Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Durunca hangi ayak yere konmalıdır ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Kırmızı ışıkta veya trafik durduğunda ve kalkış için beklerken hangi ayak yere konmalıdır ? Birkaç eğitici yazıda sol ayak yerde, sağ ayak arka fren pedalında olduğu şekilde ve vites boşta beklenmesi gerektiği yazılıydı. İyi ama o zaman vitese takmak için önce motoru sol ayaktan sağ ayağa geçirip vitese taktıktan sonra tekrar ayak değiştirmek ve kalkış yapmak gerekecek. Ben her zaman sağ ayak yerde sol ayak vites atmaya hazır vaziyette ve ön fren sıkılı vaziyette bekliyorum, bana göre bu zaman kazandıyor. Peki bunun zararı var mıdır ? Bu alışkanlıktan vaz geçmeli mi ? Görüşlerinizi beklerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Arkadaşım ben de sol ayak yere konmalı diye biliyorum. Bu zamanla oturuyor zaten yerine. Dediğin gibi ön fren sıkılı olmak da mantıklı aslında ama ben 1. viteste debriyaj sıkılı dururum yani motor viteste durur.
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    fren sağda ise sol, solda ise sağ
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    1.vites, sol el debriyajdada beklenebilir. çok kasmamak lazım. nası rahat ediyosan.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  5. #5

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
    nanis61 ve Umit1923 bunu beğendiler.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  6. #6

    Üyelik
    11 Temmuz 2008
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    bianchi falcon 125 cc'cik
    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
    .+1bnde katılıorm buna
    **Bianchi falcon 125cc-Yamaha ybr125-Honda nx4 falcon-cbf 250-honda cg es-suzuki an 125-kymco agility-kymco activ 110-tw shenke 150-honda cbf150** \\@2007-2010

  7. #7
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    yakıt hava karışımı emiliyor - sıkıştırılıyor - patlatılıyor - egzozlanıyor

    bu 2 salisede olan bi olay.

    sarı yanıyor - sağ ayak yere konuyor - sol ayakla 1 e atılıyor - kalkılıyor

    bu 2 saniyede olan bi olay.

    zaman kaybettirmez, senin nasıl kolayına geliyosa o ayak konur. sıkıştıran yoksa, sol ayağını çekip,sağı hiç indirmeden kalkabilirsin, ben genel böyle yaparım.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #8
    alix35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    sattım düğünden sonra bakıcam
    bende bu konuyu açmayı düşünmüştüm...sol ayağımı koyuyorum genelde...

  9. #9
    UKYO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Motosikleti
    motozeus ms100
    motor çalışır durumda vitesteyken debriyajı sıkıp beklemek debriyaj plakalarının zamanla aşınmasına sebep olur.bu sebeple bende sağ ayağım yerde ön freni sıkarak beklerim.

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ana problem yokuşta beklerken vitesi-freni nasıl kullanırız olmalı.

    Sol ayak basarken 1. viteste debriyaj basılı beklemek ve sağ ayakla da frene basmak sağ elle sadece gazı kontrol etmek en mantıklısı.

  11. #11
    STeReO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Zeytinburnu/İstanbul
    Motosikleti
    -
    vitesli kullanmadığım için bilmiyorum ama otomatiklerde sol sağ pek fark etmiyo. Ben bazen ilk 3-5 sn hiç ayak koymadığım oluyo. Gerçekten
    gurcanozturk bunu beğendi.
    İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    motor kesinlikle viteste olmalı ve sol ayak yerde sağ ayak frende olmalı, çünkü; Allah korusun arkadan gelebilecek bir tehlikede motorcunun o tehlike hattını ilk sırada terk etmesi lazım, bide debriyaja basıp vitesle ugraşmamalı... en azından ben böle kullanıyorum...

    Not : yokuş, ışık, duran trafik, gecen yayalar.. sebep her ne olursa olsun...

  13. #13
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Faydalı bir konu

    Aslında bubir alışkanlık meselesi.

    Ben kırmızıda durduğumda sol ayak yerde motor hafif sola yatık, sağ ayak frende ve motor 1. viteste debriyaj sıkık sağ el gazda..

    Anlatırken yuh ne kadar komplike diyosunuz ciden öle ya.. amaistem dışı yapıyosunuz bunları

    vitesi sadece motoru stop edip parkederken boşa alırsınız. bu araba değiki ancak hareket ederse denge kurulur. bu yüzden her duruşta boşa almak denge kayıplarına neden olur.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motoru debriyajla 1. viteste tutup, sol ayağı yere basmak, sağ ayakla da fren yapmak bana en mantıklı yol gibi geliyor. Özellikle yokuş yukarı durunca çok faydalı.

  15. #15
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Ben 1. viteste, on freni ve debriyaji sikarak. Iki ayak da yerde bekliyorum
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  16. #16
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    benim her iki ayahım yerde motor kalkarken vitese kendi geçiyor!!!! çünkü benim motor cup depriyaj o ne ki

  17. #17
    wermeer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 500
    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
    bir yerden öğrenmediğim halde bunu uyguluyorum. tek doğru bu. teşekkürler

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu konuyu yazmadikmi yahu?

    Neyse;
    yine yazalim.

    Motosiklette durus biçimi o kadar komplike bir sey degil.
    Onemli olan ayaginizi koydugunuz yer.

    Bu gerçekten onemli.
    Islak, yagli, goçmeye hazir zeminlerden uzak durun.

    Simdi nasil duracaz anlatalim.

    • Motosiklet 1. viteste.
    • Debriyaj sonuna kadar çekili olsun.
    • Sag ayak arka frene basili halde.
    • Eliniz gazda ve ne olur ne olmaz diye hafifçe gaz da verebilirsiniz.
    • On tekere dikkat! Kesinlikle ileri bakiyor.Saga-sola yamulmus vaziyette degil.
    • Gozunuz, aynalarda ve onunuzu taramakla mesgul.
    • Eger arkanizda yolcunuz varsa, ayaklari peglerde basili kalsin.Kesinlikle ayaklarini yere koydurmayin.


    Yapamiyorsaniz, psikologunuza danisin.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    sol ayağımı koyuyorum genelde...
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  20. #20

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
    +1 (10 karakter)
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)