valla çoğu yorumu okudum.tekrar söylüyorum amacım polemik değil kendi yorumum ikisinide kullandım hatta hyo ile yaklaşık 4 ayda 6800-7000 km yaptım.ama benim fikrim hyo tabiki teknik verilerle aradaki 8 bg farkla değil kendi tecrübemle söylüyorum. demirgürsel abi sen beni tanımnazsın belki ama ben gaziantepden seni tanırım 4 ay ,içerisinde 3 defa mersine kızkalesine gittim geldim.yaklaık 350-400 km civarı her gidiş ve dönüş oralarda gezme falan 800 km sadece..gidişde 167 km ye çıktığım zamanlar oldu (inanmayan arkadaşlar için resim bulabilirim hani hyo 150 yapmaz diye kulakdan duyan motoculara söylüyorum.)ama genelde 140 den aşağı düşmedim.mz e göre uzun şürüşlerde evet rahat değil ama kısa kalkışda ne kadar geçerse geçsin uzun mesafede hyo derim sağlımlığı konusundada kabiki mz bu tartışılmaz(dediğim gibi polemik olmasın bu benim düşüncem)kimseyi kırdıysam affola : ))
hocam sen gibileri araba forumlarında da çok gördüm. PUG için atıp tutan okadar çok ki... ama gel görki bir gün hepsi PUG alıyor sonra bir anda görüşleri değişiyor bizzat şahidim bu olaylara... Lütfen insanları tahrik edici aşağılayıcı ve suçlayıcı şekilde yazmayalım isteyen istediğini söyler ama dürüst olmak lazım... motor 170-180 yapmaya bilir ama 140 yaparkende emin ol canı çıkmıyor... bir motorun digerini geçmesi demek senin için tırnagı bile olamaz demekse sana daha sözüm yok... olaylara objektif bakalım biraz... biri birini geçse ne olur geçmese ne olur yani ne değişcek hayatında çok merak ettim...
Sex Speed Money...
valla koptum size....demek sizin motorlarda değil sizin motorcularda iş yokmuş.yanı 650 lık hyo nuz var ve siz 140 diyorsunuz hocam bence sorun motorunuzda değil........bak kardeş polemiğe girmiycem ama kimseyide yalancı diye suçlama sende iş yoksa başkasınıda karalama.hiç uzatmıycam ister youtuube ye gir hyo yaz ordaki süratleri kendin gör burdakilere inamıyorsan bakalım 140 mı yapıyor yada hiç uzağa gitme burda bu sitede de motorsiklet modellri bölümünde hyosung 250r a gir orda pek çok video ve bizim arkadaşların kendi resimleri var bakalım bilip bilmeden yorum yazanlar yada motorcuyum deyip altındaki motorun gücünden haberi olmayanlar mı var bu sitede
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Hız konusu aynı marka motora,biniciye göre degişir.125 titan ile(standart)hızlanılmış bir düzlükte 251 mz ile kapıştıgımı biliyorum.Evet 130 görüyordu titan.Ve eminim mz de ibre 140 felandı.Titan ile yanyan gidildiginde 10 km net fark vardı.Tekrar hatırlatayım standart ikiaraç aynı km de kullanıcı farklarından dolayı %10-20 (kompresyon farkından)farklı verilere sahip olabilir.Tüm mz ciler (ki bende karşılaştırana kadar inanmazdım)gördügünüz ibreden 10 km düşün.Otomatikmen standart olan 130 km hız düştümü 120 ye.İkinci konu bg gücü tanımlaması 2-4 zamanlı diye ayırmaz.tork neyse odur.2 zamanlı nedir bilmiyor diyen arkadaşlarada dip notum(söylemek yersiz fakat kuryeyim.251-301 en az 50 şer bin km kullandım)Mz in en iyi gittigi an krank keçelerinin folloclaşıp hava almaya başladıgı an ile başlar karbüratörden(vakum azaldıgından) benzini çekemeyene kadar sürer.Rodaj tabiki önemli.
Valla ne yalan söyliyeyim Khutuck açıklaman on numara tarafsız ve eger gerçekten yeni nesil isen gençlik doğru yolda.Bg = agırlıkla birlikte hızlanma süresi.Hyo biraz daha uzun sürede uzar...Nedeni ;kendi son hızı olan 140 km üzerine buda dogaldır.SS lerin bile 0-100 100-160 arası hızlarda veya 0-100m 100-500 m gibi mesafelerde performansları karşılaştırıldıgında farklı veriler alınır.Burada amaç önemli.Drag mı yapılacak 300-1000 m lik. yada 5-10 km lik bir son hız yarışımı.Teknik olarak makinesi karşılaştırıldıgında 2 zamanlı parça azlıgından ki bu sürtünme katsayısını düşürür ama elde ettiginiz verimi; zamanlamayı (eksoz-emme)belli noktalarda yapmak zorunda oldugunuzdan sürtünmeden kazandıgını zamana hükmedemediginden kaybediyor.iki zamanlı çagına göre iyi bir teknikti hafifti ucuzdu fakat 4 zamanlı da hala keşfedilmeyi bekleyen noktalar var.Siz hala mz deyin deyin de bi on yıl sonra gene şu anki makineleri konuşalım.Khutuck DEMİŞKİ:
Yeni nesil olarak yorum yazayım: İki motoru da kullanmadım. Kağıt üzerinde net bir karşılaştırma yapmak da biraz zor, deneyeyim.
Öncelikle bir motorun 2 veya 4 zamanlı olması o motorun hızını doğrudan etkilemez. Aynı hacimde 2 zamanlı motorlar ortalama 1.7 kat daha güçlüdürler (kaynak Wikipedia), ama MZ-Hyo karşılaştırmasında bu durum geçerli değil. MZ uzun süre dayanması için tasarlanmış bir motosiklet olduğundan motor hacmine kıyasla gücü düşük. Örneğin Aprilia RS250 aynı hacimden 70HP çıkartırken MZ 21HP çıkartıyor. Hyosung ise tam tersi biçimde, düşük hacimden çok güç çıkartan bir motor, Honda CBF250 aynı hacimden 22HP üretirken Hyo 29 üretiyor. İki motorun ağırlıkları da birbirine çok uzak değil.
MZ = 21 HP, 127kg
Hyo= 29 hp, 150kg
İki motora da 55'er kilodan birer adet Valentino Rossi koyarsak, ağırlık/güç oranları şöyle oluyor (daha küçük daha iyidir):
MZ = 8.67 kg/hp
Hyo= 7.07 kg/hp
Kağıt üzerinde Hyosung MZ'ye göre %22 daha iyi ağırlık/güç oranına sahip. Bunun anlamı aynı vites oranlarına sahiplerse (ki değiller), Hyosung MZ'den daha iyi hızlanacaktır. Ancak Hyosung'un son süratinin MZ'ye kıyasla kayda değer bir biçimde daha yüksek olması (kabaca 170km/sa'e karşı 140km/sa) Hyo'nun vites oranlarının daha uzun olduğu, dolayısıyla hızlanmasının belki biraz daha uzun sürebileceği anlamına geliyor.
SONUÇ:
İki motoru yanyana yola çıkartmadan cevabı bulmak mümkün değil gibi. Hyosung gücü sayesinde düz çizgide hızlanmada biraz daha avantajlı gözüküyor. Ama "hangisi daha hızlı" sorusunu "pistte hangisi daha hızlı" yaparsak yarış motoru (gibi) tasarlanmış olması sayesinde virajlarda avantaj kazanacak olan Hyosung'un açık bir galibiyet alacağını düşünüyorum.
Taaa en baştan yanlış kıyaslama.....
Tek silindirli 2 zamanlı makine ile çift silindirli v tipi bir motoru kıyaslıyorsunuz....
Ve arada 8 hp fark var... O geçer bu geçer kavramını bir kenara bırakarak adaletli bir kıyas mı diye soralım kendimize....
Mz 2 zamanlı karbüratörlü eski sistem bir makine... En genci 15-20 yaşında...
Hyo 2 silindirli v tipi motor teknoloji çağında imal edilmiş son sistem motorlardan....
Bence Mz kafadan şampiyon... 15-20 yaşında tek silindirli basit sistemle Hyo ile kıyaslanıyorsa zaten yarışı başlamadan kazanmıştır.....
İşin edebiyat tarafını geçecek olursak aynı güçlere sahip 2 motoru kıyas yapmak geekir....
301 fun veya sportstar ile kıyaslamak en mantıklısı bence...
Bu arada motorda deli dolu zamanlarım Mz üzerinde geçtiğinden Mz konusunda gayet bilgili sayıyorum kendimi... Siteden Prometheus un GT250R ı ile çok kez kapışmışlığımız bile vardır....
Sonucu yazmayacağım... Yazınca hyo fanları kızıyor...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
yani arkadaşlar burda kendi 250 lik hyosungunuzu satacaksınız diye yanlış bilgilendirme yapmayın avatara bakarsanız 650 comet yazıyor ben 4 farklı hyo250 kullandım ve hiç biri 150 yi bırakın geçmeyi zorlamayla bile anca gördü( yokuş aşağı) işte bu hızlara 250 lik ulaşamadığı için 650 aldım ama siz diyorsanız ki ben kardeşim hyo 250 ile 150 yi normal yola geçtim bende kesinlikle inanmam ve hiç bir şekilde de inandıramazsınız zaten en başta satacak arkadaşların kısmetine mani olma demeniz bile bu kunuda abarttığınızın (ambiyane tabirle attığınızın diyecem ama ayıp olacak) bir kanıtıdır
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
son sürat hakkında yorum yapamam ama şöyle bir bilgiye sahibim,ben 95km ile giderken 100küsür km ile giden hyosungu solluyorum =)
bende haysung alcam gt250 ama kararsızım 2008 Model 0 km 7.000 TL iyimi sizce ?
Ben Burgman 400 kullanırken (max 150 km görüyordu) bu Hyo'lar yanıma bile yaklaşamıyordu. CC farkı önemli ama hesapta bu hyo racing. İşin aslı bana göre şu ki 250 cc bir motordan racing olmaz. Ancak geçiş motoru olur. Adamı şahin kullananlar sollarsa nerde kaldı bunun racingliği? 15 senelik MZ ile kapışır ancak. 15 sene sonra 2009 model hyo bulanada helal olsun derim.
bende x max le bır cok hyo ya nal toplatıodum ama,250 racıngler ıcınde gercekten cok iyi biyerde oldugunu kabul etmek gerek.mz tabıkı saglam ama rakıbı hyo deıl.
ınde
bence bu yorum olmadı doğrusu budur: hyo mzin rakibi olamaz...
( 54 BSA )
Soruyu soran çekilmiş aradan geride bir çok "abi ben çok hız yapıyorum "diyen hyo'cu kalmış İyi de bu sidik yarışı niye
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
Aldıracaksınız bana bu saatten sonra Tekrar Mz i.... Ne kadar inanmayan hyocu varsa dolaşacağım tek tek...
Yaw arkadaşlar çok kez denedik...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Motor hacimi konusunun bir motosiklette tarzı etkilediğini düşünmüyorum,mesela SS kategorisi caddede hız yapmak için değil pistlerde yarışmak için var olan bir kategoridir.125cc'den bile SS bir motor olabileceğini düşünüyorum,zaten kullandığım motor da Aprilia RS125.
Ama gelelim GT250R - MZ yarışına,bence hızlanma konusunda MZ daha şanslı gibi,düşük ağırlığı,iki zamanlı oluşu vb.faktörler sayesinde.Ama ikisini bol virajlı bir yol veya bir piste koyarsak,GT250R,yıllardır gelişen şase-süspansiyon teknolojisi,daha geniş yüzeyli lastikleri ve V2 motorun verdiği düzgün tork dağılımı sayesinde MZ'e çok rahatlıkla fark atabilir.Motorların ne amaçla kullandığı önemli.
dostum gayet güzel söylüyosun viraj önüşleri filan hyosun günümüz teknolojisi ama çok basit bir şey var 15 yıllık bir mz ile sıfır bir hyosung karşılaştırılmaz 15 yıllık mz sıfır motordan daha hızlı hızlanıyor ve daha hızlı gidiyor ise bu motorları kıyaslamak yanlış ben hosungun sürüş konforunu hiç bir motorla değişmem ama daha önce de yazdığım gibi hyo 250 mz gibi bir motoru geçemediği için hyosung 650 aldım
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
şimdi de senin 650lik makine diğer 600lüklere geçilecek.. sen en iyisi hayabusa falan al üstad.. o da olmazsa tomahawk falan alırsın artık... 15 senelik motorla karşılaştırılıyo diye bi mantık olmaz bence.. bu durumda 10 senelik bi r6 da gt650r'yi geçer... ne olacak şimdi... sonu yok yani bu işin.. (((( ama o dört silindir sözlerini de duyar gibiyim...))) ben aldığım zevke bakarım.. tabi herkez daha kaliteliye binmek ister ama ben fazlasıyla memnunum motorumdan... bu arada sakın malımı övdüğümü sanmayın.. bundan önceki motorum rx135ti.. onun zevki bundan misli misli fazlaydı o da ayrı konu...
"cemalsafi.org"=> şiirden daha ötesi Üstad Cemal SAFİ...
arkadaşlar bende mz ciyim hyo cular kusura bakmasın
gerci bende ki 301 di fakat 170 km hıza ulaştım motor üzerindede yaklaşık 140 kilo vardı yol düzdü bendeki moto 98 model ve 60.000 km deydi
şimdi MZ ile hyo arasında cok büyük hız farklılıkları yok aynı rüzgarı hissedersin fakat cillop gibi bir mz yi 2000 lira gibi bir fiyattan alabilirsin fakat hyo icin en az 4000 tl daha para eklemen gerekebilir bilmiyorum hyo ne yakar fakat 301 ile 100 km de 5 lt benzin sarfediyordum ve 300 cc üzeri bir performansı vardı bu 250 icinde gecerli
yenilik istiyorsan hyo al
ben motor istiyorum dersen mz al
parca işcilik fiyatlarınıda hesaba kattınmı iş uzar gider
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)