Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cruiser sürüş teknikleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 650GS
    Sürüş tekniklerini incelediğimde genelde enduro ve ss için anlatımlat yapılmış, bunların içinden çımbızla ayıklar gibi teknik bulunabiliyor. Tamam anladım cruiser kullananlar için motorlarımız amaç. Ayrıça yıkar temizler, parlatır ve onları gezdiririz. Gezdirirken edindiğimiz sürüş tekniği paylaşmayacakmıyız yoksa böyle teknikler bu tarz da yok mu? Güvenli sürüş, oturuş şekli, ayakların konumu, elçik tutuşu, dönüşler, fren yapma, vs. Bu konuda gerekli alt yapıyı sağladıktan sonra ileri sürüş eğitimi almanın daha faydalı olacağını düşünüyorum. Kullanıcının tarzına göre, genelden özele gitmek mantığı ile bu konu bir başlangıç olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Mart 2009
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    vn800 drifter
    ben yıllardır cruiser tipi motor kullanıyorum
    fark ettim ki diğer motorlra göre direksiyon turları daha dar açılarda
    bu yüzden çok dar sokaklarda hemen döneceğini sanmak hata oluyor dönüşleri biraz geniş almak gerekiyor
    üst cc lere çıktıkçada vites değiştirmek için düşük cc lere göre daha sert ayak hareketleri gerekiyor
    fren konusundaysa her iki freni aynı anda kullanmak en güvenlisi çünkü ön fren durdurur arka yavaşlatır
    ve kalkışlarda bu motor ağır zaten deyip yüksek ccli bir cruiser ı hızlı devriyaj salımı çok gaz veriminde yüksek ihtimal patenaj ve devirmeyle sonuçlanacak bir deneyim yaşayabilirsiniz
    aldanmamak gereken konu yüksek ccliler gerçekten seri oluyor dikkat edilmeli
    ayrıca siperlik takılmalı yani ön cam yoksa kışın tüm rüzgar göğsünüzde patlıyor
    şimdilik aklıma gelen sürüş tecrübelerim bnlar teşekkürler
    CHOPPER HAYATIMIZ

  3. #3
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    cruiserlar düşük devirlerde yüksek tork verebilen aletlerdir. Özellikle şaft tahrikli modellerinde daha dikkatli olmak gerekli. Yoksa ışıklarda kendi plakanızı okuyabilirsiniz Cruiser/chopper tarzı motorlar keyif motorudur. Duğru oturuş da üstündeki sürücünün nasıl rahat ettiği ile alakalıdır diye düşünüyorum. Ben şehir içinde biraz daha dik otururum. Ancak şehir dışında fazlasıyla yayılırım. Camı kullanmıyorum ben. Aksesuar kişiden kişiye değişiyor tabi.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    3nokta'nında dediği gibi dönüş açısı biraz geniş olduğu için virajlara dıştan girmek mantıklı, cruiserlerde virajlarda ss gibi yatırılır. en azından ben ne kadar yatırırsam o kadar zevkli geliyo bana buda arbetus'un dediği gibi kişiye özel sürüş tekniklerinden (zevklerinden). ben sürüş eğitimi almadım, almak isteri ama imkan yok pek. yumuşak fren gerektiren her yerde ön freni kullanırım. sert fren gerektiğinde arka ağırlıklı ikisinide sıkmak en iyisi. bunu iyi yaparsan çok kaliteli fren oluyor. mesela ben üzerinde NAYLON yazan çin laftikleriyle 2 freni aynı anda kullanarak, artçımı motorun önüne atabiliyorum
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #5
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    highway pegleride taktın mı uzun yolda yayıl babam yayıl

    Kollar dirseklerden biraz kırık bir şekilde gidon tutulmalı. Şehir içinde yayılacağım diye kolları dik tutarsanız gidondan çok fazla darbe yersiniz ve viraj dönme kabiliyetiniz azalır. Virajlara dıştan alıp geç apeksleyerek çok rahat dönersiniz.

    En iyisi;

    Vücudu geriye yaslamak kalçayı gidona yaklaştımak, ayakları highway peglere uzatmak gelsin keyifler sonra
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ön çatal eğimi yani kaster açısı büyük oduğu için uzun yolda sürüşü çok rahattır, ama şehir içinde de o kadar dönüşlerde ekstra kuvvet gerektrir. Ani manevralarda da daha kontrollüdür diyebiliriz.Gidon daha hassastır. Mıcırda arka teker iyi basacağından daha stabildir.
    Tek dikkat edilecek nokta arka kısmın ağır olması , ön tekerin boşta kalması.
    Teknik olarak böyle, uygulamaya geçince söz sizin.

  7. #7

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    belcika
    Motosikleti
    DUCATI 1198
    onemli olan iyice yayilmamak iki bacak benzin tankina yapisik sekilde motoru hissedeceksin bir olacaksin gerisi kendinden gelir cok kisa virajlarda hiz keseceksin cunki hemen donmuyo.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PİS ROCKÇILAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    HAAAHHHHH---HHHAAAAAHHHHHHH----HHHAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!


  9. #9
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    o yeee
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  10. #10
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    konuyu hortlatayım bari..ilk yazan arkadaş çok haklı, bütün anlatımlar ss lere ya da endurolara göre...benim gibi yeni başlayanlar için tecrübelerinizi ve dikkat edilmesi gerekenleri yazarsanız sevinirim...

  11. #11
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    İyi bir konuymuş...

    - Arka fren daha efektif kullanılabiliyor, değerlendirmek lazım.
    - Ön cam biraz keyif meselesi, ben hiç sevmiyorum. Rüzgar motordan aldığım zevkin ana unsuru...
    - Bunlar sonuçta sürat kaygısı taşımayan makineler, hız işi abartılmadıkça viraj kabiliyeti kesinlikle sorun değil.
    - Tüm iki tekerli araçlarda olduğu gibi cruiserlarda da kontra tekniği uygulayarak süper yatış açıları elde edilebiliyor. Hele ki peglerin yere sürterken verdikleri hissiyat hiçbir şeye değişilmez
    - Dizleri depoya dayama meselesi her cruiserda mümkün olmayabiliyor.
    - Arkaya kaykılmak pek keyifli olsa da 1 saati geçen yolculuklarda bele ekstra yük bindiğinden ağrı sızı ile sonuçlanabiliyor, kollar hafif kırık vücut pozisyonu dik yolculuk daha uzun süreli sürüşlere imkan veriyor.

    Aklıma gelenler bunlar...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  12. #12
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    erro motorunuz gv 650 mi?

    Cruiser kullanırken dikkat edilmesi gereken altındaki güç ile gaza gelip de gereksiz hareketler yapmamaktır. Yüksek cc cruiser gaza çok ani tepki verir. Sissybar yoksa artçınız kolaylıkla düşebilir.

    Manifoldlar tamamen açıktadır. borular normal kullanımda değilmeyecek şekilde ayarlanmış da olsa eşofman gibi bol ve naylonlu kumaş ile binilirse krom borulara dokunup eriyip yapışıp rezil olabilir. artçı da neredeyse 60-70 cm uzunlukları bulan eksoz konusunda uyarılmalı, motora doğru taraftan binip inmeli, ayağını eksoza koyma hatasını yapmamalıdır.

    Yol alan cruiser'ın en büyük düşmanı ileriden yuvarlana yuvarlana gelen naylon poşettir. yapışırsa krom aksesuardan sökmek yarım gün-bir gün, girintili motor bloğundan sökmenin imkansız olabileceğini düşünüyorum.

    gözle görülen parçaların civataları sık sık kontrol edilmeli. fazla titreşimli üretilen modellerde düşebilir.

    Yanmaz branda kullanılmalı.

    kasislerde yavaşça geçilmeli, bazı modeller altını vurabiliyor.

    onun dışında sürüşle ilgili farklı bir şey bence yok. aynı yani.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  13. #13
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    scooter ile başlayıp cruiser ile devam ediyorum

    scooter ile alıştığım viraj dönme kabiliyeti ve kıvraklık hiç yok

    virajlar beni korkutuyor ve şehir içinde manevra yapmak belli bir süreden sonra yorgunluk hissi yaratıyor

    istanbulda yaşayanlar bilir akşam iş çıkışı saatinde oluşan trafikte aralardan kaçmak demek 2 saat ağırlık çalışmak kadar yorucu olabiliyor

    kontra tekniği ile dönüş yapılmasını tavsiye ederim

    çok yüksek devirlerde kullanmaya gerek yok düşük devirlerde bile hemen motor toparlanıyor

    ağırlık dağılımı arka tekerlek üzerine daha yüksek oranda olmasına rağmen eylemsizlik kuralı gereği

    frenleme de bütün yük ön tekerleğe biniyor arka lastik sert frenleme de kitleniyor

    frenleme için en ideali ön frene biraz daha fazla basarak iki freni aynı anda kullanmak

    zor durumlarda ön freni kitlemeyecek kadar arka freni sonuna kadar basıyorum

    arka taraf bir hayli kayıyor ama ön tarafla düzeltebiliyorum
    İkincilik kaybedenler içindir...

  14. #14
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Arkadaşlar benimde bi sorum olcak. Cruiser la hafif araziye girilebiliyormu? Mesela taşlı topraklı eğimi bol yollarda rahat rahat gidebilirmiyiz? Yada bretonla girdiğim taş çukur gibi hafif arazi koşullu eğimli yollarda gv 250 ile gidilir mi?

  15. #15
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Gidilir ama hiç rahat olmaz...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  16. #16
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    hafif arazi racing motosikletler dışında sorun olmaz sanırım

    nihayetinde cruiser motosikletlerin lastikleri büyük ancak tek sıkıntı altını vurmamaya çok dikkat etmek gerekir

    birde ayak koyulan yerler sağlam olmalı gerektiğinde ağırlık ayaklara verilerek denge sağlanmalı
    İkincilik kaybedenler içindir...

  17. #17

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benimde bi sorum olcak. Cruiser la hafif araziye girilebiliyormu? Mesela taşlı topraklı eğimi bol yollarda rahat rahat gidebilirmiyiz? Yada bretonla girdiğim taş çukur gibi hafif arazi koşullu eğimli yollarda gv 250 ile gidilir mi?
    bi gv250 bi vn800 ile gayette çakıllı yollara girdik, bir sorun olmaz hafif arazide

  18. #18
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    yok hocam nerdeee..anca hayellerimizde yaşıyor işte..

    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    erro motorunuz gv 650 mi?

    Cruiser kullanırken dikkat edilmesi gereken altındaki güç ile gaza gelip de gereksiz hareketler yapmamaktır. Yüksek cc cruiser gaza çok ani tepki verir. Sissybar yoksa artçınız kolaylıkla düşebilir.

    Manifoldlar tamamen açıktadır. borular normal kullanımda değilmeyecek şekilde ayarlanmış da olsa eşofman gibi bol ve naylonlu kumaş ile binilirse krom borulara dokunup eriyip yapışıp rezil olabilir. artçı da neredeyse 60-70 cm uzunlukları bulan eksoz konusunda uyarılmalı, motora doğru taraftan binip inmeli, ayağını eksoza koyma hatasını yapmamalıdır.

    Yol alan cruiser'ın en büyük düşmanı ileriden yuvarlana yuvarlana gelen naylon poşettir. yapışırsa krom aksesuardan sökmek yarım gün-bir gün, girintili motor bloğundan sökmenin imkansız olabileceğini düşünüyorum.

    gözle görülen parçaların civataları sık sık kontrol edilmeli. fazla titreşimli üretilen modellerde düşebilir.

    Yanmaz branda kullanılmalı.

    kasislerde yavaşça geçilmeli, bazı modeller altını vurabiliyor.

    onun dışında sürüşle ilgili farklı bir şey bence yok. aynı yani.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    cruiserlarda ayağa kalkmaya pek imkan olmadığı için yoldaki kasisler ve çukurlar kolayca bertaraf edilemiyor...

  19. #19
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cruiserlarda ayağa kalkmaya pek imkan olmadığı için yoldaki kasisler ve çukurlar kolayca bertaraf edilemiyor...
    Her makinede öyle değil, peglerin yerleşimine bağlı. Örneğin gv650'de ayağa kalkmak oldukça zor iken xvs650'de çok rahat.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  20. #20
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    haklı olabilirsin...ben denediklerim dışındakileri pek bilmiyorum ama oturuş pozisyonundan dolayı pek rahat kalkılamadığı aşikar... ayrıca frenlemeyle ilgili güzel bir yazı..

    http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...da%20frenlemek


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)