Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vurdurmaktan canım çıktı :( elekrikten anlayanlar yardım lütfen??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    evet arkadaşlar havalar ısınmaya başladı.Ama sezonla beraber arıza döneminide açtım.GV650 de bir süredir akü sorunu yaşıyordum.Akü şarj edip bir süre kullandım yaklaşık 3 hafta falan.Fakat akü tekrardan zayıflamaya başladı.Bugün yeni 12 amper akü almaya gittim fakat akü takmadan önce aklımza konjektör veya alternatörde bir sorun olabilirmi gibisinden bir soru takıldı. Motoru vurdurarak çalıştırdık ve akü ampermetreye bağladık.Şarj seviyesi çok düşük, gazı açınca 0.2 -0.3 gibi bir şarj artışı oluyor.Gösterge en az 13 seviye göstermesi gerekirken bu seviye 12.4 civarında gazı açıncada 12.6 ya falan çıkıyor.Stop edip marşa bastığımda 3.2-4.5 civarına düşüyor ve marş basmıyor.Üstelik sağlam aküylede takviye yaptık. sonuç hüsran.Marş cırt diyor ve kalıyor.Sonra araba aküsüyle takviye ettik o bile marşı çevirmedi.Vurdurarak çalışıyor sadece o da şarj seviyesi çok düşük.Motorda sanki güçlü elektirik çeken bir cihaz var gibi.Şarj etmemeside cabası.Şu meşhur konjektör vakası benide bulmuş olabilir mi acaba???.
    Usta motoru bırakıp bütün tesisatı kontrol etmem gerekeceğini söyledi.Allahım ya araba aküsü bile marşa bastıttırmadı.2,3 tur cır cır çevirip duruyor alet.Vurdurarak çalıştırdım ve bir süre yol yaptım.Ön farı açmıştım ve giderek sönükleşti ön far akü resmen bitirme seviyesine geldi.Bence aküde sorun yok! Elektirik tesisatı denincede ilk aklıma konjektör geliyor.Moralim bozuk zira bu sebeptense baya yatacak motor.
    Sizin aklınıza neler geliyor?yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..
    Herkese saygılar...
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    bendede var aynı problem akü çok güzelde birden bitmeye başladı senin yaşadığın sorunların hepsi bendede var ama bende motor açık ise gaz verince daha parlaklaşıyo yani gittikçe sönmüyo
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    @mrock
    peki motorun çalışması esnasında bir problem var mı
    yani ateşleme düzgün mü yüksek devirlerde ateşlememe gibi bir hisse kapıldınız mı

  4. #4
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    kesinlikle kacak vardır senın motorda marş dinamosunu kontrol et bence
    motorda yaşamadım ama benzeri durumu arbamda yaşadımmarş dinamosunun içinde n sorun halloldu bende marş dinamosu bence
    söktür baktır
    dinamonun yastıkları kacırabiilir

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    bende motoru aldığım ilk hafta buna benzer bir sorunum oldu, motoru toplayan servis şarj kablosunu takmayı unutmuş.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  6. #6
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    cevaplar için sağolun arkadaşlar...

    osmaniyeli, dostum yok yüksek devirde ateşlemede falan bişy yok sadece marşa basma kısmında ceyran çok çekiyor makine...
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  7. #7
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Şarzı düşük şarj dinomosuna baktırın kömürleri bitmiş olabilir yada kaçak var.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  8. #8
    emekkoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2008
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    bmwR1150gs & honda crf250l
    emrahcım tez zamanda çözersin inşallah..
    bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevaplar için sağolun arkadaşlar...

    osmaniyeli, dostum yok yüksek devirde ateşlemede falan bişy yok sadece marşa basma kısmında ceyran çok çekiyor makine...

    o zaman alternatör ve konjektör sağlam gibi
    ilk olarak marşa baktırın o zaman arkadaşların dediği gibi
    kolay gele
    bu arada rakamsal verdiğiniz değerler voltmetre değerleri 12.4 biraz düşük
    akünüz gerçekten çok zayıf araba aküsü ile de marş motoru dönmeliydi çok kötü durum bunlar beni sinir hastası etti bir kaç kere benim moto da

  10. #10
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    eger sürekli bir kaçak varsa cok tehlikeli ve acil bir durum olabilir. mazallah yangın bile cıkabilir durup dururken birader. senin yerinde olsam sorunu cozene kadar motosikletten her indigimde kutup baslarını sokerdim.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Çalşmama

    Öncelikle marş motorun bozulmuş.Ya dönemiyor yada sargıları kısa devre olmuş.
    Bu durumdaki denemelerin sonucu akünde ölmek üzere görünüyor.Marşa bastığın anda sanki akünün iki kutbunu kısa devre yapmışın gibi olur.Bu denemeler akünü öldürür.İlk iş marş motorunu söküp bakın.Açıkta deneyip emin olun.Sonra yeni akü al.Bozuk aküde şarjı normal ölçemezsin.Şarj olayını yeni akü ile test edin.
    Kolaygelsin.
    SipahiTurk bunu beğendi.

  12. #12
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    cevaplarınız çok önemliydi benim için.dediklerinizi tek tek uygulayacağım
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Bence sigorta sorunun var, sigortalarını ve sigorta kablolarını, diyotları bir kontrol et.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler