Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yokuşta motor kaldırmak ????

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    30 derecedir o da arkadaş kendi efsanesini kafasında yaratmış bir kere hadi 60 olsun. Mercedes Unimog askeri araçların yokuş çıkma açısı 72 derecedir.

    Zemin çok önemli eğer kaymıyorsa yarım gaz aç debriyaja biraz acı çektirerek çok yavaş kaldır,arka freni tam deriyaj kavramasını hissettiğinde çek.
    Ben de yeni öğendim vala 1.5 aylık motorcuyum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 derecedir o da arkadaş kendi efsanesini kafasında yaratmış bir kere hadi 60 olsun. Mercedes Unimog askeri araçların yokuş çıkma açısı 72 derecedir.

    Zemin çok önemli eğer kaymıyorsa yarım gaz aç debriyaja biraz acı çektirerek çok yavaş kaldır,arka freni tam deriyaj kavramasını hissettiğinde çek.
    Ben de yeni öğendim vala 1.5 aylık motorcuyum
    sağol hocam önerin için ama efsane değil. yokuşun açısını sizlere şöyle açayım, motorla yokuşun ortasına kadar geldim ve durdum ve o esnada ön freni sıktım. inanırmısın motor 1-2 sn. içinde yaklaşık 1m geri kaydı. yokuş bu kadar dikti, yoksa efsaneye kalsaydık derdim 89 derece,çıktım tek gazda

  3. #43

    Üyelik
    30 Mart 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    ben sürücü kursunda araba için rampa kalkışı diye öğrenmiştim ,gçen onu ybr mde denedim oldu bilenlerinizde vardır ama ben yine de söyleyeyim. rampadasın ; vitesi taktın, ayak arka frende yada el önde :D debriyajın yarısını bırak sonra freni de bırak hiç kaçırmadan kaldırırsın motoru ;) saygılar
    If you want peace, prepare for war

  4. #44
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı Interceptor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sürücü kursunda araba için rampa kalkışı diye öğrenmiştim ,gçen onu ybr mde denedim oldu bilenlerinizde vardır ama ben yine de söyleyeyim. rampadasın ; vitesi taktın, ayak arka frende yada el önde :D debriyajın yarısını bırak sonra freni de bırak hiç kaçırmadan kaldırırsın motoru ;) saygılar
    ufak bir düzeltme yapalım interceptor
    yokuş yukarı durduğunda ön freni sıkarsan işe yaramadığını göreceksin
    yokuş yukarı durduğunda her zaman arka freni kullan




    espiri kutusu arkadaşım
    yav
    bi yolunu bul da şu yokuşun kaç derece olduğunu ölç biç
    işkembei kübradan sallamadan yaz da biz de ona göre yorumlayalım
    ya da al bir arkadaşını
    yokuşta iken yandan çeksin seni
    yayınla o fotoyu bakalım bakalım kaç dereceymiş

  5. #45
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı Interceptor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sürücü kursunda araba için rampa kalkışı diye öğrenmiştim ,gçen onu ybr mde denedim oldu bilenlerinizde vardır ama ben yine de söyleyeyim. rampadasın ; vitesi taktın, ayak arka frende yada el önde :D debriyajın yarısını bırak sonra freni de bırak hiç kaçırmadan kaldırırsın motoru ;) saygılar
    hocam aslında bahsettiğin şey araçların kavrama noktası, arabayı kavramaya aldığın zaman ayağın frende olmasa bile araç geri kaçmıyor. aslında motorda da geçerlidir bu ama motorda kavramaya alırken fren hala ayağımda basılı tutuyorum, bırakınca da refleks olarakda eldeki debrajı veya gazıda hafiften bırakıyorum, o da stop olarak geri dönüyor. bu arada arkaaşlar ybr de viteste stop ettiğimde elimi debraja basarak çalıştıramıyorum, illa ayaktan vitesi boşa almam gerekiyor. bu diğer motorlarda da aynı mı? yoksa benim motor da benim gibi problemli mi?

    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ufak bir düzeltme yapalım interceptor
    yokuş yukarı durduğunda ön freni sıkarsan işe yaramadığını göreceksin
    yokuş yukarı durduğunda her zaman arka freni kullan




    espiri kutusu arkadaşım
    yav
    bi yolunu bul da şu yokuşun kaç derece olduğunu ölç biç
    işkembei kübradan sallamadan yaz da biz de ona göre yorumlayalım
    ya da al bir arkadaşını
    yokuşta iken yandan çeksin seni
    yayınla o fotoyu bakalım bakalım kaç dereceymiş
    hocam zaten bu gidişle alıcam elime bir gönye ölçücem. bir fırsat bulduğumda hemen fotosunu çekmiye gidicem, vede sizlere göstericem.

  6. #46
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -

  7. #47
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağol hocam önerin için ama efsane değil. yokuşun açısını sizlere şöyle açayım, motorla yokuşun ortasına kadar geldim ve durdum ve o esnada ön freni sıktım. inanırmısın motor 1-2 sn. içinde yaklaşık 1m geri kaydı. yokuş bu kadar dikti, yoksa efsaneye kalsaydık derdim 89 derece,çıktım tek gazda
    dostum sen ya hiç 60 derecenin ne olduğunu bilmiyosun yada biz çok gerilerde kalmışız..
    bide avcılardasın bende avcılardayım senererce ve hiç 60 derecelik bir yokuş görmedim buralarda.en dik yokuş avcılarda sahilden çıkışlarda var deniz köşkler tarafında ama orası bile toplasan anca 20 dereceyi bulur bazı yerler bence sen azcık abartmışsın
    ayrıca ön freni 10 derecelik yokuşta bile sıksan kayar geri motor sen gel bir akşam avcılar sahilde buluşalım da sen şu meşur 60 dereceyi bi göster bende sana nasıl kalkış yaparsın orda anlatayım
    sahlde önünde ucanteneke yazılı CBF150 veyat super tenere görürsen çekinme gel o benim işte..
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  8. #48

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sen ya hiç 60 derecenin ne olduğunu bilmiyosun yada biz çok gerilerde kalmışız..
    bide avcılardasın bende avcılardayım senererce ve hiç 60 derecelik bir yokuş görmedim buralarda.en dik yokuş avcılarda sahilden çıkışlarda var deniz köşkler tarafında ama orası bile toplasan anca 20 dereceyi bulur bazı yerler bence sen azcık abartmışsın
    ayrıca ön freni 10 derecelik yokuşta bile sıksan kayar geri motor sen gel bir akşam avcılar sahilde buluşalım da sen şu meşur 60 dereceyi bi göster bende sana nasıl kalkış yaparsın orda anlatayım
    sahlde önünde ucanteneke yazılı CBF150 veyat super tenere görürsen çekinme gel o benim işte..
    O çay bahçesinden yukarı çıkarkenki yokuş de mi, az nargile tüttürmedim orada Benim bildiğim de orası anca 20 derece

  9. #49

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    Ne dereceymiş be kardeşim ucanteneke bende avcılardayım nerelerde takılıyosun genelde? dediğin gibi denizköşlerdeki yokuşlar max 25 hadi kimsenin hatrı kalmasın 30 derece o bile olmaz.. cidden 60 derece yürüyerek çıkılmaz be... motor çıkmıyorsa normal değil mi bu?
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  10. #50

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    bak arkadaşım türkiyede tarfikte 25 dereceden daha eğimli bir yol bulamazsın.. 60 dereceyi hayal ettin sanırısam yada çok ciddi bir hesap hatasındasın..

    eğer kaldıramayacağın kadar dik bir yokuş varsa daha çok çalış..
    ki inan 40 km değil 4000 km bile acemiliği atmak için yeterli değil. kim aksini iddia ediyorsa da ona yalan.. yalan söylüyorsun.. derim.. hemde en türk filmi sesimle..

    ayrıca 25 derece araç tasarımı için bir kriter.. yani bizim yollar çok daha ama çok daha az eğime sahip..

  11. #51

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    daha bu derece olayı çözülememiş
    arkadaşım ben 15 senedir makina ressamı olarak çizim yapıyorum yenimahalle endüstri meslek lisesi makina ressamlığı bölümünden mezunum,yani sabahtan akşama kadar açıların içindeyim.sana bide şöyle bir açıklama yapmayı deneyeyim ben şuan ankaradayım ankara keçiören conker caddesi bilen bilir 30 senedir ankarada yaşıyorun ankaranın en dik yokuşu conker caddesinde ve bu yokuş göz kararı en fazla 30-35 arasıdır 35 dereceyi geçme ihtimali bile yok.o senin dediğin yeri bilemiyoru ama o yokuş asla 60 derece OLAMAZ.arkadaşım 60 derece yokuşta bi kere bi motorsiklet iki tekeri üzerinde duramaz.anca bir demir yığını (tank v.b) oda belki yani dünyanın en kral motoru bile o yokuşu çıkamaz gücü yetmez felan demiyorum motorlardan çok detaylı anlamam ama dediğim gibi 60 derecelik bir yokuşta bir motor iki tekeri üzerinde duramaz bir insanda dağcılık malzemeleri(özel ekipmanlar v.s) olmadan 60 derecelik bir açıyı tırmanamaz.yani senin o bahsettiğin yokuş bence max.25-30 arası hadş taş hatta taşlar çatlasın 35 derecedir.umarım bu açı mevzu daha fazla uzamaz

  12. #52
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Konuyu bende bir ekleme yapayım.. İlk olarak Amerikan ordusu için üretilen HAMMER jiplerin 60 derece tırmanabilme kabiliyeti vardır..
    Üretici firmanın yalancısıyım
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  13. #53

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    Alıntı Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu bende bir ekleme yapayım.. İlk olarak Amerikan ordusu için üretilen HAMMER jiplerin 60 derece tırmanabilme kabiliyeti vardır..
    Üretici firmanın yalancısıyım
    hammerları felan bilemiyorum ama dediğim gib tırmansa bile ancak tank ve benzeri demir yığınları ama motosiklet yere çivilemediğin sürece tırmanamaz

  14. #54

    Üyelik
    30 Mart 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam aslında bahsettiğin şey araçların kavrama noktası, arabayı kavramaya aldığın zaman ayağın frende olmasa bile araç geri kaçmıyor. aslında motorda da geçerlidir bu ama motorda kavramaya alırken fren hala ayağımda basılı tutuyorum, bırakınca da refleks olarakda eldeki debrajı veya gazıda hafiften bırakıyorum, o da stop olarak geri dönüyor. bu arada arkaaşlar ybr de viteste stop ettiğimde elimi debraja basarak çalıştıramıyorum, illa ayaktan vitesi boşa almam gerekiyor. bu diğer motorlarda da aynı mı? yoksa benim motor da benim gibi problemli mi?

    bende öyle değil valla ,benim motorda çiçeği burnunda daha; ister boşa alıp ister elimi debriyaja atıp marş yapabiliyorum ,yani havada karada marş basıyor :D
    If you want peace, prepare for war

  15. #55
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    ya tamam arkadaşlar niye kızıp bağırıyosunuz60 olmadı bari 50 ye bağlayalım tamam size fotosunu çekip koyucam buraya, belkide dediğiniz gibi ben çok büyütüyorum yokuşu.(çaylaklık ya) bu arada o yokuş avcılarda değil fruzköyde. avcılarda o kadar eğimli yokuşun olmadığını biliyorum çünkü okul dönemlerim hep orada geçti lise+önlisans. dediğiniz gibi en eğimli yok sahile inerken var. şu fotoyu bir çekeyimde

  16. #56
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya tamam arkadaşlar niye kızıp bağırıyosunuz60 olmadı bari 50 ye bağlayalım tamam size fotosunu çekip koyucam buraya, belkide dediğiniz gibi ben çok büyütüyorum yokuşu.(çaylaklık ya) bu arada o yokuş avcılarda değil fruzköyde. avcılarda o kadar eğimli yokuşun olmadığını biliyorum çünkü okul dönemlerim hep orada geçti lise+önlisans. dediğiniz gibi en eğimli yok sahile inerken var. şu fotoyu bir çekeyimde
    Dostum fotoyu çekerken fotoğraf makinesini su terazisiyle düzlemen lazım eğimi anlayabilmemiz için..
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  17. #57

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı siyahatmaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanla motora alıştıkça, neyi?, ne zaman? ne kadar yapıyor?
    İşte o zaman 90 derecede de motoru hiç kaydırmadan kaldırabilirsin...
    zoru başarırız imkansız biraz zaman alır diyorsun, lakin hacı bu dediğin gerçekten imkansız..

  18. #58

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    60 derece ?

    Volkswagen Touareg'ler 45dereceye kadar çıkabiliyor askeriye araçlarınında en çok 50ye kadar çıkabildiğini biliyorum.. 60 derecede motorun üzerinde durur vaziyette durabiliyorsan hemen NASA'ya git çünkü yerçekimine karşı koyabiliyorsun xD xD
    Tekbir R1 No1 Denizli. .

  19. #59
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı ekuzdere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 derece ?

    Volkswagen Touareg'ler 45dereceye kadar çıkabiliyor askeriye araçlarınında en çok 50ye kadar çıkabildiğini biliyorum.. 60 derecede motorun üzerinde durur vaziyette durabiliyorsan hemen NASA'ya git çünkü yerçekimine karşı koyabiliyorsun xD xD
    eeuheuheuh

    Güzel bir açıklama olmuş.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  20. #60

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı ekuzdere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 derece ?

    Volkswagen Touareg'ler 45dereceye kadar çıkabiliyor askeriye araçlarınında en çok 50ye kadar çıkabildiğini biliyorum.. 60 derecede motorun üzerinde durur vaziyette durabiliyorsan hemen NASA'ya git çünkü yerçekimine karşı koyabiliyorsun xD xD
    evet nasa ii fikir seni değerlendirsinler. onca türk bilimadamı var zaten bi tane de türk astronot olur. fena mı olur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)