trafikte giderken vites attırma ve düşürme?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
zincire de debriyaj balatasına da zarar verir.alışabilmen için düz yolda giderken debriyaja basarak viteslerle oyna.çok da zor değil.kolay gelsin.
Orgazma Dudak Büktürür
-
huceyn adlı üyeden alıntı
zincire de debiyaj balatasına da zarar verir.alışabilmen için düz yolda giderken debriyaja basarak viteslerle oyna.çok da zor değil.kolay gelsin.
eyvallah hocamda 1 ay oldu motoru alalı ama daha inan ağız tadıyla binemedim, hava şartları bir türlü müsade etmedi, 8 gündür binmedim motoruma daha
-
Otomobil deneyimin olsa hemen alışırdın aslında.
Neyse konuya gelirsek, kavramayı düzgün yaparsan ikinci vitestede kaldırabilirsin ama bu seferde huceyn, arkadaşın dediği gibi debriyajı ve zinciri zorlamış olursun. Ayrıca dediğin gibi ikinci viteste gidiyorsun virajı döndün ve hızın azaldı hiç vitesi değiştirmeden debriyajı sıkıp tekrar kavrama yaparsan ikinci viteste virajı dönmüş olursun. Nacizane tavsiyelerim bunlar daha deneyimli arkadaşların farklı diyecekleri olacaktır sanırım.
-
orta sehpaya al calıstırmadan üstüne otur calıs debriyaj vites :D
-
ta dedğim gibi boş bi alanda viteslerle oyna.çalışmış olursun.ybr çok agresif bi motor değil sonuçta.tolare eder hatalarını.
Orgazma Dudak Büktürür
-
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
orta sehpaya al calıstırmadan üstüne otur calıs debriyaj vites :D
-
Orko_ye adlı üyeden alıntı
Otomobil deneyimin olsa hemen alışırdın aslında.
Neyse konuya gelirsek, kavramayı düzgün yaparsan ikinci vitestede kaldırabilirsin ama bu seferde huceyn, arkadaşın dediği gibi debriyajı ve zinciri zorlamış olursun. Ayrıca dediğin gibi ikinci viteste gidiyorsun virajı döndün ve hızın azaldı hiç vitesi değiştirmeden debriyajı sıkıp tekrar kavrama yaparsan ikinci viteste virajı dönmüş olursun. Nacizane tavsiyelerim bunlar daha deneyimli arkadaşların farklı diyecekleri olacaktır sanırım.
sağol hocam tavsiyen için, birde zincir elimizde kalmasın
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
orta sehpaya al calıstırmadan üstüne otur calıs debriyaj vites :D
hocam iyi hoşta dediğin gibi yaptık mesela, arka teker havadayken vites çalışıyoruz, bir anda ufak bir hatadan dolayı askı da olan arkadaki tekeri bir anda tam ters vaziyete çevirdik yani ön teker havada kalıp arka yerle temas etti, bu durumda ya frene asılıcaz yada allaha emanet drag yapıcaz yanlışmıyımm
huceyn adlı üyeden alıntı
ta dedğim gibi boş bi alanda viteslerle oyna.çalışmış olursun.ybr çok agresif bi motor değil sonuçta.tolare eder hatalarını.
evet öyle hırçın bir makina değil, çok sakin bir makina, ama 1 ayda 2 kere düşmeyi becerdiğim için 3.de olmasın diyorum
-
yavaşlamak için debriyaj kullanılmamalı. Ani frenlerde tekerleği kitlerseniz tekrar toparlamak zor olabilir. Debriyajı çok aşındıran kavrama noktasında çok tutulmasıdır. Tam basarsanız pek birşey olmaz.
Motor 50 km hızla gidiyor diyelim frenleri limon sıkar gibi sıkıp ( yani yavaşça artan bir güçle. Aniden Değil sakın! geçen bir arkadaşımız ön tekerleği kızakladı ve düştü) Viraj için uygun hıza düşürün, virajı dönerken sakın gaz kesmeyin gazı koruyun arttırmayın. Kontra tekniğiyle virajı döndüğünüzde çıkışında gazı kuvvendirin. Ve yine Sakın virajda ön freni sıkmayın ne olursa olsun. Ön fren kitlenirse bitersiniz. Zaten ön freni sıkınca virajın dışına çıkarsınız.
Peki napıyoruz ozaman? Eğer hızımız fazla ise arka frenle yavaşlıyoruz, debriyajı kavrama noktasında tutup gazı koruyoruz, gazı bu durumda arttırabilirsiniz. Motor güçten düşmemeli!
Soru neydi ya? Virtes değişimleri çok hızlı gerçekleşmeli. Zaten bir süre sonra otomatiğe alırsınız.
Alfawings ve Donald duck ın teorilerini okumanızı ve anlamanızı isterim. www.alfamotosiklet.com
Donald duck ı hatırlayamadım bu sitede mevcut.
Sevgiler.
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
-
bende yeni aldım ybr önceden bilmiyodumda kullanmayı. arabadan biraz deneyimli olunca alışıyosun hemen. ama böle de kolay alışırsın. en iyisi kasisli bi yola git. habire yavaşla vites düşür. gazla filn derken tailm oluyo. yada düz bi yola gel. orda kalkış yap. vitesi 5e kadar yüksel çok hızlanma hemen devir almadan. sonra düşür vitesi 2ye kadar dön tekrar yükselt filn. bine bine öğrenirsin. ben yolda stop ettirmiştim. devir yetmeyince kavşaktaydım. heycandan çalıştıramadım. ayağımla ite ite gittim. ama şimdi alıştım. seri bir şekilde değiştirebiliyorum. çalışa çalışa olur.
-
arkadaşlar sorun virajda dönmek değil, sorun T şeklinde bir yolda gittiğinizda mutlaka bir yola dönmeniz gerek değil mi? bu dönüş esnasında 2 vitesteysek diyorum ki acaba yavaşlayınca 1 e düşürüp mü dönüş yapayım yoksa vites düşürmeden debrajı sıkıp yol müsait olunca direkt 2 visteslemi yola devam edeyim? burada 2 vitesle devam etsem bir sakınca olur mu?
bu arada zaten yavaşlarken debraj sıkmıyordum ama baktım motor sürekli trafiğin ortasında stop ediyor alışana kadar dejriyajı kullanıcam. motor sesine tam alışamadım ki devrine geldiğinde arttırabiliyim veya düşürebileyim...
birde arkadaşlar motoru adlığım adam egzosa 6-7 adet delik delmiş, motor rölantide bile gaz vermiş gibi ses çıkartıyo, o delikleri kapatma gibi bir durum söz konusu olabilirmi?
hao_asakura adlı üyeden alıntı
bende yeni aldım ybr önceden bilmiyodumda kullanmayı. arabadan biraz deneyimli olunca alışıyosun hemen. ama böle de kolay alışırsın. en iyisi kasisli bi yola git. habire yavaşla vites düşür. gazla filn derken tailm oluyo. yada düz bi yola gel. orda kalkış yap. vitesi 5e kadar yüksel çok hızlanma hemen devir almadan. sonra düşür vitesi 2ye kadar dön tekrar yükselt filn. bine bine öğrenirsin. ben yolda stop ettirmiştim. devir yetmeyince kavşaktaydım. heycandan çalıştıramadım. ayağımla ite ite gittim. ama şimdi alıştım. seri bir şekilde değiştirebiliyorum. çalışa çalışa olur.
hocam bende senin gibi yolda çok stop ettirdim, daha 2.vitesi üstüne çıkamadım, daha doğrusu doğru dürüst motora bile binemedim, 10-15dk en fazla bindiğim. inşallah dediğin gibi olur, çabucak değiştirebilirim vitesleri.
-
Önce işin teoriğini biliyorsan sorun yok. Vites hakkında pek düşünme. Devir saatinede bakma (cbf150'm var istesemde bakamıyorum :D) sadece devirin yükseldiği anda debriyaja bas ve sol ayağının ucuyla vites kolunu hisset. Debriyaj son noktaya geldiğinde vites kolunu yukarı veya aşağı ittir.
Bir zaman sonra düşünmeyeceksin zaten şimdi ne yapacağım diye. Herşey reflex haline gelicek O zaman sürüşten zevk almaya başlayacaksın
Ayrıca motorun tamamen durmadan 2 vitesle gidebilirsin. Debriyajla desteklemen gerekebilir o kadar. Gazı sabit tutarak , debrijayı bırakarak motoru devirlendirebilirsin. Sen durmadan 2. viteste iken zaten kolay kolay stop etmez motosiklet. ,
Boş bir yola çık ve sırasıyla 1.N.2.3.4.5 hızlıca tırman. daha sonra düşür . Birkaç kere yap bunu. Sonra trafikte dur kalk yapa yapa öğreniyorsun. Sadece fazla heyacan yapma. Kendine güven.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
Kardeşim ben de senin gibi 1 aylık motorcuyum, önce kalkış çalış, sonra ön-arka frenin yerlerini ezberle yut, yolda giderken viraj alır gibi slalom falan yapmaya çalış, çukurlu yerler ideal önünü gör ve çukurları ıskala, öndeki aracın aniden duracağını düşün frenler tetikte olsun . Yavaşlarken önce arka fren-sonra ön frenle birlikte bas, motor stop etmeden de debriyaja bas (tabi gazı bırak bu arada) 1.vitese veya boşa al, kalkmadan önce arka trafiği gözetle güvenliyse stop ettirme korkusu olmadan 3-4 bin devir çevir ve debriyajı usulca bırak kaldır makineni...
-
Yamahanın eğitiminde ybr kullandırıyorlar. Ücreti uygun, istersen sana tayfun hocanın telefonunu verebilirim. Yamahanın sitesinde de yazıyor tarihler. Eğitim alırsan aklındaki bütün soru işaretleri kaybolur.
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
oooo kardeşim hayırlı olsun
sendekide mankina yani
o makina bayır aşşağa 5. vitesle bile kalkar sen dert etme
boşver vitesleri öğrenirsin
bağırdıkca değiştir
sen şimdi 2. vitesden 5. vitesede geçersin :D sonrada motoru sanayiye götürürsün abi gaza basıyom almıyo neden
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Kardeşim ben de senin gibi 1 aylık motorcuyum, önce kalkış çalış, sonra ön-arka frenin yerlerini ezberle yut, yolda giderken viraj alır gibi slalom falan yapmaya çalış, çukurlu yerler ideal önünü gör ve çukurları ıskala, öndeki aracın aniden duracağını düşün frenler tetikte olsun . Yavaşlarken önce arka fren-sonra ön frenle birlikte bas, motor stop etmeden de debriyaja bas (tabi gazı bırak bu arada) 1.vitese veya boşa al, kalkmadan önce arka trafiği gözetle güvenliyse stop ettirme korkusu olmadan 3-4 bin devir çevir ve debriyajı usulca bırak kaldır makineni...
hocam çok sağol, şuan senin yazdıklarının aynı yaparak dolaşıyorum trafikte(sadece stop ettirme konusunda biraz daha tecrübe yapmam lazım) çok güzel izah etmişsin teşekkür ederim
-
debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
espri kutusu adlı üyeden alıntı
hocam çok sağol, şuan senin yazdıklarının aynı yaparak dolaşıyorum trafikte(sadece stop ettirme konusunda biraz daha tecrübe yapmam lazım) çok güzel izah etmişsin teşekkür ederim
Benim makine vitesleri şimşek hızıya değiştiriyor ister takas ederiz
-
karagöz187 adlı üyeden alıntı
oooo kardeşim hayırlı olsun
sendekide mankina yani
o makina bayır aşşağa 5. vitesle bile kalkar sen dert etme
boşver vitesleri öğrenirsin
bağırdıkca değiştir
sen şimdi 2. vitesden 5. vitesede geçersin :D sonrada motoru sanayiye götürürsün abi gaza basıyom almıyo neden
sağolasın kardeşim iyi dileklerin için, makina çok güzel ama bide kullanabilsek dediğin gibi bir kere yaptım, 1.vitesten 3 e almışım, bi baktım motor bi an bayılır gibi oldu hemen anladım ve düşürdüm vitesi, şimdi vitesi bağırdıkça değiştiricem ama egzostta 6-7 tane delik delmiş eski sahibi, motor rölantide bile bağırıyo
cousinecruis adlı üyeden alıntı
Yamahanın eğitiminde ybr kullandırıyorlar. Ücreti uygun, istersen sana tayfun hocanın telefonunu verebilirim. Yamahanın sitesinde de yazıyor tarihler. Eğitim alırsan aklındaki bütün soru işaretleri kaybolur.
aslında eğitim almak benimde aklımda ama maddi gücüm kalmadı doğrusunu söylemek gerekirse(kurs,kredi kartı vs.) ama en son ihtimal onu yapıcam, yine de teşekkür ederim.
barrokas adlı üyeden alıntı
debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
yani kastettiğim debriyajı sıkıyorum ve önce arka sonrada ön freni sıkıyorum ve öyle yavaşlıyorum.
barrokas adlı üyeden alıntı
debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
yani kastettiğim debriyajı sıkıyorum ve önce arka sonrada ön freni sıkıyorum ve öyle yavaşlıyorum.
barrokas adlı üyeden alıntı
debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
yani kastettiğim debriyajı sıkıyorum ve önce arka sonrada ön freni sıkıyorum ve öyle yavaşlıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)