Anket: Neden polisler motosikletleri sık durduruyorlar
- Katılımcı sayısı
- 350. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Ehliyetsiz motor sürücüsü fazla
-
Kasksız motor sürücüsü fazla
-
Motosiklet istenmeyen bir taşıt
-
Motor üzerindeki insanlar aykırı tipler olma ihtimali yüksek
Neden polisler motosikletleri daha fazla durduruyorlar ?
Reklamlar
-
sen fazlaca çevirmeye denk geldigin için neden motosikletleri daha fazla durduruyorlar diye soru sorman biraz abes olmuş. çünkü guveni ve huzuru saglamak polisin gorevidir. sen sorgulanmaktan bıktıysan eminim ki polis de sorgulamaktan bıkmıştır. o da sen ben gibi bir insan.
eger ki yazdıgınız cümlenin nedeni olacak bir hadise yaşamanızın veya hissetmenizin dışında bir deliliniz varsa yani gerçekten de polisler motosiklet kullanıcılarını diğer araç kullanıclarına göre fazla sayıda kontrol ediyorlarsa bunun nedeni bütün birimlere gelen emirdir.
sahip oldukları meslek bakımından insanlarla en çok ugraşan meslek gurubu bence polis memurlugudur.
yollarda o kadar anormal insan varken yol verme kavgası için insanların öldügü bir toplumda her polis memurunun mükemmel olmasını bekleyemeyiz.
Reklamlar
-
TanImsIz adlı üyeden alıntı
Cevirme sayısı artsın daha sıkı kontrol edilmeli, tarzan gibi biniyor millet motora. Kural neyse uyulsun ehliyet gerekiyorsa ehliyet, kask takmak gerekiyorsa takılcak bunun bahanesi olamaz.
kesinlikle katılıyorum..
-
rocko007 adlı üyeden alıntı
bu başlık biraz yanlış olmuş, scooter kullanıcıları durduruluyor genellikle ek olarak kasksız iseniz durdurulmazsanız şanslısınızdır o günlük.. bunun nedeni ise bence, araçların otomatik olması nedeniyle kişilerin ehliyet almadan da binecek cesareti bulmaları, çevremizde artan scooter kuryeciliği ve çoğunun ehliyeti bulunmaması.. potansiyel ehliyetsiz muamelesi görüyor bu sebepten scooter kullanıcısı, motorun cüssesine bakarak ve şerit değiştirmelerdeki agresif kullanım tutumuyla bu kişileri seçiyor polisler.. ha bir de istanbulun yoğun trafiğinde emniyet şeridine çıkıp 30km/h üzeri sürat yapıyorsanız durdurulup ceza yeme riski fazla..
Ben tam olarak sadece scooterların durdurulması konusunda size katılmıyorum bilakis terside oluyor. Sürekli yollarda olduğum için bir çok şeye şahit oluyorum köprü yolunda adeta motorsiklerden konvoy oluşturuyoruz ve polislerin bize es geçip 2 adet racing motoru durdurup sorguladıklarını görüyorum. Bunu bir çok defada gördüm. Ayrıca polisler bizi durdurup Plaka temiz mi kirlimi sorgulaması bile yapıyorlar. Neden arabalarda böyle bir uygulama yokta motorlarda var ?
Nemrut adlı üyeden alıntı
sen fazlaca çevirmeye denk geldigin için neden motosikletleri daha fazla durduruyorlar diye soru sorman biraz abes olmuş. çünkü guveni ve huzuru saglamak polisin gorevidir. sen sorgulanmaktan bıktıysan eminim ki polis de sorgulamaktan bıkmıştır. o da sen ben gibi bir insan.
eger ki yazdıgınız cümlenin nedeni olacak bir hadise yaşamanızın veya hissetmenizin dışında bir deliliniz varsa yani gerçekten de polisler motosiklet kullanıcılarını diğer araç kullanıclarına göre fazla sayıda kontrol ediyorlarsa bunun nedeni bütün birimlere gelen emirdir.
sahip oldukları meslek bakımından insanlarla en çok ugraşan meslek gurubu bence polis memurlugudur.
yollarda o kadar anormal insan varken yol verme kavgası için insanların öldügü bir toplumda her polis memurunun mükemmel olmasını bekleyemeyiz.
Sorgulanmaktan bıkmadım ama hergün sorgulanmak işe geç gitmeme sebeb oluyor. Durdululduğumuzda bir tek ben değil geçen tüm motorcular durduruluyor ve bizim evrakları gösterme sırası gelene kadar işe geç kalıyoruz.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
Bence polislerin de canı istiyor motorsiklet ,biraz hasret gidermek için çeviriyorlar.
-
Görevlerini yapmasınlarmı polisler Deryali kardeşim? Can güvenliğimizi, asayişi, trafikteki düzeni vs. sağlamak için çırpınıyor polisler. Yani görevlerini yapıyorlar. Ayrıca laf olsun diye araç durdurmaz onlar.(Rahmetli babam trf.polisiydi ondan biliyorum-mekanı cennet olsun) Yukarıdan bir emir gelir; kamyon, taksi, motosiklet, minibüs her neyse uygulama yapılır. Eğer o gün motosikletler çevrilecekse o gün boyunca ağırlıklı olarak onlar durdurulur eksik varmı diye bakılır. Onun haricinde kurallara uygun olarak gitmeyen şüphe verici araçlar durdurulur.(hızlı giden, hatalı sollama yapan vs.) Sen her fırsatta yolda saatte 140 km. hızla gidiyorum diye övünmesini biliyorsun şimdiye kadar ceza ödemediysen şükretmelisin bence.
-
Toraman dostum eski başlıklarda da yazdıklarıma muhalefet oldun özellikle kendi motorun ile dylan'ı karşılaştırmaya kalkıp tatmin olmayıncada başka yollarla kendini tatmin etmeye çalışıyorsun herhalde.
Saatte 140km hızla gidiyorsam otoyolda gidiyorum, Kıyafetlerim tamam, motosikletimde güvenli ve bu hızı kaldırıyor. Bunun konumuzlada zerrece ilişkisi yok.
Ayrıca polisler elbette görevleri icabı durduracaklar ben bundan şikayetçi değilim sadece arabalara göre neden motorlar daha sık kontrol ediliyor cevabını bulma arayışı içersindeyiz.
Hoşça-Dostça
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
Sana ben niye muhalefet olayımki? Ayrıca hala yazdıklarınla yanlış yapıyorsun. Motosikletli olarak otoyolda bizim en fazla kaç km. yapmamız gerekir? Ehliyetin olduğuna göre bunun cevabını biliyorsundur herhalde.
Bizim burada (Kocaeli) şehir içi polisler şehir dışında da trf. jandarmalar trf. düzenini sağlamakla yükümlüdürler ve görevlerini gayet güzel yaparlar benim hiç şikayetim yok şahsen.
-
Toroman gözünü seveyim sen sürekli 70+7km/h ile mi gidiyorsun ?
Bana bi tane bu saçma kuralı hiçe saymayan sürücü göster ???
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
Deryali kardeşim sözün özü; sen kendinden eminsen herşeyin tamsa yaptığın hızdan da her türlü sorumluluğu alıyorsan polislerin veya trf.jandarmanın seni durdurmasından gocunmamalısın. Az evvel bizim buralardaki Özdilek markete hem gidişte hemde dönüşte polislere rastladım gözlerinin içine baktım durdursunlar diye ne oldu biliyormusun? Hiç yüzüme bile bakmadılar çünkü onlara verilen emir gereğince başka araçları durdurmakla yükümlüydüler.
-
Vaybe çok çevirmişler senide demek şans işi.
-
kontrol olmalı ama tutupta tam techizatlıyı çeviripte leylek gibi mobilette gideni çevirmessen olmaz kontrol mutlaka olmalı
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
32 yıllık sürücü ehliyetlyim, motorda ise son 3 yıldır hiç durdurulmadım.
Demek ki camiamızdaki kasksız,kot takımla binenler,ehliyetsizler,ve de
sokaktaki insanları egzostla veya tekere kalkarak korkutanlar sayesinde çoğumuz aynı kefeye konabiliyoruz.
Varın düşünün işte bize verdikleri zararı, yani ağzınızla kuş tutsanız bu toplumun gözünde it-uğursuz imajından bir türlü kurtulamayacağız,
çünkü adamlar kaldırımda 2 dişi görünce salyaları akıp,pantolon ıslatıyorlar.
Bu kafadakilere soru sormadan direk bağlayacaksın ,çünkü adamın anladığı
başka bir lisan yokk..
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
@ TORAMAN,
kurallar herkes gibi benim için de geçerli fakat 100cc ve üstü bir motora biniyorsam en sag şeritte kamyonların tırların beni sıkıştırmasına göz yumamam. cezam neyse oderim. cezayı 10 kere de oderim 100 kere de oderim ama otoyolda kamyonlardan ve tırlardan daha yavaş giderek kaza yapıp ölürsem bunu hesabını kim ödeyecek. ve kaç kere ödeyecek?
madem ki motosikletin hız limiti 77 yarış motorlarını turkiyede satışa sunmasınlar, trafige çıkarmasınlar. eger ki yarış motoru 77'yi geçmeycekse (90-100'e kadar 6. vites düşük devirde motor sıcaklıgı artmaktadır) o motora yazık. sürekli normalin üstünde sıcak gezen motor daha çabuk eskir. eger ki yarış motorları piyasada satılıyorsa hız limitleri niye böyle. amaç ceza kesip kasa doldurmak mı yoksa insanların refahı için kanunları en ideal şekilde tasarlayıp uygulamak mı?
-
Nemrut adlı üyeden alıntı
@ TORAMAN,
kurallar herkes gibi benim için de geçerli fakat 100cc ve üstü bir motora biniyorsam en sag şeritte kamyonların tırların beni sıkıştırmasına göz yumamam. cezam neyse oderim. cezayı 10 kere de oderim 100 kere de oderim ama otoyolda kamyonlardan ve tırlardan daha yavaş giderek kaza yapıp ölürsem bunu hesabını kim ödeyecek. ve kaç kere ödeyecek?
madem ki motosikletin hız limiti 77 yarış motorlarını turkiyede satışa sunmasınlar, trafige çıkarmasınlar. eger ki yarış motoru 77'yi geçmeycekse (90-100'e kadar 6. vites düşük devirde motor sıcaklıgı artmaktadır) o motora yazık. sürekli normalin üstünde sıcak gezen motor daha çabuk eskir. eger ki yarış motorları piyasada satılıyorsa hız limitleri niye böyle. amaç ceza kesip kasa doldurmak mı yoksa insanların refahı için kanunları en ideal şekilde tasarlayıp uygulamak mı?
hah şunu bileydin, racing motor alıyorsan motorumu çöpe atmaya hazırım diyorsundur.. bunu bilmeden gidip alıyorsan bu racing aracını, acı gerçeklerle bu şekilde isyanlarda bulunarak karşılaşmaya da mahkumsundur..
bu sektörün gerçekleri bunlar.. gidip aracını alırken bunları göz önünde bulunduracaksın.. otobanda hızını az biraz artırabilirsin fakat korkma yine kamyonun altında kalmazsın, emniyet şeritlerine atıp kendini kurtarabilirsin o kadar ümitsiz hissediyorsan kendini, ya anlık hızını artırıp o kamyondan kurtulur ya da yol verir arkasına geçersin..
şöyle ki, sollama serbest olduğu bir yolda kamyonu geçmek için sollamaya çıktığın sırada radara yakalandığında, makul bir hızda isen memurlarımız hem oto hem moto salıveriyor.. çünkü radarda fotoğraf çıkıveriyor yanındaki kamyonda fotoğrafa girdiği için durumun izahı zor olmuyor..
bunlar trafik kurallarıdır zaten, bunları bilmeden ehliyetini nasıl aldın acaba? kanunlarımız zaten refahımızı düşünerek güvenli sürüşlerin hız limitlerini belirlemiş.. sen gaza basıp gideceğin yere birkaç saniye erken varasın diye değil.. gaza basıp birkaç saniye kazanayım derken oraya hiç ulaşamamayıda hesaplarına ekle bence..
-
güçleri motorlulara yeter..
-
kawasaki26 adlı üyeden alıntı
güçleri motorlulara yeter..
alakası yok arkadaşım bir grup motosiklet sürücüsü var ki ne ehliyet var ne bi koruma ve bu civarlarda eksoz delip mantıksız gürültü kirliligi yapanlar.adam takibi kontrol edicek onun da işi o tabi böle motosiklet sürücüleri yüzünden her türlü kurallara uyan kişiler de serseri olarak tanımlanıyo ve göze batıyo olay bundan ibaret.
-
tutankhamon adlı üyeden alıntı
bence en büyük nedeni ehliyetsiz motorcuların sayısının fazla olması yani ne kadar çok motosikletli durdurulursa o kadar çok çorba parası çıkma ihtimali olur
Bunu kanıtlayabiliyorsan hiç durma gerekli mercilere şikayetini yap ve bütün polislere taş atma!...
Nemrut adlı üyeden alıntı
@ TORAMAN,
kurallar herkes gibi benim için de geçerli fakat 100cc ve üstü bir motora biniyorsam en sag şeritte kamyonların tırların beni sıkıştırmasına göz yumamam. cezam neyse oderim. cezayı 10 kere de oderim 100 kere de oderim ama otoyolda kamyonlardan ve tırlardan daha yavaş giderek kaza yapıp ölürsem bunu hesabını kim ödeyecek. ve kaç kere ödeyecek?
madem ki motosikletin hız limiti 77 yarış motorlarını turkiyede satışa sunmasınlar, trafige çıkarmasınlar. eger ki yarış motoru 77'yi geçmeycekse (90-100'e kadar 6. vites düşük devirde motor sıcaklıgı artmaktadır) o motora yazık. sürekli normalin üstünde sıcak gezen motor daha çabuk eskir. eger ki yarış motorları piyasada satılıyorsa hız limitleri niye böyle. amaç ceza kesip kasa doldurmak mı yoksa insanların refahı için kanunları en ideal şekilde tasarlayıp uygulamak mı?
Bana değil devlete anlat kanunları çıkaran ben değilim.!...
-
haklılar, kendi yaşadığım yerden örnekle, burda motorsiklet kullanıcılarının 10nundan 9unun ehliyeti yok 1 kuralları bilmiyolar 2 yaşları 10 - 15 civarı, genelde yarış yapıyolar ve genelde kaza yapıyolar, geçen senelerde 13 yaşlarında bi çocuk daha küçük bi çocuğu motorla ezerek ölümüne sebep oldu. motosikletlere denetim artmalı ki legal motorcular kalsın sadece, motorcu = serseri felsefesi ölsün. kahrolsun pkk :D
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
TORAMAN adlı üyeden alıntı
Böylesine resmi bir konuda espri yapılmaz arkadaşım rüşvet alan varsa kamerayla çekimmi yaparsın ne yaparsan yap kanıtlayabiliyorsan kanıtla ve işlemlerini yap. Kimse seni durdurmuyor. Yıllar önce ben lisedeyken (1980 li yıllar) rahmetli babam sağken birgün rehber öğrt.bana geldi ve şunu söyledi; gördüğüm kadarıyla senin baban trf.polisiymiş yardım etsinde eşime ehliyet alalım git babana sor dedi. Ben babamı tanıdığımdan olmayacağını biliyordum öylesine sordum ve beklediğim cevap babamdan geldi, öğretmenine söyle eşi hakkıyla ehliyetini alabiliyorsa alsın ben ayrıca yardımcı olamam dedi. Ben gururla öğretmenime gittim ve babamın cevabını ilettim öğretmenin suratı asıldı kendi kendine söylendi çekip gitti. Ve babam emekli olduktan sonra 1984 yılında vefat etti. Bunları şu anda gönül rahatlığıyla anlatabiliyorsam rahmetli babamın insanlara karşı tutumunu bildiğim içindir. Her meslekte işini gereği gibi yapamayan insanlar olabileceğinden birkaç kişinin yaptığını herkese mal edemeyiz.LÜTFEN DİKKAT....
rahmetli babanızın cevabı çok güzel ve olması gereken cevap..Siz 80li yıllarda lise okuyormuşsunuz ben daha şu an lisedeyimhayat tecrübeniz ,yaşadıklarınız benimkinin yanında kat kat fazla..Dediğiniz gibi her meslekte işini yapamayanlar insanlar vardır bu meslekte olduğu gibi ben genelleme yapmam çünkü genellemeler her zaman yanlıştır ama sizin gibi benden yaşça çok büyük birisiyle de polemiğe girmek istemem saygımdan ötürü..
-
tutankhamon adlı üyeden alıntı
rahmetli babanızın cevabı çok güzel ve olması gereken cevap..Siz 80li yıllarda lise okuyormuşsunuz ben daha şu an lisedeyim
hayat tecrübeniz ,yaşadıklarınız benimkinin yanında kat kat fazla..Dediğiniz gibi her meslekte işini yapamayanlar insanlar vardır bu meslekte olduğu gibi ben genelleme yapmam çünkü genellemeler her zaman yanlıştır ama sizin gibi benden yaşça çok büyük birisiyle de polemiğe girmek istemem saygımdan ötürü..
Değerlendirmen için teşekkür ederim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler