Devir tersine döndü millet hacim küçültüyor
-
zaten herşeyi bize çakıyorlar biizm halk aç adamlarda biliyor mesela en çok üretilen race enduro v.b motorlar japonlarındır ama japonyada öyle fazla race göremessiniz adamlar cup scooter tarzı motorlara biniyorlar en fazla çünkü orda da benizn pahalı alanları dar ada ülkesi malum yüksek hacimli arabalrda dahil her şeyde ağır vergiler var
yani adamlar ürettiklerini kendileri bile kullanmıyor direk bizim sırtımızdan para kazanıyorlar.
Reklamlar
-
Z 750 de fazlamıdır sizce? Hayalimdeki motor zx 10r dı! Ama yolların bu bakımsızlığını görünce şimdi Z 750 yi kafama taktım. Nedenine gelince; en azından bir yarış motoru kadar yüksek sürat ve yüksek devir istemez diye. Kısacası Z 750 nin alt devirlerinin güçlü olduğunu duydum. Var mı aranızda bu motoru kullanan?
-
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Belki hiç bir zaman 150 cc den yukarı çıkmam. İşler düzelir, krizi yeneriz, en fazla 250 cc. Oda seneler sonra belki. Şu anda 150 cc işimi fazlasıyla görüyor. Tüm beklentilerimi karşılıyor. Şu durumda zaten karşılamak zorunda
aynı şekilde ben de 2 senedir ybr 125 kullanıyorum. öğrenciyim ve keseme en uygunu bu. ayrıca tüm ihtiyaçlarımı da pekala karşılıyor. bir sene kendimi sıksam 250 lik bir japon alabilirim. ama bu sefer bakım masrafı, parça fiyatı, tüketim derken boyumu aşar.
eger ufak cc ler bütün ihtiyaçlarınızı karşılıyorsa neden daha büyügünü alasınız ki?
-
Trakonya adlı üyeden alıntı
Z 750 de fazlamıdır sizce? Hayalimdeki motor zx 10r dı! Ama yolların bu bakımsızlığını görünce şimdi Z 750 yi kafama taktım. Nedenine gelince; en azından bir yarış motoru kadar yüksek sürat ve yüksek devir istemez diye. Kısacası Z 750 nin alt devirlerinin güçlü olduğunu duydum. Var mı aranızda bu motoru kullanan?
Motokeyf proramının 3. sezon 22. bölümünde z 750 testi var. Sitesine üye olduktan sonra ordan videosunu indirim izleyebilirsin. Motor hakkında gerçekten güzel açıklamalar vardı.
http://www.motokeyf.com/fusion/php-f...?article_id=45
-
Selka adlı üyeden alıntı
...... Bir anda 250cc lik sınıf bana çok cazip gelmiş vergisi, bakımı, tüketimi ile hem şehir içi performansı ve pratikliği hemde şehir dışı makul bir hızlanma ile son hız 140 km ye kadar sorunsuz çıkmaları ile ön plana çıkmış ve bir türlü müşteri bulmama rağmen vermek istememiştim. Zaten uzun yol makul hız seyahatı 110-120 km dir. Bunu da bu 250cc lik sınıf kat be kat 3- 3.5 litre yakıt tüketimi ile vermektedir. Bence bu devir hem şehir içi hem şehir dışı 250cc lerin derim. Bence 250cc likler...
......
Daha ne ister insan son hızları 140 km seyahat hızlarıda 110-120 km dir. Akıllı sürücü olana yeterde artar bile..
aynı fikirdeyim. hem de cbx 24 hp olanını temizini denkgetirdimmi hiç acımıcam nüfusuma geçircem
vlamix adlı üyeden alıntı
10 sene sonra 150 cc'leride küçültmeye çalışmayalım ?
Gidişat pek iyi değilde.
KLEBER adlı üyeden alıntı
bisiklete bile razı olucaz bu gidişle....
halilihsan adlı üyeden alıntı
benzin 3lirayı geçicen galiba sen son 2.91 civarıydı
abi nettiniz yaa ? bi an memleket batıyo sandım. arkadaşlar abiler bu kadar da kötümser olmayın. bi çok ülkeden iyi durumdayız. kimse bunu kabul etmiyor çünkü bunu yaşamak istiyorlar da ondan. halbuki iyimser düşünseniz, çalışıyorum param var benzin alabiliyorum deseniz benim gibi mutlu ve huzurlu olursunuz
avare rulman adlı üyeden alıntı
aynı şekilde ben de 2 senedir ybr 125 kullanıyorum. öğrenciyim ve keseme en uygunu bu. ayrıca tüm ihtiyaçlarımı da pekala karşılıyor. bir sene kendimi sıksam 250 lik bir japon alabilirim. ama bu sefer bakım masrafı, parça fiyatı, tüketim derken boyumu aşar.
eger ufak cc ler bütün ihtiyaçlarınızı karşılıyorsa neden daha büyügünü alasınız ki?
valla dostum ben de aynı fikirdeyim ybr250'ler ucuzlasın diye bakıyorum da ölüleri bile 5500 ediyor. gene benim içimden senin gibi 250cc geçiyor. bi önceki sayfada er-5 ya da gs500 demiştim de durduk yere huzur bozmaktan başka bişey olmadığına kanaat getirdim 250 cc fısır fısır gider. tek sorun bir sezon daha motora binmem lastik alıp 1 sezon daha 90'lı yıllarda devam edicez mecbur
-
ELINT adlı üyeden alıntı
Çok çok çok teşekkür ederim, sağolun. Ben de aslında arıyordum bu motorun testini. Çok makbule geçti gerçekten. Eğer motorumu büyütürsem alacağım motor budur. Tekrar sağolun. Sağlıcakla kalın
-
Hep demiştim! tekrarlıyorum: "Her motosikletçi bir gün CUB'a binecektir" diye
5 TL'lik benzin koyuyorum arkama bakmıyorum.
Parça... her yerde var. Parasımı? nerdeyse bedava.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
motocross adlı üyeden alıntı
arkadaşlar o kadar çok motor değiştirdimki inanın bu konuda tecrübeli biriyim 1100zzr sahibide oldum 600 lük gsxr sahibide olum çok gezindim racing chopper v.b ama kendimi buldum crosscuyum ve mükemmel zevk alıyorum cross yaparken nx250 im var çok memnunum
sizlere şunu diyim arkadaşlara hak veriyorum 250cc den ötesi türkiye şartlarında gereksiz
race race derler race ciler çıksında bir dürüst olsun türkiyede basıcak yol varmı yok.. 500cc ve üstü motorlarda yıllık masrafınız en az motor durduğu yerde 2 milyardır onuda söyliyim vergisi sigrotası bakımı osu busu
Üstüne birde araba kadar yakarlar sakın inanmayın motor ekonomikdir odur budur 500 cc nin üstüne çıkdınızmı ekonomiyi unutun buna benim ustamın çok güzel bir örneği var
gittim bir gün usta dedim o zamanda 600 lük gsxr var bu dedim su gibi içiyor benim corsa bundan az yakıyor dedim bir ayar çek dedim gel dedi bana bir hortum gösterdi bunu görüyormusun dedi evet dedim kalın bir hortum sonra elime bir hortum daha verdi incecik minik bir hortum bunu görüyormusun dedi evet dedim şimdi bundan geçicek benzinle senin bu motorundan geçicek benzin bir mi dedi bu neyin dedim boş ver dedi 250 cclik standart bir motorun benzin hortumu dedi yani israf başka bir şey değil israf
250cc türkiye şartlarında idealdir
kaliteli bir 250cc nin maksimum hızı 140 km dir rahat da yapar çok sağlam bir 250 cc ise 160 da yapar misal yamaha fazer 250cc liği türkiyeye yollanmadı sanırsam tvc nin fiero f3 250cc liği var onlarda rahat 160 yapıyor ama ne gerek var
arabayla bile uzun yolda yoldaki dengesizlik dalgalanma yamuk yumuk asfalt kırıklar çıkıklar hayvan leşleri radarlar kamyonlar otobüsler yüzünden iyi bir düşünün bakalım en yüksek kaç km hıza çıkabiliyorsunuz
altınzıdaki motor 300 yapsa bile şartlar yollar buna imkan vermedikden sonra o hız kadranda sağa sola gösterişden başka bir işe yaramaz
bakmayın yıllardır milletin gözünü boyamışlar bir amerika harley marley sen ne bakıyorsun amerikalıya
Amerikanın Yüz Ölçümü : 42. 037. 784 km² (42 milyon km2)
Türkiyenin Yüz ölçümü : 814.578 km2 (814 bin)
aradaki uçurumu siz anlayın amerikanın kuzeyi ile güneyi arasında bırakın saati gün farkı var türkiyenin en kuzey ile en güneyi arasında 1 saat fark var
amerikalı o kadar büyük bir yüz ölçümüne o kadar uzun bir mesafeye yollara tabiki uzun yol yapıcak şişmiycek yüksek hacimli arabadada motordada motora ihtiyaç duyucakdır bu onların iç meselesi
türkiyede bunlara gerek yok türkiyenin en uzak mesafi 1000 km bilemedin 1200km
amerikanın ortalama uzak mesaf 7 bin 8 bin km Genel km 17 milyon kilometrekaredir...
7 bin 8 bin km yola tabiki büyük hacimli motor gerekir birde adamların coğrafyası bizimki gibi değilki en ucunda kutuplar var ortası çöl başı plato karman çorman bir coğrafya haliyle bunlara ancak yüksek hacimli motor dayanır..
türkiyede güzel istikrarlı en iyi her işe gidicek en ideal motor 250 cc dir...
Arkadaşlar ben ingiltere almanya falanda gezdim tamam orda da yüksek hacimli motorlar var ama hepsi amerikan özentisi yani ordakilerde öyle triumpha adam harley davidson montuyla harleyci sakalı bıyığı bırakmış öyle biniyor ama genel gördüğüm avrupada da insalar 250cc nin üstüne çıkmıyor
Bu işler Akıl mantık işi şapkanızı önünüze koyup düşünürseniz anlarsınız
bir ara bir motora başladığınızda açlık oluyor büyütüyorsunua falan sonra uslanınca artık bana yetene binmek en akıl karlısı diyor türkiye gerçeğinide görüyorsunuz her motorcunun dönüp dolaşıcağı cc ler budur 250 falan..
Bu açıdan bakmamıştım olaya, böyle düşününce 250cc mevcut ekonomik şartlarda çok ideal cc aralığında.
-
Boğaçhan adlı üyeden alıntı
Hep demiştim! tekrarlıyorum: "Her motosikletçi bir gün CUB'a binecektir" diye
5 TL'lik benzin koyuyorum arkama bakmıyorum.
Parça... her yerde var. Parasımı? nerdeyse bedava.
5 tl ha, muhahahahaha 5 liraya pompa tabancasını kaldırmazlar yahu! Cam sileceğinin sapı ile döverler adamı!!!
-
Arkadaşlar 150 cc tek silindir karbüratörlü çin malı motorla başladım, Bodrum'a, Çanakkale'ye, Bursa'ya defalarca gittim, döndüm. O dönem "150 cc herşeye yeter hacım" diyordum. Bir gün Baymoto'da eski Dominar'ı test ettim, "ohhaaa ayı gibi ivmelenmesi var" demiştim. O gün 150 cc motoru satılığa çıkardım. Domi alamadık ama 250 cc tek silindir makineye geçtim. Süperdi yeni motor, daha hızlı, daha iyi görünümlü ve ivmelenmesi nefisti 1,5 senede 49000 km yaptım o 250 cc motorla. Aynı haftasonu Nc 700s, Cb650F, Caponord 1200 Rally denedim. Güç çok farklı bir his. O haftasonu 250 cc motorumdan soğudum. Şu an 650 cc çift silindir eski model bir Japon kullanıyorum ama biliyorum ki cc yükseltmeden aynı hacimde daha modern bir Avrupalı kullansam ya da herhangi bir daha güçlü motor kullansam anında soğuyacağım şu anki motorumdan.
İşin ekonomi boyutundaysanız evet 250 cc candır ama heyecan kısmındaysanız illa ki kımıl kımıl olup birgün model yılından bağımsız olarak yüksek cc'yi kovalayacaksınız.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 150 cc tek silindir karbüratörlü çin malı motorla başladım, Bodrum'a, Çanakkale'ye, Bursa'ya defalarca gittim, döndüm. O dönem "150 cc herşeye yeter hacım" diyordum. Bir gün Baymoto'da eski Dominar'ı test ettim, "ohhaaa ayı gibi ivmelenmesi var" demiştim. O gün 150 cc motoru satılığa çıkardım. Domi alamadık ama 250 cc tek silindir makineye geçtim. Süperdi yeni motor, daha hızlı, daha iyi görünümlü ve ivmelenmesi nefisti
1,5 senede 49000 km yaptım o 250 cc motorla. Aynı haftasonu Nc 700s, Cb650F, Caponord 1200 Rally denedim. Güç çok farklı bir his. O haftasonu 250 cc motorumdan soğudum. Şu an 650 cc çift silindir eski model bir Japon kullanıyorum ama biliyorum ki cc yükseltmeden aynı hacimde daha modern bir Avrupalı kullansam ya da herhangi bir daha güçlü motor kullansam anında soğuyacağım şu anki motorumdan.
İşin ekonomi boyutundaysanız evet 250 cc candır ama heyecan kısmındaysanız illa ki kımıl kımıl olup birgün model yılından bağımsız olarak yüksek cc'yi kovalayacaksınız.
Ara ara bende kullandığım motosikletten soğuyorum hatta arkadaşımın r25 ile küçük bi tur atarım o zaman soğurum ama kendimi avutuyorum, bak bu motosiklette senin emeğin var hem öyle motosikletin olsa yakıcak arıza olsa cebini maf edecek diyip devam etmekle kendimi ikna ediyorum, heyecan kısmıma gelirsek bu motosiklette bol bol mevcut nylon lastiğimi desem nerde yolda bırakıcakmı desem kampana olmasına rağmen boşalan arka frenimi desem bilemedim
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Ara ara bende kullandığım motosikletten soğuyorum hatta arkadaşımın r25 ile küçük bi tur atarım o zaman soğurum ama kendimi avutuyorum, bak bu motosiklette senin emeğin var hem öyle motosikletin olsa yakıcak arıza olsa cebini maf edecek diyip devam etmekle kendimi ikna ediyorum, heyecan kısmıma gelirsek bu motosiklette bol bol mevcut nylon lastiğimi desem nerde yolda bırakıcakmı desem kampana olmasına rağmen boşalan arka frenimi desem bilemedim
250 cc tek silindir kullanırken Mt25 denemiştim, Mt25 bile eski motorumu sattırtıp Mt25 aldırtacak güzellikteydi.
-
Zihni Sinir işi Buharlı Mangallı Götürgeç.
-
willy_chorlu adlı üyeden alıntı
yok abi bu devirde motor falan kullanılmaz hele gene buyuk makine mi allah korusun benzinin fiyatı belli motor fiyattları da maşşallah almış başını gidiyo dur bakalım nereye gidiyoz
Her dönem bu muhabbetler vardı demek ki.
-
vandamme adlı üyeden alıntı
Her dönem bu muhabbetler vardı demek ki.
Eski zamanlarda nasıldı acaba, bu zamanda ata binilmez arpanın kilosu olmuş 20 akçe.
-
konu açıldığı zaman hiç unutmuyorum benzin 3 ytl
büyük cc gerçekten süslü avrat gibi hiç derdi bitmez ve herşeyi lüküs sever yağı filtresi bujisi (4 tanesi 1750 tl :( ) balatası kasko lastik vs benden her ay 500 tl yiyor yattığı yerden arada çıkıp oksijen almak için fazla masraflı
ha küçük cc ile takas edermiyim işim gücüm böyle olduğu sürece satmayı düşünmüyorum tabi sağlık ta önemli etken 240 kg motosikleti taşıyabildiğim kadar bineceğim
bu arada şehir içinde kullandığım cub motosikletim var 10 yıldır
-
F54 adlı üyeden alıntı
konu açıldığı zaman hiç unutmuyorum benzin 3 ytl
büyük cc gerçekten süslü avrat gibi hiç derdi bitmez ve herşeyi lüküs sever yağı filtresi bujisi (4 tanesi 1750 tl :( ) balatası kasko lastik vs benden her ay 500 tl yiyor yattığı yerden arada çıkıp oksijen almak için fazla masraflı
ha küçük cc ile takas edermiyim işim gücüm böyle olduğu sürece satmayı düşünmüyorum tabi sağlık ta önemli etken 240 kg motosikleti taşıyabildiğim kadar bineceğim
bu arada şehir içinde kullandığım cub motosikletim var 10 yıldır
Bir yanlışlık olmalı dedim buji nasıl o kadar pahalı oluyor diye sonra araştırdım bir buji 400 tl civarı şoka uğradım desem yeridir, Cg ye buji almıştım kalitelileri 30-40 tl denince pahalı geldi bende 12.5 tlye aldım 400 diyince dünyam yıkıldı
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bir yanlışlık olmalı dedim buji nasıl o kadar pahalı oluyor diye sonra araştırdım bir buji 400 tl civarı şoka uğradım desem yeridir, Cg ye buji almıştım kalitelileri 30-40 tl denince pahalı geldi bende 12.5 tlye aldım 400 diyince dünyam yıkıldı
Pahalıymış gerçekten, ama oldukça uzun gidiyordur diye tahmin ediyorum. (... araştırma ...) Internetten bulduğum 2016 Afrika Twin kullanıcı kılavuzuna göre (Bu arada neden 4 buji? Bunlarda silindir başına 2 tane mi var? Bilmiyordum...) 50.000km'de bir değişim istiyormuş. (25.000'de kontrol ediliyormuş.) Yukarıdaki fiyattan km'de 3,5 kuruş maliyeti var; yakıt ve lastık maliyetine göre devede kulak...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Pahalıymış gerçekten, ama oldukça uzun gidiyordur diye tahmin ediyorum. (... araştırma ...) Internetten bulduğum 2016 Afrika Twin kullanıcı kılavuzuna göre (Bu arada neden 4 buji? Bunlarda silindir başına 2 tane mi var? Bilmiyordum...) 50.000km'de bir değişim istiyormuş. (25.000'de kontrol ediliyormuş.) Yukarıdaki fiyattan km'de 3,5 kuruş maliyeti var; yakıt ve lastık maliyetine göre devede kulak...
Youtube'den baktım silindir başına 2 buji varmış, bahsettiğiniz gibi 50.000 kmde değişim olunca lastik ve yakıt yanında hiç birşey, motosikletin en az gideri o olabilir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bir yanlışlık olmalı dedim buji nasıl o kadar pahalı oluyor diye sonra araştırdım bir buji 400 tl civarı şoka uğradım desem yeridir, Cg ye buji almıştım kalitelileri 30-40 tl denince pahalı geldi bende 12.5 tlye aldım 400 diyince dünyam yıkıldı
400 liraya ateşleme vazifesini kendim ifâ ederim be ya!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)