Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karayolu Projelendirilmesi'nde Motosikletler için Önerileriniz

    REKLAM ALANI
  1. #1
    B-king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2004
    Şehir
    Kadıköy-İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Merhaba Arkadaşlar,
    Ehliyetli ama tecrübesiz bir motosiklet sevdalısı ve bir İnşaat Mühendisi olarak sizlerden, trafiği kullanan motosiklet sürücüleri olarak gördüğünüz ve bir yol projelendirilirken yapılmış eksiklikleri, ne gibi değişiklikler olabilir, trafikte, park konusunda, 2 tekerlileri düşünmeden 4 tekerlilere göre yapılmış herhangi bir konuda, sizce ne gibi düzenlemeler yapılmalı bu konuda görüşlerinizi bekliyorum.

    Bildiğiniz gibi iki tekerlekli araçlara ülkemizde önem verilmediğinden can güvenliği en alt seviyede kalmakta. Belki sizin yardımlarınızla ufak bir değişiklik de olsa çok motosikletler için büyük bir adım olur bence.

    Bu konuda benim ilk aklıma, kanalizasyon vb. altyapı kapaklarının mümkün olduğunca yok kenarına taşınması geliyor. Ayrıca güncel olarak motosiklet dostu bariyerler Avrupa'da denenmekte. Siz ne düşünüyorsunuz ? Tüm yorumları bekliyorum. Saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berkman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 gri
    Bence karayolu projelendirmesinde motosiklet için en acil ihtiyaç bariyer ayaklarının kapatılmasıdır. Çünkü ölümlü motosiklet kazalarının büyük kısmı yerde sürüklenen motorcunun bariyerlere çarpmasıyla meydana gelmekte.

  3. #3
    TWG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    şimdilik aklıma gelen fikirleri yazıyorum...

    -yeni bir trafik levhası üretilmeli: Motosikletleri Fark Edin!

    -ızagara,kanalizasyon kapağı gibi yolun sürekliliğini bozacak unsurlar mümkün olduğunca yolun kenarına alınmalı, mümkün değilse yolla aynı seviyede olmalı, üzerinden geçince fazla hissedilmemeli

    -ağır tonajlı taşıtların yüzeyini bozduğu asfalt trimmerle kazındıktan sonra aylarca bekletilmemeli, derhal yeni kaplama yapılmalı

    -kazıldıktan sonra yama gibi tamir edilen asfalt mevcut yolla aynı seviyede olmalı

    -yolların deveri bir çok virajda ya yetersiz ya da hiç yok buna dikkat edilmeli

    -asfalttaki yol boyunca ve yola paralel devam eden asfalt ek çizgileri daha pürüzsüz yapılmalı

    -şehirler arası yollarda uygulanan zift üstüne mıcır serme tekniği artık kullanılmamalı
    FAZER = ZAFER

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    ÖTV KALDIRILSIN MOTOSİKLET UCUZLASIN. TRAFİK KEŞMEKEŞİ BİRAZ DA OLSA RAHATLASIN:dTekerleme gibi oldu ama:D

  5. #5
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    ızgara ve kanalları boyuna değil enine yapsınlar şişman gösteriyor
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  6. #6
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Bu yollarda motosiklet kullanıcılarınında olduğunu hatırlatan tabela ve yol cizgisi olamalı bu cizgilerin kırmızımı kavuniçi rengimi mavi şeritlermi yetkililer karar versin birde yolalrdaki şeritlerin boyana boyana yükseltilmemeli
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Gidiş - geliş yolların genişliği 2 karış büyütülsün yeter. Ne ağır vasıta sürücüleri ne de motosikletli sorun yaşamaz.
    Ama kime anlatacaksan böyle bir fikrini o kimse yok. Kendi kafalarından yan çizerler hep.

  8. #8
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    yol çizgileri kaygan plastiğimsi boyadan yapılmamalı

    ve kavşaklarda tüm araç sürücülerini zorda birakacak ani yön değiştirmeler gerektirecek kavşaklar yapılmamalı

    bunun dışında eğer yeterli alan varsa yollarda moped ve bisikletler için özel yollar yapılıp bu yollar korunmalı.küçük hacimli 2 tekerli taşıtlar özendirilmeli bu sayede motosiklete ilgi duymayan ve vitesli bir motor veya güçlü bir scooteri kullanmayı öğrenmeye hevesi ve vakti olmayan insanlar da pratikliğinden dolayı motor sürmeye başlarlar.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler