Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

trafikte giderken vites attırma ve düşürme?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    öncelikle herkese iyi akşamlar arkadaşlar, şimdi trafikte artık gezebiliyorum ama giderken vites arttırmakta problem yaşıyorum, debriyaja bir basıyorum bi 15sn geçtikten sonra anca vitesi arttırmış oluyorum. bazen oluyor ki vitese bile bakıyorum arttırırken hadi bunu da geçtik sizler asıl sormak istediğim şu; motoru ikinci vitesle kaldırsak motora bir zararı olur mu? veya 1 ile kaldırdık motoru sonra 2 ye taktık, sonra yol ayrımına geldik ve debriyajı sıkarak yavaşladık, motor 1.vites devirlerine indi diyelim diyelim. yol müsait oldu ve bizde debriyajdan elimizi çekerek gaz veriyoruz. burada motor stop eder mi? sizce bu durumlarda vites küçültmeden direk 2 ile kaldırsam mı? tecrübeli arkadaşlar bana bir tavsiyede bulunabilirler mi?

    bu arada arkadaşlar biliyosunuzki önce korumalarımı almıştım ve sonra da motorumu aldım. şimdi de 18 nisan ehliyet sınavına yazıldım ve derslere başladık, kısmetse 6 ay sonra ehliyetim elimde(neden 6 ay derseniz, B+A2 ye yazıldığım için önce B sonra ki sınav zamanıda A2 ye girmiş olucam ve benim de sonunda ehliyetim olucak ve trafikte hür olucam)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    zincire de debriyaj balatasına da zarar verir.alışabilmen için düz yolda giderken debriyaja basarak viteslerle oyna.çok da zor değil.kolay gelsin.
    Orgazma Dudak Büktürür

  3. #3
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincire de debiyaj balatasına da zarar verir.alışabilmen için düz yolda giderken debriyaja basarak viteslerle oyna.çok da zor değil.kolay gelsin.
    eyvallah hocamda 1 ay oldu motoru alalı ama daha inan ağız tadıyla binemedim, hava şartları bir türlü müsade etmedi, 8 gündür binmedim motoruma daha

  4. #4
    Orko_ye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    Austin / Texas, USA
    Motosikleti
    -
    Otomobil deneyimin olsa hemen alışırdın aslında.

    Neyse konuya gelirsek, kavramayı düzgün yaparsan ikinci vitestede kaldırabilirsin ama bu seferde huceyn, arkadaşın dediği gibi debriyajı ve zinciri zorlamış olursun. Ayrıca dediğin gibi ikinci viteste gidiyorsun virajı döndün ve hızın azaldı hiç vitesi değiştirmeden debriyajı sıkıp tekrar kavrama yaparsan ikinci viteste virajı dönmüş olursun. Nacizane tavsiyelerim bunlar daha deneyimli arkadaşların farklı diyecekleri olacaktır sanırım.
    ..::.. GO ..::..

  5. #5
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    orta sehpaya al calıstırmadan üstüne otur calıs debriyaj vites :D
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  6. #6
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    ta dedğim gibi boş bi alanda viteslerle oyna.çalışmış olursun.ybr çok agresif bi motor değil sonuçta.tolare eder hatalarını.
    Orgazma Dudak Büktürür

  7. #7
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orta sehpaya al calıstırmadan üstüne otur calıs debriyaj vites :D

  8. #8
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı Orko_ye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobil deneyimin olsa hemen alışırdın aslında.

    Neyse konuya gelirsek, kavramayı düzgün yaparsan ikinci vitestede kaldırabilirsin ama bu seferde huceyn, arkadaşın dediği gibi debriyajı ve zinciri zorlamış olursun. Ayrıca dediğin gibi ikinci viteste gidiyorsun virajı döndün ve hızın azaldı hiç vitesi değiştirmeden debriyajı sıkıp tekrar kavrama yaparsan ikinci viteste virajı dönmüş olursun. Nacizane tavsiyelerim bunlar daha deneyimli arkadaşların farklı diyecekleri olacaktır sanırım.
    sağol hocam tavsiyen için, birde zincir elimizde kalmasın
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orta sehpaya al calıstırmadan üstüne otur calıs debriyaj vites :D
    hocam iyi hoşta dediğin gibi yaptık mesela, arka teker havadayken vites çalışıyoruz, bir anda ufak bir hatadan dolayı askı da olan arkadaki tekeri bir anda tam ters vaziyete çevirdik yani ön teker havada kalıp arka yerle temas etti, bu durumda ya frene asılıcaz yada allaha emanet drag yapıcaz yanlışmıyımm

    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ta dedğim gibi boş bi alanda viteslerle oyna.çalışmış olursun.ybr çok agresif bi motor değil sonuçta.tolare eder hatalarını.
    evet öyle hırçın bir makina değil, çok sakin bir makina, ama 1 ayda 2 kere düşmeyi becerdiğim için 3.de olmasın diyorum

  9. #9
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    yavaşlamak için debriyaj kullanılmamalı. Ani frenlerde tekerleği kitlerseniz tekrar toparlamak zor olabilir. Debriyajı çok aşındıran kavrama noktasında çok tutulmasıdır. Tam basarsanız pek birşey olmaz.

    Motor 50 km hızla gidiyor diyelim frenleri limon sıkar gibi sıkıp ( yani yavaşça artan bir güçle. Aniden Değil sakın! geçen bir arkadaşımız ön tekerleği kızakladı ve düştü) Viraj için uygun hıza düşürün, virajı dönerken sakın gaz kesmeyin gazı koruyun arttırmayın. Kontra tekniğiyle virajı döndüğünüzde çıkışında gazı kuvvendirin. Ve yine Sakın virajda ön freni sıkmayın ne olursa olsun. Ön fren kitlenirse bitersiniz. Zaten ön freni sıkınca virajın dışına çıkarsınız.

    Peki napıyoruz ozaman? Eğer hızımız fazla ise arka frenle yavaşlıyoruz, debriyajı kavrama noktasında tutup gazı koruyoruz, gazı bu durumda arttırabilirsiniz. Motor güçten düşmemeli!

    Soru neydi ya? Virtes değişimleri çok hızlı gerçekleşmeli. Zaten bir süre sonra otomatiğe alırsınız.

    Alfawings ve Donald duck ın teorilerini okumanızı ve anlamanızı isterim. www.alfamotosiklet.com
    Donald duck ı hatırlayamadım bu sitede mevcut.
    Sevgiler.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  10. #10

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Madem herşeyini aldın, motoru da aldın ehliyeti alana kadar maddi olanağın varsa tabii güzelce bir özel eğitime git ve hiç kasmadan 2 günde canavar gibi kullan arkadaşım Kendi kendine bu şekilde öğrenmektense orada ne kadar kolay olduğunu göreceksin Hem de ikidebir düşüp hem motora hem kendine eziyet etmemiş olursun

  11. #11

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    bende yeni aldım ybr önceden bilmiyodumda kullanmayı. arabadan biraz deneyimli olunca alışıyosun hemen. ama böle de kolay alışırsın. en iyisi kasisli bi yola git. habire yavaşla vites düşür. gazla filn derken tailm oluyo. yada düz bi yola gel. orda kalkış yap. vitesi 5e kadar yüksel çok hızlanma hemen devir almadan. sonra düşür vitesi 2ye kadar dön tekrar yükselt filn. bine bine öğrenirsin. ben yolda stop ettirmiştim. devir yetmeyince kavşaktaydım. heycandan çalıştıramadım. ayağımla ite ite gittim. ama şimdi alıştım. seri bir şekilde değiştirebiliyorum. çalışa çalışa olur.

  12. #12
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    arkadaşlar sorun virajda dönmek değil, sorun T şeklinde bir yolda gittiğinizda mutlaka bir yola dönmeniz gerek değil mi? bu dönüş esnasında 2 vitesteysek diyorum ki acaba yavaşlayınca 1 e düşürüp mü dönüş yapayım yoksa vites düşürmeden debrajı sıkıp yol müsait olunca direkt 2 visteslemi yola devam edeyim? burada 2 vitesle devam etsem bir sakınca olur mu?

    bu arada zaten yavaşlarken debraj sıkmıyordum ama baktım motor sürekli trafiğin ortasında stop ediyor alışana kadar dejriyajı kullanıcam. motor sesine tam alışamadım ki devrine geldiğinde arttırabiliyim veya düşürebileyim...

    birde arkadaşlar motoru adlığım adam egzosa 6-7 adet delik delmiş, motor rölantide bile gaz vermiş gibi ses çıkartıyo, o delikleri kapatma gibi bir durum söz konusu olabilirmi?

    Alıntı hao_asakura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende yeni aldım ybr önceden bilmiyodumda kullanmayı. arabadan biraz deneyimli olunca alışıyosun hemen. ama böle de kolay alışırsın. en iyisi kasisli bi yola git. habire yavaşla vites düşür. gazla filn derken tailm oluyo. yada düz bi yola gel. orda kalkış yap. vitesi 5e kadar yüksel çok hızlanma hemen devir almadan. sonra düşür vitesi 2ye kadar dön tekrar yükselt filn. bine bine öğrenirsin. ben yolda stop ettirmiştim. devir yetmeyince kavşaktaydım. heycandan çalıştıramadım. ayağımla ite ite gittim. ama şimdi alıştım. seri bir şekilde değiştirebiliyorum. çalışa çalışa olur.
    hocam bende senin gibi yolda çok stop ettirdim, daha 2.vitesi üstüne çıkamadım, daha doğrusu doğru dürüst motora bile binemedim, 10-15dk en fazla bindiğim. inşallah dediğin gibi olur, çabucak değiştirebilirim vitesleri.

  13. #13
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Önce işin teoriğini biliyorsan sorun yok. Vites hakkında pek düşünme. Devir saatinede bakma (cbf150'm var istesemde bakamıyorum :D) sadece devirin yükseldiği anda debriyaja bas ve sol ayağının ucuyla vites kolunu hisset. Debriyaj son noktaya geldiğinde vites kolunu yukarı veya aşağı ittir.

    Bir zaman sonra düşünmeyeceksin zaten şimdi ne yapacağım diye. Herşey reflex haline gelicek O zaman sürüşten zevk almaya başlayacaksın

    Ayrıca motorun tamamen durmadan 2 vitesle gidebilirsin. Debriyajla desteklemen gerekebilir o kadar. Gazı sabit tutarak , debrijayı bırakarak motoru devirlendirebilirsin. Sen durmadan 2. viteste iken zaten kolay kolay stop etmez motosiklet. ,

    Boş bir yola çık ve sırasıyla 1.N.2.3.4.5 hızlıca tırman. daha sonra düşür . Birkaç kere yap bunu. Sonra trafikte dur kalk yapa yapa öğreniyorsun. Sadece fazla heyacan yapma. Kendine güven.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kardeşim ben de senin gibi 1 aylık motorcuyum, önce kalkış çalış, sonra ön-arka frenin yerlerini ezberle yut, yolda giderken viraj alır gibi slalom falan yapmaya çalış, çukurlu yerler ideal önünü gör ve çukurları ıskala, öndeki aracın aniden duracağını düşün frenler tetikte olsun . Yavaşlarken önce arka fren-sonra ön frenle birlikte bas, motor stop etmeden de debriyaja bas (tabi gazı bırak bu arada) 1.vitese veya boşa al, kalkmadan önce arka trafiği gözetle güvenliyse stop ettirme korkusu olmadan 3-4 bin devir çevir ve debriyajı usulca bırak kaldır makineni...

  15. #15
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Yamahanın eğitiminde ybr kullandırıyorlar. Ücreti uygun, istersen sana tayfun hocanın telefonunu verebilirim. Yamahanın sitesinde de yazıyor tarihler. Eğitim alırsan aklındaki bütün soru işaretleri kaybolur.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Motosikleti
    YZF R1
    oooo kardeşim hayırlı olsun
    sendekide mankina yani
    o makina bayır aşşağa 5. vitesle bile kalkar sen dert etme
    boşver vitesleri öğrenirsin
    bağırdıkca değiştir
    sen şimdi 2. vitesden 5. vitesede geçersin :D sonrada motoru sanayiye götürürsün abi gaza basıyom almıyo neden

  17. #17
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim ben de senin gibi 1 aylık motorcuyum, önce kalkış çalış, sonra ön-arka frenin yerlerini ezberle yut, yolda giderken viraj alır gibi slalom falan yapmaya çalış, çukurlu yerler ideal önünü gör ve çukurları ıskala, öndeki aracın aniden duracağını düşün frenler tetikte olsun . Yavaşlarken önce arka fren-sonra ön frenle birlikte bas, motor stop etmeden de debriyaja bas (tabi gazı bırak bu arada) 1.vitese veya boşa al, kalkmadan önce arka trafiği gözetle güvenliyse stop ettirme korkusu olmadan 3-4 bin devir çevir ve debriyajı usulca bırak kaldır makineni...
    hocam çok sağol, şuan senin yazdıklarının aynı yaparak dolaşıyorum trafikte(sadece stop ettirme konusunda biraz daha tecrübe yapmam lazım) çok güzel izah etmişsin teşekkür ederim

  18. #18
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam çok sağol, şuan senin yazdıklarının aynı yaparak dolaşıyorum trafikte(sadece stop ettirme konusunda biraz daha tecrübe yapmam lazım) çok güzel izah etmişsin teşekkür ederim
    Benim makine vitesleri şimşek hızıya değiştiriyor ister takas ederiz

  20. #20
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı karagöz187 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oooo kardeşim hayırlı olsun
    sendekide mankina yani
    o makina bayır aşşağa 5. vitesle bile kalkar sen dert etme
    boşver vitesleri öğrenirsin
    bağırdıkca değiştir
    sen şimdi 2. vitesden 5. vitesede geçersin :D sonrada motoru sanayiye götürürsün abi gaza basıyom almıyo neden
    sağolasın kardeşim iyi dileklerin için, makina çok güzel ama bide kullanabilsek dediğin gibi bir kere yaptım, 1.vitesten 3 e almışım, bi baktım motor bi an bayılır gibi oldu hemen anladım ve düşürdüm vitesi, şimdi vitesi bağırdıkça değiştiricem ama egzostta 6-7 tane delik delmiş eski sahibi, motor rölantide bile bağırıyo
    Alıntı cousinecruis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamahanın eğitiminde ybr kullandırıyorlar. Ücreti uygun, istersen sana tayfun hocanın telefonunu verebilirim. Yamahanın sitesinde de yazıyor tarihler. Eğitim alırsan aklındaki bütün soru işaretleri kaybolur.
    aslında eğitim almak benimde aklımda ama maddi gücüm kalmadı doğrusunu söylemek gerekirse(kurs,kredi kartı vs.) ama en son ihtimal onu yapıcam, yine de teşekkür ederim.

    Alıntı barrokas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
    yani kastettiğim debriyajı sıkıyorum ve önce arka sonrada ön freni sıkıyorum ve öyle yavaşlıyorum.

    Alıntı barrokas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
    yani kastettiğim debriyajı sıkıyorum ve önce arka sonrada ön freni sıkıyorum ve öyle yavaşlıyorum.

    Alıntı barrokas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajı sıkarak nasıl yavaşlıyorsun merak ettim
    yani kastettiğim debriyajı sıkıyorum ve önce arka sonrada ön freni sıkıyorum ve öyle yavaşlıyorum.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)