Egzost açtırmanın yararları & zararları nelerdir ben 1500kmdeki motorumun açtırmak istiyorum çok pısır pısır çalısıyo :D help me Please..
Egzost açtırmanın yararları & zararları nelerdir ben 1500kmdeki motorumun açtırmak istiyorum çok pısır pısır çalısıyo :D help me Please..
bana gore yarari yok sadece biraz serilestireilirsin motoru zarara gelirsek bi dunya zarari gurultu, yakit sarfiyati, motoru daha cabuk bitirme vs. gibi bircok zarari vardir.Bence hic degmezz actirma.
1 mahallede herkez şikayetçi olur
2 polis görünce hemen kenara cek diye bir anons duyarsın
3 aracın muaynesi gelince muayne istasyonuna götüremezsin
4 akşamları eksozundan çok ses çıktıgı için motorunu dışarıya çıkaramazsın veya mahalleden iterek çıkarır mahalle dışında bir yerde calıştırırsın
5 herkez 100 binlira yakarken sen 120-130 bin lira yakarsın
Şimdi eksozunu açtırıp açtırmamak senin elinde karar senin
Motorun markası modeli nedir?
Eğer 2 zamanlıysa düşük devirlerde performans düşüklüğü yaşarsın haberin olsun
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
bende istiyorum ucunu kestirdim memnunum sorun görmedim ama şimdiki motorun açık değil yaz gelsin Allah izin verirse açtıracağım.
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
Arkadalar eksoz yanık gazı dışarıya gürültüsüz şekilde atmak amaçlıdır. Açık aksozlar performans kaybettirmez hatta gazın dışarıya çıkışı kolaylaştığından birazda avantaj sağlar. Bu getirisi.. İşin götürüsü daha fazla...!
1- Trafik çarpar.
2- Mahallali küfreder,
3- Uzun yolda ve yüksek devirde eksozunu açana sende küfredersin,
4- Fenni muayeneden geçemezsin,
5- Özellikle geceleri çok fazla çevreye rahatsızlık verdiğin için sürekli kulakların çınlarher yere rahat gidemezsin,
6- Artık zamanla kendinde bu yaptığının hata olduğunu anlar pişmanlık duyarsın,
7- Yeni eksoz alıp ekstre para ödersin.
Bu kadar eksisi olduğunu bilmiyorum bence hiç yanaşmayın.;)
osmanba sağolasın babacan uzun lafın kısası hiç bulaşma diyorsun
kafa şişirmekten başka işe yaramaz...
Komple egsoz manifoldundan son susturucuya kadar modele özgü özel kit ,önerim bu sadece.
motorda vibirasyona neden olur
sübap ayarların sık sık bozulur
motorun güç kaybeder
bunun yerine istersen gidip egsoz yaptırabilirsin kendine orj saglam kalır istedgn zmn degiştirrsin ayrıca yeni egsozunun seklini hatta cıkacak sesi bile ayarlayabilirsin
true love..
Drift Religion
Arkadaşlar eksilerini yeterince yazmışlar öyleyse ben bi artısını yazıyım: TRAFİKTE FARKEDİLİRSİN. ki zaten bu o kadar olumsuzluğu eşitleyen bi durumdur. Bende EN500 var benden önceki sahibi açtırmış egzozları, değiştirme ihtiyacı duymadım. Muayeneye götürdüğümde niye açık diye sormadılar yani muayene sorun olmadı. Trafiğe gelince, trafiğin sıkışık olduğu durumlarda sesi duyan sürücüler geçebilmem için arabalarını çekiyolar ve geçerken bana bakıp iç geçirdiklerini görmek mütiş bir şey. ayrıca akıcı yollarda pısır pısır giden motor zaten trafik gürültülü olduğu için farkedilmez otomobil sürücüsünün dalgın olduğu bir anda gümbürtüye gitmek kaçınılmazdır. benim geldiğimi 50 metre kala kesin anlıyolar . gelgelelim küfür yemiyor muyum, kesin yiyorumdur.
sonuç olarak karar senin ama sözümü TT Custom Chopper üyelerinin NTV de geçen sene katıldığı programda söyledikleri bir sözle bitirmek istiyorum: "motorun ses çıkarması bir tür güvenlik önlemidir"
Hayliden hayli kalınlaştı yobazlık yeniden, Softalık zorlu anırtı ile aldı yürüdü.
Kara bir kinle taassub pusudan çıktı yine, Yurdu şâhâne cehâlet yeni baştan bürüdü. (Neyzen Tevfik)
arkadaşım eksoz sadece yanık gazı dışarı atma amaçlı bir susturucu değildir, o zaman sadece eksozlar neden susturuculardan oluşmuyorlar,
soruyu soran arkadaş, eksoz aynı zamanda silindir içinde tamamen yanmamış gazın silindiri geç terketmesine olanak sağlayarak, onun da yakılmasını sağlar, bu sebepten dolayı yakıt sarfiyatın düşer, aynı zamanda eksoz açtırmanın motora zarardan başka bir getirisi yoktur ve eksoz açtırınca çıkan fazla fazla gürültü etrafa terbiyesizlikten başka birşey değildir.
[B]to Live is to Die...[/B]
Büyük hacimli motosikletlerde performans artışı olduğunu söylerler tabi bu bilinçli olarak takılan komple eksoz sistemleriyle mümkün.küçük hacimli motosikletlerde ise gürültüden başka bi getirisi olacağını sanmıyorum.yaptıranlar son hızın 5-6 km arttığını söyleselerde bence o kötü sese değmez
"aynı zamanda eksoz açtırmanın motora zarardan başka bir getirisi yoktur ve eksoz açtırınca çıkan fazla fazla gürültü etrafa terbiyesizlikten başka birşey değildir."
Madem oyle diyorsunuz o zaman butun performans egzoz alan motorcular terbiyesizmi oluyor simdi? O egzozlarin hic birinde son susturucu yok.
Bence yanlis degerlendiriyorsunuz. Hic bir yuksek ccli chopper motorda sesinden rahatsiz olani duymadim tam tersi herkez zevkle donup bakiyor. Egzoz islemi her cc motora yapilacak turden bir islem degildir. Tek silindirli motorlarda sonuc genelikle rezalet olur. Cift silindirli V ve uzeri motorlarda bu ses daha ritmik ve kulaga hos gelebilir. 4 silindirli motorlarda ise ancak yuksek devirli bir motor ise performans amacli faydasi vardir.
egzoz acmak ise ap ayri bir islemdir. Turkiyede kaynak ile ici bosaltilan isleme bu ad verilsede bu resmen cingene motoru modifiyesinden baska bir sey degildir. Gercek egzoz acma isleminde egzoz komple sokulur ve gercek tupu kullanilarak icine genis bogazli yeni susturucu monte edilir. Bu o kadarda ucuz bir islem degldir. Tek avantaji gercek susturucuyu kullanmis olmanizdir. Scooterlarin veya 125 cc diger motorlarin yaptiklari o soba boru kaynaklari veya abuk subuk iscilikler ise maskaraliktan baska bir sey degildir. O sesin ne ritmik bir guzelligi var nede motorun hizi ile ortusen bir agresifligi.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
yaptırma arkadaşım.bırak artılarını. benden önceki sahibi açtırmış bende değiştirmedim. onun yüzünden jandanma durdurdu ehliyette yoktu o zamanalr 700 küsür ceza yedim. hiç gerek yok yinede sen bilirsin.
bence iyi birşey değil ama illa açtırmak istiyorsan al eline 2 3 nolu ince demir matkap ucu tak matkabın ucuna egzosun arkasındaki gaz çıkan yer varya ufak delik o arkadan bir tane alta bir tanede üste iki tane del ondan sonra tamamdır 1 cm arayla deliniz(egzosun arka yuvarlak kısmını)
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
benim bildigim motosikletlerde eksoz muayenesi yoktur, muayeneden gecemezsin diyenler olmuş kanunmu degişti de benim haberim yok.
eksoz açmaya gelince, arkadaşlar şu bi gerçekki gerçekten açma işleminin yakıştıgı chooper lar da var yakışmayanda var bence sesin ritmine göre degişir.
açma işlemini fazla abartanlar çevreden ciddi tepkiler alıyo buna bi kaçkere şahit oldum ve üzüldüm.
Ey Mehmed ! Ahmed-i Muhtar'ın Mucizeleriyle
Umarım Galip Olur Din Düşmanlarına Devletim "
F.S.M.HAN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)