Rodaj nedir arkadaşlar...
Reklamlar
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
yazdık ya arkadaşım tnımını
. allahaşkına ne yerin dibine sokması.. daha ilk mesajında adamla alay edecek değiliz ya. amma alıngansınız
yok kimse alınmadı zaten...
ama the_imam ın yazdıklarındada yanlış bir taraf göremedim...
sonuçta üniversitede makina mühendisi yada profesör karşısında sınava girmiyoruz...
en basit şekilde ve bu konuda bilgisiz birinin kolayca anlayacağı şekilde anlatmış....
Reklamlar
-
alınganlıkla seni kastetmedim arkadaşım.
ne yapayım daha hiç konuşmadığım biri çıkmış bana mantıklı ol diyor..
ilk baştaki iyi niyetimi hala koruyup sesimi çıkarmıyorum o da sonuçta sen mantıksız birisin dememiştir bana diye.
bir arkadaşımız saygıdan sevgiden bahsediyor.
valla ben artık yorum yazmaya ara vermeliyim cidden.
ne yapayım ki.. en iyisi bir müddet takılmayayım. buda tavşan dağa küsmüş hikayesi gibi olacak..
cidden arkadaşlar.. çok ciddi konular olur ona göre yazarsın. ama sonuçta konuya göre yazarsın...
bu işin cılkı çıkıyor bir şekilde.. en iyisi çok okuyup az yazmaya devam etmek. çok yazıp az okumaktan daha iyidir sonuçta..
-
asfalt melegi olmuyo ama böyle hep bir kinaye hep bir igneleme hep bir sataşma içerisindesin çok ayıp yaşına başına yakışıyomu hiç
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
alınganlıkla seni kastetmedim arkadaşım.
ne yapayım daha hiç konuşmadığım biri çıkmış bana mantıklı ol diyor..
ilk baştaki iyi niyetimi hala koruyup sesimi çıkarmıyorum o da sonuçta sen mantıksız birisin dememiştir bana diye.
bir arkadaşımız saygıdan sevgiden bahsediyor.
valla ben artık yorum yazmaya ara vermeliyim cidden.
ne yapayım ki.. en iyisi bir müddet takılmayayım. buda tavşan dağa küsmüş hikayesi gibi olacak..
cidden arkadaşlar.. çok ciddi konular olur ona göre yazarsın. ama sonuçta konuya göre yazarsın...
bu işin cılkı çıkıyor bir şekilde.. en iyisi çok okuyup az yazmaya devam etmek. çok yazıp az okumaktan daha iyidir sonuçta..
neden şimdi böyle bir karar aldınki...yanlış anlaşılmalar alınganlıklar yada ani çıkışlar her zaman hayatın içinde olan şeyler...ve burdada olması çok normal...ama önemli olan herşeye rağmen arkadaşlıkların korunması ve paylaşımın devam etmesi bence...senin gibi bilgili ve tecrübeli birinin forumda yazmama kararı alma fikrine kesinlikle karşıyım...yeni başlayan ve bilgi sahibi olmayan arkadaşların sizin gibi bilgili kişilerin tecrübelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum...
ve biliyosunki bilgi paylaştıkça çoğalır...
-
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
alınganlıkla seni kastetmedim arkadaşım.
ne yapayım daha hiç konuşmadığım biri çıkmış bana mantıklı ol diyor..
ilk baştaki iyi niyetimi hala koruyup sesimi çıkarmıyorum o da sonuçta sen mantıksız birisin dememiştir bana diye.
bir arkadaşımız saygıdan sevgiden bahsediyor.
valla ben artık yorum yazmaya ara vermeliyim cidden.
ne yapayım ki.. en iyisi bir müddet takılmayayım. buda tavşan dağa küsmüş hikayesi gibi olacak..
cidden arkadaşlar.. çok ciddi konular olur ona göre yazarsın. ama sonuçta konuya göre yazarsın...
bu işin cılkı çıkıyor bir şekilde.. en iyisi çok okuyup az yazmaya devam etmek. çok yazıp az okumaktan daha iyidir sonuçta..
dostum gerek yok...boşver...bu tip şeyler oluyo işte bazen gereksiz alınganlıklar yada gereksiz çıkışlar oluyo bazen...
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
muhalefet adamımdır vesselam. ama bilirsin dilim de yüzüm de güleçtir
ama sen de böyle diyorsan.. peki arkadaşlar. görüşmek üzere, tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanıdır.
şu vakitte durduğum hatadır
diyerekten veda ediyorum bir süreliğine
belki bir başka günde burada, belki bir başka formda karşılaşmak üzere.
en iyisi kendim gibi 30 üstü olanlarla, kendim gibi düşünen, hayata benim gibi bakan, yanlış anlama ihtimali düşük insanlarla gezeyim. onları bulamazsam anlarım ki sorun bendedir. o zaman da zaten yine yerim burası değildir
gece gece aglattıın beni
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
-
Asfalt Meleği Gitmeeee durrrrrrrrr
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
muhalefet adamımdır vesselam. ama bilirsin dilim de yüzüm de güleçtir
ama sen de böyle diyorsan.. peki arkadaşlar. görüşmek üzere, tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanıdır.
şu vakitte durduğum hatadır
diyerekten veda ediyorum bir süreliğine
belki bir başka günde burada, belki bir başka formda karşılaşmak üzere.
en iyisi kendim gibi 30 üstü olanlarla, kendim gibi düşünen, hayata benim gibi bakan, yanlış anlama ihtimali düşük insanlarla gezeyim. onları bulamazsam anlarım ki sorun bendedir. o zaman da zaten yine yerim burası değildir
en güzeli az yazıp çok okumak(şayet amaç motosikletle ilgili eksikliğini girmek ise)
bu sitede bi sürü değişik tip var hepsiyle anlaşmaya uzlaşmaya çalışırsan melek bile olsan bunu başaramazsın sonuç olarak klavye arkasından profesörlük yapan tipler,speedciler kültür seviyesi yüksek kişiler motosiklet konusunda uzman kişiler,siyasetçiler,anti siyasetçiler,Atatürkçü,Dinci vs vs insanlarla dolup taşmış burası hangi biriyle uğraşacaksın?
-
arkadaşlar epeyce bilgi vermişler saolsunlar ben rodaj hakkında çok yazı okudum şimdi rodaj dönemine bütün oynar parcalar birbirlerine alışmak zorunda yani bir kızla tanıştıgında önce zemini hazırlıcan şıp die yataga atlama olayı yok yoksa uzun süreli ilişkiniz olmaz , sonra yagını değişicen ve o esnada capak fln temizlenir.(düzgün bi yag koycan ve hep o yag ile devam edicen)
sonra motoru kısık tutmucan yüksek devirlere alıştırıcan vitesleri son devrinde attırım otobanda iyice acıcan.yoksa aynı modelle yan yana gelince anlarsın farkı.
-
Rodaj döneminde motora iki kişi binmenin çok sakıncası varmı
-
20 Haziran 2014, 10:53
#32
Konu cok eski ama burada sorayim 2. El bir motor alirken rodajin iyi ya da kotu yapildigini nasil anlariz ?
-
Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.
-
20 Haziran 2014, 11:07
#33
Rodaj benim bildiğim motorun hareketle parçaların kendi yerlerine alışma dönemi motorun tüm parçalarının tek parça olum sürecidir. Örneğin otormamış çapak yapmış bir motoru birden yüksek devirde kullanirsan motoru dağıtabilirsin. Ben arabayı aldığım zaman ilk 3000 km rodaj dönemi vardı ve 3000 km 3500 deviri gecmedim genelde 3000 3500 devirlerde kullanmıştım.
-
20 Haziran 2014, 11:22
#34
ilhan78 adlı üyeden alıntı
Rodaj benim bildiğim motorun hareketle parçaların kendi yerlerine alışma dönemi motorun tüm parçalarının tek parça olum sürecidir. Örneğin otormamış çapak yapmış bir motoru birden yüksek devirde kullanirsan motoru dağıtabilirsin. Ben arabayı aldığım zaman ilk 3000 km rodaj dönemi vardı ve 3000 km 3500 deviri gecmedim genelde 3000 3500 devirlerde kullanmıştım.
Eheh o basliktaki soru bende konuyla ilgili oldugundan burada sordum bir onceki yazdigima bakin
-
Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.
-
20 Haziran 2014, 11:38
#35
berkaye adlı üyeden alıntı
Eheh o basliktaki soru bende konuyla ilgili oldugundan burada sordum bir onceki yazdigima bakin
Anlayamazsınız
...Bir acaip Mühendis...
..3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
-
20 Haziran 2014, 11:51
#36
-
Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.
-
20 Haziran 2014, 11:59
#37
Motoru açmak, kapatmak ya da gerçek rodaj işlemi
Bu yazımda sizlerle halk arasında yanlış bilinen ve yanlış uygulanan bir kavrama açıklık getirmek arzusundayım.
Kavramımız “motoru açmak”.
Nedir motoru açmak?
“Motoru açmak”yeni alınan araçların şehirlerarası yollarda yüksek hızlarda bir kaç yüz kilometre kullanılarak, motorun bundan sonraki performansını yükseltmek için yapılan işleme halk arasında verilen isimlendirmedir.
Peki bu uygulama ne derce doğru bir uygulama!
Aslında bu tür uygulamalar, motoru açmak değil uzun vadede “motoru kapatmak”tır.
yani
motorun ekonomik ömrünü kısaltmaktır.
Ondan dolayı yazımın başlığında da bu konuya nazire yaptım.
Peki işin aslı nedir?
İşin aslını motorlu taşıt üreticilerine bırakmak gerekir.
Üreticiler, ürettikleri araçların “kullanıcı el kitapları”nda (yani Owner’s Manual ya da Operator’s Manual) bu konuya açıklık getirmektedirler.
“Rodaj (Running-in – Alıştırma)”ya da “yeni aracın kullanımında dikkat edilecek hususlar”başlığı altında bazı konulara dikkat çekilmiştir.
Tabii ki benim burada yazacak olduğum hususlar spesifik olmayacaktır
ve
üreticiden üreticiye de bazı farklılıklar gösterecek ya da gösterebilecektir.
Yani
bazı ortak uyarılar ve açıklamalar olacaktır.
Benzinli ve dizel motorlu araçların üretim amacı ve topolojileri farklı olduğundan dolayı rodajları da farklıdır.
Demek oluyor ki üretim farklılıkları göz önüne alınarak bir sürüş tarzı ve rodaj yöntemi izlenmelidir.
Bu dönemde motor ne kadar korunursa, ileride kullanıcısına hem daha fazla performans sunar hem de daha az masraf çıkarır.
Motoru ve diğer parçaları zorlamadan yapılan rodaj, aracın kullanım ömrüne, güvenilirliğine ve ekonomikliğine önemli katkı sağlar.
Rodaj periyodunda;
motoru yüksek devirde çalıştırarak zorlamaktan,
çabuk kalkıştan,
ani hızlanmadan,
ani frenden
ve
uzun süreli yüksek devirde kullanmaktan kaçınılmalıdır.
Genel olarak benzinli motorlarda 1000 km,
dizel motorlarda 1500 km’den sonra vitesler ve hızlanmalar,
maksimum devre kadar yavaşça çıkarılmalıdır.
Motor performansı benzinli motorlarda yaklaşık 3000 km,
dizel motorlarda 5000 km’den sonra en optimum düzeye gelir.
Ayrıca motorun yağ tüketimi hususunda ise yeni motorlarda;
piston,
segman
ve
silindir duvarları alışma sürecinde daha fazla yağ tüketir.
Yeni motorlar ancak 5000 km’den sonra normal yağ tüketimi seviyesine ulaşır.
Peki yeni nesil araçlarda rodaj var mıdır?
Tabiî ki vardır.
Aksi takdirde yukarıdaki açıklamalarımı nasıl yorumlamak gerekir.
Üreticiler genellikle rodaj ifadesini kullanmaktan kaçınmaya çalışmaktadır.
Bu ifade yerine kullanıcı el kitaplarına “yeni araçların kullanılması”ya da “alıştırma”gibi bölümler yazılmaktadır.
Lakin bu ifadeler bal gibi de bir tür yarı gizli rodaj içerikli ifadelerdir.
Ancak yeni nesil araçlarda rodaj süresinin daha kısa olduğunu da buraya not düşmeliyim.
Özetlemem gerekirse “Yeni araçlarda motorun alıştırılması süresince; araç tam gazda kullanılmamalıdır. Motor düşük devirlerde asla zorlanmamalıdır. Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanılmalıdır. Gaz pedalına, bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok 3/4′ünü kullanacak şekilde basılmasına özen gösterilmelidir. Araç, azami hızının 3/4′ünden daha hızlı sürülmemeli ve gereksiz şekilde sert frenlemelere maruz bırakılmamalıdır”.
Motoru kısa sürede kapatmamak için, siz siz olun yeni aracın kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlardan ödün vermeyin.
Çünkü ekonomik yürüyecek birliktelik sekteye uğrayabilir.
Dr. Abdullah Demir
Asıl sorunun cevabına gelirsek.
Bunu motordan değil sahibinden anlayabilirsin.
Aklı başında insanlardan motor almaya çalışın.
...
-
20 Haziran 2014, 12:30
#38
acayüp adlı üyeden alıntı
Motoru açmak, kapatmak ya da gerçek rodaj işlemi
Bu yazımda sizlerle halk arasında yanlış bilinen ve yanlış uygulanan bir kavrama açıklık getirmek arzusundayım.
Kavramımız “motoru açmak”.
Nedir motoru açmak?
“Motoru açmak”yeni alınan araçların şehirlerarası yollarda yüksek hızlarda bir kaç yüz kilometre kullanılarak, motorun bundan sonraki performansını yükseltmek için yapılan işleme halk arasında verilen isimlendirmedir.
Peki bu uygulama ne derce doğru bir uygulama!
Aslında bu tür uygulamalar, motoru açmak değil uzun vadede “motoru kapatmak”tır.
yani
motorun ekonomik ömrünü kısaltmaktır.
Ondan dolayı yazımın başlığında da bu konuya nazire yaptım.
Peki işin aslı nedir?
İşin aslını motorlu taşıt üreticilerine bırakmak gerekir.
Üreticiler, ürettikleri araçların “kullanıcı el kitapları”nda (yani Owner’s Manual ya da Operator’s Manual) bu konuya açıklık getirmektedirler.
“Rodaj (Running-in – Alıştırma)”ya da “yeni aracın kullanımında dikkat edilecek hususlar”başlığı altında bazı konulara dikkat çekilmiştir.
Tabii ki benim burada yazacak olduğum hususlar spesifik olmayacaktır
ve
üreticiden üreticiye de bazı farklılıklar gösterecek ya da gösterebilecektir.
Yani
bazı ortak uyarılar ve açıklamalar olacaktır.
Benzinli ve dizel motorlu araçların üretim amacı ve topolojileri farklı olduğundan dolayı rodajları da farklıdır.
Demek oluyor ki üretim farklılıkları göz önüne alınarak bir sürüş tarzı ve rodaj yöntemi izlenmelidir.
Bu dönemde motor ne kadar korunursa, ileride kullanıcısına hem daha fazla performans sunar hem de daha az masraf çıkarır.
Motoru ve diğer parçaları zorlamadan yapılan rodaj, aracın kullanım ömrüne, güvenilirliğine ve ekonomikliğine önemli katkı sağlar.
Rodaj periyodunda;
motoru yüksek devirde çalıştırarak zorlamaktan,
çabuk kalkıştan,
ani hızlanmadan,
ani frenden
ve
uzun süreli yüksek devirde kullanmaktan kaçınılmalıdır.
Genel olarak benzinli motorlarda 1000 km,
dizel motorlarda 1500 km’den sonra vitesler ve hızlanmalar,
maksimum devre kadar yavaşça çıkarılmalıdır.
Motor performansı benzinli motorlarda yaklaşık 3000 km,
dizel motorlarda 5000 km’den sonra en optimum düzeye gelir.
Ayrıca motorun yağ tüketimi hususunda ise yeni motorlarda;
piston,
segman
ve
silindir duvarları alışma sürecinde daha fazla yağ tüketir.
Yeni motorlar ancak 5000 km’den sonra normal yağ tüketimi seviyesine ulaşır.
Peki yeni nesil araçlarda rodaj var mıdır?
Tabiî ki vardır.
Aksi takdirde yukarıdaki açıklamalarımı nasıl yorumlamak gerekir.
Üreticiler genellikle rodaj ifadesini kullanmaktan kaçınmaya çalışmaktadır.
Bu ifade yerine kullanıcı el kitaplarına “yeni araçların kullanılması”ya da “alıştırma”gibi bölümler yazılmaktadır.
Lakin bu ifadeler bal gibi de bir tür yarı gizli rodaj içerikli ifadelerdir.
Ancak yeni nesil araçlarda rodaj süresinin daha kısa olduğunu da buraya not düşmeliyim.
Özetlemem gerekirse “Yeni araçlarda motorun alıştırılması süresince; araç tam gazda kullanılmamalıdır. Motor düşük devirlerde asla zorlanmamalıdır. Bütün viteslerden gerektiği şekilde yararlanılmalıdır. Gaz pedalına, bütün vites ve sürüş hızlarında mevcut pedal hareket mesafesinin en çok 3/4′ünü kullanacak şekilde basılmasına özen gösterilmelidir. Araç, azami hızının 3/4′ünden daha hızlı sürülmemeli ve gereksiz şekilde sert frenlemelere maruz bırakılmamalıdır”.
Motoru kısa sürede kapatmamak için, siz siz olun yeni aracın kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlardan ödün vermeyin.
Çünkü ekonomik yürüyecek birliktelik sekteye uğrayabilir.
Dr. Abdullah Demir
Asıl sorunun cevabına gelirsek.
Bunu motordan değil sahibinden anlayabilirsin.
Aklı başında insanlardan motor almaya çalışın.
...
Teşekkür ederim
-
Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)