slm arkadaşlar sıfır motorda performansın yüksel olması için ne yapmak gerek ?
slm arkadaşlar sıfır motorda performansın yüksel olması için ne yapmak gerek ?
fazla devire kaldırmayıp ilk 500km de yağ değişmek ve onu narin kullanmak
bunlar sadece yapmamız gerekenlerin birkaçı rödaj ın cevabı değil ; ???
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
o zmn sana zahmet bi syölesen rodajın ne olduğunu rodaj sonrası motoru nasıl performansa getirilir ?
Günümüzün teknolojisi kusursuza yakın olmasına rağmen , en modern motorlar bile rodaj sürecine ihtiyaç duyarlar . Rodaj , motorların ilk defa kullanıldığında belli bir sure fazla ısıtmadan ve zorlamadan çalıştırılması demektir . Piston ve silindirlerin birbirine daha uyumlu çalışmasını sağlar . Yanlış rodaj motorunuzda güç kaybına yol açar ve motor ömrünü kısaltır . Teknik olarak ‘break-in’ diye tanımlana bu süreç , genellikle tüm sürtünme şartlarına dair bir tabir olsa da motorda rodaj ; özel olarak silindir içindeki (ve etkisi silindir yüzeyine kıyasla çok küçük de olsa segman üzerindeki) imalat pürüzlülüğünün ortadan kalkmasına kadar geçen zamana işaret eder . Bu sure içinde yüzeydeki nano ve mikro ölçekteki pürüzlülükler aşınırlar . Bu aşınma safhası henüz tamamlanmadan motoru çok zorlarsanız bu pürüzlülüklerin aşınma modunu değiştirirsiniz .
Rodaj döneminin sonunda gömlekler , segmanlar , biyel kolu ve krank yatakları birbirlerini çizerek (mikron ölçeğinde birbirleri üzerinde yol yaparlar , bir süre sonra bir nevi gevşemeyi sağlar) sürtünmenin en aza ineceği hale gelirler . Silindirlerde , krank milinin yapısından dolayı , silindir yuvasının bir duvarında daha fazla yük oluşur . Motorunuz yeni iken asılırsanız bu taraf kesinlikle daha çok aşınacaktır . Bu da zamanla o motorun olması gerekenden daha önce rektifiye istemesine neden olur .
Her üretici kendi ürettiği taşıt için bir rodaj dönemi belirlemiştir . Bu dönem , tüketiciye sunulan el kitabında duyrulur . Üreticinin açıkladığı bu dönem içinde yüne üreticinin belirlediği devirler arasında sürmek en güvenli rodajdır .
Rodaj döneminde motorun ısıtılmadan yola çıkartılmaması konusuda oldukça önemlidir . Randımanlı yağlanma oluşması için muhakkak motosikletinizi yüke vurmadan önce belli bir süre çalıştırın . Hararet ibresi hareketlenmeye başladığı zaman yavaş yavaş yüke vurabilirsiniz
ALINTIDIR
konu açmadan araştırma yaparsak net sonuçlara ulaşabiliriz
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
allahına kurban caner peki rodaj zamanında 5000 6000 devirin üstüne çıkılmaması söyleniyor doğrumudur eğer doğruysa peki piston silindir yumuşak devire ulaşınca ilerde süratı düşmezmi ?
motor açılması diye bişey de var !! rödajını iverilen istatistiklere göre yapıcaksın ki verim alabilesin ;)
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)