Benzin 3 tl yi geçti diye gaz vermemezlik yapıyorsun anladım ben seni cimriii
Zamanla alışırsın ben daha 2. binişimde artçıyla 40 km gezmiştim..
aynen öyle, bir de güzel gidiyo ki gazı vermeden kendi başına
bir dahakine öyle yapıcam, bakalım sonuç ne? ya düşer kestaneyi çizdiririz, yada bu başarı sonucu kendimi o gazla uçurumdan atarım
ya abicim ne cimrisi, sırf 1-2 saat gezicem diye gittim depoyu fullettim, benzinciye gittim adama dedim fulle, adam diyo 10tl lik benzin yeter mi? diyorum fulle, fulliyimi diyo adam beni fıtık etti
sağdan sola doğru çıkamaz normal bi insan ve normal bi araç. yer çekimi müsade etmez
sende sorun yok yani
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
bende arkama aldım arkadaşı ama 30m sonra arkamdan inip dolmuşun peşinde koştu, dolmuş durmayınca mecburen arkamda gitti, 10km yolu çocuk tırsıyo diye birinci viteste 3000-4000 devir civarı gittik, millet yürürken geçiyodu bizi,
hocam inan rampa hemen hemen 2a yazan yer kadar vardı. ne yokuşmuş ama, adamın tabii jipi varsa bizim gibi yırtınmaz ki
kardeş
sen sen ol
yokuş yukarı durduğun zaman arka freni kullan
yokuş yukarı ön freni kullanırsan kayıp düşebilirsin
boş bir alanda dene
bu arada aklında bulunsun
arka freni kullanabielcek durumda değilsen, yani ayakların yerdeyse
bırak debriyajı motor stop etsin
geri kayıp arkadaki arabaya yaslanmaktansa yada düşmektense stop etmesi iyidir
hocam sen o rampayı en iyisi su terazisi ile ölç sonra kullanma kitapçığında ne kadar açıya kadar çıkıyordur bi bak benim çinli scooterin kitapçığında yazıyordu çünkü.Sonra o rampaya iki kişi gidin biri insin arkadan tutsun destek versin güçlü birini olsun sonra kaydırır filan ikinizde yaralanırsınız sen fren yapmadan normal kaldırmaya çalış elin alışınca frenle dene böyle böyle alış 2 yıl sonra bu yazılara bakıp gülümse.
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
eğer yokuş gerçekten 60 dereyse, mevcut olan tork değerinin 2 katı lazım sana,bunada ulaşmak için gaza baya bi abanman lazım. tabiki bu arada sürtünme çok fazla olmalıki kaymayasın. kaymazda motorun gücü yeterse bu seferde geriye doğru takla atmaman için yavaşça kalkman lazım ki buda 3misli tork ve 3 misli debriyaj hassasiyeti gerektirir.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
sana şöyle anlatayım;
cos60 = 1/2
yani şu demek. senin motorunu bi inşaatın tepesine sabitliyoruz. arka tekerine halatı doluyoruz. motorla senin ağırlığın 200kg diyelim, bunun yarısını alıyoruz yani 100kg ı halatın ucuna bağlıyoruz ve motorla seni tepedeki motorun tekerine bağlanan halatla yukarıya YAVAŞÇA çekiyoruz. bunu yapacak kişi seni aşşa düşürmemeli yani debriyajı kaçırmamalı, hızlı yapmamalı yani halatı KOPARMAMALI. bu halde sürtünme yok. gerçekte sürtünmede olacak yani ortalama 150 kg yi inşaata motorun arkasındaki halatla yavaşça çıkarabilirsen. bu yokuşuda çıkarsın.
tabiki yine gerçekte bunlara ek olarak denge kabiliyetide lazım
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
dostum bol pratikle alışıcaksın buna debriyaj kavrama noktasını kullanımda ustalaşmak önemli olan bence,,, yokuş problem degil
makinaya ne düşmanlıgın var kardeşim öyle bi rampada durulurmu hiçmi vicdanıın sızlamıyo kimbilir kalkıcamdiye ne eziyetler çektiriyosun yazık birader yazık...
Tekerlek dönmeye başlasın.. Motor hareket etsin azıcık.. Ondan sonra bırak debriyajı o zaman stop etmez niye etsin..
Motorları maviliklere süreceğiz.
Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.
villa sahibi burdamı dayı nie oraya ev yaptın yau :D açı kavgası çıktı :D
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
bende benzerini yaşamıştım sonra acemelikten arka frene biraz fazla abandığımı farkettim önfren ve arka fren dengele arkaya fazla abanmassan motor daha rahat gaza geliyor stop etmeden çıkıyor.
İki kişinin bindiği motor değildir.
arkadaşlar hepinizin dediklerini kulağıma küpe olarak takıyorum, yokuşu çıkarken herbirinizin dediğini yapıcam. şaka bir yana hepinize teşekkür eder, herkese iyi geceler dilerim(malum yarın iş var, sabahın 7 sinde kalkıcam) hadi kendineze iyi bakın, çıkıyım şu yokuşu anında yazıcam size ;)
bence 60 derece değildir. 60 derece motor kaldırmak motorun yarı ağırlığında bi cismi uçarmakla aynıdır nerdeyse çünkü ybr artı sen eder 180 kilo mesela bu bunu bileşenlerine ayırırsan senin motora 90 kök 3 çarpı yer çekimi ivmesi. yani ortalama 1350 newtonluk bir kuvvet uygulanır. düz yolda bu olmaz. şimdi
sende gazı ona göre bol vercen biraz. tabi motorun önünün kalkmaması için biraz daha hassas debriyaj yapıcan.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)