scooterlardaki lastik farkı
Reklamlar
-
dostlar selam hepinize. lastik konusunda o kadar araştırmış olmama rağmen cevabını bulamadığım bir sorun var. neden scooterlarda lastiklerin genişliği değişiyor. yamaha bws 100'ün lastikleri genişken, yine kaliteli diyebileceğimiz honda scooterların lastikleri cok ince. lastiğin geniş olması yol tutuşunu artırmaz mı? eğer öyle ise neden honda ince lastik kullanıyor. scooter almak istiyorum yakında, ama bu sorun kafamı inanılmaz karıştırıyor.hoşçakalın.
Reklamlar
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
hocam seni bu sorundan dolayı öncelikle tebrik ediyorum açıkçası... demekki honda ucuza kaçmış ince lastik kullanarak , ne dersin ??
yada traktörlerin yol tutuşu çokmu iyi oluyor acaba 40 cm enindeki lastikleriyle ?
motorun mühendislerce planlanmış,araştırılmış ,en uygun (standart) lastiklere sahip olduğunu hatırlatırım...
bunların kalitesini ,kalınlığını,inceliğini vb artırmak-azaltmak senin elinde...
-
Süper Moderatör
Karşılaştırma yapaken BWS kullanman seni yanıltmış, çünkü kendisi bir scooter olsada daha çok taşa toprağa uygun dayanıklı bir alettir.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Yol tutuş için lastiğin kalın olması gerekir diye birşey yok. Değişik yol koşulları, araç ağırlığı, araç dizaynı, dişli şekli, lastik hammaddesi gibi birçok etken var olayın içinde. Hiç karlı parkurlardan geçen ralli arabalarının lastiklerine dikkat ettin mi ? 155-165 lastik kullanırlar bu 400-500 beygirlik canavarlar. Aynı araç asfalt parkurlarda daha kalın, toprak parkurlarda orta kalınlıkta dişlileri derin lastikler kullanır. Enduro ve cross motosikletlere çok kalın lastik takılmaz ve dişleri çamur , toprak, çimen vs. tip zeminlerde gidebilmek için dizayn edilmiştir. İnce lastikler çamura daha rahat batarak dipteki kuru kesime daha kolay temas edebilir ve böylece zemine daha iyi tutunur. Asfalt yollarda ise böyle bir durum söz konusu değildir. Lastik daha kalın olur ve temas yüzeyi genişletilir. Aşırı kalın lastikler (araca göre) sürtünmeyi artırmak sureti ile gücün yola aktarılmasında kayıplara neden olurlar. Yumuşak yapılı kauçuk lastikler asfalt yol tutuşunda daha başarılıdır ancak bunun bedeli de daha kısa lastik ömrüdür. Ayrıca ıslak zeminlerde lastiğin dişli ve kanal şekilleri cok onem kazanır. Lastik yola temas ederken suyu bu kanallar yolu ile tahliye edemezse asfalta iyi tutunamaz ve su üzerinde gidersin. Bu tip lastikler ıslak zeminde yol tutuşu artırırken, kuru zeminde yola temas eden yüzey azalacağından yol tutuşu zayıflatır. Kuru pistlerde yarışan motosikletlerin ve formula 1 araçlarının lastiklerinde herhangi bir diş yoktur. Bildiğiniz dümdüz bir tabanı vardır. Ancak bu sizi yanıltmasın, bu tip bir lastiği bizler kullanamayız. Sebebi ise bu araçların yarıştığı pistler özeldir ve pürüzsüzdür. Bizim asfaltlara benzemez. Son söz olarak, her hava ve yol koşulu için ayrı lastik almak ve bunu ikidebir değiştirmek bizler için cok ekonomik ve kolay olmadığı için 4 mevsim lastikleri kullanıyoruz.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler