Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

selamlar...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    arkadaşlar merhabalar...
    uzuun çalışma süresinin ardından bu aralar çift teker tek çeker almayı planlıyorum ama aklımda hala tam oturtamadığım noktalar var. daha onceden pek bir motor tecrübem yok ama ufak tefek makinalarla oynamıştım... başlangıç için çok yüksek hacim ve beygir düşünmüyorum ama bikaç makine de aklımdan çıkmıyor... bii hyosung gt650 biri honda cbr 600 f yada rr... hondaya girersem, 2006-2007 model bişeyler olur diye düşünüyorum ama hyosung da sıfır bir makinede fena olmaz gibi geliyor... sizlerin fikirleri nelerdir, paylaşırsanız sevinirim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007


    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  3. #3
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    hosgeldin sefalar getirdin..
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  4. #4
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı EmoTHEp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlangıç için çok yüksek hacim ve beygir düşünmüyorum ama bikaç makine de aklımdan çıkmıyor... bii hyosung gt650 biri honda cbr 600 f yada rr...
    Hocam ne yaptın yau? =)yüksek beygir düşünmeyip 600rr demişsin. Yüksek beygir düşünsen ne alacaktın ki? İki model arasından tavsiyem 600rr olurdu. Ama almadan önce mutlaka Honda'nın sürüş eğitimlerini almak şartıyla tabi. Eğitimlerde iyice piştikten sonra kullanmanı tavsiye ederim.
    Motor üzerinde kriz anı yaşamadan sorunlar karşısında ne yapacağını bilemiyor insan. Örneğin ön tekeri kitleyip düşmeden, ön tekerin ne zaman kitleneceğini öğrenmek zor. Ya da bi virajda motoru altından kaçırmadan ne kadar yatabileceğini anlamak zor olabiliyor. Bu hataları 30 beygirlik makinede yapmak ayrı, 120 beygirlik makinede yapmak ayrı. Ben her boyutta makine kullandım ve hiç sakatlandığım kazam yok çok şükür. Ama ilk motorum olan Burgman'ı kırk kere yatırmışımdır. Aynı kazaları 600rr gibi bir makinede yapsam ne parçasına, servisine yetişebilirdim ne de sağlam kalabilirdim. Ha 600rr ile başlayıp kazasız belasız giden bir sürü kişi de var tabi ama o şans işi.

    Olası kriz kontrollerini deneyerek öğrenmek yerine kurs alarak öğrenirseniz her makine ile başlayabilirsiniz bence. Bu kurslar (Honda'nınki mesela) hiç de hafife alınacak eğitimler vermiyorlar. 20 yıllık motorcular bile bir sürü şey öğreniyo o kurslarda. Ve kurslar sıkıcılıktan çok uzak geçiyormuş. Gidenler acaip eğleniyor.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  5. #5
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ne yaptın yau? =)yüksek beygir düşünmeyip 600rr demişsin. Yüksek beygir düşünsen ne alacaktın ki? İki model arasından tavsiyem 600rr olurdu. Ama almadan önce mutlaka Honda'nın sürüş eğitimlerini almak şartıyla tabi. Eğitimlerde iyice piştikten sonra kullanmanı tavsiye ederim.
    Motor üzerinde kriz anı yaşamadan sorunlar karşısında ne yapacağını bilemiyor insan. Örneğin ön tekeri kitleyip düşmeden, ön tekerin ne zaman kitleneceğini öğrenmek zor. Ya da bi virajda motoru altından kaçırmadan ne kadar yatabileceğini anlamak zor olabiliyor. Bu hataları 30 beygirlik makinede yapmak ayrı, 120 beygirlik makinede yapmak ayrı. Ben her boyutta makine kullandım ve hiç sakatlandığım kazam yok çok şükür. Ama ilk motorum olan Burgman'ı kırk kere yatırmışımdır. Aynı kazaları 600rr gibi bir makinede yapsam ne parçasına, servisine yetişebilirdim ne de sağlam kalabilirdim. Ha 600rr ile başlayıp kazasız belasız giden bir sürü kişi de var tabi ama o şans işi.

    Olası kriz kontrollerini deneyerek öğrenmek yerine kurs alarak öğrenirseniz her makine ile başlayabilirsiniz bence. Bu kurslar (Honda'nınki mesela) hiç de hafife alınacak eğitimler vermiyorlar. 20 yıllık motorcular bile bir sürü şey öğreniyo o kurslarda. Ve kurslar sıkıcılıktan çok uzak geçiyormuş. Gidenler acaip eğleniyor.


    Aramıza hoş geldin.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  6. #6
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    hoş geldin 600 f diyelim

  7. #7
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    arkadaşlar, öncelikle hoşbulduk... yorumlarınız ve tavsiyeleiniz çin teşekkürler... ketchup cım aslında haklısın biraz abartı örnekler oldu bu dediklerim ama, en son alıp da 35-40 yaşlarına kadar sadece modelini yükselterek kullanmak istediğim makine bir R-1 tabi ondan sonra chopper tarzı olur herhalde diyorum ben... bir de şu konu var ki bir motordan öncelikle duymak istediğim şey sesi ve o bana hem güven vermeli hemde iç gıcıklamaı diye düşünmüştüm... 2 silindirli motorlarda o şekilde tatlı bir hava oluyormu bilmiyorum zaten hyo daki tedrginliğim bundan dolayı...

  8. #8
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Hosgeldin ; en ideal 600 lük 600F :D
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  9. #9
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    peki daha önceden hyo kullanan biri var mı aranızda? artıları eksileri nelerdir?

  10. #10
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Alıntı EmoTHEp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, öncelikle hoşbulduk... yorumlarınız ve tavsiyeleiniz çin teşekkürler... ketchup cım aslında haklısın biraz abartı örnekler oldu bu dediklerim ama, en son alıp da 35-40 yaşlarına kadar sadece modelini yükselterek kullanmak istediğim makine bir R-1 tabi ondan sonra chopper tarzı olur herhalde diyorum ben... bir de şu konu var ki bir motordan öncelikle duymak istediğim şey sesi ve o bana hem güven vermeli hemde iç gıcıklamaı diye düşünmüştüm... 2 silindirli motorlarda o şekilde tatlı bir hava oluyormu bilmiyorum zaten hyo daki tedrginliğim bundan dolayı...
    sesini duyarsın da kendini tuta bilirimisin.bakalım ...bir de 35 kadar yaşama şansı olurmu ilk r1 le başlarsan.
    son olarakta......boş ver
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  11. #11

    Üyelik
    22 Mayıs 2009
    Şehir
    Fяσм мγ hєaят
    Motosikleti
    γaкıηda σLćaк ;}
    aramıza hoşgeLdin...
    [COLOR="Black"][B]Benim naçiz vücudum nasıl olsa bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ebediyen yaşayacaktır.
    M. Kemal Atatürk[/B][/COLOR]

  12. #12

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Abi ne yaptın yhu600 cc ler filan gözünü seveyim önce git hyo al en 250 ccsinden
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]

  13. #13
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Bencede en ideali 250 cc bir motosiklet.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  14. #14
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı Akileos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sesini duyarsın da kendini tuta bilirimisin.bakalım ...bir de 35 kadar yaşama şansı olurmu ilk r1 le başlarsan.
    son olarakta......boş ver
    benzaten ilk r1 dememiştim ki o sooooooonraki aşamalarda

  15. #15
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı EmoTHEp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzaten ilk r1 dememiştim ki o sooooooonraki aşamalarda
    Dediğim gibi sürüş eğitimi ile başlarsan 600cc gayet yeterlidir. Tavsiyem, motoru almadan önce sürüş eğitimine girmendir. Bu eğitimlerde 900cc'ye kadar her motoru kullanıyorsun. Bu sayede hem kullanacağın motora çok daha sağlıklı karar verirsin hem de başladığın motorla ölme riskini büyük oranda düşürmüş olursun.

    600cc 4 silindir istiyorsan 600RR yerine diğer arkadaşların da dediği gibi 600F daha mantıklı geliyor. 600F ile RR arasında çok bi performans farkı yok fakat F'in kullanımı çok daha rahat. RR'ın üstüne oturmuş(!) ve F'i çok defa kullanmış biri olarak şahsi tavsiyem 600F olacaktır. 600cc ile başladıktan ve iyice piştikten sonra 1000lik makinelere de geçmende sakınca olmaz.

    Ama dediğim gibi, sürüş eğitimini motor almadan önce mutlaka al. Motor tercihine inanılmaz katkısı olacak. Belki eğitimde öyle bir motor kullanacaksın ki 600cc 4 silindirden çok daha mutlu olabileceğin motoru bulacaksın. Belki de o ayarda bir motorun senin kullanımın için gereksiz güç ürettiğini farkediceksin. Burdan ne söylesek boş aslında.

    Ben 9 yıldır motor kullanıyorum ama yine de borçlarımı falan kapatabilirsem Honda'nın ileri sürüş eğitimlerine katılmayı düşünüyorum.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  16. #16
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi sürüş eğitimi ile başlarsan 600cc gayet yeterlidir. Tavsiyem, motoru almadan önce sürüş eğitimine girmendir. Bu eğitimlerde 900cc'ye kadar her motoru kullanıyorsun. Bu sayede hem kullanacağın motora çok daha sağlıklı karar verirsin hem de başladığın motorla ölme riskini büyük oranda düşürmüş olursun.

    600cc 4 silindir istiyorsan 600RR yerine diğer arkadaşların da dediği gibi 600F daha mantıklı geliyor. 600F ile RR arasında çok bi performans farkı yok fakat F'in kullanımı çok daha rahat. RR'ın üstüne oturmuş(!) ve F'i çok defa kullanmış biri olarak şahsi tavsiyem 600F olacaktır. 600cc ile başladıktan ve iyice piştikten sonra 1000lik makinelere de geçmende sakınca olmaz.

    Ama dediğim gibi, sürüş eğitimini motor almadan önce mutlaka al. Motor tercihine inanılmaz katkısı olacak. Belki eğitimde öyle bir motor kullanacaksın ki 600cc 4 silindirden çok daha mutlu olabileceğin motoru bulacaksın. Belki de o ayarda bir motorun senin kullanımın için gereksiz güç ürettiğini farkediceksin. Burdan ne söylesek boş aslında.

    Ben 9 yıldır motor kullanıyorum ama yine de borçlarımı falan kapatabilirsem Honda'nın ileri sürüş eğitimlerine katılmayı düşünüyorum.
    anladım kardeşim çok sağolasın...

    peki birşey daha soracağım ben, hyosung da kullanılan 2 silidirli v motor la 600 f de kullanılan 4 silindirli sıralı motorun performansları aşırı fark eder mi? vede shyosung da titreşim fazla olur mu çünkü bildiğim kadarıyla titreşim silindir sayısı arttıkça azalan birolay... ve ses meselesi... bu commuter motorlar gibi pat pat ötermi acaba v-twin motorlar? yoksa akıcı ve düzenli bir ses mi verir?

  17. #17
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    2 silindirli Hyosung 650 ile 4 silindirli 600 F arasındaki performans aşırı fark edermi sorusuna gelirsek,
    Çoook fark eder, 2 silindirli Hyosung'dan o bahsettiğin iç gıcıklatan sesi duyamazsın, istediğin egzos'u tak, istersen komple sök 4 silindirli sesi 4 silindirliden çıkar. Titreşim konusuna gelince hissedemeyeceğin kadar az ve sadece belirli devirlerde titreşim olur.
    Bence 250 comet yada GT 250R ile başla, daha sonra 4 silindirli birşeyler bakarsın. Ben bir zamanlar 750 cc 4 silindirli kullanmış olmama rağmen şu anda 250 comet kullanıyorum. Otobanda gazı köklediğim halde bazen kendimi 5. vitesteyken 4. viteste zannedip, yada 5 vitesli cometi 6. vitesi varmış gibi hissedip elim debriyaj manetini sıkmıyor değil ama, 150-160 km. hızda yabana atılacak bir hız değil bence.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  18. #18
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    hoş geldin aramıza.ben de 1000 rr kullandım alıcaktım ama yaşlandık mı ne vaz geçtim ben de 500 cc birşey düşünüyorum sana da tavsiye 250 ve ya 500 cc alman yönünde ama sen bilirsin yinede.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  19. #19
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoş geldin aramıza.ben de 1000 rr kullandım alıcaktım ama yaşlandık mı ne vaz geçtim ben de 500 cc birşey düşünüyorum sana da tavsiye 250 ve ya 500 cc alman yönünde ama sen bilirsin yinede.
    yok abi zaten 1000cc ler yaklaşık 2 sene sonra şimdi onun tepesine çıkamam ben, atar aşağı kerata


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler