dikiz ayna ayarları nasıl olmalı?
Reklamlar
-
dikiz ayna ayarları nasıl olmalı .bir standartı varmı?bende bayağı bir sıkıntı yaratıyor.arkamda olan aracı görmek istiyorum.aynaları ayarladığımda, aynanın büyük bir bölümünde kollarımı görüyorum.bu seferde yanımda olan aracı göremiyorum.veya aynaları niye geniş açılı yapmazlar.aracı kullanırken en sıkıntı çektiğim husus bu.
Reklamlar
-
Ayna uzatma aparati kullanabilirsin
-
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
bombeli aynalar yok mu?
daha geniş alanı gösterir
-
Kör nokta aynası alabilirsin, yanındaki araçları görebilmen için.Şahsen ben düşünüyorum, fiyatı da çok değilmiş duyduğum kadarıyla.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bu konu hakkında murat Tuğtekin'in detaylı yazısı var.
Aynalar ve görüş açıları;
Taşıtlarımızda önümüzü görmek kadar arkanızı görmek de önemlidir. Önümüze çıkacak tehlikeler kadar arkamızdan gelecek tehlikelere de hazır olabilmek açısından aynalarımıza gereken ilgiyi göstermeliyiz.
Peki bu ilgiyi gösterirken nelere dikkat etmeliyiz..
Aynalara bakış yönümüz, açımız, süratimiz yoldaki şeritteki konumumuz göstereceğimiz dikkatin ana unsurlarıdır. Arkadan gelen araçlarını hızına göre kendi hızımızı geçiş rotamızı duruş sırasındaki güvenliğimizi kontrol etmemiz için hayatş önem taşırlar.
Tüm aynalarda bakış açımızla odaklama ve görüş açısı aynı olmadığından dolayı görüşte farklılık ortaya çıkar. Bu farklılık halk dilinde �kör nokta� olarak adlandırılmaktadır.
Kör nokta nedir ? Aynaların en uç noktasında olan gösterme açısının azaldığı ve son bulduğu noktadır. Şerit değiştirmelerde aynaya baktığınızda arkanızı boş gibi görebilirsiniz ancak hemen yanınızda bir araç olabilir. İşte bu araç sizin aynanızın kör noktasında ve siz göremediniz !!! Peki bunu nasıl öneleyebiliriz ?
Otomobilde bunun tek şansı direksiyona doğru biraz daha eğilerek aynaya bakış açısını genişletmektir.
Ancak motosiklette aynanın kör noktasında kalan aracı görmenin 2 yolu vardır.
Bunlardan ilki otomobildeki gibi başımızı geçmek istediğimiz şeritin aksi yönüne ve gidona doğru yaklaştırıp geçiş yapacağımız şeridin aynasına daha geniş açıyla bakmak.
İknci ve sıklıkla kullanılan bir sistem ise omuz bakışı. Motosiklet sürücülerinin sıklıkla kullandığı bir bakış sistemidir. Bu bakış maalesefki çoğu sürücü tarafından yanlış yapılmaktadır neden mi ?
Normal trafikte seyrederken doğru şerit değiştirme nasıl yapılır ? Öncelikle geçiş yapılacak şeridin aynasına bakılır şeridin serbest olduğu görüldüğünde ikinci olarak boynumuzu çenemiz omuz hizasına gelecek şekilde geçiş yapacağımız yöne çevirip kör noktada kalma ihtimali olan araçları kontrol ederiz. Geçişe uygun ise şeride geçeriz.
Ancak bazı sürücüler neredeyse yarı beline kadar dönüp arkadan trafiği kontrol ediyorlar. Bu sırada şeridin geçiş yapmaya uygun olmadığını görüp önünüze döndüğünüzde eğer önünüzdeki araç 20 km yavaşlamış veya aniden durmuşssa arkadan çarpmanız işten bile değildir.
Ayna ve kör nokta kontrolü yaparken gözümüzü asla yoldan ayırmamalıyız. Bu sebeple aynaları karenaj da olan sürücüler aynaları gidonda olanlara nazaran gözlerini yoldan ayırmadan kafayı kaldırmadan daha rahat ayna kontrolü yapalirler.
Unutmayalım. Doğru bakılmayan ayna hiçbir işe yaramaz.
-
ben sürekli oynuyorum aynalarla bi tutturamadım gitti ayarını =(
-
Bende göremiyorum aynadan arkayı, ancak dirseğimi kaldırıp kolumun altından bakabiliyorum oto aksesuarcılarında satılan yuvarlak küçük kör nokta aynaları çok işe yarıyor
-
Aynı sorun bende de var. Bende önce aynaya bakma, sonra boyun çevirme kombinasyonunu birlikte kullanıyorum .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)