ben iki ayağımı koyuyorum ya da ister sağ ister sol koyuyorum scooter bi başk tabii
ben iki ayağımı koyuyorum ya da ister sağ ister sol koyuyorum scooter bi başk tabii
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
Hangi Ayağın Vites Değiştiriyorsa O Ayağını Yere Koy. Diğer Ayağın Arka Frende Olsun.Çünkü Ön Freni Sıkmak Belki Yokuştaysanız Kaymaya Sebep Olabilir.
Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...
Eyvallah biz hepimiz böyleyiz bizim neşemizi kimse bozamaz kanka
Dün hızımı alamadım Avcılara sakladım.
Bu gün şirkette senin telefondan yüklediğim müziği zil sesi yaptım kızlar akşama doğru artık illallah dediler
Eeeee Emre feyzi senden alıyoruz o kadarcık performansımız olsun.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
kesınlıkle alışmak gerekıyor her iki ayagıda kullanmaya,
kaldıki,
rampada durmak durumunda kaldıgınızda,
eğer sağ ayağınızı yere koymaya alışmış iseniz ve acemi iseniz kesınlıkle KALKAMASSINIZ,,
çünki,
hem ön freni bırakacaksın,hem debrıyajı yavaşça salacaksın ve aynı anda gaza hafif basacaksın,
ACEMİ BİRİ İÇİN ÇOK KARMAŞIK GELEN BİR OLAYDIR BU,,,
bu nedenle her iki ayagınızıda durumlara göre yere basmaya alışmalısınız...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
:D ben genelde sol ama coğu zamanda iksini bir koyuyorumm
sol ayak yerde olacak şekilde
ve doğal olarak sağ ayak da arka frende
bunu alışkanlık haline getirelim çünkü yokuş yukarı durmamız gerektiğinde ön fren hiç bir işe yaramayacak
Durduğunda motor viteste sol ayak yerde sağ ayak frende olsun.
Yokuş yukarı durmak zorunda kalırsan ön fren diye birşeyin motorda bulunmadığını farkedersin.Geri geri gider motor.Nerden mi biliyorum. Kaydırıp yere koydum makinayı oradan.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
yokuşta durmak haricinde çok da onemli degil diye düşünüyorum. lakin yokuş çıkarken sağ ayagını koyan vitesli motosiklet sürücüsü yeri öper, öpüyor.
ikisini de koyuver yere gitsin polemiğe girme
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
sollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Rüzğarı_hissSet
alışkanlıklar
nasıl alışırsan öyle gider
ihtiyacın olduğunda refleks olarak uygulamak gerek
yoksa
has.ir ya sol ayağı yere koyacaktık demeye kalmadan motoru kaydırıp düşürebiliriz
nerden mi biliyorum
arkadaki arabanın tamponu olmasa yerdeydim
yokuşta durdum ön fren sıkılı ama geri kaya kaya arkadaki arabaya çarptım öyle durduydum
Allahtan adam anlayışlı çıkmıştı
ogünden beri herzaman her yerde sağ ayak frende sol ayak yerde
kırmızı uzun yanacak ise arkayı kontrol edip vites boşa
butun arkadaslar tecrubelerine dayali biseyler diyor. kardesim sen bu isin uzmanlarinin dedigini yapmalisin..
motosiklette guvenli durus. sag ayagin arka firende basili. sol ayagin vitesin altinda ve 1 viteste. debriyaj skilmis her an kalkisa musait pozisyonda olmalisin.
diger sekiller kafa karistirici ve uyglamada yolun gidisatina gore deyiskenlik segiler. ama yukarda yazdigim pozisyon egitmenlerin bize ogrettigidir.
yorumlara acik degildir arkadaslara duyrulur
surat felakettir:bounce:
aslında bilmediniz bişey var, debriyaj basma veya çekmede balatanın ömrü azalmıyor! debriyaj baskı balatasını anlatayım biraz: Debriyaja bastımızda volanla vites kutusunu ayırırız( tekere olan hareketi keseriz). Debriyajı buraktımızda tekrar yapışır ve sürtünme kuvetini etkisi çok fazla oldundan volan ve vites kutusu dislileri birlikte dönmeye başlar( bu vites kutusundaki dişlilerin büyüklüne göre değişir oranı hatırlamıyorum ama 5 viteste bire bir 1. vitese taktımızda 1/5 gibi oluyor), debriyaj yarım basıyorsak debriyaj balatası o zaman sürtünme kuveti etkisi ile biter.
Yahu bir sayfa once yazdim.
Tum uzmanlarin uzerinde birlestigi davranis biçimi yazdigim gibidir.
Daha bunun nesini tartisyorsunuz?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Öncelikle eğitimlerde boş viteste durulur dendiğini söylemişsin ki bu yanlış.
Dururken , her zaman tetikte , gözlerimiz aynada (arkanızda araç yoksa özellikle) , her an ani kalkış yapmaya hazır olmalıyız.
Sonrasında , eğer yokuş yukarı duruş yapıyorsanız özellikle ,
ağırlık merkezi arkaya kayacağı için , arka freni kullanmalı , sol ayağınızı yere koymalısınız.
Normal şartlarda da sol ayak yere konur, fakat bu , yol şartlarına ve boyunuza göre değişebilir.
Güvenilirliğinden emin olmadığınız şartlarda 2 ayağınızı da kullanabilirsiniz.
Bunlar , çakıllı , toprak veya kaygan yüzeyler , çukurlu yollar olabilir.
Bazı anlar gelecektir ki , yolun yana eğimi yüzünden sağ ayağınızı koymak zorunda kalabilirsiniz. Bu tip eğimleri iyi takip etmelisiniz. Bu tür yollarda en çok yapılan hata , tek ayağı koymaya çalışıp denge kaybederek yuvarlanmaktır...
Duracağınız yerin şartlarına göre , durumunuzu ayarlamanız gerekmektedir.
Ilk durduğunuz anda , 2 ayağınızı da yere basın. Sonra sağ ayağı frene kaldırabilirsiniz.
Kişisel görüşüm , eğer kendinizi rahat hissetmiyorsanız , iki ayağınızı da koymaktan çekinmeyin...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)