye gayret et 500 km yi geçince düz yolda zorla motoru bi kaç defa zaten motor açılmış olucak=)=)=)
varsa uzun bi yokuşa gel yarısına kadar 60 la çık sonra dur gazı kökle 60 a gelince dur gazı kökle ... böyle hep yokuş yukarı sürmeye gayret et 500 km yi geçince düz yolda zorla motoru bi kaç defa zaten motor açılmış olucak=)=)=)
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
rampa yukarıda motoru çok yoruyo hacı ya bugün açılmış motor war arkadaşın ivrize gittim geldim yok öle bişey ya motor bas bas bağırıyodu yolda bozuktu zaten burdaki rampaların % 80 inin yolları bozuk rmapa işi yaş yani
ama sağlam açılır :D
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
Burada söylenenlerin tam aksini nedenleriyle savunan bir yazı var, ilgilenenler için:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Özetle motoru (herhangi bir motoru, araba, çim biçme makinası, motosiklet vs) sert kullanın diyor ve aynı viteslerde kullanmayın. Özellikle 2, 3 ve 4. viteslerde değişerek kullanın ve kırmızı çizgiye gelin ve hatta biraz geçin diyor (anlık olarak tabiki). İlk 500km'nin çok önemli olduğunu ve bu şekilde yapılmasını öneriyor.
Genelde şu sebepten rodaj sırasında motora yüklenme yapılmaz demiş:
"Kullanım kılavuzunda yazdığı için"
Daha detaylı söylemek gerekirse, motor içerisinde sıkı parçalar bulunduğu için, sert kullanımda (yüksek devir) bu parçalara hasar verme riski artar.
Günümüz teknolojisinde motor içerisinde çok sıkı parçalar bulunmamaktadır ve üretim hatası çok nadir olarak gerçekleşmektedir. Eğer üretimde bir hata mevcutsa, rodaj sırasında motoru yavaş kullanarak bunları zaten gideremezsiniz.
Demiş vatandaş, ben çok kısaca özetledim.
[B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)