Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Rodaj nedir arkadaşlar...

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazdık ya arkadaşım tnımını . allahaşkına ne yerin dibine sokması.. daha ilk mesajında adamla alay edecek değiliz ya. amma alıngansınız
    yok kimse alınmadı zaten...

    ama the_imam ın yazdıklarındada yanlış bir taraf göremedim...

    sonuçta üniversitede makina mühendisi yada profesör karşısında sınava girmiyoruz...

    en basit şekilde ve bu konuda bilgisiz birinin kolayca anlayacağı şekilde anlatmış....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    alınganlıkla seni kastetmedim arkadaşım.
    ne yapayım daha hiç konuşmadığım biri çıkmış bana mantıklı ol diyor..
    ilk baştaki iyi niyetimi hala koruyup sesimi çıkarmıyorum o da sonuçta sen mantıksız birisin dememiştir bana diye.
    bir arkadaşımız saygıdan sevgiden bahsediyor.
    valla ben artık yorum yazmaya ara vermeliyim cidden.
    ne yapayım ki.. en iyisi bir müddet takılmayayım. buda tavşan dağa küsmüş hikayesi gibi olacak..
    cidden arkadaşlar.. çok ciddi konular olur ona göre yazarsın. ama sonuçta konuya göre yazarsın...
    bu işin cılkı çıkıyor bir şekilde.. en iyisi çok okuyup az yazmaya devam etmek. çok yazıp az okumaktan daha iyidir sonuçta..

  3. #23

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    asfalt melegi olmuyo ama böyle hep bir kinaye hep bir igneleme hep bir sataşma içerisindesin çok ayıp yaşına başına yakışıyomu hiç
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  4. #24

    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alınganlıkla seni kastetmedim arkadaşım.
    ne yapayım daha hiç konuşmadığım biri çıkmış bana mantıklı ol diyor..
    ilk baştaki iyi niyetimi hala koruyup sesimi çıkarmıyorum o da sonuçta sen mantıksız birisin dememiştir bana diye.
    bir arkadaşımız saygıdan sevgiden bahsediyor.
    valla ben artık yorum yazmaya ara vermeliyim cidden.
    ne yapayım ki.. en iyisi bir müddet takılmayayım. buda tavşan dağa küsmüş hikayesi gibi olacak..
    cidden arkadaşlar.. çok ciddi konular olur ona göre yazarsın. ama sonuçta konuya göre yazarsın...
    bu işin cılkı çıkıyor bir şekilde.. en iyisi çok okuyup az yazmaya devam etmek. çok yazıp az okumaktan daha iyidir sonuçta..

    neden şimdi böyle bir karar aldınki...yanlış anlaşılmalar alınganlıklar yada ani çıkışlar her zaman hayatın içinde olan şeyler...ve burdada olması çok normal...ama önemli olan herşeye rağmen arkadaşlıkların korunması ve paylaşımın devam etmesi bence...senin gibi bilgili ve tecrübeli birinin forumda yazmama kararı alma fikrine kesinlikle karşıyım...yeni başlayan ve bilgi sahibi olmayan arkadaşların sizin gibi bilgili kişilerin tecrübelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum...

    ve biliyosunki bilgi paylaştıkça çoğalır...

  5. #25

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    muhalefet adamımdır vesselam. ama bilirsin dilim de yüzüm de güleçtir

    ama sen de böyle diyorsan.. peki arkadaşlar. görüşmek üzere, tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanıdır.

    şu vakitte durduğum hatadır diyerekten veda ediyorum bir süreliğine
    belki bir başka günde burada, belki bir başka formda karşılaşmak üzere.

    en iyisi kendim gibi 30 üstü olanlarla, kendim gibi düşünen, hayata benim gibi bakan, yanlış anlama ihtimali düşük insanlarla gezeyim. onları bulamazsam anlarım ki sorun bendedir. o zaman da zaten yine yerim burası değildir

  6. #26

    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alınganlıkla seni kastetmedim arkadaşım.
    ne yapayım daha hiç konuşmadığım biri çıkmış bana mantıklı ol diyor..
    ilk baştaki iyi niyetimi hala koruyup sesimi çıkarmıyorum o da sonuçta sen mantıksız birisin dememiştir bana diye.
    bir arkadaşımız saygıdan sevgiden bahsediyor.
    valla ben artık yorum yazmaya ara vermeliyim cidden.
    ne yapayım ki.. en iyisi bir müddet takılmayayım. buda tavşan dağa küsmüş hikayesi gibi olacak..
    cidden arkadaşlar.. çok ciddi konular olur ona göre yazarsın. ama sonuçta konuya göre yazarsın...
    bu işin cılkı çıkıyor bir şekilde.. en iyisi çok okuyup az yazmaya devam etmek. çok yazıp az okumaktan daha iyidir sonuçta..
    dostum gerek yok...boşver...bu tip şeyler oluyo işte bazen gereksiz alınganlıklar yada gereksiz çıkışlar oluyo bazen...

  7. #27

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhalefet adamımdır vesselam. ama bilirsin dilim de yüzüm de güleçtir

    ama sen de böyle diyorsan.. peki arkadaşlar. görüşmek üzere, tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanıdır.

    şu vakitte durduğum hatadır diyerekten veda ediyorum bir süreliğine
    belki bir başka günde burada, belki bir başka formda karşılaşmak üzere.

    en iyisi kendim gibi 30 üstü olanlarla, kendim gibi düşünen, hayata benim gibi bakan, yanlış anlama ihtimali düşük insanlarla gezeyim. onları bulamazsam anlarım ki sorun bendedir. o zaman da zaten yine yerim burası değildir
    gece gece aglattıın beni
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  8. #28

    Üyelik
    16 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    henüz yok
    Asfalt Meleği Gitmeeee durrrrrrrrr

  9. #29
    zafer80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ist/avrupa
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhalefet adamımdır vesselam. ama bilirsin dilim de yüzüm de güleçtir

    ama sen de böyle diyorsan.. peki arkadaşlar. görüşmek üzere, tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanıdır.

    şu vakitte durduğum hatadır diyerekten veda ediyorum bir süreliğine
    belki bir başka günde burada, belki bir başka formda karşılaşmak üzere.

    en iyisi kendim gibi 30 üstü olanlarla, kendim gibi düşünen, hayata benim gibi bakan, yanlış anlama ihtimali düşük insanlarla gezeyim. onları bulamazsam anlarım ki sorun bendedir. o zaman da zaten yine yerim burası değildir
    en güzeli az yazıp çok okumak(şayet amaç motosikletle ilgili eksikliğini girmek ise)
    bu sitede bi sürü değişik tip var hepsiyle anlaşmaya uzlaşmaya çalışırsan melek bile olsan bunu başaramazsın sonuç olarak klavye arkasından profesörlük yapan tipler,speedciler kültür seviyesi yüksek kişiler motosiklet konusunda uzman kişiler,siyasetçiler,anti siyasetçiler,Atatürkçü,Dinci vs vs insanlarla dolup taşmış burası hangi biriyle uğraşacaksın?

  10. #30
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    arkadaşlar epeyce bilgi vermişler saolsunlar ben rodaj hakkında çok yazı okudum şimdi rodaj dönemine bütün oynar parcalar birbirlerine alışmak zorunda yani bir kızla tanıştıgında önce zemini hazırlıcan şıp die yataga atlama olayı yok yoksa uzun süreli ilişkiniz olmaz , sonra yagını değişicen ve o esnada capak fln temizlenir.(düzgün bi yag koycan ve hep o yag ile devam edicen)
    sonra motoru kısık tutmucan yüksek devirlere alıştırıcan vitesleri son devrinde attırım otobanda iyice acıcan.yoksa aynı modelle yan yana gelince anlarsın farkı.

  11. #31

    Üyelik
    29 Ocak 2013
    Rodaj döneminde motora iki kişi binmenin çok sakıncası varmı

  12. #32
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Konu cok eski ama burada sorayim 2. El bir motor alirken rodajin iyi ya da kotu yapildigini nasil anlariz ?
    - Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.

  13. #33

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Henüz yok
    Rodaj benim bildiğim motorun hareketle parçaların kendi yerlerine alışma dönemi motorun tüm parçalarının tek parça olum sürecidir. Örneğin otormamış çapak yapmış bir motoru birden yüksek devirde kullanirsan motoru dağıtabilirsin. Ben arabayı aldığım zaman ilk 3000 km rodaj dönemi vardı ve 3000 km 3500 deviri gecmedim genelde 3000 3500 devirlerde kullanmıştım.

  14. #34
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Alıntı ilhan78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj benim bildiğim motorun hareketle parçaların kendi yerlerine alışma dönemi motorun tüm parçalarının tek parça olum sürecidir. Örneğin otormamış çapak yapmış bir motoru birden yüksek devirde kullanirsan motoru dağıtabilirsin. Ben arabayı aldığım zaman ilk 3000 km rodaj dönemi vardı ve 3000 km 3500 deviri gecmedim genelde 3000 3500 devirlerde kullanmıştım.
    Eheh o basliktaki soru bende konuyla ilgili oldugundan burada sordum bir onceki yazdigima bakin
    - Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.

  15. #35
    OnurTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Fatih
    Alıntı berkaye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eheh o basliktaki soru bende konuyla ilgili oldugundan burada sordum bir onceki yazdigima bakin
    Anlayamazsınız
    berkaye bunu beğendi.
    ...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı

  16. #36
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Alıntı OnurTr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlayamazsınız

    Soruyu degistiriyim rodaji kotu yaparsak ne olur ?
    - Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.

  17. #37
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Motoru açmak, kapatmak ya da gerçek rodaj işlemi

    Bu yazımda sizlerle halk arasında yanlış bilinen ve yanlış uygulanan bir kavrama açıklık getirmek arzusundayım.

    Kavramımız “motoru açmak”.

    Nedir motoru açmak?



    “Motoru açmak”yeni alınan araçların şehirlerarası yollarda yüksek hızlarda bir kaç yüz kilometre kullanılarak, motorun bundan sonraki performansını yükseltmek için yapılan işleme halk arasında verilen isimlendirmedir.

    Peki bu uygulama ne derce doğru bir uygulama!

    Aslında bu tür uygulamalar, motoru açmak değil uzun vadede “motoru kapatmak”tır.

    yani

    motorun ekonomik ömrünü kısaltmaktır.

    Ondan dolayı yazımın başlığında da bu konuya nazire yaptım.

    Peki işin aslı nedir?

    İşin aslını motorlu taşıt üreticilerine bırakmak gerekir.

    Üreticiler, ürettikleri araçların “kullanıcı el kitapları”nda (yani Owner’s Manual ya da Operator’s Manual) bu konuya açıklık getirmektedirler.

    “Rodaj (Running-in – Alıştırma)”ya da “yeni aracın kullanımında dikkat edilecek hususlar”başlığı altında bazı konulara dikkat çekilmiştir.

    Tabii ki benim burada yazacak olduğum hususlar spesifik olmayacaktır

    ve

    üreticiden üreticiye de bazı farklılıklar gösterecek ya da gösterebilecektir.

    Yani

    bazı ortak uyarılar ve açıklamalar olacaktır.

    Benzinli ve dizel motorlu araçların üretim amacı ve topolojileri farklı olduğundan dolayı rodajları da farklıdır.

    Demek oluyor ki üretim farklılıkları göz önüne alınarak bir sürüş tarzı ve rodaj yöntemi izlenmelidir.

    Bu dönemde motor ne kadar korunursa, ileride kullanıcısına hem daha fazla performans sunar hem de daha az masraf çıkarır.

    Motoru ve diğer parçaları zorlamadan yapılan rodaj, aracın kullanım ömrüne, güvenilirliğine ve ekonomikliğine önemli katkı sağlar.

    Rodaj periyodunda;

    motoru yüksek devirde çalıştırarak zorlamaktan,

    çabuk kalkıştan,

    ani hızlanmadan,

    ani frenden

    ve

    uzun süreli yüksek devirde kullanmaktan kaçınılmalıdır.

    Genel olarak benzinli motorlarda 1000 km,

    dizel motorlarda 1500 km’den sonra vitesler ve hızlanmalar,

    maksimum devre kadar yavaşça çıkarılmalıdır.

    Motor performansı benzinli motorlarda yaklaşık 3000 km,

    dizel motorlarda 5000 km’den sonra en optimum düzeye gelir.

    Ayrıca motorun yağ tüketimi hususunda ise yeni motorlarda;

    piston,

    segman

    ve

    silindir duvarları alışma sürecinde daha fazla yağ tüketir.

    Yeni motorlar ancak 5000 km’den sonra normal yağ tüketimi seviyesine ulaşır.

    Peki yeni nesil araçlarda rodaj var mıdır?

    Tabiî ki vardır.

    Aksi takdirde yukarıdaki açıklamalarımı nasıl yorumlamak gerekir.

    Üreticiler genellikle rodaj ifadesini kullanmaktan kaçınmaya çalışmaktadır.

    Bu ifade yerine kullanıcı el kitaplarına “yeni araçların kullanılması”ya da “alıştırma”gibi bölümler yazılmaktadır.

    Lakin bu ifadeler bal gibi de bir tür yarı gizli rodaj içerikli ifadelerdir.

    Ancak yeni nesil araçlarda rodaj süresinin daha kısa olduğunu da buraya not düşmeliyim.

    Özetlemem gerekirse “Yeni araçlarda motorun alıştırılması süresince; araç tam gazda kullanılmamalıdır. Motor düşük devirlerde asla zorlanmamalıdır. Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanılmalıdır. Gaz pedalına, bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok 3/4′ünü kullanacak şekilde basılmasına özen gösterilmelidir. Araç, azami hızının 3/4′ünden daha hızlı sürülmemeli ve gereksiz şekilde sert frenlemelere maruz bırakılmamalıdır”.

    Motoru kısa sürede kapatmamak için, siz siz olun yeni aracın kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlardan ödün vermeyin.

    Çünkü ekonomik yürüyecek birliktelik sekteye uğrayabilir.

    Dr. Abdullah Demir


    Asıl sorunun cevabına gelirsek.
    Bunu motordan değil sahibinden anlayabilirsin.
    Aklı başında insanlardan motor almaya çalışın.









    ...
    Thracian bunu beğendi.

  18. #38
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru açmak, kapatmak ya da gerçek rodaj işlemi

    Bu yazımda sizlerle halk arasında yanlış bilinen ve yanlış uygulanan bir kavrama açıklık getirmek arzusundayım.

    Kavramımız “motoru açmak”.

    Nedir motoru açmak?



    “Motoru açmak”yeni alınan araçların şehirlerarası yollarda yüksek hızlarda bir kaç yüz kilometre kullanılarak, motorun bundan sonraki performansını yükseltmek için yapılan işleme halk arasında verilen isimlendirmedir.

    Peki bu uygulama ne derce doğru bir uygulama!

    Aslında bu tür uygulamalar, motoru açmak değil uzun vadede “motoru kapatmak”tır.

    yani

    motorun ekonomik ömrünü kısaltmaktır.

    Ondan dolayı yazımın başlığında da bu konuya nazire yaptım.

    Peki işin aslı nedir?

    İşin aslını motorlu taşıt üreticilerine bırakmak gerekir.

    Üreticiler, ürettikleri araçların “kullanıcı el kitapları”nda (yani Owner’s Manual ya da Operator’s Manual) bu konuya açıklık getirmektedirler.

    “Rodaj (Running-in – Alıştırma)”ya da “yeni aracın kullanımında dikkat edilecek hususlar”başlığı altında bazı konulara dikkat çekilmiştir.

    Tabii ki benim burada yazacak olduğum hususlar spesifik olmayacaktır

    ve

    üreticiden üreticiye de bazı farklılıklar gösterecek ya da gösterebilecektir.

    Yani

    bazı ortak uyarılar ve açıklamalar olacaktır.

    Benzinli ve dizel motorlu araçların üretim amacı ve topolojileri farklı olduğundan dolayı rodajları da farklıdır.

    Demek oluyor ki üretim farklılıkları göz önüne alınarak bir sürüş tarzı ve rodaj yöntemi izlenmelidir.

    Bu dönemde motor ne kadar korunursa, ileride kullanıcısına hem daha fazla performans sunar hem de daha az masraf çıkarır.

    Motoru ve diğer parçaları zorlamadan yapılan rodaj, aracın kullanım ömrüne, güvenilirliğine ve ekonomikliğine önemli katkı sağlar.

    Rodaj periyodunda;

    motoru yüksek devirde çalıştırarak zorlamaktan,

    çabuk kalkıştan,

    ani hızlanmadan,

    ani frenden

    ve

    uzun süreli yüksek devirde kullanmaktan kaçınılmalıdır.

    Genel olarak benzinli motorlarda 1000 km,

    dizel motorlarda 1500 km’den sonra vitesler ve hızlanmalar,

    maksimum devre kadar yavaşça çıkarılmalıdır.

    Motor performansı benzinli motorlarda yaklaşık 3000 km,

    dizel motorlarda 5000 km’den sonra en optimum düzeye gelir.

    Ayrıca motorun yağ tüketimi hususunda ise yeni motorlarda;

    piston,

    segman

    ve

    silindir duvarları alışma sürecinde daha fazla yağ tüketir.

    Yeni motorlar ancak 5000 km’den sonra normal yağ tüketimi seviyesine ulaşır.

    Peki yeni nesil araçlarda rodaj var mıdır?

    Tabiî ki vardır.

    Aksi takdirde yukarıdaki açıklamalarımı nasıl yorumlamak gerekir.

    Üreticiler genellikle rodaj ifadesini kullanmaktan kaçınmaya çalışmaktadır.

    Bu ifade yerine kullanıcı el kitaplarına “yeni araçların kullanılması”ya da “alıştırma”gibi bölümler yazılmaktadır.

    Lakin bu ifadeler bal gibi de bir tür yarı gizli rodaj içerikli ifadelerdir.

    Ancak yeni nesil araçlarda rodaj süresinin daha kısa olduğunu da buraya not düşmeliyim.

    Özetlemem gerekirse “Yeni araçlarda motorun alıştırılması süresince; araç tam gazda kullanılmamalıdır. Motor düşük devirlerde asla zorlanmamalıdır. Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanılmalıdır. Gaz pedalına, bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok 3/4′ünü kullanacak şekilde basılmasına özen gösterilmelidir. Araç, azami hızının 3/4′ünden daha hızlı sürülmemeli ve gereksiz şekilde sert frenlemelere maruz bırakılmamalıdır”.

    Motoru kısa sürede kapatmamak için, siz siz olun yeni aracın kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlardan ödün vermeyin.

    Çünkü ekonomik yürüyecek birliktelik sekteye uğrayabilir.

    Dr. Abdullah Demir


    Asıl sorunun cevabına gelirsek.
    Bunu motordan değil sahibinden anlayabilirsin.
    Aklı başında insanlardan motor almaya çalışın.









    ...
    Teşekkür ederim
    - Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)