Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

CBR600F Kullananlara Birkaç Soru

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    12 ye alırsın vasco zaten piyasa fiyatıda en fazla budur bu motorun havalar ısınıyo herkez 1 2 koymus fiyatlara


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    eger coğunlukla 2 kişi kullacaksan ve eger yine coğunlukla uzun yol yapmak niyetindeysen suzuki gsx600f i tavsiye ederim sana.honda 600 f e göre biraz daha düşük kuvvetlidir fakat çok daha rahat bir oturuş pozisyonu vardır.alırken ben artcımla beraber honda 600f i de denedik fakat suzukiden daha memnun kaldık.yakıt konusuna gelince akıllı uslu kullandıgımda 20 tl lik benzinle 100 km ye yakın bir menzili var.uzun yolu henuz denemdim.kastım gercekten uzun yol.fakat yabancı bir foruma üyeyim benim motoru kullananların oluşturdugu onların verdikleri veriler biraz daha düşük.bunu da değiştirmem gereken hava filtresine bağlıyorum yani en azından umarım öyledir
    f tipi motorların içinde orta ve uzun km li yolda artcı ile en cok rahat edeceğin motor diyebilirim.şüphesiz honda 600 f çok iyi bir motor.fakat biraz daha agresif ve bu yüzden de biraz daha rahat olmayan bir motor.şimdiden hayırlı olması dileğiyle.

  3. #23
    fernando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2005
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    DL 650 V-strom
    rahatlık: değişken bir kavram olmakla beraber kullandığım en rahat motor kawasaki ER-5 tir üzerine tanımam.600f uzun yolda sadece bilek ve kollarımda hafif bir ağrı yapıyor ama bellik şart.artçı ile beraber kullanılacak en rahat sport touring.
    ekonomi: ekonomik bir motor olduğunu söyleyemem ama bu kullanım karakteristiğinle alakalı,çok sık gazlayıp yawaşlarsan seni çok üzer. Ekonomi istiyosan kawa er6 al.ne yakar die kafana takarsan bu makineyi kullanamazsın.
    performans: bazı arkadaşların abarttığı gibi çılgın bi performans makinesi değil ama performansı tatminkar.
    kullanım: seri,kıvrak,manevrası rahat kullanışlı ve çok çok çok dengeli bir motor.son hız ve ivmelenme tatminkar.topic te bir arkadaş çok güzel yazmış "gaza ani yüklendiğinde kararsız" kafaya mı gideyim kuyruk mu savurayım die arada kalıyor.kafa yapcaksan kawa zx-6R.frenajı iyi.
    genel: super sportlara yakın ama bir adım gerisinde bir performans,ss.lardan yakıt olarak biraz daha ekonomik,özelliklerine göre uygun fiyat,cazibeli bir makine,rahat kullanım.Eşimle beraber bincemiz icin aldım.artçın yoksa R6 al derim...
    FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...

  4. #24
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tifosi izmirde bitane 7500 km de 2006 f var akrep var eksoz çok güzel bi alet gönlüm var onu alma :D

    http://www.sahibinden.com/sifirdan_f...XQQdisplayitem

    13 bin edermi bu makina
    ERHAN görüntü olarak iyi sayılır ama gidip görmek lazım,
    ama adam fena atmış 350 km bir depoyla.
    12 liraya alınabilir bir lira daha vermem ben açıkçası,
    tabi kazası,problemi falan yoksa.
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  5. #25
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    600f, r6 ve 600rr'a gore yumuşak motordur. silindir başına tek enjeksiyon vardır 600RR'da ise silindir başına çift enjeksiyon vardır. dolayısıyla teknik olarak 600rr ikinci enjeksiyonları kullanana kadar 600f'den daha az yakar.
    eger tek motorun olacaksa ve hobiyle beraber ulaşım aracı olarak da kullanacaksan 600f derim. özellikle şehir içinde R serisi motorlara gore sana avantajı olacaktır. son kurdgum cümleyi motoru şehir içinde kullanınca anlayacaksın.

    ayrıyetten ben bişi sormak istiyorum 2006 model 1000RR 24000km'de 24000km bakımı dahil olmak üzere tüm bakımları eksiksiz yapılmış kazası boyası olmayan ve ne balata ne de lastik isteyen bir motor sizce şu zamanda ne kadar eder. bir de yaz gelince ne kadar eder.

  6. #26

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    valla 600rr parasına fireblade ler var aynı paraya 600 rr alcağıma fireblade alırım 14 e falan gördüm cok 2006 ama local boyalar vardı nemrut senin dediğin gibi temizse motor 16 civarı birşeyler olur şu zamanda

  7. #27

    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Pendik/ISTANBUL
    Motosikleti
    Sattım.Seneye GSXR-600 İnşallah.
    Valla al kardeşim.
    Bin kardeşim.
    Anlatmayla olmaz.
    Yaşa kardeşim.
    2008.CBR.125-2006.CBR.600F-Arkası seneye...

  8. #28
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Arkadaşlar bu sezon CBR600F almak gibi bir niyetim var. Forumda araştırdım fakat cevabını bulamadığım bazı sorular var, bende bir topic açayım dedim

    Daha önce kullanma, hatta üzerine oturma fırsatım dahi olmadı. Motor alma amacım; arada şehir içi ama genelde kendimi uzun yola vurmak. Ve yeri geldiğinde yurdum insanlarında basıp uzaklaşmak istiyorum. Dolayısıyla elimin altında biraz güç olmasını istiyorum. Oturuş sitili olarak SuperSport lara nazaran daha rahat burası kesin. Ama uzun yola çıktığınızda mesela 250km durmadan yol yapsanız çok yorarmı ? Yoksa zamanla alışabiliyormusunuz

    Yakıt tüketimi olarak herkes farklı şeyler söylemiş. Kullanıma göre değişeceğinin farkındayım uzun yolda 100-120 km arası süratlerde yatık tüketimi (litre) olarak ne durumda Çünkü çooook yakıyor diyenler var

    Daha önce Honda motosikletim vardı, Honda konusunda hiç şüphem yok ama üretimi durdurulmuş bir model alma konusunda biraz tereddütte kaldım. Siz ne dersiniz ? Tavsiye ve tecrübelerinize ihtiyacım var, mesela en beyendiğiniz yanı sizce nedir ve en sevmediğini tarafı...
    Şimdiden çok teşekkürler...

    Selam dostum, genel olarak herkes hemen hemen aynı şeyleri söylemiş zaten, ama kısaca üstünden geçip toparlamak gerekirse:

    1- 110 hp' lik gücüyle 270 km. gibi süratlere ulaşabilen, ivmelenmesi mükemmel ve güç olarak olarak kesinlikle tatminkar bir makinadır.

    2- "R" makinalara göre nispeten daha yumuşak olan amortisörleri, selesi ve gidon pozisyonu sayesinde biraz daha rahat bir motordur. Ama fazla bir rahatlık bekleme, sonuçta dik oturuş pozisyonuna sahip değil ve uzun yolda belli bir süre sonra yorabilir.

    3- Yakıt tüketimi kullanıma göre 7 - 9 litre arasında oynamaktadır (2001 ve sonrasındaki enjeksiyonlu modeller için söylüyorum).

    4- Üretimi durmasına rağmen 10 yıl boyunca parçası temin edilmek zorunda olan, ayrıca en çok satılan motosikletlerden biri olduğu için ve de markası Honda olduğu için, bu konuda sıkıntı çekeceğini sanmıyorum.

    Unutmaman gereken bir nokta da, almayı düşündüğün motorun sağlamlığının ve kalitesinin dünya çapında kendisini kanıtlamış olduğu. Yılın motosikleti ödülünü almış, dünyada en çok satılan motosikletlerden biri.

    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben CBR 600F'in tourer olarak anılmasını anlamıyorum. Bu motor 2003'de 600RR üretilmeden önce Dünya Süper spor şampiyonasını kazanan bir motor. Genleri itibariyla, tasarımıyla saf kan yarış motoru. Peki insanlar neden "biraz da touring aslında" diye söylüyorlar ? Çünkü ondan sonra çıkan 600RR veya Yamaha R6'yla kıyaslıyorlar 600F'i. Evet 600RR ve R6, 600F'e kıyasla daha sert motorlar ancak bu 600F'i yumuşak yapmaz. Sadece 6 yıl önce 600'lük kategorisinde 1 numaralı yarış motoru olduğunu unutmayın. Birileri alacağı motorda tur özellikleri arıyorsa 600F'e bakmamalı. Ancak yarış motoru arıyor ve "biraz da uzun yol yapayım" diyorsa işte o zaman 600RR R6 vs. motorlara göre hem fiyatı hem de biraz daha merhametli ergonomisi sayesinde avantajlı olabilir. Ancak bu kıyaslama 600F'i hiçbir şekilde tur motoru yapmaz.
    Ağzına sağlık Deniz'ciğim, çok güzel ifade etmişsin bazı şeyleri.


    @Carcharoth
    Bu yukarıda yazılanları da kesinlikle göz ardı etme bence.

  9. #29
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Arkadaşlar cevaplarınız için hepinizi ayrı ayrı çok teşekkür ederim. dreamdark aslında hep heves duyduğum ve ilgilendiğim motosikletler super sport olmuştur. Ama şehir içi ve şehir dışı benim kullanım amacına hitab etmediği için 600F e yönelme gereği hissettim. Dediğin gibi özünde super sport ruhu taşıyor orası kesin Tercih etmemdeki en büyük amaçlardan biride bu zaten. Zaten bu modelle ilgili tek bir kötü yorum dahi işitmedim. Tek sıkıntı yakıtı 1600cc bir arabayla neredeyse aynı
    Okan ACAR

  10. #30
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Ehh gülü seven dikenine katlanır misali, 4 silindirli bir makina kullanmak istiyorsan bu göze alman gereken bir bedel. Tüm 4 silindirler için aynı durum geçerli.
    Ama yok, 4 silindir sesi duymasam da olur, performanstan da birazcık fedakarlık ederim dersen, düşük yakıt tüketimi ve performans orantısında alınabilecek en mantıklı motosiklet olarak Kawa ER-6F/N tavsiye ederim sana. Dezavantaj olarak kişisel görüşüm, Honda kalitesi ve yaygın servis-yedek parça eksikliğidir.

  11. #31

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    dostum bu motosikletin sen benzinine bu kadar kafayı takıp 1600 cc araçla karşılastırma yaparsan hiç bu işe bulasma çünkü bu motosikletin herşeyi 1600 cc arabanın masrafının 3 katı en basiti 1600 cc bir arabanın en basit marsarını sana söyliyim 3 litre yag castrol 25 ytl yağ filtresi 5 ytl hava filtresi 5 ytl benzin filtresi 5 ytl = 45 ytl bu 5000 km yapar. 600 f motosiklet 4 litre yağ 120 ytl yağ filtresi 35 ytl hava filtresi 100 ytl benzin filtresi 30 ytl = 285 ytl ve 2000 km yaparsın. yani senin anlayacağın sen 1600 cc arabanın yaktığı ile aynı nerden bu işin içinden cıkamassın ha birde 1600 cc arabaya 4 lastik alırsın 450 ytl ye bu motosiklete en kötü markayı alacak olsan 600 ytl iyi birşey dersen 1000 ytl yi vermen gerekir ...
    ::tutkuy::

  12. #32
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Aslında biraz daha esneyebilir bu fiyatlar.
    Muyi, senin verdiklerin servis fiyatları sanırım, parçaları kendin temin edersen fiyatlar daha da düşüyor.

    Mesela,

    4 lt yağ (Repsol ya da Castrol - full sentetik): 75 TL
    Orjinal Yağ filtresi : 20 TL
    Orjinal Hava filtresi : 80 TL
    Benzin filtresi : 20 TL
    Balata (ön) : 60 TL x 2 = 120 TL
    Balata (arka) : 60 TL


    Bir de motorun standart bakımları 6000 km' lik periyodlarda yapılır. Her bakımda yapılacaklar da farklılık gösterebilir. Parçaların durumuna göre değiştirmek gerekmeyebilir.
    Normal şartlarda hava filtresi ve bujiler, en az 10,000-12,000 km gider. Yağ filtresini de 2 yağ değişiminde 1 değiştirmek kafidir. Benzin filtresi de uzun süre kullanılabilir. Balatalar kullanıma göre 5,000-10,000 km arası dayanabilir. Ben bu bakımları genelde kendim yapıyorum, kendim üstesinden gelemeyeceğim birşey olmadıkça tamirciye gitmiyorum. Elinizden iş geliyorsa eğer, bu şekilde daha ekonomik oluyor.

    Sonuçta değiştireceğiniz parçaların ömürleri de sizin kullanımınız ve bakımınızla doğru orantılıdır. Bu motora binilecekse bu masraflar göze alınıyor.

  13. #33

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    evet haklı olabilirsin ama bir k&n hava filtresini o fiyata zor bulursun evet belki bazı parçaların km sini erken yazmış olabilirim ama 1600 cc bir arabanında fren balatasının yada benzin filtresinin veyahut bujilerinin değişim sürecleride bi okadar uzuyor benim anlatmak istedğim parçalarının ve bakımının 1600 cc arabalara göre daha pahalı olduğu
    ::tutkuy::

  14. #34
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı muyi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet haklı olabilirsin ama bir k&n hava filtresini o fiyata zor bulursun evet belki bazı parçaların km sini erken yazmış olabilirim ama 1600 cc bir arabanında fren balatasının yada benzin filtresinin veyahut bujilerinin değişim sürecleride bi okadar uzuyor benim anlatmak istedğim parçalarının ve bakımının 1600 cc arabalara göre daha pahalı olduğu
    O konuda kesinlikle haklısın, kıyaslandığı zaman 1600cc bir arabanın masrafları bizim motorlardan çok daha az. Arabaların bakım periyodları da oldukça uzun aralıklarda zaten. Parça fiyatlarında da dediğin gibi uçurum kadar fark var arada.
    Resmen arabaya "ihtiyaç", motora "lüks" muamelesi yapılıyor işte. Sorun da burada zaten. Motor kullanımı arabaya göre daha düşük oranda olduğu için de kar marjı yüksek tutuluyor. Yoksa ben motor için üretilen parçaların maliyetinin bir otomobil için üretilen parçadan pahalı olduğunu sanmıyorum; hatta daha bile ucuzdur tahminimce.
    Olan tabiiki biz motosiklet kullanıcılarına oluyor yine..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler