yokuşta motor kaldırmak ????
Reklamlar
-
arkadaşlar bildiğiniz gibi motorda yeniyim ve sonunda 2 hafta aradan sonra motoruma bindim ve 2-3saat gibi bir gezi yaptım, yaklaşık 40km felan, tüm pratiklerimi yaptım, vitesi seri arttırma, devrine geldiğinde vites küçültme, hızlı giderken karşımıza çıkabilecek bişey karşısında nasıl motoru durduracağımı ve motoru kaldırış aşamaları, debraj kavrama noktaları vs. bütün çalışmalarımı yaptım. herneyse asıl soruma geleyim, geçenlerde abim bana " sadece motoru yokuşta kaldıramıyorum" dedi, bende ne varki kolay dedim, dün pratik yaparken aklıma geldi ve bende deneyeyim dedim, 30 derece eğime kadar motoru çok rahat kaldırabiliyorum stop ettirmeden, yalnız 60 derecelik bir rampanın ortasında durdum ve arka frenle kendimii ve motoru sabitledim. sonra kavramaya tam getirdim derken birden motor stop etti, 2-3-4 derken bir türlü kaldıramadım, debrajı erken bıraktığımdan değil, daha kavramaya gelemden stop etti. baktım beceremedim geri geri gidip düz yerde kaldırıp sonra yokuşu çıktım.
sizden ricam bu konuda bana teorik değil de pratikte yani sizlerin bu durum karşısında ne yaptığı ve bana ne önericeğiniz...
Reklamlar
-
o 60 derece değildir daha azdır emin ol.
madem stop ettiriyorsun birz daha çalış kardeşim
kavramaya geldiğinde motorun devrini biraz daha yüksek tut, işe yarayacaktır
-
hocam inan 60 dereceden daha fazlaydı, inanmıyabilirsiniz diye 60 yazdım. o kadar saçma bir yokuştu. tabii ki çalışmaya devam edicem ama böyle yokuşlarda ne yapalirim?
-
Zamanla motora alıştıkça, neyi?, ne zaman? ne kadar yapıyor?
İşte o zaman 90 derecede de motoru hiç kaydırmadan kaldırabilirsin...
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
hacı gazı biraz fazla ver ya.
Orgazma Dudak Büktürür
-
huceyn adlı üyeden alıntı
hacı gazı biraz fazla ver ya.
ver coşkuyu ver coşkuyu diyosun
-
kardeş gazı çeyrekten biraz daha fazla aç, sonra debriyajı yavaş yavaş bırak. motor gücünü arka tekere aktarmaya başlayınca ayağını frenden çek. debriyajı hızla bırakma aman ha...
-
ben pek bilemiyorum ama
firene basıp gazı ver ve fireni brakarak kalkmayı dene.
belki işe yarar.ama uzman tv de bilgi bulabilirsin bi girde bak istesen.
http://www.uzmantv.com
kolay gelsin.
-
huceyn adlı üyeden alıntı
hacı gazı biraz fazla ver ya.
ya abicim gazı veriyorum ama kavrama gelmediği zamanda motor rampada olduğu içinde hemen geri geri seri bir şekilde kaçıyo. düşücem diye tırstım yav
-
hakikaten haklı
biraz daha dene olacaktır umarım
alıştıkça herşey kolay
ben scooter(151rs mondi) la 2 kişi eğim 60 varmı yokmu bilmiyorum ama vardır heralde durup kaldırdım.
gülümsemeleri hissedebiliyorum gülmeyin biliyorum vitesli debriyajlı olduğunu
motorun potansiyeli hemde ne biçim sürücünün potansiyeli gittikçe artacaktır
-
espri kutusu adlı üyeden alıntı
hocam inan 60 dereceden daha fazlaydı, inanmıyabilirsiniz diye 60 yazdım. o kadar saçma bir yokuştu. tabii ki çalışmaya devam edicem ama böyle yokuşlarda ne yapalirim?
60 dereemi aman aman arkadaşım ne yaptın 60 derece hemen hemen dik bir açıya tekabul eder.60 derecede değil motor kaldırmak bir insan bile dağ ekipmanları olmadan çıkamaz o yokuşu kesinlikle 60 derece değildir
-
ozzzzz80 adlı üyeden alıntı
kardeş gazı çeyrekten biraz daha fazla aç, sonra debriyajı yavaş yavaş bırak. motor gücünü arka tekere aktarmaya başlayınca ayağını frenden çek. debriyajı hızla bırakma aman ha...
yok canım bırakırmıyım, o kadar da çaylak veya dikkatsiz değilim
-
Debriyajın kavrama noktasına tam olarak alışman lazım dik bayırlarda rahatlıkla kaldırabilmen için. Debriyajın sıkılı olduğu konumdan kavramaya başladığı ilk ana kadar debriyajı bırakma hareketini hızlıca ve motoru geri kaçırmadan yapabilemn lazım. ama kavrama noktasına geldiğinde, kavrama bitenekadar debriyajı, motorun devri yüksek ken yavaş yavaş bırakıcaksın. Eğer devir yüksekken debriyajı hızlı bırakma girişiminde bulunursan önün kalkabilir. Devir yeteri kadar yüksek değilse ve yine debriyajı hızlıca bırakırsan stop edecektir. Hafif eğimli yol kesimlerinde debriyajla dur kalk yap, kavrama noktasına alış. Önemli olan kavrama noktrasına alışman. Aslında bende vitesliye 6 ay önce geçtim. Şu an 6000 km deyim. Senin gibi çok sıkıntı çektim. Ama hiç idman yapmadım. Kullandıkça zaten alışıyorsun ve her geçen gün daha da rahat kullanıyorsun. Sende kullandığın motorda 3-5 bin km yi devirdiğinde mutlaka alışmış olacaksın. Bence acele etme.
-
anilxx92 adlı üyeden alıntı
60 dereemi aman aman arkadaşım ne yaptın 60 derece hemen hemen dik bir açıya tekabul eder.60 derecede değil motor kaldırmak bir insan bile dağ ekipmanları olmadan çıkamaz o yokuşu kesinlikle 60 derece değildir
harbiden hocam şaka gibi ama adamın biri dağ başına villa yapmış yolun hemen altına, onun için oraya kendine parke taşından yol yaptırmış. inan villaya inen ana yoldan adamın villasının(dubleks) çatısı gözüküyor. o kadar rampaydı. bu arada yazdığım açı değeri göz karıra, gönye koymadım yani
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Debriyajın kavrama noktasına tam olarak alışman lazım dik bayırlarda rahatlıkla kaldırabilmen için. Debriyajın sıkılı olduğu konumdan kavramaya başladığı ilk ana kadar debriyajı bırakma hareketini hızlıca ve motoru geri kaçırmadan yapabilemn lazım. ama kavrama noktasına geldiğinde, kavrama bitenekadar debriyajı, motorun devri yüksek ken yavaş yavaş bırakıcaksın. Eğer devir yüksekken debriyajı hızlı bırakma girişiminde bulunursan önün kalkabilir. Devir yeteri kadar yüksek değilse ve yine debriyajı hızlıca bırakırsan stop edecektir. Hafif eğimli yol kesimlerinde debriyajla dur kalk yap, kavrama noktasına alış. Önemli olan kavrama noktrasına alışman. Aslında bende vitesliye 6 ay önce geçtim. Şu an 6000 km deyim. Senin gibi çok sıkıntı çektim. Ama hiç idman yapmadım. Kullandıkça zaten alışıyorsun ve her geçen gün daha da rahat kullanıyorsun. Sende kullandığın motorda 3-5 bin km yi devirdiğinde mutlaka alışmış olacaksın. Bence acele etme.
hocam aslında motoru düz veya daha az rampalı yollarda stop ettirmiyorum, ama bu rampa başka rampaacayip bişeydi , ama biraz daha çalışıcam ve tekrar denicem orada, çıktımda sizlere yazarım ve hatta oranın resmini bile çekerim.
-
fazla cosku teker yapar
-
espri kutusu adlı üyeden alıntı
harbiden hocam şaka gibi ama adamın biri dağ başına villa yapmış yolun hemen altına, onun için oraya kendine parke taşından yol yaptırmış. inan villaya inen ana yoldan adamın villasının(dubleks) çatısı gözüküyor. o kadar rampaydı. bu arada yazdığım açı değeri göz karıra, gönye koymadım yani
.
Villa sahibi kıl kapmasın ne ediyor bu burada
-
-
ozaman napıyoruz, öyle yokuşlarda durmuyoruz. durursak da aşağı doğru durmaya gayret ediyoruz
-
-
espri kutusu adlı üyeden alıntı
ya abicim gazı veriyorum ama kavrama gelmediği zamanda motor rampada olduğu içinde hemen geri geri seri bir şekilde kaçıyo. düşücem diye tırstım yav
ayağın arka frende iken nasıl geri kayıyor ki
kardeş
rampada iken
bas arka frene (ön freni sıkmayı boşa deneme, kayarsın, düşersin)
sık debriyajı
ver gazı
sonra yavaş yavaş bırak debriyajı
kavramaya başlayınca
biraz daha gaz ver
sonra da yavaş yavaş arka frenden basıncı azalt
zamanla alışırsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)