Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Takip mesafesine uymayanların DİKKATİNE...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Çoğunuz bu yazıyı okuyunca takip mesafesinden bahsedecektir.Ama bizler takip mesafesine her seferinde uyacak olursak...Arkadaki korna sesleri kesilmez.Mecburen safları sıkı tutacaz. Çünkü şehir içinde trafik çok yoğun olur...

    Arkadaşlar ; trafiğe çıkan tüm motorculara ve de diğer şoförlere bir konuda yardımcı olmak istiyorum.Belki aramızda herkes bunu biliyor.

    Ama kesinlikle bilmeyen de vardır.
    Zaten bilmeyen olmasa kazalar olmaz....

    Trafikte seyir halinde herkesin başına gelen bir olay.Büyük araçların arkasında ilerliyoruz.
    (Bizler , takip mesafesi nedir ? bilmeyiz.)

    Şoför aynaya baktı.Kimse yok.(Daha doğrusu , arkada kimse yok ama- dibinde motor var.)Frene asılıyor.Motorcu arkaya yapışıyor.
    Eğer kamyon şoförüysek yine aynı problem.Aynada birşey göremezsek frene basmak en doğal hakkımız.

    __________________________________________________ ____

    Kendimizi gösterirsek.Hem bizim sağlımız tehlikeye girmez.Hem de trafik tehlikesiz birşekilde ilerler.

    Bunu seyir halindeyken , arada bir yapmamız bile yeterli.
    Yani ; eğer yol uzunsa , kendimizi aynalardan birine gösterip , tekrar içeri girersek öndeki şoför de bizi farkeder...

    ARKADAŞLAR , BELKİ ; BUNU OKUDUKTAN SONRA 1 KAZAYI DAHA ENGELLEMİŞ OLURSAK , NE MUTLU BİZLERE ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Çizimler ve yazılar için çok teşekkürler viper_1, gerçekten şu an bilmeyen birileri mutlaka anlamıştır olayı. Bende buna bir şey eklemek istiyorum; kesinlikle hiç bir aracın tam önünde ve arkasında hareket etmemek lazım. Devamlı suretle kenardan yada iki şeritin ortasından (yani ortasına yakın, şerit ihlali yapmadan) seyir etmek lazım ki ön veya arkada oluşabilecek ani bir durumda bizi hangi taraf kurtarıyorsa oraya kaçabilmeliyiz. Buna sıkışık yada ağır akıcı trafikte daha çok ihtiyacımız var çünkü debriyaj ve fren kullanımını öğrenmeden ehliyet alan bir sürü kazma var, ufaktan bile olsa dokunarak sizi düşürebilirler. Aynı şekilde de trafik ışıklarında bir aracın arkasında yada en önde yolun ortasında ışığı beklemeyin, arkadan gelen eşşek size bodoslama girebilir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Gercekten gusel bir cizim ve basit bir aciklama. Benim hem Turkiyeden hemde Yurt disindan ehliyetim var. Inanin arkadaslar egitim cok onemli bu insalara verilen egitimin hic bir degeri yok. Bende burda sizler gibi ogrendim yurt disinda ehliyet kursuna gittigimde anladimki bildiklerim aslinda hic bir sey mis. Takip mesafasini nasil ayarliyacam diyorsaniz en kolayi hiz kadraninda yazan rakami 2 ile carpin ve o kadar metre mesafe koyun. Yani 50 km/h hiz ile gider iken onunzdeki arac ile 100 mt mesafe birakin. Boylece bir kaza aninda yada ani frende size guvenli bir durus icin yeterli mesafe kalir. Ozelikle scooter kullanan arkadaslar icin surekli uzun farlariniz yakarak gidin gunduz dahil. Cunku sikisik trafikte aralardan siyriliyorsunuz ama inanin hic bir sofor sizin farkinizda bile degil. Uzun yolda sizi gecmek isteyen araclara kafa tutmayin , bu insanlar neden dir bilmiyorum motorculara gicik , bile bile uzerinize suruyor .Arabalarin aynasinin degmesi bile , bizim icin takla atmaya davetiye cikarir. Hepinize guvenli surusler.

  4. #4
    azen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    teşekkürler viper_1
    kamyonlar bu konuda anlayışlı yaaaa arkasında oldugunu gorduklerınde hemen kenara cekılıyorlar "geçsin yazıktır küçüçük cihaz" psikolojisinde. arabalar ise tam tersi "amanın motorlu beni geçmemeli" psikolojisinde. ama eğer bir motorluysa seni gören o zaten hemen köklüyo Allah ne verdiyse "vay başka bir motorlu ona göstermem lazım nasıl kullanılırmış" diye psikolojisinde.
    çok psikolog gördüm kendimi

  5. #5
    ohyeah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW F 650 GS DAKAR
    güzel anlatmışsın viper_1, zaten ondeki aracı tam ortasından takip edince yoldaki muhtemel çukur , hendek gibi şeyleri göremiyosun ve doğrudan içine düşüyosun. Böylesi daha güvenli ve daha rahat
    Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
    M.Kemal ATATÜRK

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman An 400
    Bazı araç sürücüleride çok dikkatli oluyor. Geçen gün biri yanından geçerken aynasını kapattı geçeyim diye, büyük bir şaşkınlıkla geçtim yanından.

  7. #7
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    viper_1, Bravo arkadaş çok güzel anlatmışsın.Kendimizi öndeki sürücüye bi şekilde göstermemiz şart tabiki.Hem bu durumda iyi niyetli sürücüler yol bile veriyor bazen,Hem de ani duruşta kaçacak yer bulabiliyoruz ancak fazla kenarlarda seyir de bazen tehlikeli olabiliyor,arkadaki araç hemen sağınıza veya solunuza girebiliyor.Buna da çok dikkat etmek gerekiyor tabiki.
    gaza gelme;kaza gelmesin

  8. #8
    alestevardiya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul-Anadolu
    Motosikleti
    Pink Panther :)
    Sadece takip mesafesi icin deil, normalde giderken arabalarin tekerleklerinin birisini hiza alarak ilerleyin.. Cunku arabalar herzaman cukurlari ortalarina alirlar, yani onlarin daha once gorecegi tumsek ve cukurlardan boylece lastik hizasinda takip ederek kurtulmus olursunuz...

    aleste
    Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
    Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
    Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
    Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
    ::pembe:: ::pembe:: ::pembe::

  9. #9
    marcos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    Ankara-Mamak
    Motosikleti
    Mondial MCT 250
    Viper-1 ellerine saglık

  10. #10
    ARMAGEDON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    İSTANBUL KADIKÖY
    Motosikleti
    ZAT 150
    viper sağolasın fakat trafikte bunu coğunlukla yapan kurye arkadaşlar soğuk havalarda kamyon otobüs,vs arkasına iyice yanaşıp rüzgardan kendilerini korumaya çalışıyorlar fakat rüzgardan korunayım derken hayatlarını korumayı bıraktıklarından belkide haberleri bile yok bence bir aracın arkasına sinek gibi yapışmaktansa grip ,vs bir enfeksiyona razıyım hepinize kazasız sürüşler

  11. #11

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    GÜNCELci viper_1 geldi. Sayfaları güncelleyelim , güzelleşelim....

  12. #12
    kanunisultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    ESKİŞEHİR/Merkez
    Motosikleti
    KaNuNi PoPcOrN & YaMaHa YbR
    volkan abi_viper_1 eyvallah senin sayende bir tecrübem daha oldu

  13. #13
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    viper_1 dostum ellerine sağlık arasıra böyle hatırlatmalara hakikaten ihtiyacımız var teşekkür ederim
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  14. #14
    fssaglam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 kt KaRaTaY
    hızı iki ile çarpmıyoruz ikiye bölüyoruz kardeş:D

  15. #15
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    eline sağlık.. bende bu konu hakkında bişey söylmek istiyorum. şöförün bizi görüp görmemesi tabi ki çok önemli fakat, yeterli takip mesafesini aramızda bırakmazsak adam durduk yere frene asılsa doğacak bütün kazlardan arkada ki sorumlu. diyelim ki böyle bir durumla karşılaştınız ve adama arkadan geçirdiniz (önemli bir şey daha motosikletlerin durma mesafeleri otomobillerden oldukça fazla) ve şanslısınız ufak tefek sıyrıklarla atlattınız, artık sırada sigorta, polis, jandara gibi kurumlarla uğraşmak var. çünkü 8'de 8 suçlu olmasanız bile 8'de 4'ten fazla suçlusunuz, çünkü önünüzdeki araçla gerekli takip mesafesini korumadınız.

  16. #16

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Arkadaşlar , son zamanlarda , yaşanan motosiklet kazalarında bir çok arkadaşımızı kaybetmekteyiz.
    Lütfen kurallara uyalım , diğer ; motorlu ve motorsuz araçlara (bisiklet , kamyon , otobüs , ticari taksi vs vs) dikkat edelim...

  17. #17
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Designed by viper vay diyosun ki grafiğimi koyarım altına imzamı da atarım

  18. #18
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı
    __________________________________________________ ____

    Kendimizi gösterirsek.Hem bizim sağlımız tehlikeye girmez.Hem de trafik tehlikesiz birşekilde ilerler.

    Bunu seyir halindeyken , arada bir yapmamız bile yeterli.
    Yani ; eğer yol uzunsa , kendimizi aynalardan birine gösterip , tekrar içeri girersek öndeki şoför de bizi farkeder...

    ARKADAŞLAR , BELKİ ; BUNU OKUDUKTAN SONRA 1 KAZAYI DAHA ENGELLEMİŞ OLURSAK , NE MUTLU BİZLERE ...
    Ben bunu uyguluyorum. Kesinlikle güvenlik için şart.
    Sadobey

  19. #19
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    volkan ellerine sağlık benim sitenin yeni logosunuda sana yaptırcam

    Bu arad birşey öğrenmek istiyorum şehirler arası yollarda ağıt tonajlı araçlar yanınızdan geçerken büyük bir ivme ile savruluyoruz. sizin bu konudaki önelm yada önlemleriniz nelerdir ü

    Şahsen benim yapabildiğim tek şey vücudumla denge sağlamak ve gerekirse yandaki araca yaklaşmadan direksiyonu sola kırmak

  20. #20

    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    işte bende ona bakiyorum
    teşekkürler bu faydalı bilgi için ve diğer tuyolar icin tabiiki


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler