İlk uzun mesafe otoyol sürüşü
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Geçen yazın sonundan bu yana scooter kullanıyorum ve yaklaşık 2 ay önce Yamaha Xmax 250 motorumu aldım. Motora oldukça alıştım ama kendimi hala acemi kabul ediyorum. Şehir içinde ve dışında (Şile vs.) bir miktar tecrübem oldu ama henüz uzun mesafeli bir otoyol yolcuğu tecrübem yok.
Havalar uygun olursa bir hafta sonu TEM üzerinden Ankara'ya gitmeyi planlıyorum.
Bu ilk uzun mesafeli otoyol yolculuğum için daha tecrübeli arkadaşların önerilerinin, uyarılarının çok işime yarayacağına eminim.
Sizce nelere özellikle dikkat etmeliyim, yanıma mutlaka almam gereken malzemeler neler? İstanbul-Ankara arası TEM'i neredeyse ezbere biliyorum ama motorlar için özellikle dikkat edilmesi gereken durumlar var mı?
Aklıma gelmeyen konular da olabilir, her türlü konuda görüşlerinizi öğrenebilirsem çok sevineceğim.
Şimdiden herkese çok teşekkürler!
Reklamlar
-
Özellikle lastik tamir kiti ve çok amaçlı çakı edinmeni tavsiye ediyorum.Uzun olmasına rağmen otoyol sürüşü ihtiva ettiği için nispeten temiz bir yol yapacaksın.Otobüs ve kamyonların yavaş gittiğini düşünüyorsan bu kanını değiştir.Bazıları 140-150 ile adamı takip edebiliyor.Elinden geldiğince hareket alanın geniş yol almaya dikkat et,zira kimin ne yapacağı belli olmaz.Ben daha küçük Çin işiyle daha uzun mesafeler katetmiştim fakat steresi yeter.Altındaki motorda hızlı trafiğe ayak uydurabilecek bir makina olduğu için daha rahat gidersin.Bide mutlaka görünür ol,mümkünse reflektif yelek giy.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
Moderatör
Bu link sana yardımcı olacaktır.Şimdiden iyi yolculuklar.
http://www.motosiklet.net/forum/gere...k-listesi.html
Birde bu link var buda sana yardımcı olacaktır
http://www.motosiklet.net/forum/gere...l-rehberi.html
YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR
-
16 mayısta ben sedat ve sabri ve burdaki dostlar ankaraya gideceğiz..eger gelmek istersen birlikte gideriz....
al buda link...
http://www.motosiklet.net/forum/duyu...gidiyoruz.html
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Sabah saat 5-6 gibi, sabah ezanıyla yola çıkmanı tavsiye ederim, uzun yolda İstanbul trafiğinden bir an önce kurtulmak en güzeli. Acelen yoksa sakin sakin git, bol bol mola ver, yol çok daha zevkli oluyor, ayrıca daha az yoruluyorsun. Tabii sakin giderken trafiğe uyum sağla, yol 130-140'la akıyorsa 90'la gitme
Bir de, son 50km çok tehlikeli, "vardım" diyorsun üstüne rehavet çöküyor. Ona çok dikkat et.
-
ufak bir şey ama genelde unutulur uzun yolda çok lazım aklında bulunsun kesinlikle iyi bir kulak tıkacı lazım oluyor,
-
Pazar günü Kocaeli-Bolu arasında otobandan 2 cbf 150 bi yolculuğumuz oldu. Gün içinde 420 km yol yaptık. ve yolculuk esnasında Adapazarı-Bolu arasında sağa çekmiş bi piagio x8 200 ü olan arkadaş gördük. El kaldırdı ve durduk. Motoru hararet yapmıştı. Neden yaptığını kendisi de bilmiyor. Suyu tam. ve bi aksilik gözünmüyordu. Ama elimizden bişey gelmedi. Hararet göstergesi tavan yapmıştı. Yani fan vs su soğutma sisteminin sağlıklı çalıştığından emin ol. Benzin ikmalinde dikkat et. Bi sonraki benzinciden alırım vs diye benzinini bitirme. 50-60 km benzin istasyonu olmayan kesimler var. Dinlenme ve park alanları çok ama benzin istasyonları bu sıklıkla yok. Bir depo ile kaç km gidebiliyorsun bilmiyorum ama, depon yarıdan aşağı düştüğünde gördüğün ilk benzinciye gir. Ben az kaldı dönüş yolunda bir dahaki benzinciden alırım düşüncesiyle yolda kalacaktım. Bir dahaki benzinciye girdiğimde ibre kırmızının altındaydı, kontağı açınca hiç hareket etmiyordu. Böyle bi kritiğe girme derim. Yola çıkmadan önce motor yağını kontrol et mutlaka. Özellikle motorunun kronik olarak yağ eksiltme huyu varsa mutlaka kontrol et. Eksilme gördüysen tamamla. Yağ değişim aralığın bu yolculuk esnasında dolacaksa veya gidiş dönüş esnasında dolacaksa yağını şimdiden değiştir veya değiştirt. Yarı ömrünü tamamlamış bile olsa o yağ ile uzun yola çıkmanı tavsiye etmem. Uzun yolda temiz yağ motoru çok daha sağlıklı koruyacaktır. Ama kap kara olmuş artık değiştirilme zamanı gelmek üzere olan yağ, uzun yolda ve yüksek sıcaklıklarda motoru gerektiği gibi koruyamıyabiliyor. Motorun kronik yağ eksilme sorunu varsa, yanına yağını bile alabilirsin. Tam olarak bilmiyorum ama herhalde 400-500 km yol yapıcaksın dönüş hariç.
Yanında ufak bi 10 tl liklerden de olsa olur. Ayak basmalı lastik hava pompası bulunsun. Veya lastik şişiren ve aynı zamanda onaran spreyler var, onlardan temin et. Kaskının vizörüne çarpan sinek böcük vs temizlemek için ıslak mendil vs yanında bulunsun. Ortalama seyir hızın genel sürüşünden yüksek olduğundan kaskının vizörüne çarpan sineklerle böcüklerle tanışıcaksın ve bunlar senin görüşünü elbette olumsuz etkileyebilecek. Bunları temizlemek için ıslak mendil iyi olur.
-
sabah 5 çıkıp nereye gideceksin karsamı. boşver uykunu tam al arkadaşların dediği gibi lastik tamir kiti ve yelek işini görür. altı üstü otobandan ankara gideceksin. ortalama 90 km hızla gittiğini hesaplarsak toplamda 1 saatte mola dersen 6 saat sana yeter bile öglen 12 çıksan bile akşam üstü 6 gibi oradasın.
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
-
X- max var altında bakımlı oldupundan eksiğinin olmadığından emin ol yola çıkmadan yağına suyuna bak hayırlı yolculuklar
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
önceden bir bakımını yaptır(yağ,buji,hava filtersi ...) birde şu lastik tamir kitini
sakın unutma en önemliside zevkli ama bir okadarda dikkatli olmanı dilerim
Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...
-
Herkese çok teşekkür ederim.
Çoğu arkadaş "aman lastik tamir kitini unutma" diyor. Ama doğrusunu söyleyeyim ben bu kiti nasıl kullanacağımı bilmiyorum.
Patlak yeri lastiği suya sokmadan nasıl bulacağım? Hadi bir şekilde buldum, yol kenarında lastiği sağlıklı biçimde tamir etmek gerçekçi mi? Yani bunu yapmış olan var mı hiç?
Niyeyse gözüme çok zor bir iş gibi görünüyor. Sprey şeklinde olanlar daha pratik ama onlar da güvenilir mi diye şüphelerim var.
Motorun bakımını yaptıralı 1000 km olmadı, durumu fena değil. Yine de yola çıkmadan bir servise baktırmak iyi fikir. Ayrıca bir kontrol/malzeme listesi hazırlamaya karar verdim. Yoksa arada mutlaka unuttuklarım olur.
-
Benim görüşümce. Lastik tamir spreyi+reflektif yelek+kulak tıkacı (önemli bence konfor açısından)
Bakımını 1000 km. önce yaptırdıysan sorun yok. Bir gün öncesinden yağını suyunu kontrol edip çıksan bir sorun olmaz diye düşünüyorum.
-
DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
Özellikle lastik tamir kiti ve çok amaçlı çakı edinmeni tavsiye ediyorum.Uzun olmasına rağmen otoyol sürüşü ihtiva ettiği için nispeten temiz bir yol yapacaksın.Otobüs ve kamyonların yavaş gittiğini düşünüyorsan bu kanını değiştir.Bazıları 140-150 ile adamı takip edebiliyor.Elinden geldiğince hareket alanın geniş yol almaya dikkat et,zira kimin ne yapacağı belli olmaz.Ben daha küçük Çin işiyle daha uzun mesafeler katetmiştim fakat steresi yeter.Altındaki motorda hızlı trafiğe ayak uydurabilecek bir makina olduğu için daha rahat gidersin.Bide mutlaka görünür ol,mümkünse reflektif yelek giy.
yazıyı yazan arkadaşa kesinlikle katılıyorum
ek olarak sana tavsiyem farların açık olsun eğer ben yavaş yavaş giderim diyorsan özellikle 4 lülerin sürekli yanık olsun zira otoyolda araç şöförleri gerçekten motorsikletliyi farketmiyorlar (bende denedim araç içinde özellikle karşıdan gelen motrsikletli farkedilemiyor veya zor farkediliyor)
hele hele kamyonlar
kendi şeridini ortala yolun sağına veya soluna fazla yanaşma taciz ettiklerinde ödü kopuyor insanın
her ihtimale karşı kendine bir yağmurluk al yedek kıyafet mutlaka bulundur
yola asla tekerlek kiti olmadan çıkma
yanına mutlaka yiyecek ve içecek bişeyler al (motor acayip acıktırıyor bildiğin gibi deği)
emrello adlı üyeden alıntı
Herkese çok teşekkür ederim.
Çoğu arkadaş "aman lastik tamir kitini unutma" diyor. Ama doğrusunu söyleyeyim ben bu kiti nasıl kullanacağımı bilmiyorum.
Patlak yeri lastiği suya sokmadan nasıl bulacağım? Hadi bir şekilde buldum, yol kenarında lastiği sağlıklı biçimde tamir etmek gerçekçi mi? Yani bunu yapmış olan var mı hiç?
Niyeyse gözüme çok zor bir iş gibi görünüyor. Sprey şeklinde olanlar daha pratik ama onlar da güvenilir mi diye şüphelerim var.
Motorun bakımını yaptıralı 1000 km olmadı, durumu fena değil. Yine de yola çıkmadan bir servise baktırmak iyi fikir. Ayrıca bir kontrol/malzeme listesi hazırlamaya karar verdim. Yoksa arada mutlaka unuttuklarım olur.
öncelikle lastik kiti basit kullanımlıdır direk sübabtan içeri sıkarsın hem lastiği şişirir hemde en yakın lastikçiye kadar idare etmeni sağlar
patlak yeri bulma konusuna gelince eğer tekerleğin çin işi değilse kesinlikle dublextir dublex değilsede en kısa sürede dublexi ile değiştir
yola çıkıyorsun yanında her ihtimale karşı 1 litre yağ bulundur (15 ytl bişi zaten) ne olur ne olmaz
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Mersin İl Temsilcisi
terror arkadaşın verdiği listeyi okudum.
elbette hepsi gerekli şeyler ama, ben sadece bir pet şişe su, bir de dubleks lastikler için patlak spreyi kullanıyorum. ektradan sadece telefon şarjımı alıyorum yanıma
iki pazar üst üste yaklaşık 600km yol yaptım, toplamda 1200 km eder.bunu da sabah 3saat, akşam da 3 saat olarak 6 saatte yaptım.
rota: mersin-kahramanmaraş ( 280-300 km )
sadece güneşi karşıma almamaya dikkat ettim o kadar. bir de meteoroloji.gov.tr den de hava durumuna bakıp yola çıktım.
sen bu kadar rahat olma, çünkü ben yol boyunca arkadaşlarıma güvendim. mersin den maraşa kadar her il ve ilçed arkadaşlarımın odluğunu bilmek ve yaklaşık 150-200 bin km tecrübeyle böyle oluyor insan.
ukalalık olarak algılama olur mu? ama ben olsam 45 er dakika bir mola verirdim. şu anda da veriyorum. şekerli şeyleri yanında taşımayı unutma. vücudunun su -tuz ve şeker dengesini iyi ayarlarsan konsantrasyonun yükselir. yorulduğun anda mutlaka sağa çek ve en az 2 yudum su iç. bu, yanına alacağın malzeme kadar önemlidir....
bol şans
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
evet bu konuda yapılan yorumların hepsine katılıyorum,
ben olsam;
-Giyim olarak;100km geçmezssen kulak tıkacı lazım olmuyor olsa bıle balaklavan varsa o sorun da cozuluyor,eldiveninde kesinilkle olsun o kadar km ellerin yıyınce agac gibim sert olurlar,ve en önemlisi basıt deyip geçem dizlik tak dizlerin ağaç gibi olur.
mesela ben garipçe gezisine gittiğmde nasıl giyindim.
-Kask,mont,eldiven,balaklava,siyah cam vizorü(dikkat normal vizorde gunes goz alır.),dizlik,bellikk, ve ve ve çamasırcılarda bulunana en önemli ekıpman İÇ DON takımı 10 tl ye temın edebılırısn. ve seni sürtün dükçe sıcak tutar.
motorun yağını , lastik hava basıncını ,suyunu,benzin miktarını, kontrol et yeter ben yanıma hıc bır sey almadım, tamir ekıpmanı olarak cunlu motruna guvenmelısın o kadar para veıp yamaha almıssın ve hala tedirgin sin bu senı yolculukta sıkıntıya sokar, dusunme sankı altında bir taş gibi makıne vr gibi kendine guvenerek git ona bkarsan hangı aracata tamır aparatlşarı var ılk yardım cantalrı bıle yok sen ne diyorsun sen sen kendine dikkat et motosıklet kolay ok3. hayırlı ve kazası be lazı yolculuklar.
-
Arkadaşlar herkese çok teşekkürler...
Henüz Ankara'ya gidemedim ama bugün İzmit'e gittim ve bir miktar TEM tecrübesi kazanmış oldum.
İzmit'e TEM'in kuzeyinden geçenm 41-77 devlet yolundan gittim. Çok güzel bir güzergah, herkese tavsiye ederim. Dönüşte de TEM'den döndüm.
Tavsiyelerinize uyarak, tam korumalı ve tam teçhizatlı olarak (lastik tamir kiti, pompa, yedek yağ, anahtar takımı vs.) gittim.
Giderken hiç problem yaşamadım, acaip zevkliydi ama dönüş yolunda TEM'deki bazı hayvanlar, ya da hayvanlara hakaret olmasın, bazı aşağılık yaşam biçimleri günümü resmen zehir etti...
100 km/s civarında sağ şeritten gidiyordum. Tüm şeritler doluydu ve benim önüm de doluydu. Altur turizmin beyaz renkli servis minibüsü emniyet şeridinden 140'la geldi ve 20 cm sağımda bitti; benimle beraber birkaç saniye gittikten sonra önüme fırlayıp orta şeride çıktı, yani hesapta makas atmış oldu. Bir iki dakika geçmeden gri renkli bir BMW yine emniyet şeridinden son sürat gelip geçti. Bu arada ben kendimi korumaya çalışoyorum, ortaya doğru kaçıyorum ama nereye kadar!? Hemen ardından da beyaz renkli şekilli bir Peugeot k.çımda bitti ve yarım saniye durum emniyet şeridine daldı.
Bana bir şey olmadı ama keyifli geçen bir günü zehir etmeye yetti bunlar. Şimdi şunu soruyorum: Polisimiz otoyola bir ekip yerleştiremiyor mu? Hadi yerleştiremedi, bunun kamerası falan yok mu kardeşim? Bu O.Ç.'ler eğlenecek diye biz ölmek zorunda mıyız?
Hayatımda kimseye beddua etmedim ama umarım diğerlerinin hayatını hiçe sayan bu şerefsizler hak ettikleri belaya en kısa zamanda ulaşırlar!.. Başkalarının canını yakmadan...
-
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
teror adlı üyeden alıntı
bencede forumları önceden okuyun ondan sonra topik açın
-
sedat_57 adlı üyeden alıntı
ortak arkadas sıkılmasin bizimle 80 80 400 km boyunca:D
su sogutmali 140 km hıza çıkabilen motor var
Arkadaşlar teşekkürler davetiniz için ama zaten o tarihte başka planlar var. O yüzden gelmem zor. 140'a falan çıkıyor ama ben sevmiyorum zaten o süratleri. Bence bir zevki yok.
-
ben bugun muğla-izmir-aliağa yaptım 265kmlik yolun yaklaşık 130km si otoyol 135 km side normal ayrık yoldan gittim,depomu muğlada doldurdum rahatlıkta aliağaya kadar geldim eğer xmaxin karbütatörlü ise motorunla benzin için 200 km hic durmadan gidebilirsin, otoyolda 100 ile 120 km arasında,normal yollarda ise 90 ile 100 km arasında gittim toplam yolculuğum 3,5 saat sürdü güneş batmadan ulaşmak istediğim için fazla oyalanmadım sadece 2 kez 10 dk mola verdim ama sana tavsiyem daha fazla mola vermen olur daha az yorulursun ..hayırlı yolculuklar dilerim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler