Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

dikiz ayna ayarları nasıl olmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    two-wheeler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    MOTO GUZZI BREVA 750İ
    dikiz ayna ayarları nasıl olmalı .bir standartı varmı?bende bayağı bir sıkıntı yaratıyor.arkamda olan aracı görmek istiyorum.aynaları ayarladığımda, aynanın büyük bir bölümünde kollarımı görüyorum.bu seferde yanımda olan aracı göremiyorum.veya aynaları niye geniş açılı yapmazlar.aracı kullanırken en sıkıntı çektiğim husus bu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Motosikleti
    YAMAHA fz6fazer 2007 - SACHS- cbf150
    Ayna uzatma aparati kullanabilirsin
    http://difm :cat:

  3. #3
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    ayna uzatma iyi fikir
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  4. #4

    Üyelik
    06 Şubat 2009
    Şehir
    ist başakşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    bombeli aynalar yok mu?
    daha geniş alanı gösterir

  5. #5
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Kör nokta aynası alabilirsin, yanındaki araçları görebilmen için.Şahsen ben düşünüyorum, fiyatı da çok değilmiş duyduğum kadarıyla.

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    01 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Bu konu hakkında murat Tuğtekin'in detaylı yazısı var.

    Aynalar ve görüş açıları;

    Taşıtlarımızda önümüzü görmek kadar arkanızı görmek de önemlidir. Önümüze çıkacak tehlikeler kadar arkamızdan gelecek tehlikelere de hazır olabilmek açısından aynalarımıza gereken ilgiyi göstermeliyiz.

    Peki bu ilgiyi gösterirken nelere dikkat etmeliyiz..

    Aynalara bakış yönümüz, açımız, süratimiz yoldaki şeritteki konumumuz göstereceğimiz dikkatin ana unsurlarıdır. Arkadan gelen araçlarını hızına göre kendi hızımızı geçiş rotamızı duruş sırasındaki güvenliğimizi kontrol etmemiz için hayatş önem taşırlar.

    Tüm aynalarda bakış açımızla odaklama ve görüş açısı aynı olmadığından dolayı görüşte farklılık ortaya çıkar. Bu farklılık halk dilinde �kör nokta� olarak adlandırılmaktadır.
    Kör nokta nedir ? Aynaların en uç noktasında olan gösterme açısının azaldığı ve son bulduğu noktadır. Şerit değiştirmelerde aynaya baktığınızda arkanızı boş gibi görebilirsiniz ancak hemen yanınızda bir araç olabilir. İşte bu araç sizin aynanızın kör noktasında ve siz göremediniz !!! Peki bunu nasıl öneleyebiliriz ?
    Otomobilde bunun tek şansı direksiyona doğru biraz daha eğilerek aynaya bakış açısını genişletmektir.
    Ancak motosiklette aynanın kör noktasında kalan aracı görmenin 2 yolu vardır.
    Bunlardan ilki otomobildeki gibi başımızı geçmek istediğimiz şeritin aksi yönüne ve gidona doğru yaklaştırıp geçiş yapacağımız şeridin aynasına daha geniş açıyla bakmak.
    İknci ve sıklıkla kullanılan bir sistem ise omuz bakışı. Motosiklet sürücülerinin sıklıkla kullandığı bir bakış sistemidir. Bu bakış maalesefki çoğu sürücü tarafından yanlış yapılmaktadır neden mi ?
    Normal trafikte seyrederken doğru şerit değiştirme nasıl yapılır ? Öncelikle geçiş yapılacak şeridin aynasına bakılır şeridin serbest olduğu görüldüğünde ikinci olarak boynumuzu çenemiz omuz hizasına gelecek şekilde geçiş yapacağımız yöne çevirip kör noktada kalma ihtimali olan araçları kontrol ederiz. Geçişe uygun ise şeride geçeriz.

    Ancak bazı sürücüler neredeyse yarı beline kadar dönüp arkadan trafiği kontrol ediyorlar. Bu sırada şeridin geçiş yapmaya uygun olmadığını görüp önünüze döndüğünüzde eğer önünüzdeki araç 20 km yavaşlamış veya aniden durmuşssa arkadan çarpmanız işten bile değildir.

    Ayna ve kör nokta kontrolü yaparken gözümüzü asla yoldan ayırmamalıyız. Bu sebeple aynaları karenaj da olan sürücüler aynaları gidonda olanlara nazaran gözlerini yoldan ayırmadan kafayı kaldırmadan daha rahat ayna kontrolü yapalirler.

    Unutmayalım. Doğru bakılmayan ayna hiçbir işe yaramaz.

  7. #7
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    ben sürekli oynuyorum aynalarla bi tutturamadım gitti ayarını =(

  8. #8
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Bende göremiyorum aynadan arkayı, ancak dirseğimi kaldırıp kolumun altından bakabiliyorum oto aksesuarcılarında satılan yuvarlak küçük kör nokta aynaları çok işe yarıyor

  9. #9

    Üyelik
    16 Nisan 2009
    Aynı sorun bende de var. Bende önce aynaya bakma, sonra boyun çevirme kombinasyonunu birlikte kullanıyorum .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)