Durunca hangi ayak yere konmalıdır ?
Reklamlar
-
Kırmızı ışıkta veya trafik durduğunda ve kalkış için beklerken hangi ayak yere konmalıdır ? Birkaç eğitici yazıda sol ayak yerde, sağ ayak arka fren pedalında olduğu şekilde ve vites boşta beklenmesi gerektiği yazılıydı. İyi ama o zaman vitese takmak için önce motoru sol ayaktan sağ ayağa geçirip vitese taktıktan sonra tekrar ayak değiştirmek ve kalkış yapmak gerekecek. Ben her zaman sağ ayak yerde sol ayak vites atmaya hazır vaziyette ve ön fren sıkılı vaziyette bekliyorum, bana göre bu zaman kazandıyor. Peki bunun zararı var mıdır ? Bu alışkanlıktan vaz geçmeli mi ? Görüşlerinizi beklerim.
Reklamlar
-
Arkadaşım ben de sol ayak yere konmalı diye biliyorum. Bu zamanla oturuyor zaten yerine. Dediğin gibi ön fren sıkılı olmak da mantıklı aslında ama ben 1. viteste debriyaj sıkılı dururum yani motor viteste durur.
Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own
-
fren sağda ise sol, solda ise sağ
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
1.vites, sol el debriyajdada beklenebilir. çok kasmamak lazım. nası rahat ediyosan.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
Kaiser adlı üyeden alıntı
Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
.+1bnde katılıorm buna
**Bianchi falcon 125cc-Yamaha ybr125-Honda nx4 falcon-cbf 250-honda cg es-suzuki an 125-kymco agility-kymco activ 110-tw shenke 150-honda cbf150** \\@2007-2010
-
yakıt hava karışımı emiliyor - sıkıştırılıyor - patlatılıyor - egzozlanıyor
bu 2 salisede olan bi olay.
sarı yanıyor - sağ ayak yere konuyor - sol ayakla 1 e atılıyor - kalkılıyor
bu 2 saniyede olan bi olay.
zaman kaybettirmez, senin nasıl kolayına geliyosa o ayak konur. sıkıştıran yoksa, sol ayağını çekip,sağı hiç indirmeden kalkabilirsin, ben genel böyle yaparım.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
bende bu konuyu açmayı düşünmüştüm...sol ayağımı koyuyorum genelde...
-
motor çalışır durumda vitesteyken debriyajı sıkıp beklemek debriyaj plakalarının zamanla aşınmasına sebep olur.bu sebeple bende sağ ayağım yerde ön freni sıkarak beklerim.
-
Ana problem yokuşta beklerken vitesi-freni nasıl kullanırız olmalı.
Sol ayak basarken 1. viteste debriyaj basılı beklemek ve sağ ayakla da frene basmak sağ elle sadece gazı kontrol etmek en mantıklısı.
-
vitesli kullanmadığım için bilmiyorum ama otomatiklerde sol sağ pek fark etmiyo. Ben bazen ilk 3-5 sn hiç ayak koymadığım oluyo. Gerçekten
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
-
motor kesinlikle viteste olmalı ve sol ayak yerde sağ ayak frende olmalı, çünkü; Allah korusun arkadan gelebilecek bir tehlikede motorcunun o tehlike hattını ilk sırada terk etmesi lazım, bide debriyaja basıp vitesle ugraşmamalı... en azından ben böle kullanıyorum...
Not : yokuş, ışık, duran trafik, gecen yayalar.. sebep her ne olursa olsun...
-
Süper Moderatör (BBRR)
Faydalı bir konu
Aslında bubir alışkanlık meselesi.
Ben kırmızıda durduğumda sol ayak yerde motor hafif sola yatık, sağ ayak frende ve motor 1. viteste debriyaj sıkık sağ el gazda..
Anlatırken yuh ne kadar komplike diyosunuz ciden öle ya.. amaistem dışı yapıyosunuz bunları
vitesi sadece motoru stop edip parkederken boşa alırsınız. bu araba değiki ancak hareket ederse denge kurulur. bu yüzden her duruşta boşa almak denge kayıplarına neden olur.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Motoru debriyajla 1. viteste tutup, sol ayağı yere basmak, sağ ayakla da fren yapmak bana en mantıklı yol gibi geliyor. Özellikle yokuş yukarı durunca çok faydalı.
-
Ben 1. viteste, on freni ve debriyaji sikarak. Iki ayak da yerde bekliyorum
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
benim her iki ayahım yerde motor kalkarken vitese kendi geçiyor!!!! çünkü benim motor cup depriyaj o ne ki
-
Kaiser adlı üyeden alıntı
Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
bir yerden öğrenmediğim halde bunu uyguluyorum. tek doğru bu. teşekkürler
-
Motosiklet Eğitmeni
Bu konuyu yazmadikmi yahu?
Neyse;
yine yazalim.
Motosiklette durus biçimi o kadar komplike bir sey degil.
Onemli olan ayaginizi koydugunuz yer.
Bu gerçekten onemli.
Islak, yagli, goçmeye hazir zeminlerden uzak durun.
Simdi nasil duracaz anlatalim.
- Motosiklet 1. viteste.
- Debriyaj sonuna kadar çekili olsun.
- Sag ayak arka frene basili halde.
- Eliniz gazda ve ne olur ne olmaz diye hafifçe gaz da verebilirsiniz.
- On tekere dikkat! Kesinlikle ileri bakiyor.Saga-sola yamulmus vaziyette degil.
- Gozunuz, aynalarda ve onunuzu taramakla mesgul.
- Eger arkanizda yolcunuz varsa, ayaklari peglerde basili kalsin.Kesinlikle ayaklarini yere koydurmayin.
Yapamiyorsaniz, psikologunuza danisin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
sol ayağımı koyuyorum genelde...
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
Kaiser adlı üyeden alıntı
Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
+1 (10 karakter)
[B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)