Vurdurmaktan canım çıktı :( elekrikten anlayanlar yardım lütfen??
-
evet arkadaşlar havalar ısınmaya başladı.Ama sezonla beraber arıza döneminide açtım.GV650 de bir süredir akü sorunu yaşıyordum.Akü şarj edip bir süre kullandım yaklaşık 3 hafta falan.Fakat akü tekrardan zayıflamaya başladı.Bugün yeni 12 amper akü almaya gittim fakat akü takmadan önce aklımza konjektör veya alternatörde bir sorun olabilirmi gibisinden bir soru takıldı. Motoru vurdurarak çalıştırdık ve akü ampermetreye bağladık.Şarj seviyesi çok düşük, gazı açınca 0.2 -0.3 gibi bir şarj artışı oluyor.Gösterge en az 13 seviye göstermesi gerekirken bu seviye 12.4 civarında gazı açıncada 12.6 ya falan çıkıyor.Stop edip marşa bastığımda 3.2-4.5 civarına düşüyor ve marş basmıyor.Üstelik sağlam aküylede takviye yaptık. sonuç hüsran.Marş cırt diyor ve kalıyor.Sonra araba aküsüyle takviye ettik o bile marşı çevirmedi.Vurdurarak çalışıyor sadece o da şarj seviyesi çok düşük.Motorda sanki güçlü elektirik çeken bir cihaz var gibi.Şarj etmemeside cabası.Şu meşhur konjektör vakası benide bulmuş olabilir mi acaba???.
Usta motoru bırakıp bütün tesisatı kontrol etmem gerekeceğini söyledi.Allahım ya araba aküsü bile marşa bastıttırmadı.2,3 tur cır cır çevirip duruyor alet.Vurdurarak çalıştırdım ve bir süre yol yaptım.Ön farı açmıştım ve giderek sönükleşti ön far akü resmen bitirme seviyesine geldi.Bence aküde sorun yok! Elektirik tesisatı denincede ilk aklıma konjektör geliyor.Moralim bozuk zira bu sebeptense baya yatacak motor.
Sizin aklınıza neler geliyor?yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..
Herkese saygılar...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Reklamlar
-
bendede var aynı problem akü çok güzelde birden bitmeye başladı senin yaşadığın sorunların hepsi bendede var ama bende motor açık ise gaz verince daha parlaklaşıyo yani gittikçe sönmüyo
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
@mrock
peki motorun çalışması esnasında bir problem var mı
yani ateşleme düzgün mü yüksek devirlerde ateşlememe gibi bir hisse kapıldınız mı
-
kesinlikle kacak vardır senın motorda marş dinamosunu kontrol et bence
motorda yaşamadım ama benzeri durumu arbamda yaşadımmarş dinamosunun içinde n sorun halloldu bende marş dinamosu bence
söktür baktır
dinamonun yastıkları kacırabiilir
-
bende motoru aldığım ilk hafta buna benzer bir sorunum oldu, motoru toplayan servis şarj kablosunu takmayı unutmuş.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
cevaplar için sağolun arkadaşlar...
osmaniyeli, dostum yok yüksek devirde ateşlemede falan bişy yok sadece marşa basma kısmında ceyran çok çekiyor makine...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
Şarzı düşük şarj dinomosuna baktırın kömürleri bitmiş olabilir yada kaçak var.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
emrahcım tez zamanda çözersin inşallah..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
mrock adlı üyeden alıntı
cevaplar için sağolun arkadaşlar...
osmaniyeli, dostum yok yüksek devirde ateşlemede falan bişy yok sadece marşa basma kısmında ceyran çok çekiyor makine...
o zaman alternatör ve konjektör sağlam gibi
ilk olarak marşa baktırın o zaman arkadaşların dediği gibi
kolay gele
bu arada rakamsal verdiğiniz değerler voltmetre değerleri 12.4 biraz düşük
akünüz gerçekten çok zayıf araba aküsü ile de marş motoru dönmeliydi çok kötü durum bunlar beni sinir hastası etti bir kaç kere benim moto da
-
eger sürekli bir kaçak varsa cok tehlikeli ve acil bir durum olabilir. mazallah yangın bile cıkabilir durup dururken birader. senin yerinde olsam sorunu cozene kadar motosikletten her indigimde kutup baslarını sokerdim.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Çalşmama
Öncelikle marş motorun bozulmuş.Ya dönemiyor yada sargıları kısa devre olmuş.
Bu durumdaki denemelerin sonucu akünde ölmek üzere görünüyor.Marşa bastığın anda sanki akünün iki kutbunu kısa devre yapmışın gibi olur.Bu denemeler akünü öldürür.İlk iş marş motorunu söküp bakın.Açıkta deneyip emin olun.Sonra yeni akü al.Bozuk aküde şarjı normal ölçemezsin.Şarj olayını yeni akü ile test edin.
Kolaygelsin.
-
cevaplarınız çok önemliydi benim için.dediklerinizi tek tek uygulayacağım
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
Bence sigorta sorunun var, sigortalarını ve sigorta kablolarını, diyotları bir kontrol et.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler