Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Keeway Superligt ile kaza yapıyorduk..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Selam arkadaşlar, yağmurda hiç tecrübem yoktu superligt ile genelde scooter kullanırdım. Lastik havaları kitapçığında yazdığı gibi ön arka 26psi (1.8bar)

    Yerler ıslak çıktık yola bugun 21.30 gibi, arkadaşla 50-60 km a kadar çıktım kasklarda var Allahtan, 4 şeritli ana yola çıkarken yavaşlamak için ön freni sıkıyım dememe kalmadı azcık sıkmamla ön teker kitlendi kaymaya başladık, freni hemen bıraktım arkayıda sıkmadım o anda ne olur ne olmaz diye hemen teker teker vites düşürerek 4 şeritli yoldan dümdüz karşıya geçtik. Eğer o anda araba geçseydi bize çarpabilirdi.


    Scooter de ise yağmurda bile azcık ön freni sıkabiliyordum. Lastikleride bunların pek iyi değil galiba..

    Yağmurlu havalar için 26 psi hava fazla mıdır kaç yapıyım ? Bide lastikleri değiştirsem bana kaça maal olur?



    .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Geçmiş olsun arkadaşım Motorunda yazlık lastik var büyük ihtimal.Ucuz atlatmışınız.

  3. #3
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Geçmiş olsun, Allah beterinden esirgesin.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  4. #4

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Saolun gerçekten ucuz atlattık.. Yağmurlu havalarda 24 psi ye düşürsem mi ?

    Ve hem yazlık hem kışlık kullanabilceğim lastik önerebilir misiniz?? (Fiyatı nedir)

    .

  5. #5

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Geçmiş olsun ucuz atlatmışsıın.

  6. #6
    dunpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    Şehir
    SAMSUN / İZMİT-KOCAELİ
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9B & IZHPLANET5 350cc-2zamanlı
    Geçmiş olsun arkadaşım; yağmurlu havalara frenajı normalin yarısı kadar sertlikte kullanmaya özen göster ve özellikle iki freni aynı anda kullan yoksa kayıp kaza yapabilirsin.

    Yağmurda tecrübem yok dediğin için bu videoyu öneriyorum sana izle en azından bir bilgin olur.Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

    http://www.uzmantv.com/konu/yagmurlu...let-kullanilir
    ...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
    ...55VATAN41MEKAN...

  7. #7
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    pirelli, metzeller, michelin, dunlop gibi yüksek kaliteli ve yüksek fiyatlı lastiklerin yerine orta kaliteli orta fiyatlı lastiklere bakmanı oneririm (sawa ve maxxis)

  8. #8

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Tamam bi araştırıyım lastikleri. Yağmurlu havalarda 1-2 psi daha yüksek hava vurun diyor uzman tvde..

    Normalde ön arka 26 psi olan tekerlere 27-28 psi hava vurursam daha çok kaymaz mı

    Suyu daha çok attığından daha iyimiş. (uzman tv diyor ne yapıyım )

    .

  9. #9
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Büyük geçmiş olsun arkadaşım , ucuz atlatmışsınız gerçekten. Lastik havası olayına gelince de şöyle düşünün derim eliniz motosiklet olsun altında da lastiği temsil eden bir balon. Eğer az hava olursa elinizi sağa-sola oynattığınızda aksi yöne fırlayacaktır , inik lastikli bir motorla virajda olduğunuzu düşünün.. Kaldı ki ıslak zeminden bahsediyoruz..Saygılar..
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  10. #10
    willy_chorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    ybr sattım kısmetse z 750 veya fazer s2 abs
    geçmiş olsun biraz indir lastikleri değiştiremesende
    [B][I]Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!:[/I][/B] rahmetlinin sözü

  11. #11
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    scooter da ön ve ark ateker arası mesafe kısa olduğu için ön frene bastıktan oldukça kısa bir süre sonra ağırlık arkadan öne transfer oluyor
    ama bu motorda bu transfer için biraz daha zaman ihtiyaç var
    ne kadar bilemiyorum ama az biraz daha fazla

    bunun için herzaman ama herzaman
    ön fren
    önce yavaşça sıkılır (bu esnada arka frende kullanılır) ağırlık öne aktarıldıktan sonra ise gittikçe artan bir kuvvetle ön fren sıkılır
    yok eğer ön fren direkt sıkılırsa ağırlık ön tekere aktarılmadığı için kitlenir

  12. #12

    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tgb 425 Atv
    Saolun arkadaşlar, önerilerinizi dikkate alacağım..

    .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler