Tam da onu alıntı yapmıştım... Fazla bilgi göz çıkarmaz
Aslında özellikle yazdım. Sen iki ayağın koyulmasından bahsetmemişsin.
Fakat benim düşüncem kesinlikle 2 ayağın da alıştırılmasıdır.
Tek ayağını koymak için çabalayıp kayarak düşen birçok sürücü var.
En büyük problem , yana eğimi olan yollar veya çöküntüler.
Bu kısımda yapılan en büyük hata , durduktan sonra , eğimin alçak kısmına odaklanıp , refleks olarak ayağı oraya koyma düşüncesi...
.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Yokuş yukarı durmam gerekirse sol ayakla yere basarım sağ ayakla da arka frene. Ama bu durum haricinde sağ ayağımı yere koyuyorum. Çünkü en başta böyle alıştım. En önde arkamda kuyrukla beklerken ve daha ışığın yanmasına çok varken dört veya beş ayrı durumda boş vitese alıp debriyajı bıraktığımı hatırlıyorum. Ancak normalde 1. viteste ve debriyaj sıkılı duruyorum.
Murat abi kim
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Debriyajın çalışması aynen fren gibi. Şöyle anlatayım:
İki adet CD bulun, ikisini de birer sopa ucuna yapıştırın.
Sopaları aynı eksende sabitleyin, birbirlerine değmesinler. Şu an debriyaja basılı durumdasınız.
Sopalardan birini çevirmeye başlayın. Motoru çalıştırdınız.
Şimdi bir sopayı çevirirken, diğer sopayı yaklaştırın, iki CD birbirine değmeye başlasın. Şu an yarım debriyajdasınız, iki CD bir miktar güç aktarıyorlar ancak birbirlerine kilitli değiller.
İki sopayı birbirine iyice yaklaştırın, CD'ler birbirlerine kilitlensin. Debriyajı tamamen bıraktınız, viteste gidiyorsunuz.
Bu kadar
her zaman 1. viteste , sol ayak yerde sağ ayak arka frende
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Kutuk;
dogruyu soyle ne içiyon sen?
Durup dururken niye cdye sopa takiyoz.
Alt tarafi bir ayagimizi yere koyacaz.
Bunu niye bu kadar karmasik hale getirdiniz yahu.
Hayir simdi Aye gelir,
senin bu ornegi gorur.
Kalkar o da bir ornek vermeye.
Sen o zaman seyreyle gumburtuyu.
Yarin Turkiye'de durduk yerde yere dusen motorcu haberlerini seyret tv de.
ps: Gorkem senin koydugun resimde bir tuhaflik var.
Yolcular kurallara uygun davranmiyorlar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
aynen
arkadaşlar
linkteki siteye bakalım
oldukça basit bir anlatımlar debriyaj piston vs nasıl çalışır gösteriyor
http://www.dehaoto.com.tr/arachakkinda.htm
Valla ben solağım bu yüzden burdada cinslik çıkarıyorum.
Ya bi de artçıyken ayağımı yere koyuyorum. Okanla dalaşıyoruz sürekli..
Coq ; psikoloğa danışayim mi ? Kendisi kayınvalidem olur da.. Yoksa riske girmesek mi.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
ben motosikleti boşa alıyorum ,sol ayağımı yere koyup sağ elimlede ön fren i basıyorum...
şimdiye kadar herhangi bir sorun yaşamadım.
sol ayak yerde vites 1 de debriyaja basık vaziyette beklerim ben
valla normalde yapılması gerekeni kaiser anlatmış..
yokuşa gelince ne yaptığıma dikkat etmediğimi farkettim. artık otomatikleşmiş..
sağ ayak ve sağ el frende. çok hafif meyil varsa sadece sağ ayak frende..
sol el debriyajda ve tamamen çekilmiş. debriyajı yarım tutmanın da anlamı yok çok. sol ayak hafif ileri doğru yerde. vites birde.. topu topu hepsi 1sn..
kalkarken önce sağ el freni bırakıyor, sol elle debriyajı hafifçe bırakmaya ve sağ ayak ucunu da hafifçe kaldırmaya başlıyorsun. otomatik hale gelen kavrama noktalarına göre alışkanlıktan frenin bırakma noktasından azıcık önce motoru hareket ettirme noktasına gelmiş oluyorsun debriyajda.. buraya kadar da hepsi 1 sn.. teker yarım tur döndümü ayağını da çekip koydun mu tamamdır. 0,5-1 saniyede buna de en fazla.
arkadaslar boyle sacma sorulara hıc gerek yok cunku motosıklet kullanan her ınsan bu olayı zaten bılır bunu burya tasımaya gerek yokkı nerde ne yazıyor onemlı degıll zaten bunları yapıyoruzz bızzzzzz
fazla soze gerek yok
Ben uzun süreli ışıklarda boşa atıp ellerimi serbest bırakmayı tercih ediyorum.
hangi ayak müsaitse o motorun ayaklığını açma da her durduğunda gerisi önemli değil
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
bencede ankara trafiğinde boşa almak zor adam son 10 saniye kala basıyo kornaya arkadan sağ ayak fren sol ayak yerde vites 1
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)