Mz 21-hygo 29 bg diyorsunuz ve üstüne mz geçer diyosunuz.2 zamanlı diyorsunuz.------buna karşılık hyo da 2 silindirli.Arada 8 bg fark var.Yani arada 8 bg lik bir farkla bence geçmesi lazım.Eger geçemez deniyor vede geçemiyorsa boşuna ugraşmış hyo....1 bg=1 sn de 72 kg lık yüke 1 mt lik iş yaptırmaksa ve hyo 1 sn de mz den daha fazla iş cıkarabiliyor ise nasıl mz yi geçer denebiliyor.... ve bunca marka daha fazla bg için neden ugraşıyor o zaman.6-7 bin tl verip küçük cc de hız arayanların vay haline o zaman.Adam 90 küsüe model köfteci eksozla gelsin 2008-9 model motorla seni tokatlasın.Belki istisnalar olabilir.ama genel ortalamada mz nin yok kalkışta (20-30mt de) geçer gibi iddialarına .Geçmek buysa tabii
performans ve ekonomiklik mi? ya sen hiç mz e binmeden yorum yapıyorsun, yada benim hiç mz im olmadı iki yıl geceleri motosiklete biniyorum diye rüya gördüm.
bide uzun yola dayanıklılık dedin ya.. benim koptuğumun resmidir bu dünyadan
mz e gerçekten uzun yola dayanmayan bir motosiklet mi dedin şimdi sen? ciidden bunu mu söyledin?
peki o zaman al bir mz dünyayı gez diye bir slogan neden çıktı hiç düşündün mü?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:01 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:53 AM ----------
20-30 mt fazla kısa bir ömür oldu. bir gt250 nin hızlanmasını görmüştüm. dediğim gibi. oldukça ama oldukça kısa bir ömür. mz son süratine gelinceye kadar hyo hep arkada kalacaktır.
beygir farkı konusunda tespitlerin için bir şey diyemeyeceğim. ama motor hocası olarak şu bilgiyi vermem lazım. tabi %100 doğru bir açıklama değil ama.. halka açıklama yaparken anlatılacak anlattığında anlaşılacak bir tanımlama ile...
2 zamanlı - 4 zamanlı diye bir çalışma sistemi farkı boşa yapılmadı. hız yada tork için 2 zamanlı motorlar daha efektif sonuçlar verir. bu yüzden 2 zamanlı motosikletler daha seridir, bu yüzden iş makineleri 2 zamanlı motorlara sahiptir. yada vakti zamanında sahipti diyelim..
Sen 2 zamanlı nedir bilmiyorsun galiba....
Mz e bir kere bin ... Sonra hyo ya bin..Kararı kendin ver...
Türkiye de gitmediği yer kalmadı Eski Mz imin.... Daha 1 kere yolda kalmadı..Tık demedi... 550 km hiç durmadan gittim...
Boşa yorma kendini.... Bu nesil bilmez Mz i....
Haklılar da....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
kalkışta mz'hyo'ya kök söktürür dumanına yetişemez
Gerçi sanırım yeni nesil mz leri gerçekten bilmiyor, bilenleri de sadece yerli yapımı çakma mz leri mz sanıyor. neyse ben yatayım artık bakalım yarın neler yapcaz
yeni nesile selamlar :D mz diyorum tüm yorumları okudum....son sürat olarak iddaa edenler hala varsa 301 diyorum....(Hyoculara) sanırım 50 cc de den bi ş ey olmaz )....
MOTOSİKLET BİR TUTKUDUR...
olsun mz diyorum ben alp_tunay cc farketmez....
MOTOSİKLET BİR TUTKUDUR...
öyle yada böyle mez daha uzağa işer bence =) daha durun bakalım o 2005-2008 model hyolar 10 yaşına geldiğinde ne olacak?ne oldum değil ne olucam lafı hyo nun sloganı olacak :D :D mezler iyidir en dandik örnekle geçenlerde 2 tane gereksiz genç sahilde mezle teker denemesi yaparken amele sümüğü gibi yere kapaklandılar motordan kıvılcımlar çıktı kaldırıma tosladı bide ama veletler kaldırdı bindi bastı gitti =) bence taşş gibi motor taşşş =))) hyolarda görüntü motoru..siz o 172 gördüm,bayır aşağı saldım iniş eğimli yolda bilmem kaç atmosfer basıncında 180 e dayadım diyenlere aldanmayın onlar rüyalarını anlatıyor =)
Yeni nesil olarak yorum yazayım: İki motoru da kullanmadım. Kağıt üzerinde net bir karşılaştırma yapmak da biraz zor, deneyeyim.
Öncelikle bir motorun 2 veya 4 zamanlı olması o motorun hızını doğrudan etkilemez. Aynı hacimde 2 zamanlı motorlar ortalama 1.7 kat daha güçlüdürler (kaynak Wikipedia), ama MZ-Hyo karşılaştırmasında bu durum geçerli değil. MZ uzun süre dayanması için tasarlanmış bir motosiklet olduğundan motor hacmine kıyasla gücü düşük. Örneğin Aprilia RS250 aynı hacimden 70HP çıkartırken MZ 21HP çıkartıyor. Hyosung ise tam tersi biçimde, düşük hacimden çok güç çıkartan bir motor, Honda CBF250 aynı hacimden 22HP üretirken Hyo 29 üretiyor. İki motorun ağırlıkları da birbirine çok uzak değil.
MZ = 21 HP, 127kg
Hyo= 29 hp, 150kg
İki motora da 55'er kilodan birer adet Valentino Rossi koyarsak, ağırlık/güç oranları şöyle oluyor (daha küçük daha iyidir):
MZ = 8.67 kg/hp
Hyo= 7.07 kg/hp
Kağıt üzerinde Hyosung MZ'ye göre %22 daha iyi ağırlık/güç oranına sahip. Bunun anlamı aynı vites oranlarına sahiplerse (ki değiller), Hyosung MZ'den daha iyi hızlanacaktır. Ancak Hyosung'un son süratinin MZ'ye kıyasla kayda değer bir biçimde daha yüksek olması (kabaca 170km/sa'e karşı 140km/sa) Hyo'nun vites oranlarının daha uzun olduğu, dolayısıyla hızlanmasının belki biraz daha uzun sürebileceği anlamına geliyor.
SONUÇ:
İki motoru yanyana yola çıkartmadan cevabı bulmak mümkün değil gibi. Hyosung gücü sayesinde düz çizgide hızlanmada biraz daha avantajlı gözüküyor. Ama "hangisi daha hızlı" sorusunu "pistte hangisi daha hızlı" yaparsak yarış motoru (gibi) tasarlanmış olması sayesinde virajlarda avantaj kazanacak olan Hyosung'un açık bir galibiyet alacağını düşünüyorum.
deneyecek hyo sahibi varmı acaba(mz ci sormuyorum çok çıkar):
çık otobana dip gaz, kendin yorulana kadar git bakalım motorun kaçıncı km de çatırtıya başlayacak
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
Bencede pist bu işe son noktayı koyar gibime geliyor. 4 sene bende kullandım mz güçlü motosiklet hele hele hiç şakaya alınacak bir motosiklet değil. sağlamlık yönünden bir kere hyo yu ona katlar. Hız konusunda ise hyo kırank kesmeden giderse belki geçer..
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Öyle kağıt üstündekilerle olmuyor kutucuk....
Madem araştırmışsın biraz daha detaylı baksaydın....
Biz bunu yarış için planladık demek başka
Biz bunu yarış görünüşlü planladık başka.....
Hyo da sadece görünüş için yapılmış... Ben göremedim hiç veya duymadım..
Ama Mz in yıllarca yarıştığını biliyorum...
Ben kağıt üstünde kilo başına düşen hp lere pek itimat etmem... Kağıt üstündekiyle motorun üstündeki an hiç bir zaman birbirine uymaz...
Yarış gibi tasarlandığı içn virajlara daha iyi gireceğinden bahsetmişsin.... Peki dengelemesi de yarış gibi mi?...
Yıllarca Mz e bindim... Hyoya da binim....Uzun mesafe olmasada hızlanması hakkında bir deneyimim var...
Ve Mz in kalkışta hyo ya fark yapacağından adım gibi eminim....
Biede şunu söylemeden edemeyeceğim.....
İki zamanlı, hızı direk etkiler...... Demişsinki etkilemez... Hele ki uzamalarda çok farkettirir....
Aslında yarış gibi tasarlanmış diğer motorla karşılaştırmak gerekir.... Başlıkta şöyle olmalıydı...
RS 250 mi hızlı Hyo gt250r mı?...........
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Buna benzer bi tartışma derbi 125r ile çıkmıştı ordada hyosung düşmanları hemen makineye başladır sallamaya...Sonra motoron dergisi ikisini karşılaştırdıda hyosung düşmanları birazcık olsun susmuştu...Motoron dergisine göre kalkışta, ara hızlanmada,son hızda hyosung açık ara önde sadece derbide oturuş pozisyonundan ve sesinden ötürü daha hızlı gittiğiniz hissi doğuruyor...Bunlar benim değil motoron dergisinin verileri...Gelelim mz olayına... mz hakkında pek bilgim yok kullanmadım ama teknik veriler ortada derbiden motor hacmi haricinde pek bi farkı yok.şekil şemal olarakda rüzgarı pek yarabilen bi dizaynıda yok.Yani bana açıklarmısınız nasıl hyosung sadece mz nin dumanını görüyor ben diyorum ki atılır ama biraz seviyeli atılır...Mz nin kalitesine bişey diyemem yıllardır kullanılan bi makine sonuçta... gerçi sorunsuz makine kaliteli olur mz nin de pek sorunsuz olduğunu duymadım sanayide atılan mz ler jawa lar dolu neyse bu ayrı konu...Ben kymco yu satıyorum yarın hayırlısıyla almaya gelecekler bi hyosung sahibiylede anlaşmaya vardım.hyosung u alayım isteyen gelsin çıkalım bi uzayalım bakalım mz mi geçer hyomu ? kim kimin dumanını izleyecek görelim forumdaki arkadaşlarada bilgi verelim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)