Kasklar hakkinda genis bir bilgiyi derleyip, foruma asmistik.
Faydali Bilgiler forumunda bulabilirsiniz.
Kisaca ozetlemek gerekirse, pahali kask en iyi koruyan kask demek degildir.
Fiyati belirleyen unsurlar, kullanilan malzemenin kalitesi, konfor ve hatta uzerindeki boya gibi seylerdir.
Eger guvenlik sertifikasina sahip bir kask alirsaniz,sizi en pahali kask kadar koruyacaktir.
Geri kalani hurafedir.
Motosiklet hayatimda, çenesi açilir kaskla kaza yapip zarar goren bir motosikletçiye rastlamadim.
Yani çenesi açilir kask yeterince korumaz, cumlesi bir sehir efsanesidir.
Ustelik scooter ile çene ustu dusmek de ozel yetenek isteyen bir konudur.
Fakat en garantili kask tam kapali kasklardir.
Fakat aradaki kuçuk farki onemli hale getirecek buyuklukte bir kaza yapmaniz durumunda, yasaminiza kaldiginiz yerden devam etmenizi saglamak için kask yeterli olmayacaktir.
Motosiklet dusmek için degil, kullanmak için alinir.
Bu nedenle dusmeye degil, kullanmaya odaklanin.
Oncelikle kendinize su soruyu sorun.
Bu motosikleti, nerede ve nasil, hangi sartlarda kullanacagim?
Bu onemlidir.
Sehir içinde ve surekli kaskini çikarip takmak durumunda olan bir surucu için tam kapali kasklar, bir iskence haline gelebilir.
Bu iskence bir zaman sonra kasktan sogumaniza ve hatta tamamen birakmaniza neden olabilir.
Bu nedenle bu tur bir kullaniciysaniz, çenesi açilan kasklar sizin için iyi olacaktir.
Kask zaten sart.
Fakat vucudumuzu da korumamiz gerekiyor.
Her motora bindigimizde kaza yapmiyoruz.
Yani vucudumuzu sadece kazadan degil, diger etkenlerden de korumamiz gerekiyor.
Bu nedenle yagmur ve ruzgardan korunabilecegimiz,dusersekte, dirsek, omuz ve sirt bolgemizi koruyacak sekilde dizayn edilmis herhangi bir mont isimizi gorecektir.
Scooter da ayrodinamik gibi problemleriniz olamayacagi için, uzun enduro tipi mont almanizi tavsiye ederim.
Bir diger ihtiyaciniz da eldivendir.
Bu aparati da dusersek diye degil, soguk ve ruzgarin ellerimize yaptigi iskenceleri onlemek için alacagiz.
Parmak eklem yerlerinizin dis tarafini ve avuç içinizi koruyabilecek herhangi bir eldiven isinizi çok rahat gorecektir.
Scooter için yaris tipi eldiven gereksiz bir masraftan baska bir sey degildir.
Ayaklariniz onde bitisik olacagi için, scooterlarda hiyarin birinin uzerinize kapi açip, dizinizi kirma ihtimali yoktur.
Fakat duserseniz, diziniz aciyacaktir.
Temkinli olmak lazim diyorsaniz, dizlik de alabilirsiniz.
(Ben olsam almazdim)
Bot konusu da ihmal edilebilir.
Gunluk hayatinizi kolaylastirmak için aldiginiz, motosikletin hayatinizi zorlastirmamasi için dikkatli kararlar vermek onemlidir.
Ayagim da korunsun diyorsaniz, yarim bot seklinde olanlar, gunluk kullanima da uygun oldugundan, sizin için biçilmis kaftan olacaktir.
Sonuçta pistlere çikip, Rossi'ye kafa tutmak için degil, gunluk hayatinizi kolaylastirmak için bir motosiklet aliyorsunuz.
Abartmamak hem sizin için, hem de butçeniz için yararli olacaktir.
Bu nedenle ilk harcamalarinizi kisitli tutmanizi oneririm.
Zamanla kullandikça; ne eksikse
kalan parayla tamamlar, ya da memnun olmadiginiz bir esyayi yenisi ile degistirme imkanina sahip olursunuz.
PS: Kask hakkinda onemli bir uyari daha.
Insan kafa yapisi çesit çesittir.
Yani burada marka model tavsiyeleri bir yere kadar faydali olacaktir.
Fakat kaskta en onemli unsur, kafaya tam oturmasidir.
Her markanin kalibi farklidir.
Bu nedenle kask almadan once kafaniza uygunlugundan emin olmalisiniz.
Bunu ihmal ederseniz, alacaginiz en kral kask bile hiçbir ise yaramayacaktir.
Kask hakkinda daha detayli bilgiyi,
surdan
bulabilirsiniz.