Belki hiç bir zaman 150 cc den yukarı çıkmam. İşler düzelir, krizi yeneriz, en fazla 250 cc. Oda seneler sonra belki. Şu anda 150 cc işimi fazlasıyla görüyor. Tüm beklentilerimi karşılıyor. Şu durumda zaten karşılamak zorunda
Belki hiç bir zaman 150 cc den yukarı çıkmam. İşler düzelir, krizi yeneriz, en fazla 250 cc. Oda seneler sonra belki. Şu anda 150 cc işimi fazlasıyla görüyor. Tüm beklentilerimi karşılıyor. Şu durumda zaten karşılamak zorunda
valla bana dek gelmedi o kucultmek ısteyenler :D
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
Çukurlarımız arttı, ondan hız yapımıyor diye küçüğe dönüldü kanımca
burada ümmet abi var bir ara zıtlaşmıştık onla bilirsiniz ümmet peritkan 10000lerce km yapan bi abimiz bana demişti şimdi 125 liği satarsam gene alacagım motor 125 dir diye gülmüştüm şimdi okadar hak veriyorumki abi haklıymışsın diyorum......büyük makina herzaman dert her şekilde....
Bence çok normal. Yaklaşık 3 aydır 600 yada 700 cc civarında araştırma yaptım. Bu araştırmalarımda bu tip motorlar en az 5.5 litreden 8 litreye kadar çıkan yakıt tüketimleri var. Bu değerler normal bir binek araba değerleri ile aynı. Gerçekten 100 yada 150cc lere bakıldığı an bunlarında oldukça zayıf motorlar olup 2.5-3 litre civarı yaktıklarını öğrendim. Bir anda 250cc lik sınıf bana çok cazip gelmiş vergisi, bakımı, tüketimi ile hem şehir içi performansı ve pratikliği hemde şehir dışı makul bir hızlanma ile son hız 140 km ye kadar sorunsuz çıkmaları ile ön plana çıkmış ve bir türlü müşteri bulmama rağmen vermek istememiştim. Zaten uzun yol makul hız seyahatı 110-120 km dir. Bunu da bu 250cc lik sınıf kat be kat 3- 3.5 litre yakıt tüketimi ile vermektedir. Bence bu devir hem şehir içi hem şehir dışı 250cc lerin derim. Bence 250cc likler...
Hatta bir 650 cc alacağım motorum yıllık vergisini 500 YTL olduğunu duyunca şok olmuş benim 35 liralık vergiminde hıçbişey olmadığını hatta bakımda sadece 3.5 lt yağ aldığını bakımdan bakıma aramızda her zaman bir 200 YTL lik fark olduğunu oysa motorumun sadece 1.4 lt yağ aldığını da belirtmek isterim. Aradaki her yıl ödeyeceğim yaklaşık 700 yada 800 ytl lik fark ile ben 250 cc imle 10.000 km yol yapabilirim. Düşünsenize 800/0.11= 7300 km yapar..
O an vazgeçtim. Ve 250cc mi bu senede kullanma kararı verdim..
Bence marka yazmak istemedim ama..
Naked tarzı ise alın Honda CBF250cc
yada
Cruıser tarzı ise alın Hyosung GV250cc kullanın...
Daha ne ister insan son hızları 140 km seyahat hızlarıda 110-120 km dir. Akıllı sürücü olana yeterde artar bile..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
ümmet abi dinlenmezmi şırnakdan izmire trabzondan antalyaya bir dünya yol yapmış bir insan türkiyede o scooterıyla arşınlamadığı asfalt yok..
isterse motorcuyum diyen adamın alayı altında motorun kralı en pahalısıyla gelsin ümmet abi nin söylediği dediği benim için daha geçerlidir.
bir zamanlar bir dergide okumuştum uzak doğu ülkelerinden birinde adamlar şunu diyorlarmış 250cc den büyük motor alanlar bunlarla ne yapacaklar diye çok merak edrim diye ..
bende özel durumlar hariç 2500 cc motorların çokta mantıklı olmadığını düşünenlerdenim
pardon 250 cc diyecketim yanlış oldu
Selkanın da dedigi gibi 600 cc ve üstü motorların binek otomobil kadar yakması korkunç birşey. periyodik bakım ve parça fiyatlarıda malum..
250 cc scooter ve cruzerlar harika seçimler ekonomi performans yönünden
Devir ekonomi devri...
arkadaşlar o kadar çok motor değiştirdimki inanın bu konuda tecrübeli biriyim 1100zzr sahibide oldum 600 lük gsxr sahibide olum çok gezindim racing chopper v.b ama kendimi buldum crosscuyum ve mükemmel zevk alıyorum cross yaparken nx250 im var çok memnunum
sizlere şunu diyim arkadaşlara hak veriyorum 250cc den ötesi türkiye şartlarında gereksiz
race race derler race ciler çıksında bir dürüst olsun türkiyede basıcak yol varmı yok.. 500cc ve üstü motorlarda yıllık masrafınız en az motor durduğu yerde 2 milyardır onuda söyliyim vergisi sigrotası bakımı osu busu
Üstüne birde araba kadar yakarlar sakın inanmayın motor ekonomikdir odur budur 500 cc nin üstüne çıkdınızmı ekonomiyi unutun buna benim ustamın çok güzel bir örneği var
gittim bir gün usta dedim o zamanda 600 lük gsxr var bu dedim su gibi içiyor benim corsa bundan az yakıyor dedim bir ayar çek dedim gel dedi bana bir hortum gösterdi bunu görüyormusun dedi evet dedim kalın bir hortum sonra elime bir hortum daha verdi incecik minik bir hortum bunu görüyormusun dedi evet dedim şimdi bundan geçicek benzinle senin bu motorundan geçicek benzin bir mi dedi bu neyin dedim boş ver dedi 250 cclik standart bir motorun benzin hortumu dedi yani israf başka bir şey değil israf
250cc türkiye şartlarında idealdir
kaliteli bir 250cc nin maksimum hızı 140 km dir rahat da yapar çok sağlam bir 250 cc ise 160 da yapar misal yamaha fazer 250cc liği türkiyeye yollanmadı sanırsam tvc nin fiero f3 250cc liği var onlarda rahat 160 yapıyor ama ne gerek var
arabayla bile uzun yolda yoldaki dengesizlik dalgalanma yamuk yumuk asfalt kırıklar çıkıklar hayvan leşleri radarlar kamyonlar otobüsler yüzünden iyi bir düşünün bakalım en yüksek kaç km hıza çıkabiliyorsunuz
altınzıdaki motor 300 yapsa bile şartlar yollar buna imkan vermedikden sonra o hız kadranda sağa sola gösterişden başka bir işe yaramaz
bakmayın yıllardır milletin gözünü boyamışlar bir amerika harley marley sen ne bakıyorsun amerikalıya
Amerikanın Yüz Ölçümü : 42. 037. 784 km² (42 milyon km2)
Türkiyenin Yüz ölçümü : 814.578 km2 (814 bin)
aradaki uçurumu siz anlayın amerikanın kuzeyi ile güneyi arasında bırakın saati gün farkı var türkiyenin en kuzey ile en güneyi arasında 1 saat fark var
amerikalı o kadar büyük bir yüz ölçümüne o kadar uzun bir mesafeye yollara tabiki uzun yol yapıcak şişmiycek yüksek hacimli arabadada motordada motora ihtiyaç duyucakdır bu onların iç meselesi
türkiyede bunlara gerek yok türkiyenin en uzak mesafi 1000 km bilemedin 1200km
amerikanın ortalama uzak mesaf 7 bin 8 bin km Genel km 17 milyon kilometrekaredir...
7 bin 8 bin km yola tabiki büyük hacimli motor gerekir birde adamların coğrafyası bizimki gibi değilki en ucunda kutuplar var ortası çöl başı plato karman çorman bir coğrafya haliyle bunlara ancak yüksek hacimli motor dayanır..
türkiyede güzel istikrarlı en iyi her işe gidicek en ideal motor 250 cc dir...
Arkadaşlar ben ingiltere almanya falanda gezdim tamam orda da yüksek hacimli motorlar var ama hepsi amerikan özentisi yani ordakilerde öyle triumpha adam harley davidson montuyla harleyci sakalı bıyığı bırakmış öyle biniyor ama genel gördüğüm avrupada da insalar 250cc nin üstüne çıkmıyor
Bu işler Akıl mantık işi şapkanızı önünüze koyup düşünürseniz anlarsınız
bir ara bir motora başladığınızda açlık oluyor büyütüyorsunua falan sonra uslanınca artık bana yetene binmek en akıl karlısı diyor türkiye gerçeğinide görüyorsunuz her motorcunun dönüp dolaşıcağı cc ler budur 250 falan..
Motocross çokda güzel açıklamışsın. Benim düşüncem ile paralel. Dediğin gibi ABD büyük bir ülke ortası çöl ve binlerce km lik düzlükler. Bu düzlüklerde elbette motoru şişmeyecek büyük hacimli motorlar gerek. Hele birde ABD de benzinin litre fiyatının Türkiye parası ile 0.75 YTL yani 75Ykrş olduğunu birde aynı işi Türkiyede yapan bir insanın bir ABD vatanadaş ile geliri karşılaştırıldığında en az 4 kat fark çıkar. Demem o ki; Benzinlikte çalışan vasıfsız bir ABD li 700*4= 2800 YTL alırken Türkiyede en fazla 700 lira almaktadır. Türk vatandaş 700 lira aylık alırken benzinin litresine 3 YTL öderken aynı işi yapan ABD li 2800 YTL alıp benzine 0.75 YTL ödemektedir. Bu durumda adam alsın 1000 cc lik Harleyi Orta Amerikayı geçerken.
Üstüne Türkiye de yollar son derece güvensiz, bozuk ve virajlı. Burada 1000 cc lik motosiklet herzaman risk olacaktır. Oysa trafik yoğunluğu şehirler arası yollarda Türkiyeye nazaran son derece az olan ABD de bu tip motorları sürmek çok daha eğlenceli olacaktır.
Yollarda hemen her tip araç yoğunluğu olan Türkiye de nerede 150 basacaksınız ki bu motoru isteyelim..
Motocross güzel anlatımın için teşekkür ederim. Son derece keyif aldığımı bildirmek isterim..
Ama yinede gönül bu... İsteyen istediğini alır.. Ama sonunda mantık öne çıkacaktır..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
ben de bi er-5 ya da gs 500 alsam noktayı koyacam da ..... noktanokta işte.
Bir zamanlar benim ilanımda da bu şekildeydi. Motosiklete bir daha binmeyeceğimi düşünüyodum, ara sıra oyalanmak için de ufak cc bir motorla takas edeyim diye düşünmüştüm ama sonra baktım olmuyor. Tamamen vazgeçtim ilandan... Az da olsa biniyorum, bindiğimde bari keyif alabileceğim bi makineye bineyim dedim.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
10 sene sonra 150 cc'leride küçültmeye çalışmayalım ?
Gidişat pek iyi değilde.
bisiklete bile razı olucaz bu gidişle....
MOTOSİKLET BİR TUTKUDUR...
Bugün 2.99 YTL olmuş.. Bence bu yaz sonuna kadar benzin 4 lirayı bulur.. Hatta geçebilir bile...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)