Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Egzost açtırmanın yararları & zararları

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Egzost açtırmanın yararları & zararları nelerdir ben 1500kmdeki motorumun açtırmak istiyorum çok pısır pısır çalısıyo :D help me Please..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    bana gore yarari yok sadece biraz serilestireilirsin motoru zarara gelirsek bi dunya zarari gurultu, yakit sarfiyati, motoru daha cabuk bitirme vs. gibi bircok zarari vardir.Bence hic degmezz actirma.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    1 mahallede herkez şikayetçi olur
    2 polis görünce hemen kenara cek diye bir anons duyarsın
    3 aracın muaynesi gelince muayne istasyonuna götüremezsin
    4 akşamları eksozundan çok ses çıktıgı için motorunu dışarıya çıkaramazsın veya mahalleden iterek çıkarır mahalle dışında bir yerde calıştırırsın
    5 herkez 100 binlira yakarken sen 120-130 bin lira yakarsın
    Şimdi eksozunu açtırıp açtırmamak senin elinde karar senin

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motorun markası modeli nedir?
    Eğer 2 zamanlıysa düşük devirlerde performans düşüklüğü yaşarsın haberin olsun
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    poyraz010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr ESD 125 - 2016
    bende istiyorum ucunu kestirdim memnunum sorun görmedim ama şimdiki motorun açık değil yaz gelsin Allah izin verirse açtıracağım.
    Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..

  6. #6
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Arkadalar eksoz yanık gazı dışarıya gürültüsüz şekilde atmak amaçlıdır. Açık aksozlar performans kaybettirmez hatta gazın dışarıya çıkışı kolaylaştığından birazda avantaj sağlar. Bu getirisi.. İşin götürüsü daha fazla...!
    1- Trafik çarpar.
    2- Mahallali küfreder,
    3- Uzun yolda ve yüksek devirde eksozunu açana sende küfredersin,
    4- Fenni muayeneden geçemezsin,
    5- Özellikle geceleri çok fazla çevreye rahatsızlık verdiğin için sürekli kulakların çınlarher yere rahat gidemezsin,
    6- Artık zamanla kendinde bu yaptığının hata olduğunu anlar pişmanlık duyarsın,
    7- Yeni eksoz alıp ekstre para ödersin.

  7. #7

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Bu kadar eksisi olduğunu bilmiyorum bence hiç yanaşmayın.;)

  8. #8

    Üyelik
    17 Ocak 2009
    osmanba sağolasın babacan uzun lafın kısası hiç bulaşma diyorsun

  9. #9

    Üyelik
    01 Aralık 2008
    Motosikleti
    yamaha xt 660r \ ybr 125ESD
    kafa şişirmekten başka işe yaramaz...

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Komple egsoz manifoldundan son susturucuya kadar modele özgü özel kit ,önerim bu sadece.

  11. #11
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    motorda vibirasyona neden olur
    sübap ayarların sık sık bozulur
    motorun güç kaybeder

    bunun yerine istersen gidip egsoz yaptırabilirsin kendine orj saglam kalır istedgn zmn degiştirrsin ayrıca yeni egsozunun seklini hatta cıkacak sesi bile ayarlayabilirsin
    true love..

    Drift Religion

  12. #12
    kankavi® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki EN500 2000
    Arkadaşlar eksilerini yeterince yazmışlar öyleyse ben bi artısını yazıyım: TRAFİKTE FARKEDİLİRSİN. ki zaten bu o kadar olumsuzluğu eşitleyen bi durumdur. Bende EN500 var benden önceki sahibi açtırmış egzozları, değiştirme ihtiyacı duymadım. Muayeneye götürdüğümde niye açık diye sormadılar yani muayene sorun olmadı. Trafiğe gelince, trafiğin sıkışık olduğu durumlarda sesi duyan sürücüler geçebilmem için arabalarını çekiyolar ve geçerken bana bakıp iç geçirdiklerini görmek mütiş bir şey. ayrıca akıcı yollarda pısır pısır giden motor zaten trafik gürültülü olduğu için farkedilmez otomobil sürücüsünün dalgın olduğu bir anda gümbürtüye gitmek kaçınılmazdır. benim geldiğimi 50 metre kala kesin anlıyolar . gelgelelim küfür yemiyor muyum, kesin yiyorumdur.

    sonuç olarak karar senin ama sözümü TT Custom Chopper üyelerinin NTV de geçen sene katıldığı programda söyledikleri bir sözle bitirmek istiyorum: "motorun ses çıkarması bir tür güvenlik önlemidir"
    efendy06 ve kuroscu bunu beğendiler.
    Hayliden hayli kalınlaştı yobazlık yeniden, Softalık zorlu anırtı ile aldı yürüdü.
    Kara bir kinle taassub pusudan çıktı yine, Yurdu şâhâne cehâlet yeni baştan bürüdü. (Neyzen Tevfik)

  13. #13
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    Alıntı Torx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 mahallede herkez şikayetçi olur
    2 polis görünce hemen kenara cek diye bir anons duyarsın
    3 aracın muaynesi gelince muayne istasyonuna götüremezsin
    4 akşamları eksozundan çok ses çıktıgı için motorunu dışarıya çıkaramazsın veya mahalleden iterek çıkarır mahalle dışında bir yerde calıştırırsın
    5 herkez 100 binlira yakarken sen 120-130 bin lira yakarsın
    Şimdi eksozunu açtırıp açtırmamak senin elinde karar senin
    biraz abarttın galiba Benim cub un eksozda 10 tane delik var

    kimsede şikayetçi değil

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  14. #14

    Üyelik
    28 Temmuz 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    150 ZC
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadalar eksoz yanık gazı dışarıya gürültüsüz şekilde atmak amaçlıdır. Açık aksozlar performans kaybettirmez hatta gazın dışarıya çıkışı kolaylaştığından birazda avantaj sağlar. Bu getirisi.. İşin götürüsü daha fazla...!
    1- Trafik çarpar.
    2- Mahallali küfreder,
    3- Uzun yolda ve yüksek devirde eksozunu açana sende küfredersin,
    4- Fenni muayeneden geçemezsin,
    5- Özellikle geceleri çok fazla çevreye rahatsızlık verdiğin için sürekli kulakların çınlarher yere rahat gidemezsin,
    6- Artık zamanla kendinde bu yaptığının hata olduğunu anlar pişmanlık duyarsın,
    7- Yeni eksoz alıp ekstre para ödersin.
    arkadaşım eksoz sadece yanık gazı dışarı atma amaçlı bir susturucu değildir, o zaman sadece eksozlar neden susturuculardan oluşmuyorlar,

    soruyu soran arkadaş, eksoz aynı zamanda silindir içinde tamamen yanmamış gazın silindiri geç terketmesine olanak sağlayarak, onun da yakılmasını sağlar, bu sebepten dolayı yakıt sarfiyatın düşer, aynı zamanda eksoz açtırmanın motora zarardan başka bir getirisi yoktur ve eksoz açtırınca çıkan fazla fazla gürültü etrafa terbiyesizlikten başka birşey değildir.
    [B]to Live is to Die...[/B]

  15. #15
    345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    MUĞLA/Milas
    Motosikleti
    cbr 600f,hyosung gt250r
    Büyük hacimli motosikletlerde performans artışı olduğunu söylerler tabi bu bilinçli olarak takılan komple eksoz sistemleriyle mümkün.küçük hacimli motosikletlerde ise gürültüden başka bi getirisi olacağını sanmıyorum.yaptıranlar son hızın 5-6 km arttığını söyleselerde bence o kötü sese değmez

  16. #16
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    "aynı zamanda eksoz açtırmanın motora zarardan başka bir getirisi yoktur ve eksoz açtırınca çıkan fazla fazla gürültü etrafa terbiyesizlikten başka birşey değildir."

    Madem oyle diyorsunuz o zaman butun performans egzoz alan motorcular terbiyesizmi oluyor simdi? O egzozlarin hic birinde son susturucu yok.

    Bence yanlis degerlendiriyorsunuz. Hic bir yuksek ccli chopper motorda sesinden rahatsiz olani duymadim tam tersi herkez zevkle donup bakiyor. Egzoz islemi her cc motora yapilacak turden bir islem degildir. Tek silindirli motorlarda sonuc genelikle rezalet olur. Cift silindirli V ve uzeri motorlarda bu ses daha ritmik ve kulaga hos gelebilir. 4 silindirli motorlarda ise ancak yuksek devirli bir motor ise performans amacli faydasi vardir.

    egzoz acmak ise ap ayri bir islemdir. Turkiyede kaynak ile ici bosaltilan isleme bu ad verilsede bu resmen cingene motoru modifiyesinden baska bir sey degildir. Gercek egzoz acma isleminde egzoz komple sokulur ve gercek tupu kullanilarak icine genis bogazli yeni susturucu monte edilir. Bu o kadarda ucuz bir islem degldir. Tek avantaji gercek susturucuyu kullanmis olmanizdir. Scooterlarin veya 125 cc diger motorlarin yaptiklari o soba boru kaynaklari veya abuk subuk iscilikler ise maskaraliktan baska bir sey degildir. O sesin ne ritmik bir guzelligi var nede motorun hizi ile ortusen bir agresifligi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  17. #17
    lacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R6 - fortyeight
    yaptırma arkadaşım.bırak artılarını. benden önceki sahibi açtırmış bende değiştirmedim. onun yüzünden jandanma durdurdu ehliyette yoktu o zamanalr 700 küsür ceza yedim. hiç gerek yok yinede sen bilirsin.

  18. #18
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    bence iyi birşey değil ama illa açtırmak istiyorsan al eline 2 3 nolu ince demir matkap ucu tak matkabın ucuna egzosun arkasındaki gaz çıkan yer varya ufak delik o arkadan bir tane alta bir tanede üste iki tane del ondan sonra tamamdır 1 cm arayla deliniz(egzosun arka yuvarlak kısmını)

  19. #19
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı mevlutgs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence iyi birşey değil ama illa açtırmak istiyorsan al eline 2 3 nolu ince demir matkap ucu tak matkabın ucuna egzosun arkasındaki gaz çıkan yer varya ufak delik o arkadan bir tane alta bir tanede üste iki tane del ondan sonra tamamdır 1 cm arayla deliniz(egzosun arka yuvarlak kısmını)

    Buyrun burdan yakin Biz diyoruz yukarda bunlari yapmayin yazik yapilan ise , halen yapacaksan boyle yap deniyor. Su derme catma cozumlerden bir vazgecseniz guzel olacak.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  20. #20

    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DL 650
    benim bildigim motosikletlerde eksoz muayenesi yoktur, muayeneden gecemezsin diyenler olmuş kanunmu degişti de benim haberim yok.
    eksoz açmaya gelince, arkadaşlar şu bi gerçekki gerçekten açma işleminin yakıştıgı chooper lar da var yakışmayanda var bence sesin ritmine göre degişir.
    açma işlemini fazla abartanlar çevreden ciddi tepkiler alıyo buna bi kaçkere şahit oldum ve üzüldüm.
    Ey Mehmed ! Ahmed-i Muhtar'ın Mucizeleriyle
    Umarım Galip Olur Din Düşmanlarına Devletim "
    F.S.M.HAN


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)