Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

trafikte giderken vites attırma ve düşürme?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    motorhocasına eklemek istediğim birşeyler var. Üstü kapalı güzel anlatmış fakat birazdaha açalım. Önce dediklerini yap sonra biraz daha geliştir isterim arkadaşım.

    Slalomlar kıvırma yönemiyle, kontra tekniğiyle daha iyi olur.
    Çukurlu yerlere dikkat et ama çukurun içine bakma, unutma nereye bakarsan motor oraya gider. Öndeki araba ani durduğunda muhakkaki dikkatli bir şekilde aacil frenle. Bunun için frenleme tekniklerini yut. Arka ile önün koordineli nasıl sıkılacağını öğren.

    Bunlar senin iyiliğin için anlattım. Önce keyfini çıkar sonra teoriye ağırlık verirsin, eğitim alabiliryorsan muhakkak eğitim al.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı cousinecruis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorhocasına eklemek istediğim birşeyler var. Üstü kapalı güzel anlatmış fakat birazdaha açalım. Önce dediklerini yap sonra biraz daha geliştir isterim arkadaşım.

    Slalomlar kıvırma yönemiyle, kontra tekniğiyle daha iyi olur.
    Çukurlu yerlere dikkat et ama çukurun içine bakma, unutma nereye bakarsan motor oraya gider. Öndeki araba ani durduğunda muhakkaki dikkatli bir şekilde aacil frenle. Bunun için frenleme tekniklerini yut. Arka ile önün koordineli nasıl sıkılacağını öğren.

    Bunlar senin iyiliğin için anlattım. Önce keyfini çıkar sonra teoriye ağırlık verirsin, eğitim alabiliryorsan muhakkak eğitim al.
    çok teşekkür ederim hocam, yazdıklarınızın hepsine tek tek dikkat edicem. bu arada hazır soru sorma fırsatı bulmuşken sizlere bir sorum daha olcak....

    ben aynalarımı motora biner binmez ayarlıyorum fakat haraket halindeyken aynaların ayarı bozuluyor. onun için sürekli aynarı ayarlamak zorunda kalıyorum. bu konuda da bir tabvsiyeniz olucak mı acaba?

  3. #23
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    arkadaşım başına iş açmadan yavaş hareketlerle ne istiyorsan yap burada mesajlarla fazla anlatılmaz yerine zamanına ve hızına göre her şey değişik şekilde yapılır boş alanda çalışma yap sen bol bol

  4. #24
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım başına iş açmadan yavaş hareketlerle ne istiyorsan yap burada mesajlarla fazla anlatılmaz yerine zamanına ve hızına göre her şey değişik şekilde yapılır boş alanda çalışma yap sen bol bol
    evet hocam hepiniz sağolun... bu arada aynalarla ilgili ne yapabilirim bir bilgin var mı?

  5. #25

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet hocam hepiniz sağolun... bu arada aynalarla ilgili ne yapabilirim bir bilgin var mı?
    Senin motor da benimki gibi aynası gevşek galiba,biraz sık, üstündeyken ayarla, sonra hepten sık birdaha oynamaz, bende öyle oldu.

  6. #26
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin motor da benimki gibi aynası gevşek galiba,biraz sık, üstündeyken ayarla, sonra hepten sık birdaha oynamaz, bende öyle oldu.
    ya hocam sorma, her 10m de bir ayna düzeltiyorum artık elim frenin değil aynanın üzerinde kalır hale geldi

  7. #27
    wermeer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 500
    aynalarını sakin bir zamanda iyice sık . bende de ybr var bende yaşıyordum o problemi .. çok tehlikeli bu arada o durum.
    haftasonları sabah saatlerinde çık sokaklarda çalış, otomobillerin içinde sür yani. ne kadar tecrübe edersen okadar rahatlıyorsun, her kullanıştan sonra ne yaptım de oldu diye sor kendine. her kullanıştan ders çıkar ..aynı şeyleri yaşadık hepimiz ,tecrübenin sonu yok kullandıkça iyileşeceksin

  8. #28

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    motorla tenha bi yerlere git çalış. bizim oralar tenha geniş çift şeritli yol orda basıyorum. 5vtese kadar. sonra yavaşla dön ara sokaklara giriyorum. stabilize yol hep çukur yawaş yawaş gidiyorum. 3 defa bindim. ama baya elim alıştı. kalkışta devir 3-4 arasındaaoldumu çok rahat kalkar. zaten motor durmuyosa çok rahat geçer vitese sen dert etme virajda durmadıysan 1e alma ama durduysan tabikide 1e alıcakın. elini gazdan çekersen yawaşlar çok hafifde fren kullansan olur. ama debriyaj + frende daha sağlıklı olur. bunlar tecrübe kendin öğrenirsin. internette bunları araştırma ben araştırdım. hiç bi işe yaramadı. vaktini internette değil motor üstünde harca o zaman daha faydalı olur. biz burda ne sölesek boş senin bunları üstünde görmen lazım.

  9. #29
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    sağolun arkadaşlar bilgileriniz için, havalar yağışlı olduğu için binemiyorum motora, 1 kere yağışlı havada arka tekeri kaydırdığım için yan yattım motorda, o yüzden havaların açmasını bekliyorum ama havada hep yağıyor hep yağıyor, bu hafta güneş olursa hava çalışıcam motora, hepinize teşekkür ederiim...

  10. #30
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Bence bire tak.. ve durduktan sonra müsait olunca yine kalkışını birinci vitesten yap. Diğeri alternatif bile değil.. İkinci vitesten kalkış mı olurmuş?? Vites konusunda kısa zamanda otomatikleşirsin. Debriyaja basılı tutman ancak durmaya yaklaşacak kadar yavaşladığın durumlarda gerekir, motoru stop ettirmemen için -kasislerde örneğin. Hiç araba sürmedim daha önce. Yine de zor gelmedi. Trafiğin pek olmadığı müsait mekanlarda biraz antrenman yetecektir eminim.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  11. #31
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    1- araba kullanmasını bilmiyorsan motor sürme....
    2- araba kullanmasını bilmiyorsan motor sürme....
    3- araba kullanmasını bilmiyorsan motor sürme.... hala süreceksen
    4- motorda boş bir alan bul kendine gaz fren çalışması yap yere 5.er metre aralıkla kuka ya da taş koy.Slalom yap .Yavaş git ...yavaş dön....Hızlan vites değiştir. Yumuşak geçişler yapıncaya kadar öyle takıl. Hakimiyeti sağlayıncaya ,bütünleşinceye kadar takıl. trafiğe çıkma.
    5- arabası olan arkadaşınla trafikte yanında oturarak trafiği gözlemle .Trafiği oku. önce araba kullan...Mesela sağ şeritte minibüs varsa ve sen onu görüyorsan yanlış görüyorsun o aslında senin şeritindedir. Bunları öğren haklı haksız takma kafana
    6- Savunma sporu öğren Yani tehlikeli durumlara düşmemeyi düşersende nasıl kurtulacağını bil.Tecrübeyi deneye deneye öğrenirsin ama risk alma .Ara sokaklarda dolaşmayı öğren yavaş git ve hatasız sürmeye çalış.Otobanı unut şimdilik oradan biryere gidemezsin. Çok uzak yere gider orası bence gitme..
    7-Ufacık motorlar bile istanbulda en hızlı arabadan hızlıdır.Acele etme...sindirerek öğren...Bilgi ve tecrübe hayatta kalmanı sağlayacaktır.
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  12. #32

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sorun virajda dönmek değil, sorun T şeklinde bir yolda gittiğinizda mutlaka bir yola dönmeniz gerek değil mi? bu dönüş esnasında 2 vitesteysek diyorum ki acaba yavaşlayınca 1 e düşürüp mü dönüş yapayım yoksa vites düşürmeden debrajı sıkıp yol müsait olunca direkt 2 visteslemi yola devam edeyim? burada 2 vitesle devam etsem bir sakınca olur mu?
    eger hızın 10 km hızın altına düşmüşse 1.vitese takma zamanın gelmiştir 15 km hızın üstünde ise 2.vitesle devam
    ::tutkuy::

  13. #33
    [..] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Ben motoru yokuş aşağı boşa bile almıyorum benzinden tasarruf derken fren balatasından oluyoruz Ön tekerleği kızakladı arkadaş demiş bir arkadaşımız farkettim ki ben ön frenide sadece motoru apartmana sokarken kullanıyorum

  14. #34
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Şimdi anladığım dönemeçe gelmeden debriyajı sıkarak boşa alıyor ve frenleri sıkmaya başlıyorsun, bu yanlış bir uygulama; önce gazı hafifletip fren desteğiyle yavaşlıyacak, stop edecek kadar yavaşlamışsan debriyajı sıkacaksın, aksini yaparsan balataları yersin.

    1. ihtimal, önü açık bir dönemeç ve ileride ne olduğunu biliyorsun, virajı alacak kadar vitesi önceden küçültmeli ve çıkmalısın (yüksek vitesteyken, 2 den 1 e düşürmene gerek yok).

    2. ihtimal, dönemeçte ne olduğunu bilmiyorsun, yine yavaşla ve kontrol et sonra devam et, bu aşamada vites düşürmen kesinlikle gerekli.

    Motoru tam anlamıyla kullanabiliyorum diyebilmen için yürüme hızında stop ettirmeden götürebilmen gerekir, ne motorcular tanıyorum yürüme hızında kullanamayan, senin sorunun debriyajı bırakmaktan korkup motoru stop ettirmen, bunu da çalışarak öğreneceksin, ama önce yürüme hızında sürüşü öğrenmen gerekir.

    Not: virajlarda vites değiştirme, gerekmedikçe fren kullanma, kullancaksan da arka freni kullan, kontra tekniğini iyi öğren.

    Alıntı [..] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motoru yokuş aşağı boşa bile almıyorum benzinden tasarruf derken fren balatasından oluyoruz Ön tekerleği kızakladı arkadaş demiş bir arkadaşımız farkettim ki ben ön frenide sadece motoru apartmana sokarken kullanıyorum
    Motoru yokuş aşağı kesinlikle boşa almamkla en iyi şeyi yapıyorsun, yağlanmayı yapmaz sonra, bende arka frenciydim ama şimdi çok çok nadir arka fren kullanıyorum, alıştıkça çok daha güvenli ve rahat geliyor

  15. #35

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı [..] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motoru yokuş aşağı boşa bile almıyorum benzinden tasarruf derken fren balatasından oluyoruz Ön tekerleği kızakladı arkadaş demiş bir arkadaşımız farkettim ki ben ön frenide sadece motoru apartmana sokarken kullanıyorum
    Vitesi boşa alıp rampa inmek benzin tasarrufu sağlamaz ,relanti devresinde karışım oranı zengin olur, hafif gazla inmek her zaman daha ekonomik ve ani gaz gerektiren durumlar için daha güvenlidir.

  16. #36
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    arkadaşlar tüm önerileriniz için sağolun, artık dedikleriniz gibi yapıcaz, hiç yoktan denicem :D aslında dediğiniz gibi yürüme hızında motoru kullanmak önemli, misal ben kullanamıyorum, onu da deneyim öğrenicem, haftasonu da boş bi alan aramaya giderim, bulursam vites çalışırım biraz.

  17. #37

    Üyelik
    21 Ekim 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda AT
    selamlar,

    Bazı arkadaşlar yazmış...bence iyi bir eğitim almalısın..eğitim sırasında sorduğun tüm bu sorulara cevap bulacağın düşüncesindeyim
    KAFADAN KASK VE AKIL EKSİK OLMASIN!!!

  18. #38
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle herkese iyi akşamlar arkadaşlar, şimdi trafikte artık gezebiliyorum ama giderken vites arttırmakta problem yaşıyorum, debriyaja bir basıyorum bi 15sn geçtikten sonra anca vitesi arttırmış oluyorum. bazen oluyor ki vitese bile bakıyorum arttırırken hadi bunu da geçtik sizler asıl sormak istediğim şu; motoru ikinci vitesle kaldırsak motora bir zararı olur mu? veya 1 ile kaldırdık motoru sonra 2 ye taktık, sonra yol ayrımına geldik ve debriyajı sıkarak yavaşladık, motor 1.vites devirlerine indi diyelim diyelim. yol müsait oldu ve bizde debriyajdan elimizi çekerek gaz veriyoruz. burada motor stop eder mi? sizce bu durumlarda vites küçültmeden direk 2 ile kaldırsam mı? tecrübeli arkadaşlar bana bir tavsiyede bulunabilirler mi?

    bu arada arkadaşlar biliyosunuzki önce korumalarımı almıştım ve sonra da motorumu aldım. şimdi de 18 nisan ehliyet sınavına yazıldım ve derslere başladık, kısmetse 6 ay sonra ehliyetim elimde(neden 6 ay derseniz, B+A2 ye yazıldığım için önce B sonra ki sınav zamanıda A2 ye girmiş olucam ve benim de sonunda ehliyetim olucak ve trafikte hür olucam)

    avcılar ın neresindesin bilmiyorum ama gel buyur bu hafta sonu insa lisesi nin bahçesinde öğren sürmeyi kafa yapmayı bile öğrenirsin bende ehliyet var istersen öğretirim ;)
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)