vah vah vah nede marifetliymişsin sen öle ya.
vah vah vah nede marifetliymişsin sen öle ya.
ya beyler aşırı hız yapmanın nesi marifet ben anlamadım yapan motor boş yolda bastınmı yapıyor ben +200 ü 16 yaşında yapmıştım ha bu marifet mi asla hatta çok yanlış birşey ben motorumu bu yuzden sattım çünkü insan altındaki aletin gücüne kapılarak yanlış şeyler yapabiliyor şimdi kuzenim motor istiyor niye istediğini de çok iyi biliyorum işte bu yüzden ne diyebilirimki ona???...
Bazen doğru ile yanlış arasındaki çizgi çok incedir. Bu tartışmada da doğruyu bulmak için objektif bir bakış açısına sahip olmak gerekir. Trafik ortamında motosiklet ile 300'lerde seyretmeyi aklı başında biri savunmaz. Öte yandan, ben de dahil olmak üzere bir çok kişi bu hızlarda seyredenlerin videolarını ilgiyle izleriz. Trafik ortamı ne kadar yoğunsa tehlike ne kadar yüksekse o kadar etkileyicidir bu görüntüler. Seyrederken dahi adrenalin salgımız yükselir. Trafik ortamında bir roket gibi yol almak kesinlikle kınanacak bir davranıştır. Ama kullandığım araç müsait olsa belki bu hataya bende düşebilirim. Belki de yüksek hız karşıtı bir çok kişi. Burada önemli olan, hatayı kimin yapacağından çok neyin hata olduğudur. Her insan kaçamak yapabilir. Hız limitlerini zorlayabilir. Bunu sürekli yapıyorsa o iş artık kaçamak değildir. Yaptığını herkese açık ortamlarda dile getiriyorsa o iş artık kaçamak değildir. 300'lerde seyreden bir motosikletin kaza yaptığı yer bir roket düşmüş kadar hasar görecektir. Bir motosiklet sürücüsü insan hayatını hiçe sayan, kavrayışı zayıf bir kişi değilse bunları hesap edebilmelidir. Motosiklet sitelerine üye olan birçok genç izlediği görüntüler ve sohbetlerin etkisi altında hareket edebilmektedirler. Avuç içi kadar motoruyla hız yapmaya çalışırken traktörün altında kalarak ölen gencin haberi bugünlerde yayınlandı. Acı kayıpların artarda geldiği bu günlerde hız başlığı açmak talihsiz bir davranış oldu. Kazasız belasız, kurallı ve akıllı iyi sürüşler dilerken yaşamını yitiren iki tekerci arkadaşları rahmetle anıyorum.
Dünya da 340 km üstüne normal yolda çıkabilen insan sayısı çok ama çok nadirdir. Hele Türkiye yollarında bu hız bana mantıklı gelmedi, bide @coq hoca ne derse kabul ederim ( ehliyet yaşı hariç ) tüm yazıları ve deneyimleri harika
türkiyenın yollarını o kadar kötülemeyin arkadaşlarr...
adam konya_ankara yolundan bahsediyor..bu yol otoban kalitesinde..
300+ için müsait..ama zzr1100 320 için müsait deil..
kawasaki er5 yamaha xjr 1300
boyyyyyy nerdesin boyyyyy..
mehmet bu aralar yok ...gelsede bi el atsa şu olaya ..
her zaman dedim ss ler benim tarzım olmadı hiç bu gidişlede olmayacak..
ama gp ve diğer yarışlarda kullanılan motorlarda son hızdan daha önemli olanın çabuk hızlanma olduğunu biliyorum .. discovery bi ara bu konu ile ilgili bi belgesel yapmıştı.. zaten mantıklı düşününcede bu tip yarışlarda son hız değilde hızlanmanın daha önemli olduğu açıktır.
bir çok video portalında ibrelerin 300+ lara dayandığını gördük tabiki bu ne kadar doğrudur. orası sorgulanabilir..
şimdi gelelim asıl konuya .başlığı açan arkadaş 320 gördüm demiş.. İlk sormamız gereken soru bir motorsever neden ss alır .. amacı şehiriçinde 40 km hız limitinde veya taş çatlasın otobanda 110 km max sürati yapabilmek olan birine ybr 125 yetecektir.. zaten yasal mevzuata göre ybr 125 üstü motorların satışı bile yasaklanmalıdır.
elbetteki bu motora binen gaz açacaktır. yoksa o motoru neden alsın ..
eğri oturalım doğru konuşalım .. 1 günlük sürüş esnasında acaba kaç kere kural ihlali yapıyoruz .. her kalkışınızda sinal verip kalkacağınızı gösteriyomusunuz ...
her şerit değiştiğinizde yine sinyal veriyomusunuz.
trafik tıkandığında emniyet şeridi yada en solda bulunan 70-100cmlik şeridi kullanmıyomusunuz
büyük iler dışında yaşayanlara soruyorum kask hep kafanızdamı...
motorlu taşıt trafiğine kapalı alanlara hiç motosikletle girmiyomusunuz.
kaldırıma hiç çıkmıyomusunuz ....
sorular arttırılabilir ...
ben bunların çoğunu yapıyorum .. ne yani yalanmı atim ..
içinizden biri eğer derseki ben yukarda saydıklarının tamamına her zaman her şartta uyuyorum .. zaten o motorcu değildir .. yada acemidir
trafik sıkışmış arabanın ardında bekleyecem mi .. yok kardeşim yardıra yardıra giderim ...
ha yaşım 40 oldu bir çok ss le şehirlerarası yol yaptım. gördüğüm max hız 180km/h oda ibre doğruysa tabi...
yemedi daha hızlanmak yalan değil.. nasıdurur bu motor diye düşündüm o hıza çıktığımda bile ... yanda otobanın korkulukları rende gibi geldi gözüme .. lastik patlasa motor savrulsa düşsem o bariyerler rende gibi her çarptığımda bir uzvumu alır .. kol bacak kafa ne varsa bırakırız .. kask korurmuş .. o hızda kask mask korumaz ..
İsteyen 320 de yapar 350 lide .. bizde buradan geride kalanlara sabır dileriz olur biter ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
böyle başlıklar çok güzel oluyor..
çünkü aramızdaki çocukları veya çocuk beyinlileri görüyoruz...
yok 1000 lik 300 ü geçmezmiş yok testi yapıyormuş...
ben bütün kullandıgım arabalarda profosyonel yapılan son hız testlerını aştım isteyen inanır isteyen inanmaz kimseye ispat etme zorunluluğum yok..!
marka model söylemeyeceğim bunada çoluk çocuk basamaz diye yorum yapar ama fabrika verisi 170 olan bi arabaya çok rahat 210 bastım... bu hava atmak için değil paylaşmak bilgi edinilmek içindir...
birgün bir ortamda r1 kaç basıyor dediğinde cahil kalıpta 90 basıyor deme...
eğer 300 bastıgını bılıyorsan bunu kullandıgın ıcın degıl kullananlardan gordgun okudgun ıcındır... ve o kısıde senı bılgılendırıyordur hava atmıyor...!
bız bırbırmızle bıseylerı paylasmazsak cahıl kalırız...
herneyse bu konu çokkkk uzar gider
ama tepki gösteren arkadaşları kınıyor ve allah yardımcıları olsun kör arkadaslar olarak nıtelendırıyor... ve uyaran arkadaslara cok tesekkur edıyorum cok ılgılısınız...
uyarmakla tepkı koymayı aynı keseye koyacak bakalım bı arkadas cıkacakmı... çıkarsa sasırmam cahıl cok fazla burada
ben buna gene gülerim
pistte her yarışan profosyonel sporcu bızden daha çok hız yapacak anlamınamı gelir ?
o pist son hızlar için değil en iyi hızlanmaları yapıp finishe en hızlı ulaşabilmek içindir
yani nediyeyim bilemiyorum
biri kuyuya taş attı ama bu kadar adam hala çıkaramadık
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Yok be hocam.
Karnim acikti yemek yemeye gittim.
ZZR nin yaris motoru olmadigini bilmeyen adama ne belgesi gosterecem.
Can çikar huy çikmazmis.
Estagfurullah hocam.
Bakiyorum ehliyet yasinda yazdiklarim sizi pek ikna etmemis.
Haksiz da degilsiniz.
Turkiye sartlarinda tabii.
Sen yazdikça benim bisey yazmama gerek kalmiyor.
Devam et.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
bu konuyu açan arkadaş heralde 'kafamı kırsaydım da açmasaydım şu konuyu' diyordur
zzr 1100 ün kadranı son 280
Acaba benmi yanlış biliyorum...
Ya da onu bunu bırakalım touring bir motora race muamelesi yapan şu gençliğe ne demeli :D
Yazık günah be kardeşim 11.000 km de zzr kaldıysa bana da haber verde birlikte binelim
Neyse sözün kısası şu burada yaptığınız hızı koyunca emrinize amade olucaz diye bir kaide yok...
Aksine siz rencide oluyor ve bizim gözümüzde küçük düşüyorsunuz...
Kendi kulvarınızda oynayın bırakın bu zzr bu yaptı 1000 lik makine şunu yaptı...
3 günlük dünya 320 mi yaptın saliselik dünya
Saygılar...
gene kesici team den bi arkadaş goruorum sanki..
Suzilerimsiz Asla gsxr1100Turbo &Gsxr1100&HayaBusa1340R:cat:
Bu arada gsx-r 1100 birde turbosu nasıl o onu anlayamadım
Geçen yil 2008 modellerin bazilarinin son hiz test sonuçlarini yazmistim.
Bu testler profesyonel pilotlar tarafindan yapilmis testlerdir.
Bu testte 300 km/h hizi geçebilen bir tek motosiklet var.
Suzuki Hayabusa 196.3 ch -297,3 KM/H
Kawasaki ZZR 1400 189 ch - 294,1 KM/H
Mv Agusta F4 312 R 182 ch - 301,7 KM/H
Yamaha R1 168 ch - 294,6 KM/H
BMW K 1200 S 165.2 ch - 276,7 KM/H
Kawasaki ZX6R 120.2 ch - 263,5 KM/H
Kawasaki GTR 1400 158.8 ch - 254,7 KM/H
Triumph Street Triple 117.7 ch - 233,2 KM/H
Honda Transalp 60.9 ch - 182 KM/H
Yamaha T-Max 43.5 ch - 165,7 KM/H
Gulduk eglendik guzel.
Simdi gelelim ciddi meseleye.
Pist yarislarinda sonucu etkileyen bir çok faktor vardir.
Hizlanma, frenaj, yuksek hiz, pilotaj vs.
Ben pist yarislarindan ornegi, oradaki hizlara bir bakip, oyle atip tutun diye verdim.
Hayatinda Kocaeli pistinden baska pist gormemis adam haliyle pistlerde son hiza çikilmaz diyecek.
Bunda bir hata yok.
Motosikletlerimizin kaç km hiza çiktigini anlamak için kahin olmaya gerek yoktur.
Fabrika verilerine bir bakmaniz yeterlidir.
Genellikle fazla soylerler.
Ornegin yukarida ver digim testte en yuksek hiza ulasan;
Mv Agusta F4 312 R 182 ch - 301,7 KM/H
fabrika bu motorun 312 km/h hiza ulastigini iddia ediyor.
Zaten modelin adi bu nedenle 312
Fakat henuz bu motora bu hizi yaptirabilmis degiller.
Belki fabrika sartlarinda yapmislardir.
Bayiden satin aldiginiz motosikletinizle 299 km/h hizin uzerine çikabilmeniz mumkun degildir.
Motosikletinizin hizi bu rakami geçemeyecek sekilde, kanun zoruyla sinirlandirilir.
Sagda solda duydugunuz devir kesici muhabbeti budur.
Bu islem iptal edilip, motosikletinizin gerçek hizini olçebilirsiniz.
Ornegin yukaridaki test bu sekilde yapilmistir.
Motosikletlerin hizini daha fazla arttirmak da mumkundur.
Fakat ciddi modifikasyonlar ve para harcamaniz anlamina gelen bir islemdir.
Bu sekilde saatte 360 km/h hiza ulasabilen motosikletler oldugunu biliyoruz.
Fakat burada bahsedilen konu, bayiden satin aldiginiz her binlik motosikletlerin rahatça (!) 320 km/h hiza ulastigi iddiasidir.
Hatta kendisinin yaptigini iddia edenler var.
Bu arkadaslar klavye basinda atip tutarken yaptiklari gibi rahatça yapiyorlarsa bu hizlari, buyursunlar gorelim.
Yarin taksinlar GPS leri motorlarina.
Kameralari da ekranina zoomlasinlar.
300 km/h hizi geçtiklerini bize kameradan gostersinler.
Biz de alkislayalim bu cengaverleri.
Halep oradaysa, arsin burada arkadaslar.
Gosteremiyorlarsa, burada bosu bosuna atip tutmasinlar.
Buyrun...
Hodri meydan...
********
Neyse asil konuya gelelim.
Trafik bizlerin oyun alani degil arkadaslar.
Hiz da yapacagiz, tekerde.
Fakat bunlari ne kendi, ne de baskasinin canini tehlikeye atacak sekilde yapmayacagiz.
Ben otomobilimle yolumda giderken, 299 km/h hizla gelen bir motorcu arabami biçip, evlatlarimi oldururse, onun cesedini tekmelerim.!!!
Aaa yaris motoru almis, basçak tabii demem.
Kimse demez.
Kendinize mukayet olun.
Hurafelere kapilip, sinirlarinizi zorlamayin.
Bizde ayni yollardan geçtik.
Ayni hikayeleri dinleyerek buyuduk.
Ama bize isin dogrusunu gosterecek abilerimiz maalesef yoktu.
Aslinda isin dogrusunu bilen de yoktu.
30 kusur senedir motosiklet ustundeyim hala nasil olupda olmedigime sasarim.
Yani hata insanlara mahsus.
Yapacaz tabii.
Onemli olan, yapmamak yolunda gayret sarf etmek.
Bize gaz verenlere degil, isin dogrusunu gostermeye çalisanlara kulak vererek yapacagiz bunu.
Kazasiz belasiz gunler dilerim...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Birde bu motorların durma performanslarını öğrensek,daha önemli değil mi aslında???
"300km/h ile giderken şu kadar mesafede durabiliyorum" şeklinde bir başlık istiyoruz....
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)